×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
راه های طبیعی درمان نازایی

دانلود کتاب راه های طبیعی درمان نازایی

راه های طبیعی درمان نازایی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : راه های طبیعی درمان نازایی

نویسنده : مریلین گلن ویل

ناشر : میان رشته ای

مترجم : منصور متین

تعداد صفحات : 152 صفحه

شابک : 978-964-7935-69-2

تاریخ انتشار : 1385

رده بندی دیویی : 616/06

دسته بندی : پزشکی, زنان و زایمان, دارو و درمان

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 50000 تومان


معرفی کتاب

"راه های طبیعی درمان نازایی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Natural solutons to infortility) اثری از ماریلین گلن وایل (Marilyn Glenville) می باشد که با ترجمه ای از  رضا محمودی، توسط انتشارات میان رشته ای منتشر شده است.
حاملگي به عوامل متعددي وابسته است كه هر كدام در مرحلة معيني وظيفة خود را انجام مي‌دهند. اولا ،بايد وضعيت هورمون‎های زن متعادل باشد تا تخمك به طور عادي رشد كند؛ ثانياً‌ ، شما بايد بتوانيد تخمك‌گذاري كنيد؛ ثالثاً ،  بايد زن و مرد باید در زمان مناسبي در طول عادت‌ ماهيانه زن، عمل جنسي انجام دهند.
 علاوه بر اين،  تعداد مشخصی از اسپرم‎های سالم در منی شوهر وجود داشته باشد تا – پس از نفور به داخل موكوس گردن رحم و عبور از آن -  خود را براي به تخمك برسانند. تخمك نيز بايد بتواند توسط لولة فالوپ گرفته شود تا در اين لوله امكان برخورد آن با اسپرم و فرصت ترکیب (لقاح) فراهم شود. اگر  لقاح صورت گرفت ، آنگاه شرایط برای کاشته شدن تخمك مزبور در ديوارة‌ داخلي رحم فراهم باشد. در واقع، وجود مقدار مناسبي از هورمون پروژسترون براي ادامة‌ بارداري ضروري است.
حتی اگر يكي از موارد فوق در زن اشكال داشته باشد و نتواند باردار شود ، باعث ترس و نگرانی می‌شود. اما خوشبختانه راه‎هاي سادة زيادي وجود دارند كه شما مي‌توانيد شانس باردار شدن را به طرز باورنكردني افزايش دهيد.
در بخش اول اين كتاب سعي شده است به معرفی و شرح عوامل متعددي پرداخته شود كه مي‌توانند به قدرت باروري شما آسيب برسانند. شاید ليست اين عوامل به نظرتان طولاني و خسته‎كننده برسد؛ اما ذكر همة‌ آن‎ها اهميت زيادي دارد. زیرا کمک می‌کند تا بتوانيد آنهایی را كه احتمالاً بر سلامت و باروري شما و همسرتان تأثير نامطلوب دارند، پیدا و شناسايي كنيد.
شاید دچار اين احساس شده‌اید كه هيچ راه‎حلي براي مشكل شما موجود نيست. اما بعد از مطالعۀ اين بخش از کتاب، خواهید فهمید كه تصورتان دور از واقعيت است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"سطح استروژن همچنان افزايش مي‌يابد تا اينكه در نيمة  دورة ماهيانه ، هورمونLH توليد شده از غدة هيپوفيز ، باعث آغاز تخمك‎گذاري (اوولاسيون) شود. در اين مرحله تخمك از فوليكول آزاد شده وارد لولة فالوپ مي‌شود. بعد از تخمك‎گذاري ، تخمدان پروژسترون توليد مي‌كند كه اين كار از آزادسازي تخمك‎هاي بيشتر توسط تخمدان جلوگيري مي‌كند. در صورت عدم وقوع بارداري ، ديوارة رحم شروع به تخريب كرده خونريزي ماهيانه (عادت ماهيانه) آغاز مي‌شود. در اين وضعيت سطح استروژن و پروژسترون به سرعت و شدت كاهش يافته سيكل ماهيانة بعدي شروع مي‌شود.
لقاح عبارت است از وارد شدن اسپرم به داخل تخمك كه اين اتفاق در لولة فالوپ روي مي‌دهد و سپس تخمك بارور شده خودش را به ديوارة رحم رسانده و در آنجا كاشته شده تكامل خود را شروع مي‌كند. در صورت وقوع لقاح و رسيدن پيام آن به فوليكول خالي از تخمك ، اين فوليكول به جسم زرد تبديل شده شروع به توليد پروژسترون مي‌كند. در هر سيكل ماهيانه حدود 20 فوليكول شروع به رشد مي‌كنند كه بزرگترين آن‎ها به تكامل خود ادامه داده در نهايت منجر به آزادسازي تخمك مي‌شود.
پروژسترون هورمون مهمي در فرآيند باروري است ، چون باعث حفظ پوشش داخلي رحم (اندومتر) در طي نيمه دوم عادت ماهيانه و آماده نگهداشتن آن براي كاشته شدن تخمك بارور شده مي‌شود و نيز مسئول بقا و ادامة بارداري است. "

فهرست مطالب

بخش اول -  عواملی كه می ‎توانند بر روی قدرت باروری شما اثر بگذارند

بخش دوم - اقداماتی كه شما می ‎توانید برای بهبود قابلیت باروری خود انجام دهید

بخش سوم - جستجوی كمك ‎های طبی

بخش چهارم - درمان‎ های طبی ( بارداری به كمك تجهیزات پزشكی )

بخش پنجم - سقط جنین

بخش ششم - آمادگی

بخش هفتم - مراقبت از سلامتی در دوره بارداری

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات میان رشته ای

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها