×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
روانشناسی ورزشی

دانلود کتاب روانشناسی ورزشی

روانشناسی ورزشی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : روانشناسی ورزشی

نویسنده : رضا صفدری

ناشر : شلاک

تعداد صفحات : 148 صفحه

شابک : 978-600-257-081-9

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 796/01

دسته بندی : ورزش, کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 22000 تومان


معرفی کتاب

"روانشناسی ورزشی"
کتاب حاضر اثری از آقای رضا صفدری است که توسط انتشارات شلاک منتشر شده است.
روان شناسی ورزشی دانشی میان رشته ای است که به بررسی داده های ‌دو دانش حرکت شناسی و روان شناسی می پردازد. این رشته همزمان به ‌بررسی چگونگی تأثیر عوامل روان شناختی بر عملکرد آدمی و همینطور ‌چگونگی مشارکت تأثیرات ورزش و تمرین های ورزشی بر عوامل ‌روان شناختی و جسمی می پردازد.
روان شناسی ورزش، محدوده ای از موضوعات شامل انگیزه پایداری  وموفقیت، ملاحظات روان شناختی در صدمات ورزشی و توان بخشی،روش های مشاوره با ورزشکاران، ارزیابی استعدادها، پیگیری تمرینات، ‌خودباوری برای موفقیت، مهارت ورزشی، ورزش جوانان و روش های بالا ‌  بردن کارایی و خود تنظیمی را در بر می گیرد . هر چند غالباً برداشت ‌عمومی چنین است که روان شناسی ورزشی تنها مربوط به ورزشکاران ‌حرفه ای است اما این حوزه تخصصی دربرگیرنده محدوده وسیعی از ‌موضوعات علمی، کلینیکی و کاربردی مربوط به ورزش و تمرینات است. دو ‌زمینه اصلی در روان شناسی ورزشی وجود دارد: یکی کاربرد روان شناس ی ‌در بالا بردن انگیزه و کارآیی و دیگری تأثیر ورزش در بهبود سلامت روانی ‌و عمومی.
روان شناسی ورزشی کاربردی به آموزش و راهنمایی های روان ‌شناختی برای افزایش عملکرد می پردازد.از مهارت های روان شناختی که ‌آموزش داده می شود می توان به تصویرسازی ذهنی، مدیریت انرژی ، نظم ‌بخشیدن به هدف ها، گفتگو با خود اشاره کرد.
روان شناسان ورزشی از فنون اندازه گیری و راهبردهای مداخله برای ‌کمک به افراد جهت دستیابی به عملکرد بهینه، استفاده می کنند. عوامل ‌انگیزشی، مثل تنش، اضطراب، استرس و انگیزه نقش مهمی را در ‌روان شناسی ورزشی ایفا می کنند. عوامل متعدد شخصیتی نیز بر عملکرد ‌ورزشکاران تأثیر گذارند و سرانجام خانواده و شرایط اقتصادی نقش بسیار ‌مهمی را در روان شناسی ورزشی بازی می کنند. روان شناسی ورزشی در بردارنده ی گزینش درست و برانگیختن ‌ورزشکاران است به گونه ای که هر ورزشکار بتواند در بالاترین حد توانایی ‌خود به رقابت بپردازد .
اضطراب یکی از مهم ترین مسئله هایی است که انسان با آن دست به ‌گریبان است. بخصوص زمانی که پای رقابت در میان باشد. در اکثر کتاب ها ‌و مقالات بیش تر به مسائل تخصصی رشته های ورزشی توجه شده است. ‌اما آیا می دانید طبق تحقیقات به عمل آمده بسیاری از عدم موفقیت های ‌ورزشی ریشه در علل روانی دارد. ‌از آن رو تصمیم گرفتیم تا با طرح سلسله مقالات روان شناسی و ‌آموزشی اضطراب، نقش کوچکی در موفقیت های آتی ورزشکاران ایران عزیزمان داشته باشیم.
روان شناس ورزش در حوزه های زیر تخصص دارد:
•    بهبود کارآیی از طریق به کارگیری مهارت های روان شناسی
•    موضوعات مربوط به سلامت روانی ورزشکاران
•    همکاری با سازمان ها و نهادهای متولی ورزش
•    عوامل رشدی و اجتماعی مؤثر بر مشارکت ورزشی
دربخشی از این کتاب می خوانیم:
"شاید تا حدودی به خواص درمانی بودن ورزش آگاه باشید ولی باید گفت که متخصصان ورزش بدون نسخه دوا یعنی قرص،شربت و آمپول و ... به درمان بیماری می پردازند، خب شاید بپرسید که چطور می شود بدون دارو خوب شد. در علم روز دنیای امروزی بسیاری از بیماری ها توسط متخصصان ورزش درمان شدند، که با تجویز حرکات و فعالیت های ورزشی مناسب و اصولی برای درمان همان بیماری خاص که داشته اند صورت گرفته، پس در اینجا ورزش از نقش پیشگیری کردن از بیماری، گامی جلوتر گذاشته و به درمان بیماری پرداخته و این خبر خوبی برای همه ماست."

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات
فصل دوم : هدف گذاری در ورزش
فصل سوم : روانشناسی موفقیت در ورزش
فصل چهارم : آرام سازی در ورزش
فصل پنجم : خودشناسی
فصل ششم : تصویر سازی ذهنی
فصل هفتم : اضطراب ورزشی و مقابله با آن
فصل هشتم : انگیزش
فصل نهم : اعتماد به نفس
فصل دهم : آزمون های روان شناختی ورزشی
 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Mahsa

من خریدم پول ازم گرفتین حالا دانلود نمیشه مرسی

پشتیبان سایت

سلام برای مطالعه کتابها نیاز است که یکی از نرم افزرهای کتابچین (آی او اس، اندروید، ویندوزی) را نصب کنید اگر کتابها را در کتابخانه خود در نرم افزار مشاهده نمیکنید، ابتدا وارد حساب کاربری خود در نرم افزار شوید، سپس یک بار "کتابخانه من" خود را رفرش کنید، تا کتابها به کتابخانه شما افزوده شوند. برای رفرش، وقتی در حساب کاربری خود در نرم افزار هستید، وارد کتابخانه من شوید، با استفاده از گزینه همگام سازی، کتابخانه شما رفرش شده و کتابهای خریداری شده به کتابخانه شما افزوده خواهند شد.

1399-12-26

میرزا زاده

به نظر من کتاب خوبی بود. باید عمق مطلب رو درک کنی

1399-05-23

برچسب ها