×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
زنان کوچک

دانلود کتاب زنان کوچک

زنان کوچک
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : زنان کوچک

نویسنده : لوییزا می آلکوت

ناشر : سفیرقلم

مترجم : معصومه آقاپور

تعداد صفحات : 352 صفحه

شابک : 978-600-7435-70-0

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 813/4

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 25000 تومان


معرفی کتاب

" زنان کوچک "

رمان زنان کوچک با عنوان اصلی (Little women) رمانی بسیار مشهور به قلم لوییزا می آلکوت (Louisa May Alcott) می باشد که با ترجمه ای از معصومه آقاپور ، از سوی انتشارات سفیر قلم منتشر شده است.

لوییزا می الکات در سال 1832 در پنسیلوانیای آمریکا متولد شد. لوییزا بعد از نگارش رمان زنان کوچک در سال 1880 و به دلیل استقبالی که از این کتاب شد، جلد دوم کتاب را با عنوان "همسران خوب" هم نگارش کرد.  زنان کوچک رمانی کلاسیک و خاطره انگیز است و نویسنده در واقع شرح زندگی خود را به کتاب تبدیل کرده است.  روایت داستان در شهر بوستون اتفاق می افتد و درباره زندگی خانواده ای ثروتمند است که به دلایلی اکنون وضعیت مالی مناسبی ندارند. پدر خانواده به دلیل شرکت در جنگ و کمک به سربازان در میان خانواده حضور ندارد و به همین دلیل چهار دختر خانواده تلاش می کنند که خود و خانواده را اداره و حمایت کنند. روایت این رمان بسیار جذاب است و در داستان از طنز و تعلیق برای افزودن به جذابیت داستان استفاده شده است. آلکوت بعد از موفقیت دو رمان زنان کوچک و همسران خوب، داستان را در رمان های مردان کوچک و پسران جو ادامه داده است.
با اقتباس از این رمان فیلمهای بسیاری ساخته شده است که معروفترین آنها با نام little woman (زنان کوچک) در سال 1994 و 2019 در آمریکا ساخته شد.

در گوشه ای از این کتاب می خوانیم:

" بعدازظهر سرد زمستانی بود. مِگ ‌وقتی دید جو با چکمه‌ای پلاستیکی، کیسه‌ای کهنه، کلاهی پارچه‌ای و جارویی در یک دست و یک بیل در دست دیگرش، وارد هال شد، از او پرسید : «جو، دقیقاً می‌خوای چیکار کنی؟»
جو با چشمکی بامزه پاسخ داد : «دارم می‌رم بیرون ورزش کنم.»
مِگ در حالی‌که از سرما می‌لرزید، گفت: «به نظرم اون دو تا پیاده‌روی‌ طولانی‌ای که امروز صبح داشتی، واست کافی باشه! بیرون هوا سرد و مه‌آلوده، توصیه می‌کنم مثل من خودتو گرم کنی و کنار آتیش بشینی.»
« لطفاً دست از نصیحت بردار! من نمی‌تونم تمام روز رو توی خونه بمونم، من که یه گربه‌ی لوس نیستم، اصلاً دوست ندارم کنار آتیش چرت بزنم. من عاشق ماجراجویی‌ام، الآنم می‌خوام برم دنبال یه ماجراجویی جدید.» ... "

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی رمان زنان کوچک

درباره رمان زنان کوچک

رمان زنان کوچک که عنوان اصلی آن «Little Women» است، در دو جلد به صورت جداگانه در سال های 1868 و 1869 توسط نویسنده آمریکایی لوئیزا مِی آلکات «Louisa May Alcott» در شهر ماساچوست به چاپ رسید. بعدها این دو جلد در اوایل قرن 20 به صورت یک جلد کتاب به چاپ رسیدند. این رمان معروف که در همان زمان به سرعت محبوب شد، در ایران ترجمه های گوناگونی دارد که ترجمه حاضر توسط خانم معصومه آقاپور صورت گرفته و نشر سفیرقلم آن را روانه بازار کرده است.

نویسنده رمان بلند زنان کوچک که پیش ازاین کتاب جایگاهی در دنیای نویسندگی آن زمان برای خود به دست آورده بود برای نوشتن این رمان که به اصرار ناشرش بوده است علی رغم میلش به نوشتن داستان کوتاه تا آن حد از زندگی خود الهام می گیرد که منتقدان ادبی این اثر را در رده زندگی نامه به روایت خود و شبه زندگی نامه طبقه بندی می کنند.

 

تسخیر بازار

دو هزار جلد اول رمان «زنان کوچک» بعد از انتشار به سرعت به فروش می رسد به طوری که انتشارت برای پاسخ به تقاضای مشتریان با مشکل روبه رو می شود و جلد دوم هم تحت تأثیر این استقبال نوشته می شود. این موفقیت در نوشته شدن کتاب های داستانی بعدی که دنباله این رمان محسوب می شوند نظیر مردان کوچک (Little Men - 1871) و پسران جو (Jo's Boys - 1886) نقش داشته است.

  • این رمان و دیگر کتاب های بعدی نویسنده چنان با استقبال شدید مردم پیش فروش شده اند که تا زمان داستان های هری پاتر این اتفاق برای هیچ کتاب دیگری نیفتاده بود.
  • برای نوشتن این کتاب پدر لوئیزا به وی کمک کرد.

 

رمان زنان کوچک با عنوان اصلی Little Women

نام های دیگر کتاب زنان کوچک

  • همان طور که گفته شد این رمان در ابتدا در دو جلد بافاصله زمانی نوشته و منتشر شد که جلد دوم به نام همسران خوب چاپ و معروف شد.
  • نام دیگر آن داستان «مگ، جو، بت و ایمی» است.

 

خلاصه داستان

این رمان شرح حال گونه داستان زندگی خانواده مارچ را به تصویر می کشد و محوریت آن چهار دختر این خانواده پرمشغله و سخت کوش است. هرکدام از افراد این روایتِ زندگیِ طبقه متوسط درگیر روزگار و دست وپنجه نرم کردن با دشواری های زندگی هستند.

در غیاب پدر که به جنگ رفته است، چهارخواهر درمی یابند که دوران معصومیت کودکانه آن ها به پایان رسیده و باید وارد مسائل مهم زندگی شوند. این اولین کریسمسی است که بدون پدر باید سر کنند:

جو همان طور که روی فرش دراز کشیده بود غرغرکنان گفت: کریسمس که بدون هدیه نمی شه.

مگ درحالی که به لباس های کهنه اش زل زده بود آهی کشید و به آرامی گفت: فقیر بودن خیلی وحشتناکه.

امی فن فن کنان به بحث آن ها پیوست و افزود: اصلاً عادلانه نیست بعضی دخترا چیزای خوشگل داشته باشن ولی بعضیای دیگه هیچی نداشته باشن.

بث از همان گوشه ای که نشسته بود با لحنی رضایت بار گفت ما پدر و مادر و همدیگه رو داریم.

چهره دختران جوان با شنیدن این حرف شروع به درخشیدن کرد اما ...

 

دعوت به مهمانی

در قسمتی از داستان یکی از خواهرها به خانه دوستان ثروتمند خود دعوت می شود آن هم نه یک روزه بلکه برای دو هفته. دو هفته پر از مهمانی و رفت وآمد که در اینجاست اتفاقاتی رخ می دهد و روابط خانوادگی قوت می گیرد و خانواده می رود تا بزرگ تر شود. پسر جوان همسایه که انگار دارد عضو جدیدی از این خانواده بدون پسر می شود به یک یاز این مهمانی ها دعوت می شود...

در اوج مشغولیت خواهران خبری از پدر می رسد و مادر باید برود. مشکلات یکی پس از دیگری خود را نشان می دهند. آیا این دختران جوان می توانند بر آنچه دارد اتفاق می افتد پیروز شود؟ آیا خواهند توانست به موقع خود را برای سرنوشتی که دارد کم کم روی خوش به آن ها نشان می دهد خود را آماده کنند؟

نبود مادر آغاز بزرگ شدن این چهار زن کوچک است؛ اما چگونه؟...

 

اوج داستان

وقتی همه چیز دارد خوب پیش می رود عمه مارچ- عمه پدری دختران- سر ناسازگاری برمی دارد و با شک و تردید خود گویی می خواهد دوباره طعم خوش زندگی را برای آن ها تلخ کند؟ کدام یک از دخترها باید تاوان این شک و تردیدها را بدهد؟

 

«Little Women»

ادامه داستان- سه سال بعد

جلد اول در اوج به پایان می رسد و داستان در سه سال بعد وقتی که یک از خواهرها سروسامان گرفته و شخصیت محوری دیگری از کالج برگشته است ادامه می یابد و مملو از دوری ها و تدبیرهایی است که هر فرد برای بهتر کردن وضعیت انجام دهد. از کار کردن و مسافرت گرفته تا فراگیری زبان آلمانی.

زمانی که باز فقر و نبود پول کافی می رود تا دوباره همه چیز را برهم زند یک اتفاق ساده به نجات مهم ترین دختر خانواده می آید. اتفاقی که از چند سال قبل و در جلد اول طرح آن بوده است.

 

درباره نویسنده

لوئیزا می آلکات - Louisa May Alcott – شاعر و نویسنده آمریکایی که به مدد رمان زنان کوچک به معروفیت دوچندان می رسد در 29 نوامبر سال 1832 در زمانه ای به دنیا می آید که روند تغییرات اجتماعی آمریکا در جوانی اش منجر به جنگ داخلی می شود.

لوئیزا می آلکات

 

چهل سال نویسندگی وی در انواع سبک های ادبی پرمخاطب صرفاً بر اساس تخیل نبوده است و بسیار از ویژگی های شخصی و تجربه های خود و اطرافیانش در داستان های این نویسنده پرکار نمود پیداکرده است. از میان رویدادهای مهم و تأثیرگذار در کار وی به طور خلاصه می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. دومین فرزند خانواده ای دختردار است که تحت تعلیم پدر معلمش قرار می گیرد و بسیار رابطه عاطفی با وی برقرار می کند.
  2. وی براثر سکته مغزی در 55 سالگی و دور روز بعد از فوت پدرش از دنیا می رود.
  3. از سن هشت سالگی به دلایل مختلف تا سی سال بعد که به موطن خود بازمی گردند این خانواده 22 بار مجبور به نقل مکان به خانه و شهرهای مختلف می شوند.
  4. این خانواده سخت کوش همیشه درگیر نداشتن شرایط اقتصادی مناسب بودند. هرچند که لوئیزا بعدها توانست با موفقیت کتاب های خود زندگی راحتی داشته باشد.
  5. هر چهارخواهر برای کمک به اوضاع اقتصادی کارهای مستخدمی، بچه داری، تدریس خصوصی و... کرده اند.
  6. و از میان آن ها لوئیزا از شانزده سالگی به نویسندگی پرداخته بود که اولین کارش شعرهایی بود که برای دختربچه ای سروده بود که از او نگه داری می کرد.
  7. انگیزه اصلی و زمینه ای لوئیزا برای نوشتن اقتصادی بوده است.
  8. جالب است بدانید که اولین رمان وی که در سال 1849 نوشته می شود تا سال 1997 چپ نشده بود.
  9. در طی دوران جنگ داخلی به عنوان پرستار کار می کند که دستمایه دادستان های دیگرش می شود.
  10. ازدواج نمی کند.
  11. لوئیزا می آلکات در فعالیت های جامعه زنان و القای برده داری نقش داشته است.
  12. در این چهل سال کار نشر بالغ بر 200 اثر مختلف خلق می کند که در اواخر زندگی بیشتر به مخاطبان جوان می پردازد.

 

آثار دیگر نویسنده

از میان 200 اثری که از وی تاکنون شناسایی شده است این کتاب ها و داستان ها معروفیت بیشتری دارند:

سه گانه زنان کوچک:

  • زنان کوچک سال 1868 و 69 جلد دوم
  • مردان کوچک- 1871
  • پسران جو- 1886

رمان ها و داستان ها:

  • کلید اسرارآمیز 1867
  • دختر کهنه پرست 1870
  • کار: داستان یک تجربه 1873
  • شروع دوباره 1875
  • هشت خویشاوند 1875
  • غنچه های گل: دنباله هشت خویشاوند 1876
  • و مجموعه داستان های کوتاه برای کودکان

 

ایده اصلی رمان زنان کوچک

داستان خانواده ای معمولی از بطن جامعه که در بحبوحه جنگ باید روی پای خود بایستد. خانواده ای که مرد ندارد و باید جبران همه امور را مدنظر قرار دهد. چهارخواهر جوان و کم سن و سال و دنیایی بزرگ و پرحادثه. چه کسی است که از این بعد زندگی در امان باشد؟

پدر قهرمان جنگ است و مادر نماد صبر و استقامت.

...پرسش این است و چهارخواهر نماد چه می توانند باشند؟ خواندن این داستان می تواند به همه سؤالاتی که در ذهن خواننده شکل می گیرد پاسخ دهد.

 

زنان کوچک

 

شخصیت های داستان

این رمان پرفروش تاریخ دارای شخصیت های متعددی است:

  • مارگارت- مگ مارچ (Margaret "Meg" March)
  • جوزفین- جو مارچ (Josephine "Jo" March)
  • الیزابت- بث مارچ (Elizabeth "Beth" March)
  • ایمی مارچ (Amy Curtis March) 12 ساله موردتوجه همه اعضای خانواده
  • مارمی مارچ (Marmee March) مادر و سرپناه خانواده که اخلاق و صبر را سرلوحه تربیت فرزندان خود قرار داده است.
  • رابرت مارچ (Robert March) پدری که ثروت خود را ازدست داده و نبودش در خانه خیلی احساس می شود. اولین گفتگوهای رمان با همین نبود پدر آغاز می شود.
  • جان بروک (John Brooke) معلم خصوصی و یکی از پرنقش ترین ها
  • پروفسور باهر (Professor Friedrich Bhaer) که نقشی بیش از یک استاد خواهد داشت.
  • فرزندان دخترها در ادامه داستان.
  • همسایه ها و اقوام
  • عمه خانواده
  • و یک شخصیت سرنوشت ساز دیگر که با خواندن این رمان بدان می توان پی برد.

 

افتخارات رمان زنان کوچک

این کتاب دست مایه بسیاری از فیلم ها، مجموعه های تلویزیونی و کارتون ها بوده است و باعث شد تا در سال 1996 نام لوئیزا مِی آلکات در تالار مشاهیر ثبت شود.

هنوز هم این کتاب در صدر محبوبیت است و هیچ زن انگلیسی زبانی نیست که آن را برای فرزندان دخترش نخوانده باشد. برای این کتاب سالگردهای مختلف گرفته می شوند ک آخرین آن صد و پنجاهمین سالگرد انتشارش بود.

 

little women

 

آثار هنری ساخته شده بر اساس این رمان

فیلم های ساخته شده با همین نام در سال های 19933، 1949، 1994، 2018 و 2019.

مجموعه های تلویزیونی با همین نام در سال های 1958،1970، 1978 و 2017

و کارتون های سال های 1981 و 1987.

مردان کوچک هم که دنباله این داستان است موضوع فیلم ها و سریال هایی بوده است.

همه این ها از محبوبیت این رمان فوق العاده خبر می دهد.

شما می توانید این رمان را از سایت و برنامه اپلیکیشن کتابچین تهیه کنید و با رویکردی جدید و نکته بین تر از گذشته آن را مطالعه کنید.

 

رمان زنان کوچک

ویکی پدیای رمان زنان کوچک:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86_%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات سفیرقلم

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Araam Salimi

perfect

1402-04-19

مرصع محسن زاده

واقعا لحظه لحظه زندگی رو توی این کتاب حس کردم

1401-04-01

Mobina

بسیار زیبا بود

1400-12-08

ساسان رامح

حتما باید این کتاب را خواند . بسیار شیرین و روانه و ادم از خواندنش لذت میبره و نکات سودمند زیادی داره .

1400-06-04

حیدر محمدی

کتابی جذاب که شخصیتهاش اکثرا انسانهای پرتلاش دست و دلباز و مومنی هستند

1399-12-23

بیژن صادقی

عالی حرف نداره باهاش زندگی کنین

1399-12-12

محمد نداف

فیلم سینمایی و کارتونشم هست البته من فیلم سینماییشو بیشتر پسندیدم اول کتابو بخونین بعد فیلم را ببینین

1399-12-06

یلدا شیرزاد

عالی بود

1398-01-06

برچسب ها