×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سگ ولگرد

دانلود کتاب سگ ولگرد

سگ ولگرد
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : سگ ولگرد

نویسنده : صادق هدایت

ناشر : گیوا

تعداد صفحات : 144 صفحه

شابک : 978-600-451-643-3

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 62/38فا

دسته بندی : رمان های ایرانی, داستان های کوتاه

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 26500 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 8500 تومان


معرفی کتاب

" سگ ولگرد " / مجموعه داستان کوتاه

کتاب حاضر اثری از صادق هدایت می باشد که توسط انتشارات گیوا به چاپ رسیده است.

سگ ولگرد آخرین مجموعه داستان صادق هدایت، شامل هشت داستان کوتاه است و نخستین بار در سال ۱۳۲۱ خورشیدی در تهران منتشر شد. سگ ولگرد داستان کوتاهی رمانتیک، کنایی و نمادین است که از زاویه دید سوم شخص بیان می شود. راین رمان درباره یک سگ اصیل و نازپرورده به نام پات است که دریکی از روزهایی که با صاحب خود به گردش رفته، در پی شنیدن بوی سگی ماده از صاحب خود جدا شده و او را گم میکند. پات سگی معمولی نیست، چرا که چشماهیش شباهت زیادی به چشم انسان دارد، گویی که در اعماق چشمش، روحی انسانی دیده می شود. پات حتی مانند سگ های دیگر گوشت خواری را دوست ندارد و بوی شیربرنج و خاطره شیر مادرش را ترجیح می دهد. صادق هدایت از نویسندگان و مترجمان روشنفکر ایرانی بود که در فروردین 1330 در سن 49 سالگی در پاریس خودکشی کرد. بسیاری از پژوهشگران، معروف ترین اثر او را رمان بوف کور می دانند او همچنین داستان هایی از فرانتس کافکا، آنتوان چخوف و ژان پل ساتر را نیز ترجمه کرده است.

منتقدان سگ ولگرد را داستانی اگزیستانسیالیستی به‌ شمار می آورند و آن را در کنار برخی دیگر از داستان های کوتاه هدایت مانند زنده به گور و تاریک خانه، از دسته روان داستان های وی دانسته اند که با تکنیک های واقع گرایی نوشته شده اند. 

کتاب سگ ولگرد شامل ۸ داستان کوتاه به شرح زیر است:

* سگ ولگرد

* دن ژوان کرج

* بن بست

* کانیا

* تخت ابونصر

* تجلی

* تاریک خانه

* میهن پرست

از میان این داستان ها دو داستان سگ ولگرد و داستان تاریک خانه بیشتر به چشم می‌آید و می توان آنها را از بهترین های صادق هدایت تلقی کرد.

سگ ولگرد داستان جامعه ابتدایی است. جامعه ای که در آن از هیچ جنبش فکری و فعالیت خبری نیست. جامعه ای سنتی با عقاید مذهبی مرتجع که سگی را نجس می دانند و برای ثواب و رضای خدا کتک زدن سگ را امری مسلم و طبیعی می دانند. ولی این طرز رفتار به جهت بی رحمی مردم نیست. بلکه به علت ناآگاهی آن هاست. هر چند نتیجه یکی است.

داستان سگ ولگرد شاید یکی از لطیف ترین داستان‌های هدایت است. سگی گم شده که در دنیایی واقع شده که دنیای او نیست. در این دنیا هیچ کس او را نمی فهمد و به ناله های او گوش نمی دهد. او تشنه محبت است و همدردی ولی…

به نظر چنین می آید که سگ ولگرد به نوعی نمودی از همه ما انسان هاست. همه انسان هایی که در جایی واقع شده‌ اند که با آن بیگانه اند و ناگزیرند در میان کسانی به زندگی خود ادامه دهند که هیچ وجه مشترکی با آن ها ندارند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :

" نمی‌دانم چطور است بعضی اشخاص به اولین برخورد، جان ‌در یک قالب می‌شوند، -به قول عوام جور و اخت می‌آیند و یک‌بار معرفی کافی‌ست برای اینکه یکدیگر را هیچ‌وقت فراموش نکنند درصورتی‌که برعکس بعضی دیگر باوجودی که مکرر به هم معرفی می‌شوند و در مراحل زندگی سر راه یکدیگر واقع می‌گردند، همیشه از هم گریزان هستند. میان آن‌ها هرگز حس همدردی و جوشش پیدا نمی‌شود و اگر در کوچه هم به هم برخوردند، یکدیگر را ندیده می‌گیرند. دوستی بی‌جهت، دشمنی بی‌جهت!- حالا این خاصیت را می‌خواهند اسمش را خوشاب یا آنتی پاتی بگذارند و یا در اثر مغناطیس و روحیه‌ی اشخاص بدانند یا نه. ‌آن‌هایی که معتقد به حول ارواح هستند دورتر رفته می‌گویند که این اشخاص درر زندگی سابق خودشان روی زمین دوست و دشمن بوده‌اند و به این جهت نسبت به هم متمایل و یا از هم متنفرند ولی هیچ‌کدام از این فرضیات نمی‌تواند به‌آسانی معمای بالا را حل بکند. این کشش و جوشش ناگهانی نه مربوط به خصایل روحی و نه ربطی به محاسن جسمانی دارد."

 

فهرست مطالب

سگ ولگرد
دون ژوان کرج
بن بست
کاتیا
تاریکخانه
میهنپرست

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات گیوا

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

رمانی عالی و معروف از صادق هدایت است که درباره سگ اصیل اسکاتلندی است که به دنبال ماده یکی میرود و در این راه جانش را از دست میدهد، نویسنده به خوبی در هر موقعیت احساسات شخصیت اصلی را بیان میکند

1400-10-27

mehdi

اثر به این خوبیو با غلط های املایی به ...دادید

1400-09-15

حنانه رسولی

غلط املایی زیا داره ادم اعصابش بهم میریزه

1400-09-04

فرشته پرسان

چقدر اشتباهات تایپی داره...واقعا چرا یک نگاه اجمالی ننداختین؟

1400-07-07

برچسب ها