×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
شرق خورشید، غرب ماه

دانلود کتاب صوتی شرق خورشید، غرب ماه

شرق خورشید، غرب ماه
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : شرق خورشید، غرب ماه

نویسنده : کریس پاولینگ

ناشر صوتی: آوارسا

ناشر: آوارسا

مترجم : سینا صبا

گویندگان : عاطفه مولائی طبری, سوگند رمضانی, عادله نهاوندیان, محمد رضا ذبیحی, پانیذ خرمی, زینب اسماعیلیان

زمان کل : 00 ساعت و 18 دقیقه

دسته بندی : داستان کودک, داستان نوجوان, کودک و نوجوان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 2400 تومان


معرفی کتاب

"شرق خورشید، غرب ماه"
کتاب حاضر اثری از کریس پاولینگ می باشد که با ترجمه ای از سینا صبا و صدای عادله نهاوندیان، عاطفه مولایی طبری، زینب اسماعیلیان، پانیذ خرمی، سوگند رمضانی و محمدرضا ذبیحی و موسیقی محمد قدم پور مقدم، توسط انتشارات آوارسا منتشر شده است.
زمان های خیلی خیلی دور اون دوردست ها،تو سرزمین غول ها و جادو،یک کشاورز فقیر زندگی میکرد. خونه ی کشاورز خیلی خراب قدیمی بود و خانوادش تو شرایط بدی زندگی می کردند. تقریبا تمام پولهاشون تموم شده بود…مدتی گذشت و زمستون از راه رسید. همینطور که کشاورز در حال ناله کردن بود ناگهان صدایی از دور شنید. وقتی در خونه رو باز کرد یه خرس سفید بزرگ رو روبروش دید...

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 شرق خورشید غرب ماه 00:18:08

معرفی کتاب صوتی شرق خورشید، غرب ماه

در همین ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که این کتاب صوتی نوشته کریس پاولینگ می باشد و نه باید با رمان معروف کودکان به همین نام نوشته جسیکا دی جورج اشتباه گرفته شود. البته شاید بتوان کتاب حاضر را رونوشتی از رمان معروف بدانیم. چرا که شخصیت های محوری در هر دو این کتاب ها خرسی سفید است که داستان در اطراف آن می چرخد. البته این را نیز باید متذکر شد که رمان نوشته جسیکا دی جورج نیز خود برگرفته از یک افسانه قدیمی اسکاتلندی است. بنابراین زیاد نمی توان به پاولینگ خورده گرفت و او را متهم کرد.

از طرفی دیگر کتاب حاضر بسیار کوتاه می باشد و بیشتر داستانکی محسوب می شود که می توان فرض کرد خط داستانی خود را از آن رمان اقتباس کرده است. این اتفاق برای کودکان می تواند یک حسن داشته باشد. چرا که جز ویژگی کودکان کم سن و سال این است که صبر و تحمل زیادی ندارند و زودتر می خواهند از مبحث و شاخه ای به مبحث و شاخه ای دیگر بروند. این کتاب با حجم کم و آن هم صوتی این فرصت را دارد که بتواند برای مدت چیزی حدود 20 دقیقه کودک شما را در دنیای خود غرق کند.

در کلام بهتر بزرگترین ویژگی مثبت کتاب این است که می تواند کودکانی که چندان با حوزه کتاب عجین نیستند را جذب خود کند. این می تواند راهی مثبت در جهت کتابخوان کردن کودکان محسوب شود. اشتباهی که اغلب بزرگترها انجام می دهند این است که به شکل بلند پروازانه انواع رمان های بلند و البته خوب را برای فرزندان خود تهیه می کنند. همانطور که گفتیم کودک ذاتا نمی تواند چیز طولانی را تحمل کند. همین سبب میشود که از کتاب زده شود و در آینده نیز سراغ کتاب، مخصوصا کتاب های بلند نرود.

 

شرق خورشید، غرب ماه

 

نکاتی در باب داستان کودکان و اهمیت آن

درباره این کتاب سخن چندانی نمی شود گفت. کتاب یک داستان ساده را روایت می کند که می تواند کودک را به خوابی شیرین ببرد. البته به سیاق اکثر کتاب های کودک مضامین دوستی و تلاش و ... را در خود جای داده است. اما نکته ای افزون بر این ها ندارد. اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا واقعا نیاز است برای کودک این داستان ها را تهیه کرد؟ چرا که عده ای معتقد هستند همین مفاهیم را می توان مستقیم به کودک القا کرد و نیازی به داستان و ... نیست.

اولا کودک تا زمانی که بخواهد اولین برخوردهای خود را در جامعه داشته باشد راه طولانی دارد. از این رو مفاهیمی که شما به او القا خواهید کرد چیزی در حد یک تعریف خواهد بود. خوب بودن یا بودن را نمی تواند لمس کند. اما یک داستان با تصویر سازی های قوی که دارد می تواند یک محیط آزمایشگاهی برای کودک محسوب شود. از طرفی دیگر سنین پایین اوج تصویرسازی های ذهنی می باشد و اگر کودک خوراک مناسبی پیدا نکند ممکن است در آینده دچار مشکلات عمده ای شود. تمام این موارد ما را به این نکته می رساند، کتاب کودکان را واقعا باید جدی بگیریم. 

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها