×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
شیلاندر

دانلود کتاب شیلاندر

شیلاندر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : شیلاندر

نویسنده : نرگس نظیف

ناشر : سنگ

تعداد صفحات : 124 صفحه

شابک : 978-622-99936-9-9

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 8فا3/62

دسته بندی : داستان های کوتاه, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 11000 تومان


معرفی کتاب

"شیلاندر"
کتاب حاضر اثری از نرگس نظیف می باشد که توسط انتشارات سنگ منتشر شده است.
داستان این رمان درباره زندگی زنی تنهاست که با یادآوری گذشته به بازاندیشی زندگی زناشویی اش می پردازد. و همین امر باعث می شود که به درک بهتری از رابطه اش با همسرش برسد. در تمام طول داستان همسر زن به سفری رفته که معلوم نیست بازگردد یا خیر...

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" و هر که در میدانِ خِرَد پیاده باشد و از پیرایه‌ی حزم عاطل مُکتَسَبِ او سخت زود در حیّز تفرقه افتد، و در دستِ او ندامت و حسرت باقی بماند، چنان‌چه باخه بی‌جهدِ زیادت بُوزنه را در دام کشید و به نادانی به باد داد.
رای پرسید: «چگونه؟»
گفت: «در جزیره‌ای بوزنگان بسیار بودند و کارداناه نام ملکی داشتند، با مَهابتِ وافر و سِیاستِ کامل و فرمان نافذ و عدلِ شامل. چون ایام جوانی که بهارِ عمر و موسم کامرانی است بگذشت ضعفِ پیری در اطراف پیدا آمد و أَثَر خویش در قوّت ذات و نورِ بصر شایع گردانید و عادتِ زمانه همین است که طراوتِ جُوانی بذُبولِ پیری بَدَل می‌کند و ذُلِّ درویشی را بر عزّ توانگری استیلا می‌دهد. خویشتن را در لباسِ عروسان به جهانیان می‌نماید و زینت و زیورِ مُمَوِّه بر دل و جان هر یک عرض می‌دهد. آرایش ظاهر را مَدَدِ غرور بی‌خردان گردانیده است و نمایشِ بی‌اصل را مایه شَرَه و فریبِ حریصان کرده تا همگان در دام آفتِ او می‌افتند و اسیر مراد و هوای او می‌شوند. از خبثِ باطن و مکرِ خلقتش غافل و از دنائتِ طبع و سستی عهدش بی‌خبر.
و خردمند بدین معانی التفات ننماید و دل در طلبِ جاهِ فانی نبند، و روی به کسبِ خیرِ باقی آرد، زیرا که جاه و عمرِ دنیا ناپایدار است و اگر از مال چیزی به دست آید هم بر لبِ گور بباید گذاشت تا سگانِ دندان تیز کرده در وی افتند که «میراثِ حلال است»."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

کتاب شیلاندر اثر نرگس نظیف، یکی از جذاب ترین رمان های فارسی بوده که در بین مردم طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. رمان های فارسی، بحث های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رمانتیک و جوانب مختلف زندگی انسان ها را در بر میگیرد و هر نویسنده ای بر اساس دیدگاه خود به خلق اثر می پردازد.

اما در شیلاندر به موضوعی جذاب و دوست داشتنی در مورد زنان برخورده و با مسائل عاطفی یک زن مواجه خواهید شد. در این قسمت قصد داریم شما را با خلاصه ای از داستان شیلاندر اثر نرگس نظیف آشنا کنیم تا قبل از خواندن کتاب اطلاعاتی داشته باشید.

 

کتاب شیلاندر اثر نرگس نظیف

 

کتاب شیلاندر و شخصیت های کتاب

کتاب شیلاندر نخستین رمان نرگس نظیف است که داستان در مورد زنی است که به تنهایی زندگی کرده و در مسائل عاطفی و رمانتیک به مشکلات زیادی برخورد می کند. شک و تردید تمام زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

زن این داستان با مرور زندگی زناشویی گذشته خود و فرازونشیب هایی که در طول آن سال های با مرد زندگی خود داشته پی برده و به درک بهتری از وجود خود و روابط عاطفی می رسد.

رمان تا حدودی در حول محور زمانی می چرخد که همسر این زن به سفری دور و داز رفته که مشخص نیست آیا برمی گردد یا خیر. زن در نبود مرد زندگی، به جنبه های دیگر زندگی خود پی می برد و شرایط دشواری را تجربه می کند. نرگس نظیف در کتاب های دیگر خود سعی دارد به مسائل پیچیده عاطفی به خصوص در زنان اشاره کند و انسان ها را با این معقوله سخت آشنا کند.

همانطور که از نام کتاب شیلاندر پیداست؛ شاید با پیچیدگی هایی رو به رو شوید که هضم آنها برایتان سخت باشد. درک شرایط فردی که در نبود همسر خود سعی دارد، به درجه ای از بینش برسد گاها کار آسانی نخواهد بود.

نرگس نظیف به جزء کتاب شیلاندر، کتاب دیگری به نام داستان های کوتاه (لطفا خیالت راحت نباشد) نوشته که در این کتاب از روابط عاطفی و انسانی سخن می گوید. رمان شیلاندر توسط نشر سنگ در 124 صفحه به شما عزیزان عرضه می شود.

 

به قلم : فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها