×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اگر نخریدند چه کنیم؟

دانلود کتاب اگر نخریدند چه کنیم؟

اگر نخریدند چه کنیم؟
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : اگر نخریدند چه کنیم؟

نویسندگان : تام هاپکینز, بن کات

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات : 232 صفحه

شابک : 978-964-236-823-5

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 85/658

دسته بندی : تبلیغات، بازاریابی و فروش

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 59900 تومان


معرفی کتاب

"اگر نخریدند چه کنیم؟" / راهکارهای حیاتی برای فروش
کتابی که خواندنش برای فروشندگان حرفه ای سال های آتی ضروری است
کتاب حاضر با عنوان اصلی (When buyers say no) اثری از تام هاپکینز (Tom Hopkins) و بن کات (Ben Katt) می باشد که با ترجمه ای از مهدی قراچه داغی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
هدف این کتاب کمک به شماست تا پیروزمندانه‌تر از هر زمانی فروش کنید. در این کتاب از یک سو درباره چگونه عرضه‌کردن کالاها و خدمات به مشتریان بالقوه بحث می‌کنیم و از سوی دیگر، می‌خوانید که چگونه می‌توانید به‌سرعت از بازی فاصله بگیرید تا ذهنیت خود را در فرایندهای فروش با طراوت نگه دارید و بعد دیگر هرگز کنترل یک موقعیت فروش را از دست ندهید. خلاصه آن‌که این کتاب درباره استراتژی و راهکار است. در این کتاب با قطب‌نمایی آشنا می‌شوید که به آن «چرخه متقاعدسازی» می‌گویند. می‌آموزید چگونه قدم بردارید تا همچنان در مسیر قطعی‌کردن فروش حرکت کنید. در این کتاب درباره این‌که کجا و چگونه می‌توانیم تجارت‌های جدید پیدا کنیم یا چگونه جلسات خود را با خریداران تأیید و حتمی کنیم، بحث می‌کنیم. درباره راهکارهای پیگیری حرف نمی‌زنیم. در این کتاب صرفاً روی ارائه کالا و خدمات برای فروش متمرکز می‌شویم، از لحظه‌ای که شروع به برقراری ارتباط مؤثر می‌کنید تا زمانی که خریدار جواب «آری» را به شما می‌دهد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" بزرگ‌ترین گرفتاری که برای اغلب فروشندگان پیش می‌آید این است که در فروش گم می‌شوند. آن‌ها معرفی کالا یا خدمتی را اجرا می‌کنند که به آن شکلی که آن را آموخته و تمرین کرده‌اند قصد فروش آن را دارند. معرفی کالا تمام می‌شود و به سؤالات مشتری بالقوه جواب داده می‌شود تا نگرانی‌های او برطرف گردد. اما بعد بخش و سهم مهم و تعیین‌کننده بر عهده فروشنده قرار می‌گیرد. حالا زمان امضای قرارداد و قطعی‌کردن فروش است، اما متأسفانه بعضی فروشندگان نمی‌دانند و مطمئن نیستند چگونه درخواست قطعی‌کردن فروش را بکنند. فروشندگان فاقد مهارت سؤالات خود را گونه‌ای مطرح می‌کنند که جوابشان با یک کلمه داده می‌شود و این‌گونه تصمیم‌گیری برایشان دشوار می‌گردد."

فهرست مطالب

بخش 1. خریدار جواب نه می ‌دهد

بخش 2. دایره متقاعد سازی

بخش 3. وقتی خریداران جواب نه می‌ دهند

بخش 4. خریدار جواب مثبت داد

اگر نخریدند چه کنیم؟ سوالی که باید پاسخ داد

عموما در ایران شغل ها را به دو دسته دولتی و آزاد تقسیم می کنند. شغل دولتی از جهت دریافت حقوق و ثابت بودن شغل و امنیت کاری بالا معروف می باشد و در ایران عموما پرطرفدار می باشد. اما شغل آزاد ویژگی هایش را از اسمش یعنی " آزاد" وام گرفته است. یعنی فردی که در این دسته فعالیت می کند تقریبا در همه اتفاقات آن آزاد است. در تغییر شغل و درآمد و ضرر و ... حال این اتفاق در عین حالی که بسیار می تواند دست فرد را باز بگذارد و موجب باز شدن راه خلاقیت بشود، می تواند بسیار خطرناک باشد، چرا که امنیت شغلی و ثابت بودن در آمد عنصرهایی است که در این دسته جایی ندارند. اما خلاقیت و توانایی فراتر رفتن در این دسته شغلی باعث شده است که این شغل ها نه تنها کمتر نشوند بلکه دچار پیشرفت و تغییرات عظیمی شوند. شغل خرید و فروش نیز یکی از همین شغل های آزاد است که همواره یک سوال اساسی در آن مطرح است، اگر نخریدند چه کنیم؟

در حقیقت خرید و فروش به نوعی حلقه ای از زنجیره اقتصاد و تجارت است که نقش واسطه را بازی می کند و در ازای دریافت سود محصول کارخانه و ... را در اختیار مشتری می گذارد. اما سوال اصلی اینجاست که آیا مشتری این جنس ها را خواهد خرید؟ چرا که این اجناس به نوعی سرمایه فروشنده محسوب می شود و اگر این سرمایه تبدیل به پول نشود، فروشنده دچار ضرر خواهد شد. کتاب اگر نخریدند چه کنیم؟ در حقیقت قرار است در این باره بحث کند و به نوعی می خواهد به جنبه تاریک تجارت بپردازد. چرا که این جنبه تاریک می تواند مانند سیاهچاله ای فعالان این کسب و کار را به درون خود بکشد.

 

اگر نخریدند چه کنیم؟

 

کتاب اگر نخریدند چه کنیم؟ و فرایند فروش

آن چیزی که در این کتاب می تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد این نکته است که کتاب کاری به نوع جنس و نوع خدمات ندارد و این پیش فرض وجود دارد که این خدمات یا اجناس در بازار فروش خواهند داشت. یا به بیان بهتر این گونه باید گفت که مهم نیست که چه می خواهید بفروشید. مهم این است که چگونه بفروشید. در حقیقت متقاعد کردن خریدار برای خرید اجناس و یا گرفتن خدمات شما، قطعی کردن آن و بستن قرارداد اصلی ترین بخش هر تجارتی را تشکیل می دهد و امروزه دیگر خود کالا چندان مورد توجه نیست. اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که قرار نیست همه روش های فروش به شکل معمول باشد. در حقیقت متفاوت دیدن و متفاوت اندیشیدن همان چیزی است که در این کتاب قرار است با مثال های بسیار آموزش داده شود.

یکی از مهمترین فاکتورهایی اساسی که در این کتاب به آن بسیار می پردازد و می توان گفت که کتاب بر اساس محوریت آن می چرخد، کنترل فروش می باشد. این قسمت از فروش  مانند نور در همه جا هست و اما کسی آن را نمی بیند. در اصل وقتی شما بتوانید خودتان را متقاعد کنید خریدرا خود را نیز می توانند برای خرید متقاعد کنید. این در حقیقت همان چیزی است که کتاب آن را چرخه متقاعد سازی می نامد. در حقیقت استراتژی که کتاب در بین راهکارهای خود معرفی می کند همین توانایی متقاعد کردن است که اگر این توانایی را داشته باشید شما می توانید هر چیزی را بفروشید و هر خدمتی را ارائه دهید.

کتاب اگر نخریدند چه کنیم؟ با پرسش این سوال قصد دارد داستان را از انتها به اول بیاید تا خواننده بداند که کجای راه را اشتباه ممکن است رفته باشد که نتوانسته فروش مناسبی داشته باشد.

 

کتاب اگر نخریدند چه کنیم؟

 

از ارتباطی موثر تا " آری "

کل فرایند کتاب حاضر در مدت زمانی رخ می دهد که شما با مشتری خود اولین ارتباط را برقرار می کنید و داستان فروش خود را آغاز می کنید. از این لحظه قدم به قدم با انواع روش ها و استراتژی ها و راهکارها در زمان و جای مناسبش آشنا خواهید شد و می فهمید در هر لحظه چه امکاناتی در دستان شماست. این راه تا زمانی که شما از مشتری خود جواب آری بگیرید ادامه خواهد یافت. زنجیر و پیوستگی که راهکارهای کتاب دارد می تواند این امکان را به ما به بدهد که در فروش خود مطمئن باشیم و مانند یک شطرنج باز حرفه ای بدانیم که حرکت بعدی چیست و قبل از حرکت حریف یا همان مشتری خود دست به اقدام بزنیم.

در کل می توان گفت که کتاب اگر نخریدند چه کنیم؟ یک چراغ راه برای جنبه منفی و چاه تاریک فروش و تجارت است که می تواند به راحتی ما را از این چاه دور کند و نگذارد که به این ورطه خطرناک نزدیک شویم. از این رو می توان با اطمینان بالا گفت که این کتاب برای هر فروشنده و تاجر حرفه ای لازم است در حالی که سخنان آن را افراد معمولی و فروشنده های نه چندان حرفه ای نیز می توانند درک کنند و از آن بهره ببرند.

 


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها