×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود رایگان کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
ویروس کرونا چیست؟ راههای پیشگیری از کرونا

دانلود کتاب ویروس کرونا چیست؟ راههای پیشگیری از کرونا

ویروس کرونا چیست؟ راههای پیشگیری از کرونا
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : ویروس کرونا چیست؟ راههای پیشگیری از کرونا

نویسنده : تیم تحریریه کتابچین

ناشر : کتابچین

تعداد صفحات : 72 صفحه

تاریخ انتشار : 1399

دسته بندی : دارو و درمان, بیماری ها

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : رایگان


معرفی کتاب

"ویروس کرونا چیست" / راههای مقابله با کرونا

پاسخ به تمام شایعات

این کتاب توسط تیم تحریریه کتابچین و با همکاری مهندس محسن شماخی گردآوری، ترجمه و تنظیم شده است.

کرونا مهمان ناخوانده ای بود که اولین موارد ابتلا به آن در آغاز سال میلادی جدید از شهر ووهان چین سربرآورد و توانست در ظرف مدت کوتاهی سایر کشورها از جمله ایران و در ادامه تمام جهان را تسخیر کند و پزشکان سراسر دنیا را غافلگیر کند.
کویید19 نوع جدید بیماری عفونی از خانواده کرونا ویروس ها است که پیش تر چندین نوع آن از جمله مرس و سارس کشف شده است، اما انواع قبلی این ویروس هرگز به خطرناکی کویید 19 نبوده، سرعت شیوع کمتری داشته و منجر به همه گیری جهانی نشده بودند.
امروز جهان با یک شگفتی در عالم ویروس ها مواجه است؛ همچنین ساخت واکسن یا درمان آن در خوشبینانه ترین حالت مدت زیادی به طول خواهد انجامید. اگر چه دانشمندان سراسر دنیا آزمایش های خود را برای یافتن واکسن آغاز کرده اند اما در حال حاضر چاره ای جز مراقبت بهداشت فردی و در اغلب کشورهای دنیا قرنطینه و حصر کامل افراد وجود ندارد.
با توجه به تمام این موارد و با در نظر گیری شرایط موجود این کتاب تلاش کرده است با استفاده از مطالب سازمان بهداشت جهانی و منابع موثق دیگر کلیه ابهامات و خرافات و اشتباهاتی که در همین مدت کوتاه از پدیدار شدن ویروس کویید 19 حول آن شکل گرفته است را شفاف سازی کند و از طرفی بتواند اطلاعات مفید و جامع و آموزش های لازم را برای آمادگی و مقابله در برابر این ویروس ارائه نماید تا بلکه توانسته باشیم در راستای مسئولیت اجتماعی مان گام کوچکی برداریم.
امید که، علم و هوش و فناوری بشری در سایه لطف خداوند متعال بتواند هر چه زودتر به راه درمان و واکسن این ویروس دست یابد و به سلطه دلهره آور آن بر جهان پایان دهد.

دربخشی از این کتاب می خوانیم:

سیستم ایمنی بدن انسان برای مقابله با ویروس جدید کرونا به خواب کافی نیاز دارد. فردی که خواب کافی نداشته است نمی‌تواند به خوبی با بیماری‌ها مقابله کند. نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد که آن دسته از افراد که خواب کافی ندارند بیشتر در معرض ابتلا به ویروس‌های مختلف هستند. بنا به نتیجه این تحقیق احتمال بروز علائم سرماخوردگی در کسانی که کمتر از شش ساعت در شبانه روز می‌خوابند چهار برابر بیشتر از دیگران است.
دانشمندان در همین راستا تاکید می‌کنند که خواب کافی یکی از راه‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود. آنها همچنین توصیه می‌کنند که افراد هر شب در ساعت مشخصی بخوابند و عادات خواب خود را تغییر ندهند.
 

فهرست مطالب

کرونا چیست؟    
تاریخچه    
مناطق تحت تأثیر    
تقویت سیستم ایمنی بدن    
شوینده‌های ضد کرونا را بشناسید    
تأثیر آب و هوا بر شیوع ویروس کرونا    
۷ درمان تقلبی کرونا    
ویروس کرونا روی کدام سطوح بیشتر فعال می‌ماند؟    
توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای بازار حیوانات زنده    
توصیه‌هایی برای مسافران بین المللی    
پنج گام برای غذای سالم‌تر    
اهمیت قرنطینه    
قرنطینه مسافرین    
چگونگی شیوع ویروس کرونا    
علائم بیماری کروناویروس    
توصیه‌های برای عموم    
اقدامات حفاظتی برای افرادی که در معرض ویروس کرونا زندگی می‌کنند    
کمبود تجهیزات محافظ شخصی در سراسر جهان    
شیوه صحیح شستشوی دست‌ها    
چه موقع و چگونه از ماسک استفاده کنید    
استفاده اصولی از دستکش    
شایعات و واقعیت‌ها    
سوالات متداول در مورد کورونا ویروس‌ها     
آمار و ارقام    
صندوق همبستگی کرونا    
امنیت سایبری    
منابع
 

 

کرونا

 

کتاب "ویروس کرونا چیست؟ راههای پیشگیری از کرونا" کتابی است با محوریت ویروس کرونای جدید که با استفاده از جدیدترین اطلاعات و توضیحات سایت سازمان بهداشت جهانی (WHO) تازه ترین تحقیقات و مطالب سایر منابع موثق گرداوری، ترجمه و تدوین شده است تا در این برهه حساس کنونی در پی شیوع سریع و جهانی کروناویرس 2019 و با توجه به لزوم آگاهی رسانی صحیح و مناسب در این مورد بتواند اطلاعاتی درست و مفید را برای پیش گیری، کنترل و درمان هر چه بهتر این اپیدمی به دست مردم کشورمان برساند و گامی مثبت در راه شکست این بیماری بردارد. بی شک مهمترین ویژگی این کتاب همین دقت در نقل مطالب و اطمینان از صحت علمي آن ها در موقعیتی است که فضاي مجازی، سایت ها و حتی اخبار مملو از اطلاعات نادرست، غیر واقعی، پر ابهام و گاها خرافات در خصوص این بیماری است.


این کتاب تلاش کرده است تا تمامی جنبه های مرتبط با این بیماری را از معرفی تا توصیه ها، سوالات متداول و شایعه های پیرامون موضوع، آمار و ارقام، و در نهایت بهترین راهکارهای مقابله و پیشگیری از ویروس را شامل شده و مورد بررسی قرار دهد.


کتاب با توضیح مختصری در مورد انواع کرونا و تاریخچه آن و معرفی اين ویروس و چگونگی شکل گیری و همه گيري آن آغاز می شود.


در بخش سوم به آمار مناطق شیوع این ویروس تاکنون پرداخته شده است که نشان می دهد تا به امروز تقریبا شامل محدوده وسیعی از کل جهان ما می شود.


بخش چهارم يکي از مهمترین بخش های این کتاب محسوب می شود چرا که راهکارهایی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این ویروس را آموزش می دهد.

 

راه های پیشگیری کرونا

 

بخش پنجم تا هفتم به بزرگترین معضلات موجود درباره نحوه برخورد و پیشگیری از کرونا می پردازد که گاهی شامل درمان های عجیب و غریبی نیز می شود. همچون مصرف مواد شوینده ای که در موارد متعددی خود به ایجاد مسمومیت ها منجر شده است و یا درمان های تقلبی همچون پیشنهاد استفاده از بعضی از داروهای گياهي یا خوردن نقره و مواد معدنی که اغلب بر مشکلات این بیماری می افزاید.


بخش هشتم به یکی از ابهامات مهم که درباره مدت زمان بقای ویروس بر سطوح مختلف است اشاره دارد و در بخش بعد به یک تذکر و پیش بینی مهم از سوی سازمان بهداشت جهانی در خصوص انتقال بیماری های واگیردار از حیوانات به انسان پرداخته شده است.


بخش دهم شامل توصیه های مفید برای پیشگیری از ابتلا مسافران است و در ادامه کتاب به بحث مهم تغذیه در پیشگیری ابتلا به این ویروس می پردازد: مورد مهمی که شاید اگر پیش از این مد نظر مردم چین قرار می گرفت، چنین ویروسی اساسا در دنیا همه گیر نمی شد.


بخش دوازدهم پاسخی است به چرایی لزوم قرنطینه، اهمیت و ارزش آن و در ادامه قرنطینه مسافران برای کنترل شیوع کروناویروس جدید.


در بخش های چهارده تا هفده، انواع روش های پخش، انتشار و علايم ویروس و نحوه مراقبت به خوبی توضیح داده می شود.


چهار بخش بعدی کتاب آموزش های لازمی است برای شستشوی صحیح دست ها و نحوه اصولی به کارگیری از تجهیزات محافظ شخصی برای بهره مندی از حداکثر مزایای آن ها با توجه به کمبود سراسری آن ها در جهان.

 

شایعات کرونا

 

یکی از جذاب ترین بخش های این کتاب در بخش بیست و دوم، تحت عنوان شایعات و واقعیت هاست که می تواند به شفاف سازی و آگاهی بخشی عامه مردم کمک بسزایی کند.
چه بخواهیم و چه نخواهیم کرونا ویروس تا مدت زمان زیادی میهمان زندگی ماست و ناچار باید محدودیت هایی اجرا شده و افراد به محل کار خود باز گردند لذا چگونگی آماده سازی محل کار، جلسات و سمینارها و حفاظت از کارمندان و شرکت کنندگان در این دوران اهمیت بسیاری دارد که عنوان بخش بیست و سوم و چهارم کتاب حاضر است.


کتاب در بخش های پایانی سعی می کند به نقش کارگران بهداشت در این زمان حساس بپردازد و همچنین با پاسخ گویی به اکثر سوالاتی که برای مردم در این زمینه ایجاد شده است و ارائه آمار و ارقام موجود آگاهی افکار عمومی را در این زمینه به مقدار زیادی ارتقا دهد.


صندوق همبستگی کرونا که توسط سازمان بهداشت جهانی ایجاد شده است راهی مطمئن برای جمع آوری کمک های مالی جهانی جهت مقابله با خطرات این بیماری در سراسر دنیا است که به خوانندگان این کتاب پیشنهاد شده است.


همچنین امنیت سايبري هم موضوع بسیار مهم و ویژه ای است که به بحث کلاهبرداری ها و سودجویی های معمول در مواقع بحرانی و از جمله بحران شیوع کرونا می پردازد که با مطالعه این کتاب می توان نسبت به آن ها هوشیار شد.

 

کتاب کرونا


در مجموع با توجه به تمامی بخش های یاد شده آنچه در این کتاب می خوانید می تواند اطلاعات مفید، واقعی و صحیح شما در خصوص کرونا را بسیار افزایش داده و نگرانی های ایجاد شده برای شما توسط فضاهای نامطمئن و رسانه های مجازی را تا حد زیادی کاهش دهد..


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات کتابچین

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
عبدالحلیم درپرور

چرا نمیشه دانلودش کردکتاب رایگان رو لطفا پیگیری فرمایید متشکرم

پشتیبان سایت

سلام برای مطالعه کتاب باید یکی از نرم افزارهای کتابچین را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

1400-01-09

سارا

خوبه. البته با توجه به پیشرفتهایی که در زمینه کرونا انجام شده، بهتره که بازنگری بشه و نکات جدید و داروهایی که معرفی شده رو بهش اضافه کنید.

1399-09-07

شیما غفوریان

عالی است این کتاب کرونا

1399-02-16

میلاد بابایی

خیلی خوب بود. کاش زودتر این کتاب و میخوندم .

1399-02-09

سمانه پاکور

واقعا دقیق و کامل بود. ممنون از تهیه کنندگانش.

1399-02-04

بهزاد

بسیار کامل و جامع سپاس از زحمات تهیه کنندگان

1399-01-25

gholamreza Kalantari

با تشکر از زحمت متقبله اطلاعات داده شده بسیار موجز و مفید بود. انشااله با رعایت موارد متذکره هر چه زودتر از این بلیه خلاص شویم

1399-01-24

داود شایق

عالی است

1399-01-24

قوچانی

ممنون. اطلاعات کاملی رو در اختیار میذاره

1399-01-24

سجادجان محمدی

کتاب خوبی هستش ممنون

1399-01-23

سیروس

دمتون گرم. خیلی خوب و کمک کننده بود. این مدت شایعات کمر کارو شکوند. این دولت هم که معلوم نیست داره چیکار میکنه.

1399-01-22

hanie

خیلی خوبه

1399-01-21

زهرا خلیلی

خوب بود

1399-01-17

میلاد

چقدر خوبه این کتاب. ممنون که به فکر مردم هستید. واقعا داشتن یه منبع موثق برای این جور موارد خیلی ضروریه.

1399-01-14

حسن

این ویروس با نظارت آمریکا و سازمان بهداشت جهانی تولید شده است.

1399-01-12

مرتضی

خیلی خوبه. دستتون درد نکنه

1399-01-12

ناشناس

با عرض ادب و احترام ، کتاب ویروس کرونا چیست ، یک کتاب کامل و دقیق ،به تمامی سولات ذهن ما پاسخ کامل و دقیق داده ،و اطلاعات مفید خیلی خوبی به انسان میدهد ، پیشنهاد میکنم این کتاب رو همگی بخوانند و به اطرافیان خود معرفی کنند ،

1399-01-12

تینا

خیلی عالیه. دستتون درد نکنه که این منبع رو در اخیتار ما قرار دادین. واقعا این مدت اینقدر شایعه قاطی شده با اخبار اصلی که نمیدونیم چی رو باور کنیم و چی رو باور نکینم. ولی این کتاب منبع معتبری هست چون مطالب سایت سازمان بهداشت جهانی رو ترجمه کرده.

1399-01-11

معصومه ناصری فر

عالی بود

1399-01-09

برچسب ها