×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
گتسبی بزرگ

دانلود کتاب صوتی گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : گتسبی بزرگ

نویسنده : اف. اسکات فیتزجرالد

ناشر صوتی: آوانامه دانش گستر

ناشر: به سخن

مترجم : مهدی افشار

گوینده : آرمان سلطان زاده

زمان کل : 06 ساعت و 59 دقیقه

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده, داستان و رمان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 84000 تومان


معرفی کتاب

"گتسبی بزرگ"
رمان گتسبی بزرگ با عنوان اصلی (The great gatsby) اثری از  اسکات فیتز جرالد (Scott Fitzgerald) با ترجمه ای از مهدی افشار از انتشارات به سخن می باشد که با صدای مهدی افشار توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است.
فیتز جرالد در کتاب گتسبی بزرگ، داستان زندگی مرد ثروتمندی را به تصویر می کشد که در سالهایی که قانون منع تولید و فروش مشروبات الکی برقرار بود در آمد خود را از راه تولید و فروش مشروبات الکی به دست می آورد. این کتاب از بزرگ ترین و پر فروش ترین کتاب های آمریکاست، که بیش از 25 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. همچنین از این کتاب پر فروش فیلمی در سال  2013  با بازی لئوناردو دی کاپریو ساخته شده است.




 

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 فصل اول - بخش اول 00:07:51
2 فصل اول - بخش دوم 00:27:11
3 فصل اول - بخش سوم 00:21:34
4 فصل دوم 00:37:08
5 فصل سوم - بخش اول 00:20:01
6 فصل سوم - بخش دوم 00:30:32
7 فصل چهارم - بخش اول 00:21:08
8 فصل چهارم - بخش دوم 00:26:15
9 فصل پنجم - بخش اول 00:17:52
10 فصل پنجم - بخش دوم 00:18:29
11 فصل ششم 00:34:02
12 فصل هفتم - بخش اول 00:26:22
13 فصل هفتم - بخش دوم 00:26:34
14 فصل هفتم - بخش سوم 00:21:26
15 فصل هشتم - بخش اول 00:19:31
16 فصل هشتم - بخش دوم 00:17:56
17 فصل نهم - بخش اول 00:29:05
18 فصل نهم - بخش دوم 00:16:26

نقد و بررسی رمان گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ (Great Gatsby) رمانی به قلم نویسنده آمریکایی اف اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald) است که در سال 1925 منتشر شد.

این رمان داستان مجموعه ای از شخصیت ها را در شهرهای تخیلی West Egg و East Egg در لانگ آیلند در تابستان 1922 به تصویر می کشد. بسیاری از منتقدان ادبی گتسبی بزرگ را یکی از بزرگترین رمانهای دنیا می دانند.

 

خلاصه داستان

داستان این کتاب در درجه اول به میلیونر جوان و مرموز جی گتسبی و اشتیاق و وسواس آرمان گرایانه او برای پیوستن به معشوق سابق خود، دیزی بوکانان (Daisy Buchanan)، می پردازد. گتسبی بزرگ که به عنوان بزرگترین اثر فیتزجرالد شناخته می شود، به بررسی موضوع انحطاط، آرمان گرایی، مقاومت در برابر تغییر، آشفتگی اجتماعی و افراط و تفریط می پردازد و تصویری از دهه بیستم ایجاد می کند که به عنوان یک داستان محتاطانه درباره رویای آمریکایی هم شناخته میشود.

 

مراحل نگارش کتاب

فیتزجرالد، با الهام از مهمانی هایی که هنگام بازدید از ساحل شمالی لانگ آیلند شرکت کرده بود، در سال 1923 شروع به برنامه ریزی برای نوشتن این رمان کرد، به گفته خودش او می خواست "چیزی جدید - چیزی خارق العاده و زیبا و ساده و با الگوی پیچیده" تولید کند.

میزان پیشرفت کار کند بود و فیتزجرالد اولین پیش نویس خود را پس از مهاجرت به ریویرا فرانسه در سال 1924 تکمیل کرد. ویراستار وی، ماکسول پرکینز، احساس کرد که کتاب مبهم است و نویسنده را ترغیب کرد تا در آن تجدید نظر کند.

فیتزجرالد بارها درعنوان کتاب شک کرد و گزینه های مختلفی را در نظر گرفت.

یکی از عنوان هایی که او برای کتاب در نظر گرفته بود، عنوان قرمز، سفید و آبی بود.

گتسبی بزرگ اولین بار توسط انتشارات اسكریبنر در آوریل 1925 منتشر شد، این کتاب با نقدهای مختلفی روبرو شد و فروش خوبی نداشت. در سال اول، كتاب فقط 20 هزار نسخه فروخت. فیتزجرالد در سال 1940 درگذشت. او معتقد بود که یک فرد شکست خورده است و کارش فراموش خواهد شد. با این حال، این رمان در طول جنگ جهانی دوم احیا شد و در دهه های بعدی به بخشی از برنامه های درسی دبیرستان های آمریکا تبدیل شد و اقتباس های متعددی چه برای صحنه و چه برای هالیوود فیلم از آن گرفته شد. امروزه گتسبی بزرگ به عنوان یک اثر کلاسیک ادبی و مدعی کسب عنوان "رمان بزرگ آمریکایی" شناخته می شود.

 

کاراکترهای اصلی

  • نیک کاراوی (Nick Carraway): دانش آموخته دانشگاه ییل، سرباز جنگ جهانی اول و در ابتدای داستان، ساکن تازه وارد وست اگ (West Egg) است که 29 سال دارد. او راوی اول شخص رمان هم است. او همسایه گتسبی و فروشنده اوراق قرضه است.
  • جی گتسبی (Jay Gatsby): یک میلیونر جوان، مرموز و دارای روابط تجاری نامعلوم. اصالتاً اهل داکوتای شمالی است. در طول جنگ جهانی اول، هنگامی که او یک افسر نظامی جوان مستقر در اردوگاه تیلور ارتش ایالات متحده در لوئیزویل، کنتاکی بود، با عشق زندگی خود، دیزی بوکانان، روبرو شد. گفته می شود گتسبی پس از پایان جنگ در کالج ترینیتی، در انگلیس تحصیل می کند. به گفته زلدا (Zelda)، همسر فیتزجرالد، این شخصیت از روی مکس گرلاخ (Max Gerlach)، افسر سابق جنگ جهانی اول نوشته شده بود.
  • دیزی بوکانان (Daisy Buchanan): یک دختر جوان جذاب اهل لوییزویل، کنتاکی است. او همسر تام بوکانان (Tom Buchanan) است. پیش از ازدواج با تام، دیزی رابطه عاشقانه ای با گتسبی داشت. انتخاب او بین گتسبی و تام یکی از درگیری های اصلی رمان است. اعتقاد بر این است که شخصیت دیزی از عاشقانه های فیتزجرالد با گینورا کینگ (Ginevra King) الهام گرفته شده است.
  • تام بوکانان (Tom Buchanan): میلیونری است که در East Egg زندگی می کند و شوهر دیزی است. وی یک ستاره فوتبال در دانشگاه ییل بود.

 

درباره نویسنده

فرانسیس اسکات کی فیتزجرالد (24 سپتامبر 1896 - 21 دسامبر 1940) رمان نویس، مقاله نویس، فیلمنامه نویس و نویسنده داستان کوتاه آمریکایی الاصل بود. وی بیشتر به خاطر رمان هایش که شکوه و جلوه بیش از دوران جاز را به تصویر می کشد شناخته شد. در طول زندگیش، او چهار رمان، چهار مجموعه داستان کوتاه و 164 داستان کوتاه منتشر کرد. اگرچه او به طور موقت در دهه 1920 به موفقیت و ثروت مردمی دست یافت، فیتزجرالد پس از مرگش مورد تحسین منتقدان و محبوبیت گسترده قرار گرفت. وی به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان آمریکایی قرن بیستم شناخته می شود.

فرانسیس اسکات کی فیتزجرالد

 

فیتزجرالد در یک خانواده از طبقه متوسط در سنت پل، مینه سوتا متولد شد، اما در نیویورک بزرگ شد. وی در دانشگاه پرینستون تحصیل کرد، اما به دلیل رابطه ناموفق و مشغله نوشتن، در سال 1917 ترک تحصیل کرد و به ارتش پیوست. هنگامی که در آلاباما مستقر بود، عاشق یک دختر طبقه ثروتمند اجتماعی، زلدا سایر شد. اگرچه او در ابتدا به دلیل وضعیت مالی او را رد کرد، اما پس از انتشار موفقیت آمیز تجاری کتاب "این طرف بهشت" (1920)، زلدا با پیشنهاد ازدواج فیتزجرالد موافقت کرد.

فیتزجرالد برنامه ریزی برای سومین رمان خود را در ژوئن 1922 آغاز کرد، اما با تولید نمایشنامه وی، "سبزیجات" در تابستان و پاییز، تداخل پیدا کرد. این نمایش به سختی شکست خورد.

 

دیگر آثار نویسنده

  • این سوی بهشت
  • زیبا و ملعون
  • لطیف است شب
  • آخرین قارون
  • بازگشت به بابل (شامل سه داستان بازگشت به بابل، جام کریستال و دهه گمشده)
  • رویاهای زمستان

 

جلد کتاب

جلد اولین چاپ گتسبی بزرگ از مشهورترین آثار هنری ادبیات آمریکا است. این اثر چشمان متفرق و دهانی را بر فراز آسمان آبی به تصویر می کشد که تصاویر زنان برهنه در عنبیه هاش منعکس شده است. در حالی که فیتزجرالد در حال نوشتن کتاب بود، یک هنرمند کمتر شناخته شده به نام فرانسیس کوگات (Francis Cugat) مأمور تصویرگری این کتاب شد. جلد قبل از رمان تکمیل شد و فیتزجرالد عاشق آن شد.

سالها بعد، ارنست همینگوی در یک جشن گفت که وقتی فیتزجرالد نسخه ای از "گتسبی بزرگ" را برای خواندن به او امانت داد، بلافاصله از جلد کتاب بدش آمد، اما اسکات به او گفت که از جلد کتاب ناامید نشود و به خواندن کتاب ادامه دهد.

The Great Gatsby

 

نمادهای داستان

  • وست اگ: ناحیه ای که جی گستبی و راوی داستان ساکن آن هستند: طبقه تازه به دوران رسیده، آریستوکراسی جوان
  • ایست اگ: ناحیه مورد سکونت تام و دیزی نماد طبقه اشرافیت کهن
  • دره خاکستر: ناحیه حاشیه نشین که میان «ایست اگ» و «نیویورک» قراردارد نماد طبقه ای که تنها نصیبشان از رؤیای آمریکایی گرد و غبار و خاکستر بوده است.
  • چشمان دکتر اکلبرگ: تابلوی تبلیغ دکتر عینک ساز: چشمان خدا که ناظر دروغها، خیانتها، زجرها و آرزوهای کسانیست که از دره خاکستر عبور می کنند.

 

جملات معروف کتاب

  • من عادت کرده ام که قضاوت هایم را توی دلم نگه دارم و همین خصوصیت باعث شده که باطن عجیب و غریب خیلی از آدم ها برایم رو بشود و در عین حال گرفتار آدم های پرچانه کارکشته ای هم بشوم
  • هرکسی حداقل یکی از فضیلت های مهم را برای خودش قائل است و فضیلت من این است: من یکی از معدود آدم های باصداقتی ام که در عمرم شناخته ام
  • حُسن بزرگی است مشروب نخوردن وسط مشروب خورهای قهار. آدم می تواند زبانش را نگه دارد و از این هم مهم تر، آدم می تواند هر نوع رفتار غیرعادی و بی نظمیِ جزئیِ خودش را طوری زمان بندی کند که بقیه کورِ کور باشند و نبینند یا اهمیت ندهند

 

اقتباسات

از این کتاب اقتباس های سینمایی، نمایشی زیادی انجام شده است. به علاوه چندین بازی کامپیوتری، اپرا، برنامه رادیویی و تلویزیونی هم با الهام از این اثر ساخته شده است.

چندین فیلم هالیوودی در سالهای مختلف ساخته شده است اما معروف ترین آنها فیلمی است که در سال 2013 ساخته شد. این فیلم هم نام کتاب است. گتسبی بزرگ یک فیلم درام عاشقانه است. این فیلم توسط باز لورمان نویسندگی و کارگردانی شد و لئوناردو دی کاپریو در نقش جی گتسبی با توبی مگوایر، کری مولیگان، جوئل اجرتون، ایسلا فیشر، جیسون کلارک، الیزابت دبیکی و جک تامپسون در این فیلم هنرنمایی می کند. تولید آن با بودجه تولید خالص 105 میلیون دلاری در سال 2011 آغاز شد و فیلم برداری در استرالیا انجام شد.

Gatsby

 

پیام گتسبی بزرگ

پیام گتسبی بزرگ این است که رویای آمریکایی در نهایت غیرقابل دستیابی است. جی گتسبی به عنوان یک فرد اجتماعی به ثروت و مقام بزرگی رسیده بود. با این حال، رویای گتسبی داشتن آینده ای با عشق واقعی خود، دیزی بود.

 

نتیجه گیری

بی شک یکی از بزرگ ترین آثار ادبیات آمریکا و جهان ارزش یک بار مطالعه را دارد. با مطالعه این رمان می توانید به دوران جاز سفر کنید و در مهمانی های مجلل و بزرگ گتسبی غرق شوید.

وبسایت کتابچین از بزرگ ترین سایت های ارائه دهنده کتاب های الکترونیکی و صوتی است. کتابچین کتاب صوتی گتسبی بزرگ را با ترجمه آقای مهدی افشار از نشر به سخن منتشر کرده است.

می توانید این کتاب را با صدای آقای آرمان سلطان زاده از نشر صوتی آوانامه دانش گستر در این سایت پیدا کنید.

رمان گتسبی بزرگ

ویکی پدیا رمان گتسبی بزرگ

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D8%AA%D8%B3%D8%A8%DB%8C_%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF

 

 

به قلم نگار تورانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
مریم شاهرخ

ترتیب فصلها متاسفانه بهم ریختس

1402-02-10

سیدمحمد مهدی قائد

هدف اصلی از این رهنمود چه است؟نویسنده خود باید توضیح داهد.در زمانه هیچ علمی بی دلیل و برای دل سوزی انجام نمی‌دهند

1401-02-29

Pooya Manafi

عالییییی بود

1400-11-30

jafar kamel

خوب بود فقط چرا از چند گوینده استفاده نمیکنین؟کارکترهای زن را نریتور زن بخونه دیگه

1400-09-28

سعید سبزی

خیلی خاص نبود اگه گوش نکردین چیزیو از دست ندادین

1400-09-20

صمد زارع

یه ترکیبی پر رو از عشق و ثروت و خیانت

1400-09-13

علیرضا کاویان

حوبه

1400-09-03

behnaz

رمان خوبی بود

1400-08-30

bamshad

واقعا کتاب عالی ای بود ..وقتی در تمام دنیا طرفدار داره معلومه کتاب روایتگر یک حس و یا یک درد مشترک بیم تمامی انسانهاست

1400-08-19

ماندانا پوربیگی

یکی از بهترین کتابهایی که شنیدمش...عالی بود

1400-06-30

فرهاد کاتب

خیلی خوب بود یک رمان عاشقانه آمریکایی یک درام غم انگیز که با صدای اقای سلطان زاده عالی تر شده بود

1400-06-28

علی ابراهیم زاده

عالی بود

1400-06-23

arman

زندگی گتسبی واقعا غمناک بود و من دلم براش سوخت

1400-04-26

محمد جعفری

به نظرم شاهکار نبود یک کار عادی

1400-04-15

نهال شاکری

یک درام عاشقانه در حد متوسط

1400-04-10

pooran shirazy

کتاب داره از خیانت صحبت میکنه به نظرم عشقی نبود

1400-03-18

masud zangane

پروردگارا به من فرصتی عطا فرما تا این کتاب را گوش نمایم

1400-03-15

rahim pashaei

من تازه شروع کردم نمیدونم چحوریاست

1400-03-15

برچسب ها