×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
بیمار خاموش

دانلود کتاب بیمار خاموش

بیمار خاموش
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : بیمار خاموش

نویسنده : الکس مایکلیدیس

ناشر : سنگ

مترجم : مریم حسین نژاد

تعداد صفحات : 320 صفحه

شابک : 978-622-95827-0-1

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 823/92

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان پلیسی جنایی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 30000 تومان


معرفی کتاب

"بیمار خاموش"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The silent patient) اثری از الکس مایکلیدیس (Alex Michaelides) می باشد که با ترجمه ای از مریم حسین نژاد، توسط انتشارات سنگ منتشر شده است.
الکس مایکلدیس از نویسندگان و فیلم نامه نویسان آمریکایی که موفق به کسب عنوان پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز در سال 2019 شده است رمانی با ژانر معمایی رازآلود نگاشته که به سبب فصل های کوتاه و جذابی که دارد خواننده را مصمم به ادامه خواندن و گاه پیش بینی فصل های بعدی داستان می کند. شخصیت اصلی این رمان زنی به نام «آلیشا» می باشد که زنی هنرمند و نقاش است و به همراه همسرش که صاحب آتلیه عکاسی می باشد زندگی می کند. در یکی از شب ها وقتی همسرش دیرتر از همیشه به منزل می آید به محض ورودش به منزل او را به ضرب پنج گلوله به قتل می رساند و منتظر رسیدن پلیس ها می نشیند. در پنج سال مدتی که از حبس او می گذرد حتی یک کلمه در مورد دلیل خود از اقدام به قتل همسرش سخنی بازگو نمی کند و این امر باعث تبدیل شدن این جنایت از یک قتل خانگی به سوژه ای داغ برای رسانه ها می شود و تابلوهای او به دلیل موقعیتی که رخ داده به قیمت بالایی می رسد. در همین حین به دلیل کنجکاوی عموم و شرایط خاصش او را به محل دیگری منتقل می کنند. شخصیت دوم این رمان روانشناسی به نام «تئو» می باشد که در این زمان وارد داستان شده و به کشف مجهولات این ماجرا کمک می کند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" منشی مکس برنسون بدجوری سرما خورده بود. دستمالی برداشت و بینی‌اش را تمیز کرد و با اشاره‌ی دست از من خواست که منتظر باشم. «با تلفن حرف می‌زنند.‌‌ یک دقیقه‌ی دیگر می‌آیند.»
سرم را تکان دادم و در اتاق انتظار نشستم. چند صندلی سفت،‌‌ یک میز عسلی و‌‌ یک قفسه از مجلات تاریخ گذشته در اتاق بود. با خودم فکر کردم که همه‌ی اتاق‌های انتظار شبیه به هم هستند. می‌توانستم در چنین جاهایی دکتر یا رئیس مراسم تشییع را به عنوان وکیل ببینم.
در سرسرا باز و سروکله‌ی مکس برنسون پیدا شد. با اشاره‌ی دست از من خواست که به دنبالش بروم. و بعد داخل دفترش رفت و غیبش زد. از جا برخاستم و پشت سرش وارد دفتر شدم.
از طرز حرف زدنش پشت تلفن انتظار رفتار بدتری داشتم. اما در نهایت تعجب شروع به عذرخواهی کرد. «ببخشید که هنگام صحبت کردن‌مان رفتار غیرمنتظره‌ای داشتم. هفته‌ای طولانی را سپری کرده و کمی بی‌حال بودم. نمی‌نشینید؟»
روی صندلی آن طرف میز نشستم. «ممنون. و ممنون که قبول کردید مرا ببینید.»
«خب. اولش مطمئن نبودم. فکر می‌کردم روزنامه نگارید و سعی می‌کنید که درباره‌ی آلیسیا از من حرف بکشید. اما بعد به گراو زنگ زدم و فهمیدم آن‌جا کار می‌کنید.»
«می‌فهمم. این اتفاق زیاد می‌افتد؟ منظورم درباره‌ی روزنامه‌نگارهاست.»"

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایمز در سال 2019

کتاب بیمار خاموش اثری به یادماندنی اثر الکس مایکلیدیس است و این کتاب در حال حاضر پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز بوده و دو هفته پس از انتشار، بازاریابی و تبلیغات گسترده ای از سوی ناشر این کتاب انجام شد. بلافاصله بعد از فروش نسخه های زیادی از کتاب بیمار خاموش، حق ساخت فیلم نیز خریداری شد.

 

نقد و بررسی کتاب بیمار خاموش

 

بررسی مختصری از کتاب بیمار خاموش

اگر بخواهیم کتاب بیمار خاموش هیجان انگیز را دسته بندی کنیم، آن را جزء کتاب های روانشناسی قرار داده و امتیاز بالایی به آن می دهیم. نویسنده کتاب الکس مایکلیدیس، با تمام قوا به مسائل روانشناختی پرداخته که انفجاری عظیم را در خوانندگاه ایجاد کرده است. هر چه به سمت جلو پیش می روید و فصل های جدیدی را می خوانید؛ با اتفاقات عجیب و هیجان انگیز رو به رو می شوید.

کتاب بیمار خاموش نخستین اثر الکس مایکلیدیس بوده که حتی اگر نام وی را ندانید متوجه می شوید، اثر یک نویسنده بسیار موفق است. طرح رمان، شخصیت ها و سبک زندگی عجیب کاراکترها به اندازه کافی شما را مجذوب کرده و باعث غرق شدن شما در روند زندگی آلیشیا و تئو می شود.

نگاهی به شخصیت های کتاب

زندگی آلیشیا برنسون به ظاهر عالی است. یک نقاش مشهور که با یک عکاس حرفه ای ازدواج کرده است و در یک خانه بزرگ با پنجره های بزرگ مشرف به پارک در یکی از مناطق مطلوب لندن زندگی می کند. همانطور که می دانید آلیشیا هنرمندی موفق است که سعی دارد در دفتر خاطرات خود به همسرش، ثابت کند همه چیز خوب پیش می رود. تا اینکه روزی فرا می رسد و برای پایان دادن به درد و رنج های خود …… .

بعد از آن اتفاق آلیشیا حتی یک کلمه هم صحبت نکرد و در سکوتی عمیق و تاریک فرو رفت. روانپزشکی به نام قانونی تئو فابر وارد شده و تلاش های خود برای شکستن سکوت آلیشیا به کار گرفت. اما آیا آلیشیا دلیل محکمی برای این کار داشت؟

 امتناع آلیشیا از صحبت کردن یا هر نوع توضیحی، آن اتفاق پست را به تراژدی ناگوارتر تبدیل می کند. رازداری که تصورات عمومی را به مخدوش کرده و آلیشیا را به سرزنش وادار می کند. در ادامه داستان روانپزشکان قصد دارند زندگی شخصی آلیشیا را جستجو کنند تا دلیل قانع کننده ای برای عمل فجیعی که در مقابل همسر خود انجام داده، پیدا کنند. اما تحلیل روان فردی که عملی پست فطرت گونه انجام داده به این راحتی نخواهد بود.

وسواس تئو برای شناخت آلیشیا در نهایت قانع کننده است و تلاش برای پرده برداری از انگیزه جنایت او به سرعت در کتاب بیمار خاموش نمایان می شود. نویسنده به تدریج سطح شکاف و تنش ها را نشان می دهد، تا زمانی که همه در یک پایان بسیار رضایت بخش آشکار شود. در کتاب بیمار خاموش، دلهره و سردرگمی را در وجود آلیشیا و در مقابل آن تئو را در تضاد، با اقتدار، قانع کننده و با اعتماد به نفس خواهید دید.

رمان های روانشناختی بر اساس رمز و رازهای زیادی که دارند، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده اند. این دسته کتاب ها از اتفاقاتی ناگهانی و ناگوار نشات گرفته و در انتها به جایی ختم می شود که فکرش را هم نمی کنید.

خواندن کتاب بیمار خاموش از این امر مستثنی نبوده و بعدهای روانشناسی و روانشناختی عمیقی را گردآوری کرده است.

نویسنده کتاب بیمار خاموش با قوه تخیل و اندیشه مرموزی که داشته، شخصیت ها را کنار هم قرار داده و داستانی وهم انگیز خلق کرده است. اگر به کتاب های پر رمز و راز علاقه دارید، سراغ بیمار خاموش بروید.

 

به قلم : فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
F Sabity

خطر اسپویل اونقدر که میگفتن جالب نبود کتاب زندگی خانمی رو روایت میکنه که شوهرشو میکشه چون بهش خیانت کرده و همسر (آقای که خانمش خیانت کرده ) کسی که خیانت کرده میاد و میخواد انتقام بگیره و ... کتاب از لحاظ منطقی اصلا درست نبود کسی اگه بخواد انتقام بگیره از همسر خودش انتقام میگیره نه از کس دیگه و اصلا چرا باید اینهمه تحقیق کنه و بیاد پیگیری کنه؟؟؟؟ هیچ جای کتاب با هم جور در نمیاد رمان های جنایی فراوونه که هم از لحاظ منطقی درست باشه هم مخاطب رو مسحور کنه

1401-02-04

الهه دشتبانی

یه کتاب فوق العاده برای افرادیه که به کتابای معمایی علاقه دارن. خیلی جذابه.

1400-06-28

کمال

خیلی کتاب خوبیه. من خوشم اومد

1400-01-15

مریم بالائی

سلام چجوری فایل رو تو گوشیم سیو کنم

پشتیبان سایت

سلام برای مطالعه کتاب، نرم افزار کتابچین رو روی گوشیتون نصب کنید، وارد حساب کاربری بشید. کتاب خریداری شده توی کتابخونه شما موجوده. با یک بار دانلود، کتاب روی گوشی تون ذخیره شده و برای مطالعه های بعدی نیازی به اینترنت ندارید.

1399-08-29

reza

رمان خوب و جذابیه

1399-02-23

gh

ب نظر میاد کتاب خوبی باشه فقط کاش شما هم کد تخفیف میدادید

پشتیبان سایت

سلام هر روز کد های تخفیف جدید در اینستاگرام و اپلیکیشن های کتابچین اعلام میشود. به عنوان مثال هم اکنون کد RAMAZAN درایام ماه مبارک رمضان فعال می باشد.

1399-02-21

فائزوکیلی

عالی

1399-02-17

elham

کتاب جالب هیحان انگیز و جذابی بود که نتونستم زمین بگذارمش و متفاوت از کتابایی که میشه آخرش رو حدس زد. ذهنت رو مشغول خودش و شخصیت ها و تحلیل شون. می کنه. دو روی متفاوت ادم ها، سیاه و سفید و خاکستری هاشون رو به رخ می کشه.

1399-02-13

ظیبه

خوبه کتابش

1399-01-22

niloofar.j.khiabani

میشه طریقه اخذ تخفیف را بفرمایید

پشتیبان سایت

کدهای تخفیف روزانه در صفحه اینستاگرام کتابچین معرفی میشود. ضمنا هر روز تعدادی کتاب با تخفیفهای مختلف جهت استفاده کاربران عرضه میشوند. خرید کتابهای تخفیف دار، نیازی به اعمال کد تخفیف ندارد.

1399-01-19

نینا

دستتون درد نکنه. محیط خوبی داره کتابچین. لذت بردم

1399-01-19

وحید

خیلی دنبال این کتاب می گشتم. تا اینکه تو کتابچین پیداش کردم. ارزشش رو داره که وقت بزاری برای خوندنش.

1398-12-09

nimaalmas

چرا واسه من نوشته هاش انگلیسی و نامفهوم شده

پشتیبان سایت

یک مرتبه فایل کتاب رو از کتابخونه پاک کنید و مجددا دانلود کنید(نیاز به پرداخت نیست)

1398-11-19

nimaalmas

باحاله خیلی باحاله

1398-11-07

rahim

خیلی عالی بود حتما بخونید .

1398-10-21

ناهید مینو

توی ژانر پلیسی جنایی، خیلی خوبه. یکی از کتابای پرفروش بوده

1398-06-31

محسن فارسی

یکی از بهترین کتابایی که خوندم. همه رو تشویق میکنم که این کتاب رو مطالعه کنن.

1398-06-31

برچسب ها