×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پیامبر

دانلود کتاب صوتی پیامبر

پیامبر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : پیامبر

نویسنده : جبران خلیل جبران

ناشر صوتی: آوانامه دانش گستر

ناشر: آموت

مترجم : محمد شریفی

گوینده : احمد گنجی

زمان کل : 02 ساعت و 18 دقیقه

دسته بندی : نثر و قطعه ادبی, شعر و ادبیات صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 56000 تومان


معرفی کتاب

"پیامبر"
کتاب پیامبر با عنوان اصلی (The Prophet) اثری از جبران خلیل جبران (Gibran Khalil Gibran) با ترجمه ای از محمد شریفی از انتشارات آموت می باشد که با صدای احمد گنجی توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است.
جبران خلیل جبران از نویسندگان معروف لبنانی آمریکایی می باشد. کتاب پیامبر اولین مرتبه در سال 1923 در آمریکا منتشر شد و معروف ترین اثر جبران خلیل جبران محسوب می شود. کتاب پیامبراز کتاب های معروف و پرفروش دنیاست که در دهه 1930 و بعدها در دهه 1960 به اوج محبوبیت خود رسیده بود و تا کنون ده ها میلیون نسخه از این کتاب در سراسر دنیا به فروش رسیده است و همیشه در لیست کتابهای پرفروش دنیا قرار دارد. کتاب پیامبر در قالب مجموعه ای از نوشتارها است که برگرفته شده از اندرزها و 26 شعر منثور از مردی دانا به نام «المصطفی» می باشد.

به بخشی از کتاب پیامبر می توانید در نسخه نمونه کتاب گوش فرا دهید.

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 آمدن کشتی 00:33:15
2 درباره ی کار 00:31:32
3 درباره ی آزادی 00:32:02
4 درباره ی لذت 00:17:47
5 و کلام بدرود 00:23:59

نقد و بررسی کتاب پیامبر

مختصری درباره کتاب

معروفترین اثر نویسنده لبنانی آمریکایی جبران خلیل جبران که در سال 1923 در آمریکا انتشار یافت و از آن با عنوان The Prophet یاد می شود. پیامبر در طول قرن بیستم ، پس از انجیل، پرفروش ترین کتاب آمریکا بوده است و تا بحال حداقل به پنجاه زبان دنیا ترجمه شده است. کتاب پیامبر حول محور شخصی دانا بنام المصطفی میچرخد و سخنان اورا در قالب شعر و متون آهنگین بیان می کند. این کتاب تا کنون توسط اشخاصی از قبیل دكتر مهدي مقصودي، نجف دريابندري، دكتر حسين الهي قمشه اي و... به فارسی برگردان شده است نسخه ای که ما در اینجا مورد بررسی قرار می دهیم توسط آقای محمد شریفی ترجمه شده و انتشارات آموت آنرا منتشر کرده است این کتاب توسط نشر آوانامه دانش گستر به صورت صوتی ارائه شده است. محمد شریفی نعمت آباد، متولد سال  1340 در رفسنجان می باشد  ونویسنده مجموعه داستان معروف “باغ اناری”و شاعر مجموعه های “مگر سکوت خداوند”و “جزیره های معطل”و مترجم “اسطوره های سرخپوستان امریکا”می باشد.

 

آشنایی با نویسنده کتاب

جبران خلیل جبران نویسنده  لبنانی در سال 1883 به دنیا آمد. او ملیتی لبنانی – آمریکایی داشته وبه نویسندگی، شعر سرایی و نقاشی تجسمی مشغول بوده است. آثار جبران به زبان های عربی و انگلیسی نوشته شده اند. از آثار او می توان موسیقی، ارواح سرکش و اشک و لبخند که به زبان عربی می باشند را نام برد. و از کتابهای نوشته شده او به زبان انگلیسی می توان به کتاب های مسیحا، نامه های عاشقانه و دیوانه اشاره کرد. این نویسنده بزرگ و بنام در سال 1931 میلادی وقتی که تنها 48 سال عمر داشت ، به علت سیروز کبدی دارفانی را وداع گفت. مقبره او در البشری لبنان قرار دارد. زندگی جبران مملو از محنت و درد بوده طوری که وقتی کودک بود به آمریکا مهاجرت کردند اما در 15 سالگی به لبنان بازگشت و 2سال در لبنان به ادامه تحصیلات پرداخت و سپس به آمریکا بازگشت اما بعداز اینکه به آمریکا رسید خواهر کوچکش فوت کرد و کمتر از یک سال نیز برادر و مادرش را نیز ازدست داد خیلی از منتقدان ادبی معتقدن زندگی سخت جبران این قدرت را به او داده است تا کلامی نافذ و عرفانی داشته باشد و بتواند در این حوزه موفق عمل کند.

آثار جبران بیشتر جنبه معنوی و عرفانی دارد.ازآثار جبران خلیل جبران که در کتابچین نیز موجود می باشد می توان به :

اشاره کرد.

 

جبران خلیل جبران

 

بررسی کتاب

آغاز کتاب پیامبر به اینگونه است  که "المصطفی" یا “برگزیدهٔ دردانه” بعد از گذشت ۱۲ سال زندگی در اُرفالس که یک شهر خیالی ساخته شده توسط جبران هست، قصد ترک آنجا را دارد اما دوست دارد در لحظات آخر حضور خود در شهر، هدایایی را به مردمش تقدیم کند ولی از آنجایی که چیزی نداشته به پیشنهاد المیترا که یک پیشگوست از گوهر درونی خود به مردم می بخشد  و قبل از خروج به آخرین سؤال های مردم اُرفالس پاسخ می دهد. بخشهای مختلف کتاب پاسخ های المصطفی به این سوالات هست. این سوالات در بردارنده زندگی روزمره انسانها و مسائلی هست که برای هر شخص در طول زندگی رخ می دهد و در پی پاسخی برای آنهاست. موضوعاتی مانند دهش، مهر، درد، دوستی، سخن گفتن، کار و… در هر قسمت یا به عبارتی در هر پاسخ، بیشتر با جهان بینی جبران آشنا می شویم که حقیقتا آموزنده و دلنشین هستند.

پیامبر، این کتاب سراسر نماد و نمادگرایی، شامل 26 فصل است که از مهمترین موضوعات آن می توان به دین، اخلاق و فلسفه زندگی اشاره کرد. میتوان گفت پیامبر خلاصه ای از ادیان و عرفان از نگاه و منظر جبران است.

وجود نمادهای مختلف در این کتاب کاملا واضح است و نویسنده قصد دارد با این نمادها خصلتها و ویژگی های مختلفی را بیان کند. بعنوان نمونه می توان عنصری مانند مادر را نماد توجه او به بانوان بیان کرد.همانطور که در بالا گفته شد پیامبر را افراد مختلفی به فارسی برگردان کرده اند که ما دراینجا ترجمه آقای محمد شریفی را مورد بررسی قرار داده ایم. در اردیبهشت ماه 1394 نشستی با حضور آقایان علیرضا سیف الدینی، کاظم بهمنی، یوسف علیخانی برگزار شد که به نقد و بررسی کتاب پیامبر با ترجمه آقای محمد شریفی پرداخته شد. در ادامه نقل قولهایی از این نشست را میخوانیم:

علیرضا سیف الدینی :

جبران خلیل جبران مدام در حال نوسان بین شرق و غرب بوده و فرهنگ و زندگی شرقی و غربی را با هم تجربه کرده و چند فرهنگی و چند زبانی است. تأثیر سفرهای کودکی جبران خلیل جبران او را به یک شاعر تبدیل کرده است و او به همه این ها فکر کرده است. ایشان با نقل قولی از شیلر، جبران خلیل جبران را شاعری ساده و اندیشمند دانستند و افزودن: وی شاعرها را به دو گروه تقسیم کرده، عده ای که اشعاری ساده را به واسطه احساساتشان می نویسند؛ و عده ای که شعرایی اندیشمندند و طبق اصول شعر می نویسند و منتظر الهام نمی شوند.

کیهان بهمنی :

ایشان با ستایش ترجمه اقای شریفی گفته اند  هر مترجم با ترجمه اثر، ایدئولوژی خودش را وارد می کند، و چقدر خوب است که مترجم خودش اهل ادب باشد. ایراد گفتن از ترجمه هنر نیست؛ اما ترجمه محمد شریفی زیبایی هایی دارد که باید به آن بپردازیم؛ به خصوص ترجمه جملات کوتاه که به همین ترتیب نیز ترجمه شده است. در این اثر محمد شریفی علاوه بر لایه های اولیه، سایر لایه ها را نیز عمیقاً برگردانده است و تمام تلاشش را کرده تا به وسیله واج آرایی، کمترین ریزش ها اتفاق بیفتد. این کتاب با استفاده از متون و اشعار خاص، دنیایی عاری از نفرت و با هم بودن را به نمایش می گذارد.

مترجم کتاب درخصوص این ترجمه گفته : ترجمه های گوناگونی از اصل کتاب “پیامبر”مطالعه کردم، در برخی ترجمه ها به ویژگی های سبکی کار توجه نشده بود که تلاش کردم در ترجمه من این اتفاق بیفتد. ایشان در خصوص این نکته که در برخی از ترجمه ها رعایت امانت انجام نشده و در بعضی جاها متن به نادرستی ترجمه شده است گفت در ترجمه های دیگری از کتاب، برخی واژه ها توسط مترجم به متن اضافه شده و یا از کلمات زیبایی استفاده نشده است. همچنین این مترجم موفق، اشعار جبران را تحت تاثیر ادیان، بخصوص حضرت مسیح میداند و به دلیل موقعیت زمانی که جبران داشته است خیلی از قسمتها را به صورت غیر مستقیم الهام گرفته از پیامبر اسلام می داند و این الهام را با کلمه " المصطفی " می توان مشاهده کرد.

 

کتاب پیامبر

 

ویکی پدیا کتاب پیامبر نوشته جبران خلیل جبران

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1_(%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8_%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86)

 


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
سید عاشق طریقت

سلام بر بزرگ مرد تاریخ خلقت هستی. خداوند متعال را شکر می‌کنم که صدای رسا و گفتاری حکیمانه را با امام زمان علیه السلام در میان نهادید . انشالله در پناه خداوند قادر مطلق باشید و روزگار بر وفق مراد شما در گردش باشد

1401-02-27

فرشته

کتاب خوبی بود نکات آموزنده خوبی داشت

1401-02-08

حسین دهنوی

برخلاف اون دوستمون که گفت جملات سختی داره، به نظر من کتاب تفکرات انسان رو به زبانی ساده و روان بیان کرده

1400-09-07

حسین طلوعی

این کتاب در امریکا بعد از انجیل یکی از پرفروش ترین کتابهاست. یجورایی یه کتاب مقدسیه واسه خودش.

1400-08-29

حامد بیگی

چقدر خوبه این کتاب. (با لحن فردوسی پور بخونیدش). فکر میکنم از بهترین کتابهایی بود که تا حالا خوندم.

1400-08-26

سیدعلیرضا

جبران خلیل جبران از آن دسته شاعران و نویسندگانی به شمار می‌رود که به علت اینکه در نوشته‎هایش عشق پاک و عارفانه همواره به چشم می‌خورد، معروف است. جبران در مجموع آثارش هم به روی زندگی خندیده و هم گریسته، هم افسوس خورده و هم رشک برده که همگی نشانه نگاه انسانی او به زندگانی و فراز و فرودهایش است و شاید این همان راز جاودانگی و ماندگاری این هنرمند لبنانی باشد. وکتاب پیامبرش بسیار طالب و خواهان دارد

1400-08-25

مجید آقایی

من نسخه چاپی این کتاب رو قبلا خوندم. ولی نسخه صوتی کتاب رو هم گرفتم که توی ماشین گوش بدم.

1400-08-17

صادق رحمانی

یه کتاب عالی با یک راوی و صدای عالی. حتما گوش بدید به این کتاب.

1400-08-11

رضا

به نظر من که این کتاب رو باید چند بار گوش کرد. دوست دارم نسخه متنی کتاب رو هم بخونم و بعد مجددا کتاب صوتی روش گوش کنم.

1400-07-18

tara

عالی بود. گوش کنید این کتابو و پندهاش رو آویزه گوش کنید.

1400-07-06

محمد فاقد

یه کتاب خوب، با یک سری جملات سخت. درک برخی از جملات کتاب قدری سخته.

1400-04-22

h.alidust

این کتاب از اون دسته کتابهایی است که مورد علاقه همه نیست. به نظر من بهتره اول نسخه نمونه کتاب رو بخونید (گوش کنید) و بعد اگه خوشتون اومد کتاب رو بخرید و گوش کنید.

1400-04-19

وحید ملکی

کتاب فوق العاده ایه. حتما گوش کنید.

1400-04-14

علی فراهانی

من از خوندن کتاب پیامبر آرامش گرفتم. یعنی خوندن این کتاب باعث یک آرامش خاص در وجود من شد. ممنون

1400-04-13

مجید حسنی تاج زاده

این کتاب سرشار از پندهای آموزنده است.

1400-03-19

عاطفه اکبری

کتاب پیامبر از جبران خلیل جبران از کتابهای پر فروش در آمریکا و به طور کلی در سراسر جهان است. محبوبیت این کتاب پس از مرگ جبران خلیل جبران در دهه 1930 شروع شد و در دهه 1960 به اوج خودش رسید. به نظر من هر کسی که اندکی اهل تعمل و تفکر است بهتره که کتاب پیامبر رو بخونه و ازش درس بگیره. از کتابچین به خاطر این کتاب صوتی جذاب تشکر می کنم.

1400-03-01

عاطفه اکبری

خوندن یا بهتره بگم گوش دادن به تفکرات جبران خلیل جبران برام جالب بود. به نظرم کتاب خوبی بود.

1400-01-25

مونا باقری

کتاب صوتی کلا مورد علاقه منه. ولی گوش دادن به این کتاب زیاد دل انگیز نبود.

1400-01-21

محمد احسانی

سخنی از پیامبر اکرم: همانطور که دنیا برای مومن همانند زندان است، برای کافر همچون بهشت می ماند.

1400-01-19

برچسب ها