×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
در کشور مردان

دانلود کتاب در کشور مردان

در کشور مردان
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : در کشور مردان

نویسنده : هشام مطر

ناشر : نیکو نشر

مترجم : مهدی غبرایی

تعداد صفحات : 272 صفحه

شابک : 978-964-7523-55-4

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 823/92

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 30000 تومان


معرفی کتاب

" در کشور مردان "
کتابی با عنوان اصلی ( In the country of men ) به نویسندگی هشام مطر ( Hisham Matar ) توسط مهدی غبرایی ترجمه شده و از انتشارات نیکو نشر منتشر شده است.
اثر حاضر به نویسندگی هشام مَطَر (1970میلادی) نویسنده ی لیبیایی تبار آمریکایی که مهمترین اثر وی در سال 2006 به شمار می رود و در فهرست نهایی جایزه ادبی من بوکر و جایزه کتاب اول گاردین جای گرفته است و به 22 زبان دنیا ترجمه شده است.
در کشور مردان داستان دوران کودکی، نوجوانی و جوانی نویسنده را می بینیم که وی در نه سالگی برای همیشه کشورش را ترک کرده است.بیشتر داستان مربوط به دوران کودکی اش است و فضای سیاسی اجتماعی حاکم بر لیبی در دوران معمر قذافی را در قالب داستان زندگی یک خانواده ترسیم کرده است.
موضوع اصلی داستان به فعالیت های سیاسی فرج، پدر سلیمان، در کنار دیگر دوستانش موسی و رشید، در مخالفت با رژیم قذافی می پردازد که زمان آن به دهه های 70 میلادی باز می گردد.
 

در بخشی از داستان می خوانیم :
" آخرین تابستانی که مرا به خارج فرستادند یادم می آید. 1979 بود و روزی آفتابی. طرابلس ساکت و آرام زیر تیغ آفتاب می درخشید. آدم و چارپا و مورچه بی تاب سایه ای می جستند، تکه ي خاکستری نادری از رحمت که سفیدی خیره کننده ي اشیا را می برید؛ اما رحمت حقیقی فقط شب ها از راه می رسید، نسیمی که بیابان بی آب و علف خنکایی بر آن می دمید و دریای پرهمهمه نمناکش می کرد، مهمانی بی میل که خاموش از خیابان های خلوت می گذشت، بی آ نکه بداند تا کجا مجاز است در این قلمروِ ستاره ي خودکامه گام بردارد، و حالا این ستاره با وفاداری همیشگی باز طلوع می کرد و نسیم رحمت را پس می زد. دیگر صبح شده بود.
پنجره ي اتاق خوابش چارطاق باز بود و درخت صمغ کنارش خاموش و برگ های سبزش در نور بام دادی خجول. تا آسمان از نور بامدادی خاکس تری نشده بود، به خواب نرفته بود. حتی در این وقت به قدری آشفته بودم که نمی توانستم از کنارش بلند شوم بروم و می گفتم مبادا مثل یکی از عروسک های خیمه شب بازی که خود را به مردن زده، ناگهان جستی بزند، سیگار دیگری روشن کند و مثل چند دقیقه ي پیش باز تمناکنان از من بخواهد: « نگو، نگو!»"

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها