×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دلبند

دانلود کتاب دلبند

دلبند
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات

نام کتاب : دلبند

نویسنده : تونی موریسون

ناشر : ماهابه

مترجم : مرجان مثنوی

تعداد صفحات : 424 صفحه

شابک : 978-600-8632-12-2

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 813/54

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 50000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 14300 تومان


معرفی کتاب

"دلبند"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Beloved) اثری از تونی موریسون (Toni Murrison) می باشد که با ترجمه ای از مرجان مثنوی توسط انتشارات ماهابه منتشر شده است.
تونیپ موریسون استاد علوم انسانی در دانشگاه رابرت اِف. گوهین و استاد بازنشسته دانشگاه پرینستون است. او برنده جایزه هیات ملی منتقدان کتاب  و جایزه پولیتزر می‌باشد. در سال 1993 برنده جایزه نوبل در رشته ادبیات شد. او در راکلند کانتی در ایالت نیویورک و پرینستون در ایالت نیوجرسی زندگی می کند.
داستان در مورد زنی سیاهپوست است که به بردگی گرفته شده است. او همراه همسر و فرزندش در مزرعه ای که در آن به بردگی گرفته شده است زندگی می کند اما سرانجام از آنجا فرار می کند و به اوهایو می رود. ولی برده داران آنان را پیدا میکنند و زن برای اینکه فرزند کوچکش به دست برده داران نیوفتد او را به قتل می رساند. این کتاب به طور واضح و با صحنه سازی خیلی زیبا به بیان احساس مادر و فرزندی پرداخته است . در ادامه داستان این مادر دچار این توهم می شود که روح دخترش که او را به قتل رسانده است به سراغ او می آید و می خواهد از مادر انتقام بگیرد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" سِت به پشت خوابیده بود، و رویش را از او برگردانده بود. مهم نیست که طبقه پایین آنها را طوری در دستانش گرفته بود که انگار قیمتی‌ترین بخش زنگیش هستند. و مارپیچ آهنکاری که چون یک معدنچی طلا با کاویدن خاک معدن آنرا کشف کرده بود، در واقع یک توده جای زخم منزجر کننده بود.نه آنطور که او می‌گفت یک درخت. شاید به شکل یک درخت درآمده ولی شبیه هیچ درختی که او می‌شناخت نبود، چون درخت‌ها جذاب هستند؛چون چیزهایی که می توان به آنها اعتماد کرد و به آنها نزدیک شد یا حتی اگر بخواهی می‌توانی با آنها حرف بزنی همانگونه که او بارها اینکار را کرده بود، آن زمانی که نهارش را در مزرعه های خانه امن می‌خورد. سعی می کرد همیشه در یک مکان نهارش را بخورد و انتخاب مکان مشکل بود چون درختان زیبا در خانه امن از همه مزارع اطراف بیشتر بود. درختی را که انتخاب کرده بود برادر می‌نامید، زیر آن می‌نشست،گاهی تنها، گاهی با هیل یا پاول های دیگر، ولی بیشتر اوغات با سیکسو که آن زمانها مهربان بود و هنوز انگلیسی صحبت می‌کرد. سیکسو بسیار تیره بود با زبانی تیز و در پخت سیب زمینی از شب قبل تجربه داشت آنها را محکم روی سنگهای داغ که در حفره‌ای چیده بود جاسازی می کرد و روی آنها را با ترکه های کوچک می پوشاند تا موقع نهار که حیوانها را می بستند و مزرعه را ترک می‌کردند و به سمت برادر می آمدند، در اوج کمال باشند."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

برنده جایزه ادبی نوبل 1993
برنده جایزه ادبی پولیتزر 1988
برنده جایزه منتقدان کتاب نیویورک

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

رمانی غم انگیز و تامل برانگیز است و زندگی فلاکت بار یک زن آفریقایی سیاه پوست را به تصویر میکشد که زندگی سختی دارد... اگر به رمان های خارجی و غمگین علاقه مندید این کتاب را مطالعه کنید

1400-11-06

سامیه خورشیدی

خیلی کتاب خوب و پر احساسیه.

1399-07-16

برچسب ها