×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دین، رسانه و کودک

دانلود کتاب دین، رسانه و کودک

دین، رسانه و کودک
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : دین، رسانه و کودک

نویسنده : ناصر باهنر

ناشر : نهج

تعداد صفحات : 235 صفحه

شابک : 978-964-94869-9-4

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 302/23083

دسته بندی : علوم تربیتی, روابط عمومی و اطلاع رسانی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 22000 تومان


معرفی کتاب

"دین، رسانه و کودک"
کتاب حاضر اثری از ناصر باهنر می باشد که توسط انتشارات نهج منتشر شده است.
نگارنده بر اساس تجربه ها و آموخته های گذشته در حوزه ارتباطات دینی با کودکان بر این عقیده است که مخاطبان بسیاری ازاین برنامه ها، کودکان خیالی اند و نه واقعی. کودکانی که گرفتار تعاریف بزرگسالانه ما شده و هویت دینی آنها با ساده انگاری های برنامه سازی معامله گردیده است. آنگاه که عینک بزرگسالی را از دیدگان برداریم و عینک کودکانه بر چشم نهیم، نقاط تاریک گذشته تبدیل به تصویری شفاف از دنیای درک و فهم کودکان خواهد شد و این مهم هم رمز موفقیت و هم راز شکست در ارتباطات مذهبی با کودکان است. مجموعه ای که پیش رو قرار دارد به عنوان یک پژوهش در حوزه کلی کودک، دین و رسانه و با تاکید بر برنامه سازی دینی برای کودکان در رادیو و تلویزیون های اسلامی با هدف آموزش معارف دینی به این گروه سنی تهیه و تدوین شده است. بخش اصلی این مجموعه به مباحث نظری اختصاص دارد و در ادامه برخی از مباحث کاربردی نیز ارائه می گردد. بدون تردید مباحث تئوریک مبنای اصلی هر اقدامی در این حوزه می باشد که برنامه سازی را مرهون دریافت دقیق این اقدام ها می سازد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"تصورات قالبي موجود كه با فرض جدايي عالم ارتباطات سنتي و ارتباطات جمعي به بررسي موضوع سنت و مدرنيسم ارتباطي مي پردازند، بايد يکسره كنار گذارده شوند. امروزه واقعيت هاي اجتماعي ما را به نوعي گونه شناسي جديد ارتباطي هدايت مي كنند كه در آن هم فرد حضور دارد و هم رسانه. در ارتباطات سنتي افرادي مشاركت دارند كه خود همواره در معرض پيام هاي رسانه هاي جمعي قرار دارند و ارتباطات سنتي را نيز خواسته يا ناخواسته تحت تأثير آنها قرار مي دهند، همانگونه كه در ارتباطات جمعي، افراد متأثر از پيام هاي رسانه هاي سنتي به ارتباط آفريني و پيام سازي اشتغال دارند. از بعد فناوري نيز، امروزه رسانه هاي سنتي، بسياري از وسايل ارتباطي را به كار مي گيرند و از كاركردها و مزاياي ارتباطي آنها براي تقويت و تكميل مزيت هاي خود سود مي جويند و كمتر موردي مي توان يافت كه نوعي از رسانه ها در فرايند آن به کار گرفته نشده باشد. همچنانكه تكنیك هاي ارتباطات سنتي كه در یک جمله، ارتباطات ميان افراد، شاكله آن را تشکيل مي دهد همانند گفتگوهاي حضوري و تلفني مسابقات و از اين دست، حضوري چشمگير در وسايل ارتباط جمعي يافته است. علاوه بر اينكه برخي محصولات رسانه هاي سنتی در برنامه هاي وسايل ارتباط جمعي جايي براي خود باز كرده اند."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نهج

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
مهرداد

چنان که برخی دانشمندان گفته اند رسانه ابزاری غیردینی است. و پستمن به درستی گفته که شما از تلویزیون که دریچه ای به دنیای مادی است انتظار نمایشهای آسمانی و سیر لاهوتی داشته باشید. چنانکه راودراد نیز اشاره کرده حتی اگر کسی از رسانه استفاده دینی کند ان هم برای کودک، امر قدسی را به امر زمینی و پست تبدیل می کند. و از آنجا که اغلب روایات دینی تخیلی هستند، کودکان مخاطب به اشتباه آنها را امر واقعی تلقی می کنند. که باعث گیجی و سردرگمی آنان خواهد بود. در کتاب مفاهیم تعقل، و تربیت که از پایان نامه دکتری علیرضا رحیمی گرفته شده درست تبیین نشده است. و از آنجا که این دو محور اساسی محتوای کتاب است لذا کل موضوع محل اشکال است. همچنین تربیت بصیرت گرا که اصولا واژه ای متناقض ساخته شده. تعقل از اساس با امر دین و ایمان سنخیتی ندارد. عقلانی بودن یک چیز است و باورمند بودن چیز دیگر. شاید هر دو باهم تلاقی کنند اما همیشه این طور نیست. زمانی که چیزی از کانال تعقل گذشت و با ساختارهای دانش شخص انطباق یافت آنگاه می تواند به آن باور داشته باشد اما مشکل اینجاست که آموزه های دینی اول باید به باور برسند بعد اگر با عقل هم جود ردآمد که چه بهتر وگرنه مهم نیست. چون طبق آموزه های دینی عقل از درک خیلی چیزها عاجز است!! گفته شده تربیت بصیرت گرا عقلانی و باید نافع باشد. و در حوزه نظرو عمل هر دو را پوشش دهد. این درست است اما از آنجا که بصیرت خاستگاه تعقل دارد و در اینجا با ایمان و باورهای دیدنی لزوما سازگار نیست لذا محل اشکال است.. اینها خیلی خلاصه نکاتی بود که به نظرم آمد بد نیست گفته شود

1402-09-21

برچسب ها