×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
زیاد به خودت سخت نگیر!

دانلود کتاب زیاد به خودت سخت نگیر!

زیاد به خودت سخت نگیر!
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : زیاد به خودت سخت نگیر!

نویسنده : مارک منسون

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : الهام شریف

تعداد صفحات : 224 صفحه

شابک : 978-622-220-065-7

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 59900 تومان


معرفی کتاب

"زیاد به خودت سخت نگیر!" / رویکردی غیر متعارف به زندگی متعارف (هنر ظریف بی خیالی)
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The subtle art of not giving a fuck) اثری از مارک منسون (Mark Manson) می باشد که با ترجمه ای از الهام شریف توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
مارک منسون، نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی، وبلاگ نویسی معروف است که بیش از دو میلیون نفر نوشته هایش را می خوانند. به گفته منسون، این کتاب به شما کمک خواهد کرد درباره انتخاب هایتان در زندگی، آنچه می خواهید به آن اهمیت بدهید وآنچه تصمیم می گیرید به آن اهمیت ندهید، کمی شفاف تر بیندیشید. او این حقیقت را با ایده جدیدی به نام هنر بی خیالی به ما نشان می دهد. ایده بی خیالی، روشی ساده برای هماهنگی دوباره خود با توقعاتمان در زندگی و انتخاب این حقیقت است که چه چیزی باید برایمان مهم باشد و چه چیزی نباید مهم باشد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"ما هر روز و هر ساعت با موضوع‌های شگفت‌انگیز مواجه هستیم. بهترین‌ها و بدترین‌ها، شاهکارها و مضحکه‌ها، غم‌انگیزترین اخبار و هراس‌انگیزترین تهدیدها بی‌وقفه ما را بمباران می‌کنند. امروز زندگی ما مملو از اطلاعاتی درباره افراطی‌ترین تجربیات انسانی است، زیرا در صنعت رسانه‌ها چنین مواردی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و موجب کسب درآمد می‌شوند. این آخر خط است. درحالی‌که بخش عمده زندگی ‌چیزی جز روزمرگی‌های ملال‌آور نیست و درواقع خیلی هم معمولی و پیش‌پاافتاده است. جریان بی‌وقفه اطلاعات ما را عادت داده است که تصور کنیم استثناگرایی موضوعی عادی است و ازآنجاکه بیشتر ما افرادی معمولی هستیم، استثناگرایی با القای این باور که ما به اندازه کافی خوب نیستیم، موجب تشدید حس ناامنی و درماندگی ما می‌شود، درنتیجه مجبوریم برای جبران این حس بیشتر و بیشتر به حق‌به‌جانبی یا نوعی اعتیاد رو بیاوریم. ما با تنها شیوه‌ای که می‌دانیم با این مسئله مواجه می‌شویم، یعنی خودبزرگ‌بینی یا دیگر‌بزرگ‌بینی."

فهرست مطالب

فصل نخست. وقتت را تلف نکن

فصل دوم. میل به همیشه شاد بودن خود یک مشکل است

فصل سوم. تو تافته جدابافته نیستی

فصل چهارم. ارزش رنج ‌کشیدن

فصل پنجم. تو همیشه انتخاب می‌ کنی

فصل ششم. شما در مورد همه چیز اشتباه می ‌کنید، البته من هم همین ‌طور

فصل هفتم. شکست راهی به‌ سوی رشد است

فصل هشتم. اهمیت نه‌ گفتن

فصل نهم. … و سرانجام می‌ میری

به خودت سخت نگیر!!!

انسان ها زمانی که به بی خیالی فکر می کنند، حالتی روحانی را تصور می کنند که هیچ چیز برایشان اهمیتی ندارد. آن ها آرزوی کسی را دارند که هیچ چیز نتواند او را تکان دهد و یا به عبارت دیگر آسیب پذیر نباشند.

اگر در آرزوی چیزی هستید، این واقعیت را در ذهن ناخودآگاه خود صدا می زنید که «آن چیز نیستید»ما در حال احاطه شدن به وسیله ی  عامل هایی هستیم که به ما خاطر نشان می کنند زندگی خوب در. داشتن چه چیزی است. مثلا تبلیغات به یاد شما می آورد که زندگی خوب در داشتن خانه لوکس، بهترین همسر و بهترین فرزندان است.

به دست آوردن یک زندگی خوب و سعی برای ساختن آن خیلی خوب است، ولی مشکل اینجاست که وقتی به چیزی بیش از اندازه بها بدهید، سلامت فکر را به خطر می اندازد. کلید زندگی خوب تمرکز روی چیزهایی که برایتان حقیقی و با ارزش هستند.

پشت مفهوم هنر ظریف بی خیالی، سه نکته وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت:

1.فرق بی خیالی با بی تفاوتی، که بی خیالی به این معنی است که با تفاوتی که می بینید، راحت باشید.2. شما هستید که انتخاب می کنید به چه مسائلی اهمیت دهید، گرچه امکان دارد که این حقیقت را به درستی درک نکنی3.دبرای بی اهمیت نشان دادن مشکلات ، باید به چیزی اهمیت دهید که بدانید اهمیت بیشتری نسبت به مشکلات دارد.
کتاب زیاد به خودت سخت نگیر (هنر ظریف بی خیالی) رویکردی  غیرمتعارف به زندگی می باشد.

 نویسنده در این کتاب قصد دارد به ما بیاموزد اولویت های زندگی مان را چگونه انتخاب کنیم و چگونه خودمون رو از پرداختن به حاشیه های کم اهمیت و گیرافتادن در نگرانی های بی مورد  نجات دهیم.

 

مارک منسون

 

 منسون در این کتاب رویکردی متفاوت به موضوع موفقیت دارد. او می گوید: تمرکز بیش از حد بر چیزهای مثبت به گونه ای مسخره آمیز به ما یادآوری می کنند که چه چیزهایی نداریم، چه چیزهایی نیستیم، چه دستاوردهایی باید می داشتیم که  نتوانستیم داشته باشیم.
از نظر نویسنده این کتاب  اهمیت دادن به همه چیز برای سلامت روانی شما بد است. این موج از اهمیت سبب می شود زندگی تان را وقف بدست آوردن چیزهای ظاهری و سطحی کنید. کلید زندگی خوب در اهمیت دادن به بیشترها نیست، بلکه در اهمیت ندادن به آن ها و درحقیقت فقط توجه به چیزهای واقعی، مهم و ضروری است.

مارک منسون در این کتاب می کوشد به شما کمک کند تا آنچه واقعا در زندگی مهم هست را دریابید و آنچه بی اهمیت است را فراموش کنید.

 نویسنده کتاب زیاد به خودت سخت نگیر شما را راهنمایی می کند تا در مورد انتخاب هایتان در زندگی، (در مورد آنچه می خواهید به آن اهمیت بدهید و یا اهمیت ندهید) کمی روشن تر و عاقلانه تر فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید.

او این حقیقت را با ایدۀ نو و جدیدی به نام بی خیالی به شما معرفی می کند. ایدۀ بی خیالی یکی از ساده ترین روش ها جهت هماهنگی  خود با توقعات تان در زندگی و انتخاب این حقیقت که به چه چیزی باید اهمیت دهید و از چه چیزهایی چشم پوشی کنید. در این کتاب نویسنده به شما نشان می دهد که چگونه با بیشتر شکست خوردن، بیشتر موفق شوید و به راحتی از مشکلات عبور کنید.

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
pargol

مجموعا عالی بود

1401-12-26

pargol

هم کتاب خوبیه هم قیمتش مناسبه اگه سردرگمین پیشنهاد میکنم بخونید

1401-12-26

برچسب ها