×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سفر فیل

دانلود کتاب سفر فیل

سفر فیل
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : سفر فیل

نویسنده : ژوزه ساراماگو

ناشر : نیکا

مترجم : سائنا حبیب

تعداد صفحات : 204 صفحه

شابک : 978-600-5906-26-4

تاریخ انتشار : 1389

رده بندی دیویی : 869/342

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 34000 تومان


معرفی کتاب

 " سفر فیل "
رمانی است با عنوان اصلی (A viagem do elefante) به نویسندگی ژوزه ساراماگو ( jose Saramago ) که به ترجمه ی سائنا حبیب از انتشارات نشر نیکا منتشر شده است.
رمان سفر فیل ترکیبی از ماجراهای حقیقی و ساختگی است و کتابی تاریخی نیست، و همچون همانند هر اثر ادبی بزرگ، امکان درک واقعیت و خیال را به صورتی تفکیک ناپذیر میسر می کند. بازتابی از انسانیت که طنز و طعنه را با شفقتی که ژوزه ساراماگو در تحلیل ضعف های بشری دارد، درهم آمیخته است.
این رمان ماجرای سفر قهرمانانه ی آن فیل است که سالمون نام داشت و به خاطر تمایلات شاهانه و استراتژی های پوچ می بایست اروپا را می پیمود.
ژوزه ساراماگو متولد ١٩٢٢ در آزیناگا و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات ١٩٩٨، یکی از برجسته ترین و پرآوازه ترین نویسندگان پرتغالی در جهان است.
در اسپانیا پس از انتشار کتاب "سال مرگ ریکاردو رییس" در ١٩٨٥بود که فعالیت ادبی وی توجه خوانندگان و منتقدان را به خود جلب کرد. علاوه بر رمان حاضر، عناوین مهم ترین آثار او عبارتند از: مبانی نقاشی و خطاطی، تقریباً یک هدف، برخاسته از زمین، یادبود یک معبد، قایق سنگی، تاریخ محاصره ی لیسبون، انجیل به روایت عیسی مسیح، کوری، همه ی نام ها، غار، مرد تکثیر شده، بینایی و توقف مرگ، و همچنین داستان کوتاه ماجرای جزیره ی ناشناخته و نیز یادداشت های لانزاروته ١و٢، سفر به پرتغال، مجموعه کامل اشعار و خاطرات کودکی.
در بخشی از کتاب می خوانید:
"  پس از استقرار سلیمان در فضایی از روی عرشه که دورش حصاری بسته شده بود که مصرفش، با وجود استحکام ظاهری چارچوبش، احتمالاً بیشتر نمایشی بود تا حقیقی و هدف از آن تعیین حدود حیوان بود تا سرگردان نشود، فریتس به جست وجوی تازه ها پرداخت. مهم ترین و بدیهی ترین سؤال این است که، کشتی به کدام بندر می رود، این را از ملوانی مسن که به نظر آدمی خوب می آمد پرسید، و از او جوابی به غایت سریع، مختصر و واضح دریافت کرد، به جنوآ، فیلبان پرسید، جنوآ کجاست، مرد باورش نمی شد که چطور ممکن است کسی در این جهان نداند جنوآ کجاست، اما به شرق اشاره کرد و گفت، آن طرف، فریتس پیش دستی کرد، یعنی در ایتالیا، با آن مختصر سواد جغرافیایش ریسک های بزرگ می کرد. ملوان تأیید کرد، بله، در ایتالیا، فریتس سماجت کرد، وین کجاست، خیلی بالاتر، آن سوی آلپ، آلپ چیست، آلپ رشته کوهی بزرگ است، عظیم و صعبﺍلعبور مخصوصاً در زمستان، واقعاً، هرگز آنجا نبودهﺍم، اما از مسافرانی که از آن منطقه گذشتهﺍند این را شنیده ام، اگر چنین است، سالمون بیچاره با مشکل بزرگی رو به رو خواهد شد، اهل هندوستانِ گرمسیر است، هرگز سرمای شدید را تجربه نکرده است.
در این مورد هر دو یکسانیم، آن و من نیز که از همان جا می آیم، ملوان پرسید، این سالمون کیست، سالمون نامی است که فیل قبل از اینکه سلیمان نامیده شود، داشت، مشابه آن برای من هم اتفاق افتاده، از زمانی که پا به این دنیا گذاشتم نامم سوبهرو بوده و حالا فریتس هستم، چه کسی نام هایتان را عوض کرد، کسی که قدرتش را داشت، عالی جناب دوک بزرگ که در این کشتی است، ملوان دوباره سؤال کرد، او مالک فیل است، بله و من کلمه ی دقیقش را نمی دانم، تعلیم دهنده هستم، مربی، فیلبان، من و سالمون دوسالی را در پرتغال سپری کردیم که برای زندگی کردن بد نیست و حالا راهی وین هستیم که می گویند بهترین جاست، دست کم چنین مشهور است، امیدوارم همین طور باشد و در پایان استراحتی به سالمون بیچاره بدهند که برای چنین راﻩپیمایی هایی زاده نشده است، همان راهی که از گوآ تا لیسبون پیمودیم به عنوان سفر کافی بود، سالمون متعلق به شاه پرتغال دُن ژوان سوم بود که آن را به دوک بزرگ هدیه کرده است، قرعه ی همراهی با او به نام من افتاد، اول در سفر دریایی به پرتغال و حالا در این راﻩپیمایی به سوی وین، ملوان گفت، به این می گویند جهانگردی، فیلبان پاسخ داد، به پای سفر از بندری به بندر دیگر نمی رسد، نتوانست جملهﺍش را به پایان برساند، زیرا دوک بزرگ به همراه ملازم همیشگیﺍش به او نزدیک می شد، اما این بار بدون دوشس که ظاهراً سلیمان دیگر برایش سرگرم کننده نبود."
 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
its

بسیار عالی و آموزنده بود مرسی از نویسندش

1402-02-30

برچسب ها