×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
طاعون

دانلود کتاب صوتی طاعون

طاعون
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : طاعون

نویسنده : آلبر کامو

ناشر صوتی: جیحون

ناشر: نیکا

مترجم : حسین کاظمی یزدی

گوینده : هوتن شاطری پور

زمان کل : 10 ساعت و 17 دقیقه

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 54000 تومان


معرفی کتاب

"طاعون"

با عنوان اصلی (Lapeste) رمانی از آلبر کامو (Albert Camus) نویسنده و فیلسوف مشهور فرانسوی می باشد که به ترجمه ی حسین کاظمی یزدی و با گویندگی هوتن شاطری پور از انتشارات نشر نیکا منتشر شده است.

این کتاب اولین بار در سال 1947 منتشر شد. هیچ یک از رمان‌های کامو مثل «طاعون» رویارویی و همزیستی انسان با مرگ را این‌چنین با وضوح و در مقیاس حماسی توصیف نکرده است. طاعون ماجرای همه گیری این بیماری در شهر آرام و خوشبخت اُران الجزایر را بازگو می کند که در کمال بی خبری طاعون به آن حمله ور می شود و ارتباط شهر با همه جا قطع می گردد و تعداد زیادی از اهالی شهر از بیماری طاعون می میرند. کامو در رمان اتفاقات را دید روای بیان می کند و به بررسی حالات و روحیات افراد در زمان های مختلف این دوره پرداخته است . حس همدلی ، وحشیگری ، عذاب وجدان و .... در یک بلای همگانی . 

آلبر کامو در سال 1913 در الجزایر که زیر سلطه فرانسه بود متولد شد. کامو  به دلیل "آثار مهم ادبی خود که به درد ومشکلات جامعه می پردازد" در سال 1957 برنده جایزه نوبل شد. او خالق آثار مشهور بسیاری از جمله بیگانه و افسانه سیزیف می باشد. کامو در سال 1960 در سن 47 سالگی زمانی که مشغول کار روی رمان تازه خود با نام "آدم اول" بود، بر اثر سانحه تصادف درگذشت.

به بخشی از این کتاب صوتی می توانید در نسخه نمونه گوش فرادهید.

 

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 شناسنامه 00:00:56
2 فصل اول (1) 00:09:57
3 فصل اول (2) 00:32:56
4 فصل اول (3) 00:14:40
5 فصل اول (4) 00:12:43
6 فصل اول (5) 00:10:59
7 فصل اول (6) 00:12:20
8 فصل اول (7) 00:08:00
9 فصل اول (8) 00:25:12
10 موسیقی 00:00:48
11 فصل دوم (1) 00:21:46
12 فصل دوم (2) 00:31:43
13 فصل دوم (3) 00:17:16
14 فصل دوم (4) 00:11:46
15 فصل دوم (5) 00:11:55
16 فصل دوم (6) 00:23:38
17 فصل دوم (7) 00:16:56
18 فصل دوم (8) 00:16:37
19 فصل دوم (9) 00:48:25
20 موسیقی 00:00:37
21 فصل سوم 00:39:18
22 موسیقی 00:01:14
23 فصل چهارم (1) 00:44:09
24 فصل چهارم (2) 00:18:26
25 فصل چهارم (3) 00:30:49
26 فصل چهارم (4) 00:19:01
27 فصل چهارم (5) 00:30:12
28 فصل چهارم (6) 00:16:46
29 موسیقی 00:00:40
30 فصل پنجم (1) 00:13:31
31 فصل پنجم (2) 00:37:43
32 فصل پنجم (3) 00:18:26
33 فصل پنجم (4) 00:17:10
34 موسیقی 00:00:59

نقد و بررسی رمان طاعون، نوشته آلبر کامو

کمتر کتابی را در حوزه ادبیات می توان نام برد که معنی ظاهری عنوان همان چیزی باشد که نویسنده به دنبال آن بوده است. عنوان طاعون در کنار نام آلبرکامو باعث می شود که انسان به مفاهیمی مانند مسری بودن، بیماری، غیر قابل کنترل یا هرچیز دیگری فکر کند؛ اما واقعیت این است که کامو تنها و تنها طاعون را نوشته است. داستان شهری که طاعون زده است و در آن انسان ها یک به یک به مقابله با طاعون می روند. همین انتخاب نام توسط کامو یک نوع تلنگر به ماست که نویسنده قصد ندارد داستان پیچیده ای به ما ارائه بدهد و این سادگی به قدری خواهد بود که سردرگم خواهیم بود. آیا واقعا خود طاعون آنقدر مهم بود که کامو اثری برای آن خلق کند؟

آلبر کامو

 

زندگی چندگانه آلبر کامو

آلبر کامو زندگی عجیبی داشته است. برعکس نوشته های ساده و ساده انگاری هایی که در کتاب هایش وجود دارد، زندگی وی چندان هم ساده نبود. او با جنگ جهانی اول بزرگ شد و جنگ جهانی دوم را لمس کرد. در زندگی شخصی خیانت دید و خیانت کرد. در گروه های سیاسی مختلفی وارد شد و مخالف همه شان سخن گفت! خود را یک چپی می دانست و چپی ها او را یک راستی می دانستند! روزی نظر کامو را درباره انقلاب های خیابانی و مسلحانه پرسیدند، او گفت: " اگر این شورش ها و تظاهرات انقلابی قرار باشد مادرم را اذیت کند یا او را بکشد، من مادرم را انتخاب می کنم " این جمله از کسی که در جامعه سیاسی آن روزها به عنوان یک چپی شناخته می شد باعث ایجاد جنجالی بزرگ شد. روزنامه ها گفته او را با این عنوان چاپ کردند: " بین مادرم و انقلاب، مادرم را انتخاب می کنم". به فوتبال علاقه مند بود اما به خاطر بیماری سل نتوانست آن را ادامه دهد. او فوتبال را بیشتر به خاطر فلسفه ساده آن دوست داشت: دنبال توپ باش تا برنده شوی! به نظر کامو در کتاب هایش به دنبال زندگی ساده ای می گشت که خود از آن محروم بود. او می خواست و می توانست ثابت کند که در همه نوع شرایطی و در بدترین روزهای زندگی نیز، می توان شاد بود و زندگی ساده خود را داشت. کامو عاشق فلسفه نیچه بود و سارتر نوشته های کامو را دوست می داشت. نیچه معتقد بود هر چیزی در نهایت خود به نقطه آغاز برمی گردد؛ یعنی چیزی شبیه به فواره. فواره در اوج خود به پایین تر حالت خود باز می گردد. گویا کامو این فلسفه را در زندگی خود تجربه کرده بود. او به اوج شلوغی زندگی رسیده بود و اوج پیچیدگی زندگی را درک کرده بود. از این رو توانست ساده ترین شکل آن را پیدا کند. او معتقد بود انسان می تواند معنایی برای زندگی بسازد اما هیچ معنایی مهمتر از خود زندگی برای زندگی مهم نیست. این زندگی است که می تواند انسان را رو به جلو پیش ببرد؛ اما گاهی برای درک این مفهوم باید مرگ را دید، آن را لمس کرد و به نوعی آن را درک کرد. میزان درک ما از مرگ است که می تواند زندگی را به کام ما شیرین کند. انسان وقتی سنش بیشتر می شود، بیشتر مرگ را درک می کند و آن را نزدیک به خود احساس می کند. از این رو به دنیا علاقه بیشتری پیدا می کند و می خواهد بیشتر زندگی کند. این ترس از مرگ نیست، بلکه این خاصیت مرگ است که انسان را به زندگیش بر می گرداند. کامو در طاعون به ما مرگ را نشان می دهد تا با آن زندگی را درک کنیم.

طاعون، زندگی که قابل درک برای ما

 

طاعون، زندگی که قابل درک برای ما

کتاب طاعون داستان دورانی را نقل می کند که بیماری طاعون شیوع پیدا می کند و کم کم این انسان ها هستند که مانند موش های ابتدای داستان، در کنار خیابان می میرند و کسی نمی تواند کمکی به آن ها بکند. تا همین یکی دو سال گذشته وقتی این کتاب را می خواندیم، سخت می توانستیم باور کنیم که این نوشته ها شرح حال یک زندگی عادی و ساده را داده باشد. حداقل با خود می گفتیم که مردم آن دوره، بدبخت ترین مردم تمام دوران ها بودند! اما کرونا داستان زندگی ما را به گونه ای دیگر رقم زد. این بیماری کاری با ما کرد که زندگی طاعون برای ما واقعی شود و با جان و دل آن را درک کنیم. جز به جز کتاب را بفهمیم و با آن پیش برویم. از تکذیب کردن های دولت و حکومت در ابتدای کار تا زمانی که جسدها را با قطار جابه جا میکنند، از زمانی که دکترها بی هیچ امکاناتی شروع به درمان می کنند تا وقتی خودشان به مرده ها اضافه می شوند. همه این ها امروزه برای ما معنی دیگر دارد و سطحی فراتر از کتاب آلبر کامو رفته است. اینجاست که گفته جورج اورول در کتاب 1984 برای ما ملموس تر می شود که می گوید:" ... آینده اگر با امروز فرق داشته باشد، دغدغه های امروز برای کسی مهم نخواهد بود " کرونا با نسل ما کاری کرد که دقیقا بدانیم دغدغه های دوران طاعون زده چه بود و واقعا دیگر نمی توان به آن ها لقب بدبخت ترین انسان های کره خاکی را داد.

نکته جالب و مهمی که از نزدیکی این دو دوران به یک دیگر می توان برداشت کرد این است که رفتارهای انسانی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و تقریبا یک سری واکنش های کاملا خاص و مشخص در این بین وجود دارد. با این حساب می توان گفت که تصور همیشگی ما مبنی بر بالا بودن سطح فرهنگ جامعه در سال های گذشته یا بهتر بودن رفتار انسانی در آن سال ها گزاره چندان درستی نیست. در کتاب کامو به خوبی می توان دید که انسان همان انسان است و رفتار همان رفتار. تنها تفاوتی که در بین وجود دارد امکانات بیشتر و ابزارآلات بهتری است که در دستان ما قرار داد.

بنابراین از جنبه ای می توان گفت که کتاب طاعون امروز می تواند به عنوان یک رمان تاریخی آینده ما را پیش بینی کند. می تواند بگوید ما به کجا می رویم و قرار است انسان چگونه زندگی خود را بگذراند. کامو با نوشتاری ساده و روان و با پرداختن به وقایع اصلی و روزمره زندگی سعی کرده است شهری طاعون زده را به ما نشان دهد که این شهر دنیای امروز ماست که به جای طاعون به کرونا دچار شده است.

از سبک تا محتوا در کتاب طاعون

 

از سبک تا محتوا

از نظر نوشتاری همانطور که در بالا اشاره شد، کتاب نوشته ای روان دارد و سعی نمی کند خواننده را گیج کند؛ زیرا اصولا داستان خودش به اندازه کافی گیج کننده و شلوغ است و اتفاقات بسیاری در آن رخ می دهد؛ اما نکته مهم سبک کامو در این کتاب این است که این همه شلوغی و اتفاقات به طور کاملا ساده ای نوشته شده است و پردازش خاصی روی آن صورت نگرفته است. در کلام بهتر کامو در این کتاب مانند سایر آثار خود چندان علاقه ای به توصیف ندارد و دلش نمی خواهد برداشت خود از آن موقعیت یا اتفاق را با زبان شخصیت های داستان و یا راوی به خواننده بخوراند. این عادت نوشتاری باعث شده است که سبک های نگارشی کامو ساده تر شود.

وقتی به عمق نوشته های کامو نگاه کنیم، در آن ها زندگی را می توانیم پیدا کنیم. زندگی که خودمان در روزهای شلوغ و پر اتفاق گم کرده ایم. گاهی یک لبخند، یک کمک یا هر اتفاق ساده دیگری می تواند انسان را به زندگی امیدوار کند و زندگی را به او برگرداند. کامو در کتاب های خود سعی داشت این واژه را به انسان ها یادآوری کند اما این مفهوم چیزی بود که خود نیز به آن نرسیده بود و در آن مشکل داشت! زندگی کامو شلوغ و معجونی از اتفاقات عجیب غریب بود. از این رو در کتاب طاعون که جزو آثار آخر او محسوب می شود انسان را در برابر مرگ می گذارد و می خواهد مرگ را به عنوان آخرین دارو و آخرین راه حل مورد بررسی قرار دهد.

نمی توان به طور دقیق گفت که کامو شیوع طاعون را از نزدیک درک کرده بود یا نه؛ اما می توان گفت که اگر شیوعی هم اتفاق افتاده باشد مسلما چندین دهه بعد از شیوع اصلی طاعون در اروپا بوده است. به طور قوی کامو بر اساس یافته های تاریخی و تعداد آمار دقیق مرگ و میر ثبت شده کتاب را نگارش کرده است و احتمالا شیوع شدید آن را به چشم ندیده است. چرا که در هیچ خاطره یا در هیچ کتاب دیگری به آن اشاره نمی شود و در تاریخ نیز در سال های زندگی کامو شیوع مرگبار طاعون گزارش نشده است. گرچه هنوز هم این بیماری ریشه کن نشده و آسیا و آفریقا 99 درصد مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده اند.

اما فارغ از این مسئله مفهوم و فلسفه اصلی است که در کتاب جریان دارد. همانطور که در ابتدای این نقد بیان شد تا چند سال قبل تصور می شد که مردم به تصویر کشیده شده در کتاب طاعون جز بدبخت ترین مردمان دنیا بوده اند اما واقعیت این است که آن ها در هر صورت زندگی خود را داشتند و آن را ادامه می دادند. این ویژگی تاریخ است که تصور می شود انسان های عصرهای گذشته در رنج بیشتری بوده اند. احتمالا چندین دهه بعد درباره سال 2020 و شیوع بیماری کرونا افسانه های بسیاری ساخته شود و این ما باشیم که زجر کشیده ترین افراد تاریخ لقب بگیریم؛ اما آیا واقعا این چنین است؟

زندگی ساده است در کتاب طاعون

 

زندگی ساده است، باور کنید

همانطور که گفتیم تمام مفهوم گفته شده در کتاب های کامو به خصوص در کتاب طاعون حاوی این نکته مهم است که زندگی می تواند بسیار ساده تر از چیزی باشد که فکرش را می کنیم؛ اما کامو این موضوع را به زیبایی و شیوه ای خاص بیان می کند. او عادت دارد جامعه ای پر از شلوغی و فریاد بسازد که در آن شخصیت ها در گرفتاری ها و مشکلات خاصی دست و پا می زنند؛ اما وقتی مرگ پا به میدان عمل می گذارد زندگی رنگ دیگری به خود می گیرد و معمولا در انتهای داستان است که زندگی، خود را به وضوح نشان می دهد.

در داستان بیگانه شاهد بودیم که شخصیت اصلی (مورسو) تا انتهای داستان نسبت به زندگی چندان واکنش خاصی نداشت و کاملا نسبت به آن خنثی بود اما دقیقا در جایی که مرگ را احساس کرد و آن را به چشم دید حتی قدم زدن های معمولی را به یاد آورد و برای آن ها حسرت خورد. گرچه در کتاب طاعون جنس بازگشت به زندگی از جنس کتاب بیگانه است اما نوع بیان کاملا متفاوت شده است. کامو در این کتاب نیز مرگ را عامل اصلی نگاه به زندگی بیان می کند اما با فرمی جدید. در انتهای کتاب شاهد هستیم که وقتی طاعون تمام می شود زندگی دقیقا به همان فرم قبلی خود بر می گردد و دقیقا همان اتفاقات قبل از دوران طاعون می افتد؛ اما این اتفاقات عادی در چشم خواننده در دو بخش ابتدایی و انتهایی داستان کاملا متفاوت خواهد بود؛ زیرا در بخش اول یک سری اتفاقات عادی است که به چشم نمی آید و در بخش انتهایی به این اتفاقات عادی به قدری لذت بخش می شود که خواننده از آن لذت می برد. این نه معجزه کامو که معجزه طاعون به عنوان نمادی از مرگ است. وقتی به زندگی امروز خودمان هم نگاه می کنیم متوجه می شویم که دنیای قبل از کرونا و زندگی عادی بدون ماسک زدن و دور بودن از بقیه انسان ها چه جذابیت خاصی دارد. امروز به قدری از زندگی دور و به مرگ نزدیک و نزدیکتر شده ایم که به واقع شاید دیگر بهتر بتوانیم قدر زندگی را بدانیم. این زندگی ارزشی بالاتر چیزی دارد که فکرش را می کنیم و گویی زمانی باید به این ارزش پی ببریم که موجودیت آن در خطر باشد و یا این که مرگ را به وضوح جلوی چشمان خود ببینیم.

کتاب طاعون

ویکی پدیا کتاب طاعون

https://fa.wikipedia.org/wiki/طاعون_(رمان)

 

چند نکته و پایان بحث و بررسی

نکته جالب از کتاب طاعون این است که بعد از شیوع کرونا، تعداد نشر و فروش کتاب طاعون حدود 8 برابر شده است. این اقبال عجیب به این کتاب را شاید بتوان به حساب حس مشترک انسانی یا حس کنجکاوی گذاشت. انسان ها دوست دارند بدانند که انتهای این داستان چه می شود و قرار است موضوع و داستان به کجا کشیده شود.

اما نکته مهمی که در کتاب طاعون کامو به وضوح می توان آن را دید و مورد بررسی قرار دهد. جریان عشق در زندگی است. کامو برعکس کتاب های قبلی خود مانند بیگانه بهایی جالب به عشق داده است. او برای نشان دادن عمق فاجعه و مهلک بودن مرگ و دور بودن از زندگی از نمادهای عاشقانه ای استفاده. تبعید و جدایی دو عنصری است که در کنار عشق می تواند احساس هر خواننده را برای لحظات و دقایقی درگیر خود کند. توجه داشته باشید که کامو یک نویسنده اگزیستانسیالیست است و بیشتر از هر چیزی به دنبال دلیلی برای زندگی می گردد؛ بنابراین دید او به عشق نه به عنوان یک رابطه احساسی بلکه به عنوان یک دلیل برای زندگی میان دو انسان نگاه می کند.

نکته مهم دیگر، تقابل همیشگی کامو با دین و مجریان آن است. در این طاعون نیز دین به جای این که بخواهد جامعه را نجات دهد بیشتر جلوی حرکت آن را می گیرد و مردم را متوجه خود می کند. این توجه به خود که قرار است در انتها باعث توجه به خدا یا همان کلیسا شود خود موجب شیوع بیشتر طاعون می شود. این رفتار در کنار کتمان های دولتی (که همیشه هست) شیوع طاعون را به وضعیت خطرناکی می رساند. به جایی که خود مجریان حکومتی و دینی نیز از این جریان متضرر می شوند و بالاخره تمام انسان ها در یک نقطه به اشتراک و اتحاد برای نجات بشریت می رسند. اینجاست که طاعون تمام می شود و زندگی شروع به جریان می کند. شاید این بزرگ ترین درس طاعون آلبر کامو برای روزگار امروز ماست. اگر همه انسان ها به آن نقطه نرسند و یا دیر برسند شاید باید منتظر فاجعه ای باشیم که بشریت را مجبور به این اتحاد کند. کاری که طبیعت خوب بلد است هر از گاهی سر انسان ها بیاورد.

اگر دوست دارید در قرنطینه خانگی بمانید و کتاب طاعون را بخوانید، می توانید نسخه صوتی آن، به ترجمه حسین کاظمی یزدی و نشر نیکا با صدای هوتن شاطری پور (نشر صوتی جیحون) را از سایت و اپلیکیشن کتابچین دریافت کنید. به طور کلی می توان گفت که طاعون کتاب خوب و ارزشمند از نویسنده ای است که خود در دنیای پر افت و خیزی گیر کرده بود و در دل کتاب هایش به دنبال راه فرار می گشت. او می خواست در دنیای پر از آشوب نقش گنجشکی را داشته باشد که در آشیانه دور و آرام خود خوابیده است و همه آن اتفاقات را تنها نظاره می کند. نوع روایت گری و انتخاب راوی های دور از داستان نیز می تواند دلیل بر این گفته و خواسته درونی کامو باشد.

 

 

 به قلم مرتضی ملک جاری

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Rasha Fl

عالیه دوستان حتما بخریدش

1401-04-31

سیدعلیرضا

کامو فلسفه را در آثارش به نمایش می‌گذارد او در نامه‌ای که به بارت نوشته، درباره‌ی طاعون شرح های داده و میگوید وقتی بیگانه را می‌نوشتم به فرد فکر می‌کردم؛ به این‌که فرد در جهان معاصر در چه وضعیتی قرار دارد اما زمانی که داشتم طاعون را می‌نوشتم به جامعه‌ی انسانی فکر می‌کردم کامو دو تجربه‌ی مهم در زندگی‌اش دارد که در داستان‌نویسی به‌خوبی از آنها استفاده کرده است: یکی همه‌گیری آنفولانزای اسپانیایی که شبیه به همه‌گیری طاعون بود و دیگری تجربه‌ی حزب نازی، که یک طرز تفکر فراگیر عجیب و غریب در اروپای زمان اوست. او در یادداشت‌هایش می‌نویسد زمانی که طاعون را می‌نوشتم، نازیسم ذهنم را مشغول کرده بود؛ به‌عنوان یک وضعیت خاص اجتماعی خفقان‌آور و فراگیر ،طاعون یک اثر فلسفی به حساب می آید و اینکه در شرایط سخت انسان ها چگونه رفتار خود را عوض می‌کنند، خواندن این اثر خوب خالی از لطف نیست

1400-09-18

masood

من بهش نمره 14 میدم از بیست

1400-06-29

فرشته پرسان

یکسری ایرادات داره و یکسری مزایا: ایرادش این هست که راوی اصلا کارکتر سازی نمیکنه وقتی شخصیت جدیدی را صحبت میکنه باید فضا و صداشونو تغییر بدن تا شنونده متوجه بشه...از مزایاشم اینکه همینکه صوتی هست خوبه خخخ

1400-06-27

ساسان رامح

داستان خیلی جالبی داره . یک اپیدمی مرگبار مثل همین کرونای زمان خودمون . مردم یک شهر با طاعون مواجه میشن و ارتباطشون با دنیای خارج قطع میشه و حالا تلاشهای خوب و بد عده ای برای زنده ماندن . اینجاست که ذات واقعی ادمها معلوم میشه حتما این داستان رو بشنوید یا بخونید .

1400-06-08

nazi

دستتون درد نکنه از اقای شاطری پور هم ممنونم خیلی خوب روایت کردن

1400-05-25

reza

دکتر ریو واقعا نماد یک انسان واقعی بود

1400-05-24

afshin.m.n

وای چه شباهتی داره به دوران کرونایی خودمون

1400-05-14

ketabdust

کامو به خوبی خیلی از ارزشهای انسانی را نمایش داده مثل قضاوت نکردن، عشق ورزیدن بدون چشم داشت و...عالیه

1400-04-09

رضا خردادیان

درمجموع خوب بود ولی زائدات زیاد داشت خیلی جاها الکی کش داده شده بود

1400-04-06

مرجان جاجرودی

برای روزای قرنطینه کرونا عالیه

1400-03-31

امین الله اکبری

برای روزای قرنطینه کرونا عالیه

1400-03-25

رعنا هدایتی

راوی کتاب خیلی بی احساس خونده انگار روزنامه داره میخونه کاش یکم احساس چاشنیش میکرد

1400-03-23

فاطمه علیزاده

آفرین آفرین عالی

1400-03-12

کمال مریدی

کتاب های کامو یکم خاص هستند ولی این کتاب کمی ساده تر هست اگر میخواین تازه استارت کتاب های کامو را بزنین این کتاب توصیه میشه

1400-03-08

محمد خدایی

پرفکت

1400-02-15

محمد

من 217 کتاب خوندم و این کتاب یکی از بهترینهایی بوده که مطالعه کردم

1399-12-25

ستاره قوامی

جالب نیست گنگ هست

1399-12-18

محسن نادم

راوی خوب نتونسته ارتباط بقرار کنه..آهنگ گذاریشونم میشه گفت...افتضاح

1399-11-29

بهزاد موسوی

من این کتاب و تقریبا 3 سال پیش خوندم...من عادت دارم اگر کتابی فیلم شده بود فیلمشم ببینم و اگر کتابی صوتی شد با اینکه خوندمش ولی بازم صوتیش و گوش میکنم الانم این کتاب را دانلود کردم هنوز شروع نکردم ولی نمونه کتاب نشون داد خیلی خوب صوتی شده

1399-11-26

Aziza Mohammadi

میخواهم این کتاب را مطالعه نمایم و آنرا آن در حد توانم در جامعه خود عملی کنم

1399-09-12

پیمان معظمی

چقدر خوب و عالی

1399-08-18

برچسب ها