×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سفر هوش معنوی

دانلود کتاب سفر هوش معنوی

سفر هوش معنوی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : سفر هوش معنوی

نویسنده : ریچارد ا. بوئل

ناشر : جیحون

مترجمان : پرویز شریفی درآمدی, مسعود نویدی مقدم, سمیراالسادات حسینی بنویدی

تعداد صفحات : 280 صفحه

شابک : 978-964-182-076-5

تاریخ انتشار : 1389

دسته بندی : خودشناسی و خودسازی, کتابهای هوش و حافظه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 37500 تومان


معرفی کتاب

 " سفر هوش معنوی "
کتاب پیش رو با عنوان   (The seven steps of spiritual intelligence) اثر ریچارد ا. بوئل ( Richard L. Buell) ترجمه ی مسعود نویدی مقدم، پرویز شریف درآمدی، سمیرا السادات حسینی بنویدی از انتشارات بخشایش منتشر شده است.
معنای زندگی چیست؟ ما در این دنیا در پی انجام چه کاری هستیم؟ آیا همه ما در طول زندگی مان مشتاق انجام کار بزرگی نبوده ایم و تاکنون برای رسیدن به آن کوشش و تلاشی نکرده ایم و به دنبال این مطلب نبوده ایم که بفهمیم چرا اینک در این جا هستیم؟ ما در هسته وجودی خودمان یک هوش معنوی  داریم، که دارای توانی است برای راهنمایی ما و به معنای واقعی کلمه، تجربه ای انسانی است که نشان می دهد چرا ما در این جا هستیم و چه قدر این جا خواهیم ماند.
ابتدا هوش معنوی خود را درک می کنید و با ماهیت، حقیقت و رشد و نمو آن آشنا می شوید و پس از آن مراحل هفت گانه آزادسازی این هوش را گام به گام فراخواهید گرفت و طی خواهید کرد.
چه کاری را در این جا برای انجام دادن داریم. این یک روشنایی خالص از هوشی است که راه ما را روشن می کند و نیرو می بخشد به همه کسانی که تمایل و اشتیاق به زندگی کردن را دارند، آن هم زندگی بامعنا. هوش معنوی ما، توانایی بسیار اساسی در خود رهبری است. بعد از همه این صحبت ها، چگونه این هوش می تواند بر حسب ظاهر به موفقیت منتهی شود، وقتی که ما هسته قدرتمند این هوش را کدر و تیره می کنیم، آن هم زمانی که اغلب دچار فشار روانی و افسردگی می شویم؟ چگونه می توانیم خود و دیگران را از زیر بار این فشارهای روانی و افسردگی دور کنیم، در حالی که در کشمکش و در حال جستجوی معنای زندگی خویش هستیم؟ این کتاب می خواهد این توانایی را به شما بدهد که بتوانید از میان یک سفر هفت مرحله ای آزادسازی، هوش معنوی خودتان را به دست بیاورید، آن هم نه به وسیله گریز، یا ترک دنیا. بلکه به وسیله مشغولیت و درگیری دوباره در دنیا، با استفاده از یک هوش جدید.
 
هوشی که در سراسر مراحل اول، دوم و سوم روی آگاهی، معنادهی و ارزشیابیِ خودمان متمرکز می شود و این که چرا برخی کارها را انجام می دهیم و نیز آنچه انجام می دهیم (مرحله چهارم). سپس ما را قادر می سازد از موقعیت خودمان برداشت کلی به دست بیاوریم (پنداره، مرحله پنجم). با تجسمی که داریم به آن عمل کنیم (مرحله ششم) و اثربخشی خود را در جهت درک حقیقت مأموریت مان رشد و توسعه دهیم (مرحله هفتم). هوش معنوی تنها به آنچه می آموزیم یا چگونگی رفتارمان مربوط نمی شود. بلکه درباره این که چرا چنین کاری انجام می دهیم یا آنچه را که باید انجام دهیم هم، صحبت می کند. مگر نه این که ما در حال رشد دادن و متحول کردن سطحی از خودمان هستیم؟ بنابراین ما در صدد انجام مأموریتی هستیم.
 
مأموریتی که از همه لحاظ بیشترین منبع ارزش را در جهت مشغولیت مان به زندگی ایجاد می کند. شادکامی، موفقیت، خلاقیت، خودانگیختگی، اعتماد به نفس فطری، و رهبری چیزهایی نیستند که ما بتوانیم به صورت اکتسابی بیاموزیم. آنها با تکنیک یا تزریق سریع در رگ وارد نمی شوند، تا آنها را بپذیریم. آنها راه های بنیادینی از مشغولیت و فعالیت در یک رشته از هوش بسیار نامحدودند، یعنی هوش معنوی.
در بخشی از کتاب می خوانیم :
" بررسی مفهوم هوش
باهوش بودن یعنی چه؟ همه ما در طول زندگی بارها این سؤال را از خود پرسیده ایم و همواره احساس کرده ایم که راهکارهای قدیمی و سنتی، چه قدر در پاسخگویی به این سؤال عاجزند. آنچه که ما درباره خودمان احساس می کنیم، بسیار فراتر از توانایی های است که توسط آزمون های فعلی سنجش هوش ارزیابی می شود. ظرف پانزده تا بیست سال اخیر، بحث های زیاد و تغییرات اساسی در حوزه بررسی مسئله هوش ایجاد شده است. در گذشته کسی که در آزمون ها نمره بالایی نمی آورد، در این نظام مردود به حساب می آمد. اما اکنون، با بررسی اعمال روزانه مان نشان خواهیم داد که آزمون هوش در تمام مراحل زندگی وجود دارد. آزمونی که بیشتر از آزمون هایی که افراد در آن مردود می شوند، توان بالقوه افراد را مشخص می کند. همان طور که بسیاری دیگر در این زمینه فرضیه هایی ارائه داده اند، به نظر می رسد شاید این ما نباشیم که در آن نظام ها مردود می شویم، بلکه این نظام ها هستند که مردود می شوند."
 

فهرست مطالب

پيشگفتار 

بخش اول: درك هوش معنوي  

 سفر هفت مرحله اي 

 ماهيت هوش معنوي 

 درك حقيقت وضعيت 

 رويش و نمو: مراحل سه گانه 

بخش دوم: اتخاذ مراحل هفت گانه  

هفت مرحلة هوش معنوي 

 مرحلة اول: آگاهي 

 مرحلة دوم: معنا 

 مرحلة سوم: ارزشيابي  

 مرحلة چهارم: وجود متمركز 

 مرحلة پنجم: پنداره 

  مرحلة ششم: تجسم 

مرحلة هفت: مأموريت 

  هوش معنوي خود 

گزينه هاي آموزشي  

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
فاطمه پناهی

خوب

1400-09-08

برچسب ها