×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سه شنبه ها با موری

دانلود کتاب سه شنبه ها با موری

سه شنبه ها با موری
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : سه شنبه ها با موری

نویسنده : میچ آلبوم

ناشر : پندار تابان

مترجم : محمود دانایی

تعداد صفحات : 199 صفحه

شابک : 978-600-8593-22-5

تاریخ انتشار : 1396

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 36000 تومان


معرفی کتاب

" سه شنبه ها با موری "
 کتاب حاضر با عنوان ( Tuesdays with Morrie ) به نویسندگی میچ آلبوم (Mitch Albom) و به ترجمه ی محمود دانایی از جمله آثار ادبیات غیر داستانی است که توسط انتشارات پندارتابان منتشر شده است.
میچ البوم نویسنده مشهور آمریکایی در سال 1958 متولد شد. او ابتدا در رشته جامعه شناسی از دانشگاه براندیس فارغ التحصیل شد و برای مقطع بالاتر روزنامه نگاری را انتخاب و در این رشته و مدیریت بازرگانی از دانشگاه نیویورک سیتی فارغ التحصیل شد. میچ آلبوم به دلیل کتابهای الهام بخش و نمایشنامه و فیلم هایی که با اقتباس از آثار وی تهیه شده است معروف است. کتاب سه شنبه ها باموری اولین بار در سال 1997 منتشر شد و از آن تاریخ تا کنون همیشه در صدر کتابهای پرفروش سال قرار داشته است. داستان کتاب، یک سرگذشت واقعی در مورد روابط میچ با استادش «موری شوارتز»  است. شروع آشنایی این دو از دوران دانشجویی میچ در دانشگاه براندیس آغاز می شود، زمانی که موری استاد درس روانشناسی و میچ شاگردش بود. این کتاب خاطرات البوم را در سال های تحصیل و پس از آن، زمانی که استاد به بیماری لاعلاج دچار می شود بازگو می کند.
کتاب سه شنبه ها با موری در بیش از 30 کشور به چاپ رسیده است و پرفروش ترین کتاب سال در کشور های استرالیا، انگلیس، برزیل و ژاپن نیز بوده است.
ضمنا نسخه صوتی کتاب سه شنبه ها با موری نیز در کتابچین موجود است که می توانید به آن گوش فرا دهید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" آخرین کلاسهای زندگی استاد پیر من سه شنبه ها بعد از صبحانه در اتاق کارش واقع در منزلش تشکیل می شد. از پنجره این اتاق درخت یاس کوچکی با برگ های صورتی رنگش دیده می شد ماده درسی این کلاس معنی زندگی بود که به طور تجربی تدریس می شد.
 در این کلاس نمره ای داده نمی شد ولی هر هفته امتحان شفاهی داشتیم. از ما انتظار می رفت که به سؤالات جواب بدهیم و خودمان هم سؤال هایی مطرح کنیم. گاه و بیگاه انجام کارهای جسمی هم لازم بود، مثل جابه جا کردن سر استاد و پیدا کردن جای راحتی برای آن روی بالش و یا گذاشتن عینک او روی بینی اش."

 

فهرست مطالب

برنامه کلاس 

برنامه درسی 

شاگرد 

سمعی و بصری قسم ت اول 

آشنایی 

کلاس 

حاضر غای ب 

سه شنبه ا ول «دنیا  

سه شنبه دوم «دلسوزی برای خود  

سه شنبه سوم «افسو س و حسرت  

سمعی و بصری قسم ت دوم 

استاد ق سمت اول 

سه شنبه چهارم «مرگ  

سه شنبه پنجم «خانواده  

سه شنبه ششم «احساسات  

استاد ق سمت دوم 

سه شنبه هفتم «ترس از پیری  

سه شنبه هشتم «پول  

سه شنبه نهم «تداوم ع شق  

سه شنبه دهم «ازدواج  

سه شنبه یازدهم «فره نگ  

سمعی و بصری قسم ت سوم 

سه شنبه دوازدهم «بخشش  

سه شنبه سیزدهم «یک روز دلخواه  

سه شنبه چهاردهم «خ داحافظی  

فارغ التحصیلی 

خاتمه 

معرفی کتاب سه شنبه ها با موری را رایگان بشنوید


نقد و بررسی کتاب سه شنبه ها با موری

سه شنبه ها با موری یکی از کتاب های غیر داستانی میباشد که برای اولین بار در سال 1997 انتشار یافت. میچ آلبوم این کتاب را بر اساس حقایق زندگی خود به رشته ی تحریر درآورده است و اتفاقاتی که در کتاب رخ میدهد، همان خاطرات میچ آلبوم و استادش موری شوارتز است. قهرمان اصلی این کتاب موری میباشد که در بستر بیماری به سر میبرد و این بیماری تا حدی پیشرفت میکند که ارتباط شاگرد و استاد را نیز تحت تاثیر قرار میدهد اما این تاثیرگذاری دارای ابعاد منفی نمیباشد. شاید در ظاهر بیماری استاد دردناک و آزاردهنده به نظر برسد اما این بیماری همان نیروی موری میباشد که میتواند توسط ان، حقایق زندگی را به شاگرد خود نشان دهد و مسلما بهای انتقال این تجربیات ممکن است کمی دردناک باشد و احساسات آدمی را نیز درگیر کند.

حقیقت آن است که زندگی انسان ها پر از فراز و نشیب میباشد و ممکن است همه ی ما با مشکلات و اتفاقات گوناگونی برخورد کنیم که باعث شوند انسان ها دچار سرگردانی و سردرگمی در مسیر زندگی خود شوند و دیگر نتوانند مسیر درست  را از غلط تشخیص دهند. گاهی برخی از انسان ها چنان درگیر اشتباهات و معضلات بزرگی میگردند که خروج از مسیر این اشتباهات و تاریکی جاده های بی پایان غیر ممکن  میگردد و وجود انسانیت را در روح و جان این افراد از بین میبرد. به نظر شما چگونه میتوان از مسیر ظلمات این جاده های سرگردانی خارج شد؟ آیا راهی وجود دارد که انسان بتواند مجددا مسیر درست زندگی را بیابید و در آن قدم بردارد؟ آیا شما چیزی در مورد پیر فرزانه یا استادهای دلسوز دنیا دیده شنیده اید؟

در کتاب سه شنبه ها با موری، شخصیت اصلی کتاب همان استاد پیری میباشد که در زندگی مسیر های گوناگونی را در زندگی رفته است و دارای تجربیات بسیار زیادی میباشد و قصد دارد تا شاگردش را در یافتن مسیر درست زندگی به گونه ای یاری کند که انسانیت همانند نور و چراغی مسیر زندگی او را روشن کند و حقیقتی به نام مرگ باعث باز ماندن او از ادامه ی مسیر زندگی نشود.

محوریت کتاب سه شنبه ها با موری در رابطه با بزرگترین چالش بشریت، یعنی همان انسانیت است.  درک بالای مسائل انسانی و عالم هستی پیرامون از ارزشمندترین مفاهیمی میباشد که انسان ها از گذشته تاکنون در پی درک آن بوده اند و آثار بسیار زیادی نیز در رابطه با این موضوع به رشته ی تحریر در آمده است که یکی از پرمخاطب ترین این آثار، کتاب سه شنبه ها با موری میباشد که در همان سال 1997 جز پرفروش ترین کتاب های سال قرار گرفت.

میچ آلبوم

 

 

درباره نویسنده

میچ آلبوم یک نویسنده ی آمریکایی میباشد که در عرصه ی  روزنامه نگاری، فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، مجری گری رادیو و تلویزیون همچنین نوازندگی نیز فعالیت میکند. طبق آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر، کتاب های میچ آلبوم، چیزی نزدیک به 35 میلیون نسخه اش در کشورهای مختلف به فروش رسیده است. بیشتر آثار او به گونه ای است که حالت غیر داستانی و الهام بخشی دارند و گونه ی نوشتاری آنان معمولا به شکل نمایشنامه نویسی و یا نوعی از فیلم نامه نویسی است.

میچ آلبوم در ۲۳ مه ۱۹۵۸ در خانواده از طبقه ی متوسط جامعه به دنیا آمد. خانواده ی او از یهودیانی بودند که توان مالی بسیار زیادی نداشتند و در محله های فقیر نشینی زندگی میکردند که هیچ گاه تمایلی به سفر و گردشگری نداشتند، البته میچ معتقد بود که با پدر و مادرش پشتیبان و حامی بسیار خوبی بودند و به نظرات او و دیگر خواهر برادرانش احترام میگذاشتند. همین موضوع نیز باعث شد تا میچ و دیگر خواهرو برادرانش، علاقه ی گسترده ای به دنیا گردی و سفر به دیگر نقاط جهان نشان دهند و پدر و مادر آنان نیز مشوق آنان بودند، به گونه ای که تمام خواهر و برادران میچ در نقاط مختلفی از اروپا مستقر شده اند. در تمامی کتاب های میچ، به خصوص در کتاب سه شنبه ها با موری به خوبی میتوان متوجه شد که نوعی روح جهانگردی که بر کتاب چیره شده است و پشت پرده ی هر اتفاق و خاطره ای، حجم گسترده ای از تجربیات نهفته شده است.

از مهمترین و معروفترین آثار و نوشته های این نویسنده ی آمریکایی، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید

2.      نفر بعدی که در بهشت ملاقات می کنید

3.      زمان دار

4.      سه شنبه ها با موری

5.      اولین تماس تلفنی از بهشت

6.      کمی ایمان داشته باش

7.      برای یک روز دیگر

 

 Tuesdays with Morrie

 

ژانر نویسندگی میچ آلبوم در کتاب سه شنبه ها با موری

ملاقات میچ آلبوم با موری شوارتز، تاثیر بسزایی در روند زندگی او داشت و همین موضوع نیز باعث شده است  تا بتوان سال 1995 (سال ملاقات میچ آلبوم با موری شوارتز) را به عنوان رخداد مهمی برای تغییر مسیر نویسندگی وی دانست. موری شوارتز در دوران تحصیل دانشگاهی میچ آلبوم، یکی از اساتید دانشگاهی او بود که قرار های ملاقات و جلسات گفتگو این دو باعث شد تا در سال های بعد، میچ آلبوم به فکر خلق کتاب سه شنبه ها با موری بیفتد. این گفتگوها و دیدارها باعث شد تا آلبوم دیگر تنها یک خبرنگار ساده به حساب نیاید و تبدیل به نویسنده ای شناخته شده شود که کتاب هایش رنگ و بوی روانشناسانه و جامعه شناسانه به خود بگیرد و کتابی همچون سه شنبه ها با موری در صدر جدول پرفروشترین کتاب های جهان قرار گیرد.

شاید هنگامی که صحبت از فلسفه ی زندگی و مرگ و یا بیماری و انسانیت میشود، بسیاری از افراد با خود فکر کنند که با یک کتاب سنگین و مفهومی روبرو شده اند که دارای متن ثقیلی است و برای دریافت مفاهیم ان باید زمان زیادی گذاشت؛ اما حقیقت آن است که کتاب سه شنبه ها با موری از آن دسته کتابهایی می باشد که نویسنده بسیار ساده و روان با مخاطب خود صحبت میکند و همین صمیمیت در گفتار او باعث میشود تا خواننده از همان ابتدای کتاب با جریان داستان همراه شود و بدون آنکه متوجه گذر زمان شود، با مفاهیمی بسیار ساده از فلسفه ی زندگی و مرگ آشنا شود و متوجه مصادیق بسیار ساده ای از انسانیت و بشردوستی میگردد.

زاویه ی دید این نویسنده به گونه ای میباشد که هیچگونه ابهام و گنگی در بیان جملات و کلمات متن کتاب وجود ندارد و نگاهی ساده به اتفاقات و خاطرات دارد. روایت داستانی این کتاب به گونه ای پیش میرود که در هر مرحله از متن کتاب، خواننده بیشتر کنجکاو می شود تا از ادامه ی جریان روایت آگاه شود و مشتاقانه با نویسنده کتاب همراه میگردد.

 

سه شنبه ها با موری

 

 

فیلم سه شنبه ها با موری

این فیلم اقتباسی از کتاب معروف سه شنبه ها با موری اثر میچ آلبوم میباشد که در سال 1999 ساخته شده است و ماجراهای این کتاب را به خوبی به تصویر میکشد. فیلم نامه نویس این فیلم توماس ریکمن است که به کارگردانی میک جکسون به مرحله ی تولید رسیده است. بازیگران نقش های اصلی این فیلم، جک لمون و هانک آزاریا میباشد. فیلم محصول کشور آمریکا و زبان اصلی آن انگلیسی است.

 

فیلم سه شنبه ها با موری

 

بعد روانشناسی و فلسفی کتاب

به راستی که حقیقت جهان هستی و معنای واقعی زندگی انسان ها چیست؟ پاسخ این سوال را میتوانید در کتاب سه شنبه ها با موری پیدا کنید. درک جهان هستی و واقعیت های مربوط به زندگی انسان ها از جمله مفاهیم بنیادینی است که در علم فلسفه و هستی شناسی وجود دارد و افراد زیادی در طول تاریخ به دنبال پاسخ به این پرسش بوده اند و اثرات زیادی نیز در رابطه با این موضوع خلق شده اند.

در کتاب سه شنبه ها با موری همه ی ما با استادی دلسوز و 60 ساله ای روبرو خواهیم شد که سرد و گرم روزگار را به خوبی درک کرده است و جلسات بحث و گفتگویی که ارائه میدهد در پی پاسخ به سوالات بنیادینی میباشد که ذهن انسان ها را با خود درگیر میکند. هنگامی که انسان معنای واقعی زندگی خود را درک کند و بتواند با حقیقت مرگ نیز همچون دیگر حقایق زندگی آگاهانه برخورد کند و هراس و واهمه را در برخورد با این موضوع کنار بگذارد، از لحاظ روانشناسی نیز به نوعی خودشناسی دست پیدا می کند و این نکته را می آموزد که بهترین لحظه ی زندگی دقیقا همان لحظه ای است که در آن قرار دارد و ممکن است فردایی وجود نداشته باشد که با همه ی عزیزان خود را مجددا دیدار داشته باشیم.

کتاب سه شنبه ها با موری

 

ویکی پدیا کتاب سه شنبه ها با موری

https://fa.wikipedia.org/wiki/سه%E2%80%8Cشنبه%E2%80%8Cها_با_موری

 

جمع بندی

کتاب سه شنبه ها با موری اثر میچ آلبوم یکی از کتاب هایی میباشد که علاقه مندان به یادگیری مباحث فلسفی و روانشناسی میتوانند ان را مطالعه کنند و از روایت های آن لذت ببرند. در حال حاضر این کتاب توسط نشر پندار تابان در دسترس مردم قرار گرفته است و مترجم آن نیز محمود دانایی میباشد که متن کتاب را به نثری روان و قابل فهم تبدیل کرده است.

شما به راحتی می توانید در هر زمان و مکانی که هستید به سایت کتابچین مراجعه کنید و به نسخه الکترونیکی آن دسترسی داشته باشید.

 

 

به قلم مرتضی ملک جاری

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
فرشته

عالیه

1400-12-05

Pooya Manafi

عالییییی بود

1400-11-30

فاطمه فرهود

به دل ادم میچسبه

1400-10-09

haniye

کتاب تأثیرگذاریه....جملاتش تا مدت‌ها تو ذهن می‌مونه

1400-09-28

محمدرضا

خیلی خوشم آمد. با مرگ به خوبی آمده و چه زیبا از مدت باقی مانده عمر خود بهره برد و به جای غصه خوردن و چه دید درستی نسبت به زندگی و استفاده درست از آن داشت.

1400-09-17

حامد مالکی

معنای واقعی عشق را میشه تو حرف های موری پیدا کرد

1400-03-11

داریوش شاهین فر

واقعا جالب بود باید چند بار خوند تا ملکه ذهنمون بشه تا ماهم در هنگام پیری و فرتوتی اون آرامشی که موری داشت را به دست بیاریم

1400-02-27

علی رضا حق شناس

یک کتاب فلسفی و روانشناسانه با زبان ساده که حقایق واضحی را براتون بازگو میکنه

1400-01-25

منوچهر قانع

کتاب خیلی خاصی نبود ازین دست دیدگاه ها زیاد خوندم که نسبت به مرگ و زندگی دارن

1399-12-20

دانیال نعمتی

کتاب جالب و روانشناسانه طور بود

1399-12-09

سولماز شهیدی

تا زنده هستین بخونینش یا اگه فرصت مطالعه ندارین میتونین تو مسیراتون صوتیشو گوش کنین

1399-12-02

برچسب ها