×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
طلاق عاطفی

دانلود کتاب طلاق عاطفی

طلاق عاطفی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : طلاق عاطفی

نویسنده : فرزانه امیریان

ناشر : فرهنگ عامه

تعداد صفحات : 104 صفحه

شابک : 978-600-9907-15-1

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 306/81

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, ازدواج و مسائل زناشویی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 34200 تومان


معرفی کتاب

"طلاق عاطفی"
کتاب حاضر اثری از خانم فرزانه امیریان (روانشناس و مشاورخانواده) می باشد که توسط انتشارات فرهنگ عامه منتشر شده است.
این کتاب یکی از کاملترین کتابها در رابطه با طلاق عاطفی می باشد. در این کتاب شما با مهمترین عوامل بوجود آورنده طلاق عاطفی آشنا می شوید و در مورد انواع مهارت های زندگی که لازمه جامعه امروز می باشد اطلاعات کاملی کسب می کنید. در حال حاضر یکی از مشکلات جامعه ما، که از مدتها پیش وجود داشته و هم اکنون نیز وجود دارد و هر روز شاهد پیامدهای منفی آن در زندگی افراد هستیم، بحث طلاق عاطفی است که این مقوله، بسیار حائز اهمیت است بطوریکه زندگی های زیادی را درگیر خود کرده است. در این کتاب سعی شده است تا حدودی این مسئله از جهات مختلف بررسی شود و بعضی از علل و عوامل بوجود آورنده و همچنین راهکارهای پیشنهادی برای بهبود روابط را در اختیار خوانندگان عزیز قرار گیرد.
این کتاب می تواند راهنمای خوبی برای همه عزیزانی باشد که در شرف ازدواج هستند. یا سالهای اولیه زندگی مشترک را می گذرانند و یا اینکه سالها از ازدواج آنها گذشته و در روابطشان با مشکلاتی مواجه شده اند. لازم است قبل از هر اقدامی فکر کنیم و سعی کنیم تمامی راههای ارتباطی را امتحان کرده و کمی به هم فرصت دهیم و اگر راهی برای صمیمیت دوباره یافتیم، به زندگی مشترک بازگردیم. همچنین در پایان کتاب پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (enrich) وجود دارد که می توانید با کمک آن جنبه های مختلف زندگیتان را بررسی کنید. مباحث این کتاب جهت آگاهی بیشتر ماست و این را بدانیم که هیچ کس کامل نیست و همه ما گاهی در زندگی دچار اشتباه و خطای شناختی می شویم بنابراین امیدواریم با آگاهی یافتن از مسائل مختلف، هرگز کسی را سرزنش نکنیم و از قضاوت همدیگر دوری کنیم و با دیدن یکی از نشانه ها در طرف مقابل، کل شخصیت وجودی او را زیر سوال نبریم. امید است که این کتاب بتواند تا حدودی پاسخگوی بعضی سوالات و مسائل مهمی باشد که در زندگی مشترک با آن روبه رو می شوید. شما را دعوت به خواندن این کتاب می کنیم.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"مشکلات جنسی:
دیدگاه زنان و مردان نسبت به مسائل زناشویی کاملا متفاوت است. حتما شنیده اید که رابطه زناشویی در زنان با عواطف مثبت و احساسات گره خورده است در حالیکه در مردان، بیشتر جنبه های فیزیولوژیک دارد. این شاید مهمترین تفاوت زن و مرد باشد که خیلی وقت ها در زندگی مشترک نادیده می ماند و دلخوریهایی را به وجود می آورد.
مساله سازترین موضوع جنسی برای زوج ها، نارضایتی از میزان محبتی است که دریافت می کنند. بخش قابل ملاحظه ای از زوج ها رابطه ی جنسی خود را رضایت بخش و ارضا کننده نمی دانند و در پیدا کردن راه هایی برای داشتن رابطه جنسی جذاب، توافق ندارند. بیش از نیمی از زوج ها اظهار می کنند که برای ابراز محبت به همسرشان بی میل هستند زیرا همسرشان اغلب این ابراز محبت را به عنوان یک ابراز علاقه جنسی تعبیر می کند.
 بعضی از زوج ها در برقراری یک ارتباط جنسی سالم و رضایتبخش دچار مشکل می شوند. زیرا این مسئله را فقط از دیدگاه و فرهنگ خودشان تحلیل می کنند و درک متقابلی از همسرشان در این زمینه ندارند و فکر می کنند که مشکل جنسی ایجاد شده مربوط به طرف مقابل است. ناکامی حاصل از رابطه جنسی ناقص، می تواند زمینه هایی را برای عصبیت، نارضایتی از زندگی، افسردگی و تعداد زیادی از مشکلات رفتاری ، خلقی ایجاد کند.
در مواردی بعضی از مردان، بدون آمادگی و رضایت همسرشان اقدام به رابطه جنسی می کنند. ذکر این نکته لازم است که بدانیم، مردی که بدون رضایت کامل و آمادگی همسرش با او رابطه جنسی برقرار می کند کاری جز «تجاوز جنسی» انجام نداده است. در این رابطه هر دو طرف باید آمادگی لازم و کشش لازم را داشته باشند و اگر ندارند به کمک هم برای رفع مشکل چاره ای بیاندیشند یا از مشا ورمجرب ومتخصصی در این زمینه کمک بگیرند. زیرا مسئله مهمی است و یکی از علت های مهم ناسازگاری بین زوج ها می باشد.
لازم است که به دو مشکل اصلی در این رابطه که از مشکلات شایع میان زوج ها هستند، اشاره کنیم.
اولین مشکل که در رابطه جنسی ممکن است اتفاق بیفتد سرد مزاجی یکی از زوج هاست. سرد مزاجی یکی از انواع اختلالات جنسی است که مرد یا زن را نسبت به ارتباط جنسی بی رغبت و ناتوان می سازد. سرد مزاجی پدیده ای بسیار مهم و پیچیده است که می تواند سرنوشت زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار دهد. و درمان آن می تواند مشکلات ارتباطی را تا حدودی برطرف کند. برآورده نشدن نیاز جنسی، یکی از عوامل مهم اختلاف همسران است. دراین حالت زن یا مرد به نوعی از طرف مقابل دلسرد می شوند و به مرور زمان به صورت رفتارهای تکانشی و پرخاشگرانه ویا نشانه های افسردگی خود را نمایان می کند.
مشکل دیگر در این رابطه، زود انزالی مرد است. پدیده ی زود انزالی قبل از رسیدن به لذت جنسی همسر، می تواند رابطه را دچار مشکل کند و پس از رابطه جنسی هر دو زوج عصبی می شوند و واکنش های منفی از خود بروز می دهند. در این موقعیت با بهانه جویی ها و عصبانیت زن و شوهر، رابطه صمیمانه آنها تخریب شده و با تکرار این وضعیت کم کم طلاق عاطفی اتفاق می افتد."

فهرست مطالب

مقدمه  
فصل اول:
طلاق عاطفی چیست؟  
فصل دوم:
سخنی در باب شخصیت انسان و پیش نویس زندگی و الگوی حالات نفسی  
عوامل دخیل در بروز طلاق عاطفی  
فصل سوم:
پیامدهای طلاق عاطفی  
فصل چهارم:
راهکارهایی برای پیشگیری و درمان طلاق عاطفی  
انواع مهارت های زندگی  
خصوصیات رابطه سالم  
رهنمودهایی برای ارتباط موثر  
 اقدام برای حل تعارض  
پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ ENRICH
تحلیل آزمون  
منابع

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Mohammad Aref Zarifi

مانند یک کارشناس

1401-10-29

برچسب ها