×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
فانوس دریایی

دانلود کتاب فانوس دریایی

فانوس دریایی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : فانوس دریایی

نویسنده : ویرجینیا وولف

ناشر : روزگار

مترجم : الهه نادم

تعداد صفحات : 277 صفحه

شابک : 978-964-374-753-4

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 823/912

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 40000 تومان


معرفی کتاب

" فانوس دریایی "

با عنوان اصلی (To the lighthouse) اثری به قلم نویسنده فمنیست انگلیسی ، ویرجینیا وولف (Virginia Woolf) می باشد که با ترجمه ای از الهه نادم توسط انتشارات روزگار منتشر شده است.

این رمان که به نوعی خودزندگی نامه ترین اثر وولف محسوب می شود ، بر اساس دوران کودکی و تجربیات خانوادگی وی بین سال‌های ۱۸۹۰ و اوایل ۱۹۰۰ در سه بخش نوشته شده است. رمان های ویرجینیا وولف به خاطر نثر شاعرانه و سمبلیک بودن، مورد توجه‌اند. در این آثار،حرکات شخصیتها چندان مورد تأکید نیستند، بلکه جنبه روانشناختی شخصیتهاست که مورد توجه و تأکید است. نویسنده بیشتر به حالات، تفکرات و درک شهود و ترکیب خاطرات، و در کل به دنیای درون می‌پردازد. دنیای عادی، یا به عبارت دیگر دنیای خارج، برای او فقط نقش زمینه را بازی می‌کند. ویرجینیا وولف عمدتاً در نوشته‌هایش به مسائلی که به زمان مربوط می‌شوند، می‌پردازد. متمرکز شدن بر روی موضوع زمان، زمینه توجه به پدیده‌هایی چون خاطره، تغییر و مرگ می‌شود. رمانهای این بانوی نویسنده، ریشه در خاطراتش دارد...

بیشتر شخصیتهای این رمان، یک همتا، و یا به عبارت دیگر، یک المثنی از خود در زندگی واقعی دارند. در ۲۷ ژوئن ۱۹۲۵ زمانی که ویرجینیا وولف تصمیم به نوشتن این رمان گرفته بود، در دفتر خاطراتش نوشت: «من نام جدیدی برای کتابهایم اختراع کرده‌ام، که جایگزین واژه «رمان» خواهد شد. یک نام جدید توسط ویرجینیا وولف.اما چه نام جدیدی؟ مرثیه؟»

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"خانم رمزی درحالی که می‌خندید گفت: آخه، داریم به یه سفر بزرگ می‌ریم. داریم می‌ریم شهر. سپس کنار کارمایکل ایستاد و پرسید: « تمبر، کاغذ، تنباکو؟ » اما نه، او چیزی نیاز نداشت. دست‌‌هایش را روی شکم بزرگش قلاب کرد، چشم‌‌هایش دو دو می‌زد، طوری که انگار می‌خواست با مهربانی جوابش را بدهد ( خانم رمزی بسیار فریبنده اما کمی عصبی بود) ولی، به دلیل نئشگی که آن‌‌ها را  تمام خانه‌‌ها را؛ تمام جهان را؛ تمام مردم جهان را- گرفتار کرده نتوانست چیزی بگوید."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

درباره ی نویسنده

آدلاین ویرجینیا استیون در سال 1882 در لندن چشم به جهان گشود. تحصیلات رسمی دریافت نکرد اما در منزل با معلم خصوصی درس خواند. از کتاب خانه ی غنی پدر بهره ی بسیاری برد و در سال 1912 با لئونارد وولف ازدواج کرد. همراه همسرش انتشارات هوکارث را برپا کرد. داشتن انتشارات، مطالعه و نوشتن ویرجینیا وولف را تبدیل به چهره ی بزرگ ادبی کرد. وولف نویسنده ی رمان های تجربی است که سعی در تشریح واقعیت های درونی انسان دارد. فانوس دریایی در سال 1927 چاپ شد. از دیگر آثار نویسنده اتاقی از آن خود، خانم دالووی، سالها، خیزاب ها و اورلاندو را می توان نام برد.

 

ویرجینیا وولف نویسنده ی کتاب فانوس دریایی

 

نقد و بررسی کتاب فانوس دریایی

فانوس دریایی روایت خانواده ای به نام رمزی است. این داستان در اسکاتلند سال های 1910 تا 1920 حکایت می شود. این اثر تجربه ی موفق ویرجینیا وولف در سبک جریان سیال ذهنی است. داستان از سه بخش تشکیل شده است.

بخش اول: پنجره

پنجره ای که هر خواننده ای به زعم خود می تواند از این بخش برداشت کند. می شود پنجره ای برای دیدن قهرمان داستان و یا پنجره ای برای دیدن فانوس دریایی باشد. شاید این عنوان استعاره ای است برای زاویه دید های مختلف داستان. زندگی تمام شخصیت ها با تفضیلی بی نظیر از زبان خودشان بیان می شود، خانم رمزی فقط نقطه ی اتصال این روایت های بی نظیر است.

بخش دوم: زمان می گذرد

این بخش روایت سریع و گذرا از زندگی قهرمانان داستان در ده ساله آینده است. مرگ خانم رمزی تمام دانه دانه ی رشته مروارید منسجم زندگی آنها را از هم جدا می کند.

بخش سوم: فانوس دریایی

آخرین قسمت که با همین عنوان فانوس دریایی روایت می شود، در مورد اتفاقاتی است که در غیاب خانم رمزی می افتد. همه ی شخصیت های داستان راه خود را پیدا می کنند. همه به شناختی که خانم رمزی همیشه آرزویش را داشته است می رسند.

 

فانوس دریایی با اتفاقات مبهم و شخصیت های شگفت انگیز

 

نتیجه گیری

این رمان نماینده ی تمام قد جریان سیال ذهن در میان آثار ویرجینیا وولف است. وولف برای انعکاس ذهنیت شخصیت های داستان از شیوه ی متفاوت و متعددی استفاده کرده از جمله تغییر زاویه ی دید. در رمان های جریان سیال ذهن علاوه بر تک گویی های درونی مستقیم و غیر مستقیم از شیوه ی دانای کل و حدیث نفس هم استفاده می شود. زمان در این نوع داستان ها به صورت غیر خطی است؛ یعنی ممکن است در یک پاراگراف جملاتی مبهم از زمان های مختلف بدون هیچ اشاره ای روشن کننده یا توضیحی از طرف نویسنده یا راوی بیان شود. همین ویژگی جریان سیال ذهن، خواننده را با متنی اعجاب انگیز و راز آلود روبرو می کند. به سوی فانوس دریایی داستانی خواندنی و خوش ساخت است، به گونه ای که خواننده را با رازآلودی خود درگیر داستان می کند.

 

به قلم: مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
ساسان رامح

یک رمان زیبا و در واقع شاید بتوان گفت زندگی نامه نویسنده بزرگ ویرجینیا وولف . اثار ایشان دارای نثر سمبلیک و شاعرانه می باشند که به همین دلیل باید در خواندن انها دقت کافی مبذول شود .

1400-07-15

برچسب ها