×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
جین ایر

دانلود کتاب جین ایر

جین ایر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : جین ایر

نویسنده : شارلوت برونته

ناشر : متن دیگر

مترجم : مریم صادقی

تعداد صفحات : 472 صفحه

شابک : 978-600-96368-7-7

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 823/8

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 29500 تومان


معرفی کتاب

"جین ایر" / از سری شاهکارهای عاشقانه ادبیات کلاسیک جهان
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Jane Eyre) اثری از شارلوت برونته (Charlotte Bronte) می باشد که با ترجمه ای از مریم صادقی، توسط انتشارات متن دیگر منتشر شده است.
شارلوت برونته متولد سال 1816 در یورک شایر بریتانیا است. شارلوت زندگی تقریبا سختی داشت و به عقیده بسیاری داستان کتاب جین ایر تقریبا بر اساس زندگی واثعی وی نوشته شده است. شارلوت برای انتشار داستان هایش از نام مستعار کارربل استفاده می کرد. پروفسور، جین ایر، شرلی و ویلت از آثار ماندگار شارلوت برونته هستند. رملن جین ایر پرفروش ترین، ماندگارترین و با ارزش ترین اثر شارلوت برونته محسوب می شود.
رمان معروف جین ایر که تاکنون بارها از روی آن فیلم های زیادی ساخته شده است، روایت زندگی دختری به نام جین است که در کودکی مادر و پدر خود را از دست داده و پس از سختی ها و سرزنش هایی که از سمت بستگانش می بیند به پرورشگاه سپرده می شود. پس از مدتی به عنوان معلم وارد خانه ی خانواده ای اشرافی می شود و با گذشت زمان ارباب آن خانه به او علاقه مند می شود. اما جین وقتی که باخبر می شود او قبلا ازدواج کرده است دل شکسته می شود و .... .
 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" همه ی این ها تازه شروع داستانم بود. هنوز مونده. وقتی بیدار شدم نور بیرون چشمام رو می زد. با خودم گفتم که روز شده. ولی نه، فقط نور شمع بود. احساس کردم سوفی وارد اتاق شده. در کمدی که لباس عروسی و تور سرم توش بود، باز بود. صدایی از توی کمد می اومد. پرسیدم سوفی داری چیکار میکنی، هیچ جوابی نشنیدم. یکی رودیدم که چراغ به دست، داشت لباسها رو بررسی می کرد. "
 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی رمان جین ایر

 

چکیده رمان

رمان جین ایر، کتابی زیبا و روان است که به زندگی دختری به نام جین ایر می پردازد. دختری که با طی کردن مشقت های زیادی زندگی خود را می سازد و ماجراهای بسیاری را از سر می گذراند.. در این محتوا به نقد و بررسی رمان جین ایر می پردازیم.

 

کمی با شارلوت برونته، نویسنده رمان جین ایر...

نویسنده رمان جین ایر، شارلوت برونته است؛ این شاعر و نویسنده انگلیسی در سال 1816 در تورنتونِ انگلستان متولد شد. او خواهر امیلی و آن برونته، نویسندگان مشهور انگلیسی می باشد که به خواهران برونته مشهورند و با عمرِ کوتاهشان شناخته می شوند. پدر شارلوت، کشیشی ایرلندی بود و تصمیم گرفت فرزندانش را برای آموزش های دینی به مدرسه ای مذهبی بفرستد. دو خواهر شارلوت به دلیل شرایط بد و نامناسبِ مدرسه ی شبانه روزی جان باختند و شارلوت، امیلی و برادرشان بلافاصله به خانه بازگشتند. بعدها شارلوت این تجربه ی شخصی و غمِ عمیق را با یتیم خانه ای (مدرسه ی شبانه روزی لوود) در رمان جین ایر شبیه سازی کرد.شارلوت با کشیشی از دوستان برادرش ازدواج کرد؛ خیلی زود باردار شد اما تنها چند ماه بعد از ازدواج و در سن 39 سالگی (سال 1855) به دلیل بیماری تیفوس و با نوزادی در شکمش از دنیا رفت...

از  آثار و رمان های شارلوت برونته که در کتابچین می توانید مطالعه کنید به موارد زیر می توان اشاره کرد:

 

رمان جین ایر، عجیبُ خواندنی و جادویی...

   در رمان جین ایر شما در زندگی دختری به نام جین ایر حل خواهید شد.. روزهای زندگیش از کودکی تا جوانی را می خوانید و با او در یتیم خانه (مدرسه شبانه روزی) روزها را شب می کنید.. همراه با تحقیر شدنش، تحقیر می شوید و آنچه احساس می کند را حس می کنید...کودکی جین به سختی و با فقر می گذرد؛ به او توهین می شود، موردِ آسیب جسمی قرار می گیرد؛ اجازه ی خلوت کردن با خود و کتاب خواندن از او گرفته می شود اما در همین شرایط بغرنج، دست به اعمالی می زند که شما را شگفت زده خواهد کرد..شما با جین کودکی می شوید در خانه ی توهین آمیزِ (گیتس هدهال) و همراهش از فامیل کتک می خوریدُ میترسیدُ مبارزه می کنید.. به مدرسه (لوود) می رویدُ موسیقی، هنر و زبان می آموزید.. مدرسه ی لوود نیز مانند گیتس هد هال (خانه ی اقوامش و خانواده رید)  روزهایی سخت و طاقت فرسا برای جین می سازند و جین تمام آن روزها را با درونِ عجیب و قدرتمندش می گذراند.کودکیِ جین طی می شود و شما با نوجوانی و جوانیش روبه رو می شود؛ در واقع اوجِ داستان جایی است که دختربچه ی کوچک قصه ی ما از خانه ی اقوام بی رحم و مدرسه ی شبانه روزی و... قدم به دنیای بیرون می گذارد و با کوله باری از تجربه های عجیب، با جهان پیرامونش مواجه می شود. جین روزهای عجیب، خواندنی و جذابی رو در جوانی رقم می زند.. با مفاهیم دیگری از زندگی آشنا می شود و سرانجام عشق به طرز شگفت آور و افسانه ای سر راهش قرار می گیرد اما سختی های راهِ عشق که در آغاز، آسان جلوه کرده بودند، خود را نشان می دهند تا باز شما از قدرت، تحمل و ویژگی های خاص و عجیب جین بخوانید و پیش بروید تا صفحه های آخر رمان که...  قرار است در صفحه هایی نفستان از خواندن بعضی ماجراها بگیرد.. گاهی از آسودگی نفس راحتی بکشید.. همراه با جین بخندید یا گریه کنید.

 

شارلوت برونته

 

 

نقد و بررسی رمان جین ایر

 جینِ رمانِ جین ایر زیبا نیست اما ساده، باهوش، خلاق، جسور، بی پروا و مستقل است.. دیدن استقلالِ عجیبِ جین حتی در کودکی هر خواننده ای را مسحور خواهد کرد.. از همان سطرهای ابتدایی شما متوجه می شوید که با دختربچه ای مواجه هستید که شبیه بقیه ی هم سن و سالانش نیست و از هوش، طرز فکر و نبوغِ خاصی برخوردار است..

 جسارت، شکوه، میل به مطالعه و یادگیری در این کودک شما را متعجب می کند.. او تحقیرهایِ خانه ی داییش را با پناه بردن به دنیای درونش و کتاب خواندن تحمل می کند.. او در پیِ جنگ با ساکنانِ ظالم و مستبد این خانه  نیست بلکه با ذهنِ خلاقش به چگونه گذراندنِ لحظه های پس از توهین فکر می کند اما این وسط گاهی احساسات، روحِ سرکش و مقاومتش او را مجبور به تلاش می کنند آنجا که حتی حداقل ها هم از او گرفته می شود؛ حتی یک کتاب!  رمان جین ایر رمانی تربیتی و اجتماعی است؛ یعنی رمانی که شما در آن با روندِ رشد، تکامل و بلوغ یک انسان از کودکی تا جوانی و... در محیطِ خاصِ زندگیش آشنا می شوید؛ گویا کسی در مقابل چشمان شما سانت، سانت قد می کشد، تغییر می کند، می سازد، می شکند، از نو برمی خیزد و... شنیدنِ قصه ی آدم ها جادویی ترین بخش زندگی است و شما در این رمان به یک زندگی با تمام فرازُ نشیب و شگفت انگیزیش دعوت شده اید.احساس در این رمان موج می زند.. شما حتی شاهدِ رشدِ شخصی یک کودک هستید و با او شاید خودتان نیز از نو کودک شوید و به شیوه ای جدید رشد کنید. جین شخصیتی قوی و روحی بزرگ را برای شما به نمایش می گذارد اما شما تنها یک قهرمانِ سفید نمایی شده نمی بینید بلکه از ضعف ها و زوایایِ ناهماهنگِ درون یک بشر نیز آگاهی می بابید و با شخصیتی پذیرفتنی و خاکستری مواجه می شوید.جین زنی عمیق و منحصر به فرد خواهد شد.. با قدرت هایِ خاصِ درونی و ناخودآگاهش، سختی ها را می گذراند و با نوعِ بلوغش با غم ها کنار می آید. او با هنجارهای رایجِ جامعه می جنگد تا هویت و آزادیش را بسازد؛ تا حق های انسانیش را شکل دهد؛ تا زن بودنِ ابزاری را بشکند؛ او اسیرِ عرف و آدابُ رسومِ حاکم بر جامعه نمی شود.رمان جین ایر از زندگیِ خودِ شارلوت برونته نشأت گرفته است؛ مثلا: همانطور که در شروع بحث گفتیم شارلوت به مدرسه ی شبانه روزی می رود و آن فضا و مدیرهایِ خشنِ آنجا را در رمانش با مدرسه ی لوود خلق می کند. بیانِ روان و شخصیت پردازی ماهرانه ی نویسنده در این رمان تحسین برانگیز و جذاب است. متنِ این رمان در فیلم های زیادی مورد اقتباس قرار گرفته شده است.به زندگیِ دختربچه ای عجیب با ذهنی قوی، روحی بزرگ و خواندن از تکامل یک انسان، مرحله به مرحله خوش آمدید؛ به خواندن از افکارِ قوی، شب هایِ مالیخولیایی و توصیفاتِ خواندنی خوش آمدید؛ به درکِ عشقی عجیب و افسانه ای خوش آمدید؛ به دیدنِ جنگ، تلاش و ساختن، به مبارزه با جامعه خوش آمدید؛ به تماشای زنی قوی، استوار، محکم و مستقل اما سرشار از ظرافت و احساس خوش آمدید... این ها رمان جین ایر است!!

 

اقتباس های سینمایی از رمان

اولین فیلم سینمایی اقتباس شده از رمان جین ایر در سال 1943 به کارگردانی رابرت استیونسون و با همین نام ساخته شد. در این فیلم  اورسن ولز، جون فونتین، مارگارت اوبرایان، سارا آلگود، اگنس مورهد، الیزابت تیلور، پگی ان گارنر، ادیت برت، هیلاری بروک، بتا سینت جان به ایفای نقش پرداخته اند.

دومین اقتباس نیز که بازهم با همین نام یعنی جین ایر اکران شده است در سال 2011 به کارگردانی کری فوکوناگا ساخته شد. نقش آفرینی ها نیز توسط میا واشیکوفسکا، مایکل فاسبندر، جودی دنچ، جیمی بل، سالی هاوکینز، ایموجن پوتس، سایمن مک برنی، هالیدی گراینگر، تامزین مرچانت، هری لوید، والنتینا چروی، سوفی وارد، لوئیزا ریولی انجام شده است.

 

رمان جین ایر

 

جین ایر در ویکی پدیا

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%DB%8C%D9%86_%D8%A7%DB%8C%D8%B1

 

بخشی از کتاب

به خاطر چین های پرده منظره ی سمت راست را نمی دیدم و سمت چپ هم حفاظ مناسبی بود ولی مرا از سرمای یکی از روزهای ماه نوامبر حفظ نمی کرد. بعد از اینکه کتابم را ورق زدم به اطرافم نگاهی کردم. بعدازظهر زمستانی سردی بود، مه همه جا را گرفته بود علفزارها مرطوب بود و بوته های خشک میان مه به چشم می خورد سیلابی به راه افتادکه همه چیز را سر راهش می شست و با خود می برد و این شروع یک طوفان سهمگین بود.

مشغول ورق زدن کتاب تاریخچه ی پرندگان بریتانیایی نوشته بی ویک شدم به خاطر تصاویر جالبش توجه چندانی به نوشته ها نداشتم ولی بچه ای مثل من از صفحات مقدماتی آن به همین راحتی نمی گذرد. دراین صفات بیشتر در مورد محل زندگی و اجتماع پرندگان دریایی، صخره ها و دماغه ها دور افتاده بود که بیشتر آنها....

شما می توانید کتاب جین ایر نوشته شارلوت برونته را با ترجمه مریم صادقی از انتشارات متن دیگر در کتابچین مطالعه کنید.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها