×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
من پیش از تو

دانلود کتاب من پیش از تو

من پیش از تو
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : من پیش از تو

نویسنده : جوجو مویز

ناشر : متن دیگر

مترجم : امین سلاجقه

تعداد صفحات : 512 صفحه

شابک : 978-600-8699-35-4

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 823/92

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان های عاشقانه

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 37000 تومان


معرفی کتاب

" من پیش از تو "
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Me before you) اثری از جوجو مویز (Jojo Moyes) می باشد که با ترجمه ای از امین سلاجقه، توسط انتشارات متن دیگر منتشره شده است .
جوجو مویز نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی که از سال 2002 به نوشتن رمان های عاشقانه مشهور شده است. او دو مرتبه موفق به کسب جایزه سال رمان عاشقانه توسط انجمن نویسندگان رمان های عاشقانه شده و همچنین آثارش به یازده زبان مختلف دنیا ترجمه شده است .
این رمان عاشقانه، که فیلمی نیز بر اساس آن ساخته شده است عشقی ورای عشق های زمینی را توصیف می کند. داستان در مورد ویل ترینر پسری از طبقه بالای جامعه می باشد که از نظر مالی وضعیت بسیار خوبی دارد. ویل در طی داستان به طور اتفاقی دچار آسیب درستون فقرات می شود که منجر به فلج شدن دست و پاهای او می گردد. لو که برای پرستاری از ویل استخدام شده در طول داستان عاشق او می گردد اما این عشق باعث تغییر تصمیم ویل نمی شود.

در بخشی از این رمان می خوانیم :
" خودم را در آن کافه تجسّم می کردم؛ آن جا هستم، سرمیزی نشسته ام ،شاید هم یک جفت کفش نو فرانسوی که از بوتیک شیکی خریده ام پایم است، و کلّی کِیف می کنم. شاید هم با دستی که انگشتانش را به سبک فرانسه لاک زده ام، نان شیرینی برمی دارم و می خورم. حتّی طعم قهوه را هم حس می کردم و مزه اش در دهانم بود. از میز کناری هم بوی سیگار مارک فرانسه می آمد. "
 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی رمان من پیش از تو

معرفی کتاب

رمان من پیش از تو (Me before you) به قلم جوجو مویز (Jojo Moyes) در سال 2012 منتشر شده است. رمانی عاشقانه با زبانی ساده که درون مایه امید و عشق را برای مخاطب به همراه دارد. جوجو مویز در ادامه این کتاب رمان من پس از تو را در سال 2015 منتشر کرد و در سال 2018 کتاب همچنان من نیز در ادامه کتاب من پس از تو به چاپ رسیده است. داستان روایت دختری به نام لوییزا و زندگی او و آدم های که در سر راه او قرار میگیرند است درست است که یک طرف داستان ویل پسر جوانی که لوییزا پرستارش می شود قرار دارد اما محور اصلی داستان لو می باشد دختری شاد و پر امید که ماموریتش در زندگی این است که فرشته نجات ویل باشد و زندگی را از نگاه خود به او نشان دهد. کتاب من پیش از تو در ایران نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت، اولین بار توسط نشر آموت منتشر شد و تاکنون نسخه های زیادی از آن با ترجمه های مختلف به چاپ رسیده است.

Me before you

 

برشی از زندگی جوجو مویز

جوجو مویز در 4 آگوست 1969 در مدیستون انگلستان متولد شده است. جوجو مویز پیش از رفتن به دانشگاه شغل های متفاوتی را تجربه کرد او در شرکتی برای نابینایان به خط بریل کار تایپ کردن را انجام می داد، سپس به عنوان یک نویسنده بروشور شروع به فعالیت کرد. مویز از دانشگاه رویال هالووی مدرک لیسانس خود را دریافت کرد و سپس در نشریه ای شروع به کار کرد. در سال 1992 از طرف نشریه ایندپندت موفق به دریافت بورس تحصیلی در رشته روزنامه نگاری شد و به تحصیل در این رشته پرداخت. او به مدت ده سال در نشریه ایندیپندت به عنوان خبرنگار روزنامه و رسانه به فعالیت پرداخت.

مویز در ابتدا راه نویسندگی سه داستان نوشت که هر سه آنها توسط ناشران رد شد، اما او با توجه به داشتن فرزند و کار در روزنامه دست از تلاش خود برنداشت و شروع به نوشتن داستان چهارمش کرد و موفق شد نظر ناشران را جلب کند. در سال 2002 با چاپ اولین کتابش به یک نویسنده تمام وقت تبدیل شد اما همچنان به کار روزنامه نگاری خود ادامه می داد و برای مجلات مقاله می نوشت. نقطه عطف حرفه نویسندگی مویز با نوشتن رمان من پیش از تو در سال 2012 اتفاق افتاد، این کتاب بعد از انتشارش توانست در لیست پرفروش ترین کتاب ها قرار گیرد و شش میلیون نسخه از آن به فروش رسید و باعث شد تا مدتی آثار دیگر مویز نیز در لیست کتاب های پرفروش قرار گیرند. یکی دیگر از موفقیت های جوجو مویز دریافت جایزه سال رمان عاشقانه در سال های 2004 و 2011 برای دو کتاب میوه خارجی و آخرین نامه از معشوق است.

جوجو مویز

 

تصویر زنان در آثار جوجو مویز

جوجو مویز در تمام آثاری که تاکنون خلق کرده است به توصیف زنانی پرداخته است که در دنیای واقعی بیشتر با آنها مواجه هستیم. او خود گفته است من در کتاب هایم می خواهم صدای زنانی باشم که تا به حال دیده نشده اند. جوجو مویز در آثارش همواره سعی داشته از حقوق زنان صحبت کند او معتقد است در دنیای امروز با وجود متمدن شدن جوامع هنوز هم به زنان ظلم می شود و آنها به سختی می توانند از حقوق خود دفاع کنند. وی اشاره دارد که من در تمام آثاری که تا کنون خلق کرده ام سعی داشتم که این موضوع را عنوان کنم و صدای زنان سراسر دنیا باشم.

 

نقد و بررسی

داستان با توصیف حادثه ای که برای ویل رخ داده است آغاز می شود. اولین شخصیتی که در کتاب معرفی می شود ویل می باشد پسری سی و پنج ساله از خانواده ی مرفه که در بهترین مدارس درس خوانده است و در زندگی بسیار موفق بوده است اما ناگهان زندگی آن روی دیگر خود را به او نشان می دهد و حادثه ای که نباید اتفاق بیفتد، رخ می دهد و باعث می شود ویل در اوج قله ی زندگیش به یکباره همه چیز را از دست دهد. شخصیت های بعدی که در کنار ویل قرار دارند مادر و پدر او هستند که در تلاش برای بازگرداندن ویل به زندگی می باشند.

 داستان در اینجا متوقف می شود و ما به قسمت دیگری که لو دختر شاد و قهرمان داستان ما زندگی می کند می رویم. در توصیف زندگی لو، مویز این چنین عنوان کرده است که لو دختر سر به هوایی که در کافه ای کار میکند و همیشه به خاطر کارهای خواهر کوچکترش او را سرزنش می کند، لو در رابطه عاشقانه کسل کننده ای است و در همین بین شغل خود را نیز از دست می دهد و به دنبال کار می باشد. از این قسمت داستان زندگی لو و ویل به یکدیگر گره می خورد و لو به عنوان پرستار وارد زندگی او می شود. از این پس ما با مشکلات و چالش هایی که لو با ویل دارد مواجه خواهیم شد.

 شاید در ابتدا فکر کنید قرار است داستانی مانند داستان های عاشقانه دیگر بخوانید که در ابتدا با لج بازی طرفین شروع می شود و در نهایت به عشق ختم می شود. باید بگویم این بار اشتباه کردید رمان من پیش از تو بیشتر از آنکه داستانی عاشقانه باشد، داستان روایت امید و زندگی در شرایط سخت می باشد. لو دختر سر به هوای این داستان می خواهد به ما درس زندگی بدهد.

 

لوییزا کلارک شخصیتی کاریزماتیک

لو دختری در اوج سادگی اما دارای شخصیت تاثیر گذار. از ویژگی های بارز این شخصیت امید و تاثیر گذاری آن بر اطرافیانش است. در ابتدای داستان شما با دختری مواجه می شوید که کار خود را از دست داده است، در رابطه عاشقانه معمولی و یا شاید کسل کننده ای به سر می برد و در پی کار جدید می باشد. با همه ی این شرایطی که او در آن است اما موردی که بسیار جذاب می باشد سرزنده و شاد بودن اوست. نویسنده از همان ابتدا به خوبی با فضا سازی و گفتن شرایط زندگی امیلا ما را با ویژگی های شخصیتی او نیز آشنا می کند. روحیه جنگنده لو و امید به زندگی اش که تا پایان داستان همراه اوست از قهرمان زن داستان شخصیتی جذاب ساخته است. در واقع بیش از آنکه ما بخواهیم یک رمان عاشقانه بخوانیم بهتر است کمی در ویژگی های شخصیتی لو دقیق شویم و معنا و مفهوم زندگی و امید را از دریچه نگاه او مشاهده کنیم.

لوییزا کلارک

 

من پیش از تو با درون مایه امید

از دیدگاه روانشناسی امید در زندگی یکی از عوامل موفقیت و رسیدن به هدف می باشد و تاثیر آن در زندگی به حدی بالاست که اگر فردی دچار بیماری سختی شود هم می تواند با داشتن امید این شرایط سخت را تحمل کند و حتی در برخی مواقع عمل بهبود را سرعت بخشد. حال تصور کنید این اهرم پیش رونده در زندگی از کار بیفتد در آن زمان است که فرد هیچ تصویری که او را برای ادامه دادن ترغیب کند ندارد.

جوجو مویز در کتاب من پیش از تو این مفهوم از زندگی را به تصویر کشیده است او با قرار دادن دو شخصیت با خصوصیات اخلاقی که در تضاد هستند این موضوع را بیان کرده است. لو دختری از خانواده متوسط که با از دست دادن کارش این شرایط را سخت تر هم می کند اما با امید زندگی بالا در مقابل پسری از خانواده مرفه که اکنون گرفتار مشکل بزرگی شده است که هیچ امیدی به زندگی ندارد و هر لحظه می خواهد زندگیش را پایان دهد. تقابل این دو شخصیت با یکدیگر به خلق اثری شگرف منجر می شود مویز زندگی را ازنگاه دو فرد با شرایط متفاوت برای مخاطبان خود به تصویر می کشد. او در این اثر پیروزی امید و عشق بر مشکلات را به تصویر می کشد. خواننده کتاب در بسیاری از قسمت های کتاب این زیبایی و تصاویر ناب را خواهد دید و بیشتر از آنکه درگیر داستان عاشقانه بشود در دلش شعله امید روشن خواهد شد.

 

من پیش از تو، مشاوری در قالب رمان

بعد دیگری که در رمان من پیش از تو می توان به آن پرداخت. نگاه روانشناسانه جوجو مویز به رابطه های موجود در این کتاب است. در ابتدای داستان ما از رابطه لو با پسری ورزشکار آگاه می شویم اما کمی که در داستان پیش می رویم متوجه تفاوت دنیای این دو فرد خواهیم شد اما با این حال هر دوی آنها در حال ادامه دادن این رابطه هستند تا زمانی که ویل وارد زندگی لو می شود هنوز عشقی در میان این دو فرد شکل نگرفته است اما لحظاتی که از بودن این دو در کنار هم به تصویر کشیده شده است نشان از نزدیکی این دو به هم است. در آن طرف داستان ویل بعد از آن حادثه حمایت دوست دخترش را ندارد و در قسمتی از داستان می خوانیم که حتی دوست دخترش با دوست ویل ازدواج می کند که شنیدن این خبر در کنار تمام مشکلاتی که ویل با آنها دست و پنجه نرم می کند بسیار سخت است.

این توصیف از دو رابطه ی اشتباه ویل و لو و صرف کردن زمان با آدم های اشتباهی که در مسیر زندگی ما قرار می گیرند در قالب رمانی عاشقانه برای مخاطب بسیار قابل درک تر است و اینکه به او می آموزد در لحظه ای از زندگی باید تمام آدم های اشتباه زندگیت را کنار بگذاری و خود را برای پذیرفتن انسان هایی که باعث تعالی تو می شوند آماده کنی. در رمان من پیش از تو ویل و لو لحظاتی را با یکدیگر تجربه می کنند که تا آن لحظه از زندگی هر کدامشان تا به حال رخ نداده بود. درست است که مدت این عشق خیلی طولانی نیست و پایان آن چیزی نیست که مخاطب بخواهد اما مویز به دلیل نگاه واقع گرایانه ای که دارد و این ویژگی او را در آثارش هم مشاهده می کنیم، او هیچ گاه نمیخواهد مخاطبش را در دنیای خیال و آرزو ببرد به همین دلیل تمام رابطه هایی که در داستان هایش تعریف می کند را می توانیم در دنیای واقعی ببینیم و یا حتی با شخصیت های داستانش به راحتی همزات پنداری کنیم.

 او می خواهد به مخاطبش این نکته را گوش زد کند که طول رابطه مهم نیست، مهم آن کیفیتی است که شما از فرد رابطه تان دریافت می کنید. نکته ی دیگری که مویز به آن تاکید دارد تاثیریست که افراد در زندگی و آینده ما خواهند داشت و این مورد را در زندگی لو به خوبی می توانیم درک کنیم در پایان این داستان مخاطب اگر لو رو با آغاز داستان مقایسه کند به خوبی این تفاوت را در رفتار و افکار او خواهد دید، با این حال اگر مخاطب بخواهد به درک درستی از گفته ها و درس هایی که مویز در لایه پنهان داستانش به او می دهد دست پیدا کند بهتر است ادامه این کتاب یعنی من پس از تو را بخواند، خواهد دید که حضور یک فرد چگونه می تواند زندگی ما را دگرگون کند و ما را در مسیر آرزوهایمان قرار دهد.

 

تصویری ناب از عشق

نکته ای که من را به عنوان یک مخاطب شیفته ی این کتاب کرد نه دورن مایه امید بود و نه پایان غافل گیر کننده آن بود، بلکه تنها چیزی که این کتاب را بسیار متفاوت کرده است عشق میان لو و ویل است. ویل پسری با معلولیت که هیچ امیدی به زندگی کردن ندارد و در یک لحظه آرزوهایش همراه با تصادفش در مقابلش مرده است و لو دختری که به خاطر مشکلات مالی تن به کاری داده است که هیچ تخصصی در آن ندارد و مجبور به تحمل چالش هایی است که با ویل دارد؛ اما کمی بعد شرایط تغییر می کند و جوجو مویز به ظرافت تمام داستانی عاشقانه می سازد که در نوع خود کم نظیر است. تصاویر گردش های لو و ویل، مکالماتی که میان این دو شکل می گیرد، حضور ویل در تولد لو، صحنه باشکوه رقص لو و ویل در مراسم عروسی که بهترین قسمت این داستان است صحنه ای که در دنیای واقعی برای یک فرد با معلولیت شاید اصلا اتفاق نیفتد. در یک جمله باید گفت این عشق تنها یک عشق معمولی نیست بلکه درس بزرگی برای خوانندگان این کتاب می باشد.

 

تصویر نابی از عشق

 

یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایان

پایان بندی متفاوت که خواننده را غافلگیر میکند می توان گفت این بهترین قسمت داستان است که این اثر را با تمام داستان های که در سبک عاشقانه قرار می گیرند متفاوت کرده است. انتظار خواننده از تمام داستان هایی که با عشق همراه است پایانی خوش می باشد تا کمی با قرار گرفتن در فضای شاد داستان از مشکلات در زندگی واقعی فاصله بگیریم؛ اما باید بگویم در این کتاب ما با چنین پایانی مواجه نیستیم. درست است که در سرتاسر داستان امید و عشق وجود دارد اما در انتها نویسنده پایانی را برای ما رقم زده است که مخاطب را غافلگیر می کند اما بعد از گذشت زمانی به این نتیجه می رساند که این بهترین انتخاب و پایان بوده است.

 

من پیش از تو با حال و هوای رمان بیمار انگلیسی

رمان بیمار انگلیسی داستان خلبانی زخمی است که مانند رمان من پیش از تو توسط پرستاری به نام هانا پرستاری می شود. فضای دو داستان کاملا با یکدیگر متفاوت است بیمار انگلیسی روایت داستانی در جنگ است در حالی که من پیش از تو تصویری از دنیای بدون جنگ است؛ اما درون مایه هر دو داستان تا حدودی به یک دیگر نزدیک می باشد. داستان هر دو کتاب روایت فداکاری و عشق زنانی است که شبیه به هیچ یک از داستان های عاشقانه و فانتزی موجود نمی باشد.

 

اقتباس سینمایی

من پیش از تو از سری رمان های عاشقانه در قرن حاضر است که با توجه به سادگی داستان، گزینه ی خوبی برای تبدیل شدن به فیلم بود. من پیش از تو در سال 2016 به کارگردانی تئا شاروک بر پرده سینما رفت. تفاوتی که این فیلم با سایر اقتباس های سینمایی دارد این است که فیلم نامه نویس آن نویسنده کتاب یعنی جوجو مویز بود او به خوبی توانست تمام ریزه کاری های کتاب را در فیلم نامه اعمال کند. بازی امیلا کلارک در نقش لو و سم کلفلین در نقش ویل به خوبی توانست احساس و رابطه ای که در کتاب توصیف شده بود را به بیننده منتقل کند؛ اما در اینجا باید بگویم اگر قصد خواندن این کتاب و دیدن این فیلم را دارید بهتر است ابتدا کتاب را بخوانید و سپس فیلم را ببیند زیرا در کتاب شما با یک رابطه تمام عیار مواجه هستید که در فیلم آنطور نشان داده نشده است.

کتاب من پیش از تو

ویکی پدیا کتاب من پیش از تو

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%86_%D9%BE%DB%8C%D8%B4_%D8%A7%D8%B2_%D8%AA%D9%88_(%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86)

 

من در نابودی درختان نقشی نخواهم داشت!

خواندن بعضی از کتاب ها را باید مانند دارو برای تمام افراد تجویز کرد. در انتها من هم به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم خواندن کتاب من پیش از تو به قلم جوجو مویز به ترجمه امین سلاجقه که توسط انتشارات متن دیگر منتشر شده است را در سایت کتابچین از دست ندهید. کسانی هم که به کتاب های صوتی علاقه دارند می توانند این کتاب را که توسط انتشارات آوانامه دانش گستر در سایت کتابچین گوش دهند. با این کار به قطع نشدن درختان کمک می کنید و هم نگاهتان به دنیای پیرامونتان عوض خواهد شد.

 

 

به قلم مینو مرتضایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Rasha Fl

عاشقتم این داستان هستم ممنونم ازتون

1401-04-31

پریسا

جوجو مویز یک کتابش کافیه برا خوندن بنظرم کتاباش برا من بعد یکی دو تا کتاب خسته کننده شده یجورایی حس تکراری بودن داره. ولی این کتابش واقعا اشکمو در اورد و اولین کتابی بود ک ازش خوندم...

1401-03-05

محمدرضا

ترجمه کتاب خیلی خوب و قوی است. موضوع داستان امید و ناامیدی را در کنار هم به جلو می برد و عاقبت هر کدام را به تصویر میکشد. برای خواننده جای تامل و تفکر زیادی در پی خواهد داشت. به امید اینکه همیشه امیدوار با مشکلات روبه‌رو شویم و بهترین تصمیم را بگیریم.

1400-09-23

حمیدرضا احمدی

خیلی عالیه این کتاب. دوسش دارم

1400-09-18

zahra jami

کتاب خوبی بود،موضوعش برام جدید بود،اماتا مدتها نمیتونستم داستان از ذهن خارج کنم،تابتونم کتاب دیگه ای شروع کنم.این تاثیر گزاری هم هنر نویسنده هست.

1400-04-29

محمد علوی

خیلی کتاب خوبی بود. خوشم اومد. بعدش کتاب من پس از تو رو هم باید بخونم.

1400-02-21

برچسب ها