×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
خشم و هیاهو

دانلود کتاب خشم و هیاهو

خشم و هیاهو
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : خشم و هیاهو

نویسنده : ویلیام فاکنر

ناشر : ماهابه

مترجم : مرضیه خسروی

تعداد صفحات : 412 صفحه

شابک : 978-600-5205-95-4

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 813/52

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 48000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 13700 تومان


معرفی کتاب

"خشم و هیاهو"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The sound and the fury) اثری از ویلیام فاکنر (William Faulkner) می باشد که با ترجمه ای از مرضیه خسروی توسط انتشارات ماهابه منتشر شده است. این رمان به گواه بسیاری، بهترین اثر ویلیام فاکنر می باشد.
کتاب خشم و هیاهو یه این صورت نگارش شده که توسط چهار راوی و در چهار بخش مختلف روایت میشود. مهمترین قسمت این کتاب بخشی است که توسط "بنجامین" یعنی کوچک ترین عضو خانواده که دارای معلولیت ذهنی هم هست روایت میشود. داستان کتاب خشم و هیاهو درباره سه نسل از اعضای یک خانواده آمریکایی به نام کامپسون و خدمتکاران آنها است. این خانواده طوری در کتاب نمایش داده شده است که میتوانند نماینده جامعه آمریکا هم باشند. ویلیام فاکنر عنوان کتاب را تقریبا از این شعر شکسپیر اقتباس کرده است "زندگی قصه ای است که توسط ابلهی روایت می شود، سرشار از خشم و هیاهو ولی پوچ". چرا که رمان خشم و هیاهو با این مضمون که زندگی بی معناست سر و کار دارد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" صدای حرف زدنشان را میشنیدم. ازدر بیرون رفتم و دیگر نمیتوانستم صدای آنهارا بشنوم. به پایین سمت در رفتم، جایی که دخترها با کیف های مدرسه شان عبور میکردند. آنها به من نگاه کردند ودرحالی که سرشان را برگردانده بودند، تند راه میرفتند.سعی کردم که به آنها بگویم اما آنها رفتند و من در کنارحصار راه میرفتم،سعی میکردم‌که بگویم،و‌آنها سریعتر میرفتند . سپس آنها میدویدند ومن به گوشه ی حصار رسیدم و دیگر نمیتوانستم جلوتر بروم و من حصار را گرفته بودم و به آنها نگاه میکردم و سعی میکردم بگویم.
تی پی گفت:" هی بنجی، داری چیکار میکنی؟در رفتی. مگه نمیدونی دیلسی کتکت میزنه؟"
تی پی گفت:" از لای در نگاه کردن و نق نق کردن فایده ای نداره. تو اون بچه هارو ترسوندی. نگاشون کن، از اون طرف خیابون میرن."
پدر گفت، اون چطوری اومده بیرون؟ جیسون، وقتی اومدی داخل پشت در رو ننداختی.جیسون گفت، معلومه که اینجوری نیست. یعنی نمیدونید که شعورم بیشتر از اینه که اون کار رو انجام بدم؟ فکر میکنید میخواستم همچین اتفاقی بیفته؟ خدا میدونه،این خانوده به اندازه ی کافی بد هست. همیشه میتونستم اینو بهتون بگم. به گمونم بفرستینش به جاکسون، البته اگه آقای بورکس همون اول با تیر نزندش.
پدر گفت،ساکت.
جیسون گفت،همیشه میتونستم اینو بهتون بگم."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

برنده جایزه نوبل 1949

نقد و بررسی رمان خشم و هیاهو

آشنایی با نویسنده ویلیام فاکنر

ویلیام فاکنر نویسنده ی آمریکایی در سال 1897 در شهر نیوآلبانی ایالت میسی سیپی متولد شد. شهرت این نویسنده بخاطر قلم توانای او در زمینه های گوناگونی از جمله داستان کوتاه، رمان، نمایش نامه، شعر و ... است. از رمان های مشهوراو می توان به افسانه، خشم و هیاهو، برخیز ای موسی، پشه ها و روشنایی ماه اوت اشاره کرد.. وی در نوشته هایش از جریان سبک سیال ذهن استفاده می کرد تا داستان هایش پیچیده و متفاوت باشند. او در سال 1949  موفق به دریافت جایزه ی نوبل شد و این خود باعث شهرت چند برابری او شد. همچنین او به خاطر رمان های یک افسانه و حرامیان، جایزه پولیتزر داستان را به دست آورد. ویلیام فاکنر در 6 ژانویه سال 1962 بعداز گذشت سه هفته از سقوظش از اسب، در شهر بیهالیا ایالت میسیسیپی دارفانی را وداع گفت.

آثار ویلیام فاکنر که  میتوانید آنها را در کتابچین مطالعه کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کتاب پیرمرد (متنی و صوتی)
  2. کتاب خشم و هیاهو
  3. کتاب گور به گور

 

ویلیام فاکنر

 

خشم و هیاهو، از عنوان تا محتوا

فاکنر را می توان یکی از نویسندگان به نام در دنیای ادبیات دانست که خشم و هیاهو بزرگترین اثر و شاهکار اوست. در این مقاله و این تحلیل قصد داریم سراغ این کتاب برویم.

معمولا یکی از روش هایی که می توان تحلیل یک کتاب را شروع کرد و سراغ نقد آن رفت استفاده از مدخل نام آن است. فاکنر معمولا نام هایی انتزاعی و دور از مفهوم اصلی کتابش استفاده می کند. اما در خشم و هیاهو، عنوان به نوعی بیان کننده بنیان اصلی این کتاب می باشد. در اصل می توان گفت که فاکنر متاثر از پوچ بودن دنیا که در سخنان شکسپیر نیز مشخص می باشد این عنوان را انتخاب کرده است. شکسپیر در جایی می گوید که زندگی قصه ای است که توسط یک ابله روایت می شود که سرتاسر آن پوچ و پر از خشم و هیاهو است. به نظر این جمله شکسپیر مفهوم و فلسفه کلی کتاب را بیان می کند. با این حال نمی توان یک حکم کلی بر اساس این قضاوت داد. بنابراین بهتر است ادامه نقد را با سبک شناسی پی بگیریم تا در نهایت دوباره بر محتوای خشم و هیاهو برگردیم و با یک جمع بندی این نقد را به پایان برسانیم.

نکته جالب اینجاست که کتاب معروف سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی متاثر از این کتاب خشم و هیاهو می باشد. هم از لحاظ سبکی و هم از لحاظ محتوایی. بنابراین به نظر می آید که شناخت درست این کتاب می تواند راهنمای خوبی برای کسانی نیز باشد که دوست دارند کتاب سمفونی مردگان را بخوانند. از این رو پیشنهاد می دهم بعد از خواندن این نقد، نقد سمفونی مردگان در همین سایت را بخوانید تا نزدیکی این دو کتاب را بیشتر درک کنید.

 

چهار دوربین در خشم و هیاهو

مهمترین ویژگی که در سبک شناسی خشم و هیاهو می توان به آن اشاره کرد این نکته است که این کتاب از چهار بخش کلی تشکیل شده است. چهار بخش با چهار راوی مختلف بر یک جریان. این اتفاق چند دلیل دارد. اول این که این چنین نوشتار نشان از وجود شخصیت پردازی کامل است. یعنی نویسنده چنان بر هر شخصیت خود مسلط می باشد که در یک کتاب و یک نوشته هر کدام از آن ها را می تواند شخصیت اصلی کند. از این رو با متنی جذاب و قوی در ارتباط هستیم. دلیل دوم این است که وقتی یک اتفاق و یک زندگی را چهار نفر از زاویه دید خود بیان می کنند آن وقت مخاطب دوربینی متحرک خواهد داشت که بر تمام زوایای داستان تسلط خواهد داشت. بنابراین با راحتی بیشتری می تواند بر مسند قضاوت بنشیند.

برخی از نویسندگان دوست دارند تا معما ها را خود مخاطب گره گشایی کند. اما فاکنر در این اثر می خواهد هر چیزی را که هست نشان دهد تا به نوعی بر آن چیزی که خود می گوید صحه بگذارد. با این حال داشتن یک دوربین متحرک در داستان به قدری جذاب است که از نظر ساخت و فارغ از محتوا می تواند هر مخاطبی را درگیر کند و به نوعی مجذوب خود کند.

در نهایت می توان گفت از نظر سبکی با یک کتاب کامل و روان در ارتباط هستیم که می تواند مخاطب را جذب خود کند و همراه با خود به پیش ببرد. از این رو این امکان فوق العاده برای فاکنر پدید آورده است تا او بتواند هر چه را که مد نظر دارد به راحتی به خود خواننده بدهد. اما به راستی چه مفهومی را فاکنر در این کتاب می خواهد بیان کند که این چنین سبکی را انتخاب کرده است.

 

پوچی در زندگی محتوای خشم و هیاهو

همانطور که در ابتدای این نقد گفتیم فاکنر تحت تاثیر سخن شکسپیر و اعتقادی که دارد خشم و هیاهو را نوشته است. به نظر می آید وقتی یک زندگی و یک داستان را از چند زاویه نگاه می کند، هدفش این است که شما به عنوان مخاطب این پوچی را ببینید و دیگر دلیل و استدلالی باقی نماند که مخالف نظر فاکنر سخنی بگویید.

البته در این مورد باید شرایط زندگی و دورانی که فاکنر در آن میزیسته و کتاب خشم و هیاهو را نگاشته نیز مورد توجه قرار داد و البته کتاب را باید با دقت خواند تا دانست چه علتی موجب تولد معلولی زشت چون پوچی زندگی شده است.پوچی زندگی رویه هدف خشم و هیاهو است اما در اصل آن علت این پوچ شدن زندگی مهم است که فاکنر در خشم و هیاهو به آن می خواهد برسد. بگذارید نقد را همین جا به اتمام برسانیم تا جذابیت داستان همچنان حفظ شود. چرا که ادامه این نقد موجب فاش شدن داستان خواهد شد. از این رو در نهایت می توان گفت کتاب خشم و هیاهو را به عنوان یک شاهکار ادبی می توان مورد توجه قرار داد و با لذت به مطالعه آن پرداخت.

 

اقتباس ها

اولین اقتباس سینمایی از کتاب خشم و هیاهو درسال 1959 ساخته شد. این فیلم با عنوان The Sound and the Fury به کارگردانی

مارتین ریت تولید شد و در آن بازیگرانی چون یول برینر، جوآن وودوارد، مارگارت لیتون، استوارت ویتمن، جک واردن، فرانسواز روزی، آلبرت دکر، استر داله، اتل واترز، جان بیل، روی گلن به ایفای نقش پرداخته اند.

دومین اقتباس از خشم و هیاهو در سال 2014 در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز منتشر شد. کارگردانی این فیلم را جیمز فرانکو به عهده داشت و در فیلمش از آنا ارایلی، دنی مک براید، جیمز فرانکو، جنت جونز، جوئی کینگ، جان هم، کیگان اَلن، لوگان مارشال-گرین، لرتا دیواین، اسکات هِیز، ست روگن، تیم بلیک نلسون به عنوان نقش آفرینان، استفاده کرد.

 

خشم و هیاهو

 

خشم و هیاهو در ویکی پدیا

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%B4%D9%85_%D9%88_%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%87%D9%88

 

بریده ای از کتاب

" صدای حرف زدنشان را میشنیدم. ازدر بیرون رفتم و دیگر نمیتوانستم صدای آنهارا بشنوم. به پایین سمت در رفتم، جایی که دخترها با کیف های مدرسه شان عبور میکردند. آنها به من نگاه کردند ودرحالی که سرشان را برگردانده بودند، تند راه میرفتند.سعی کردم که به آنها بگویم اما آنها رفتند و من در کنارحصار راه میرفتم،سعی میکردم که بگویم،و آنها سریعتر میرفتند . سپس آنها میدویدند ومن به گوشه ی حصار رسیدم و دیگر نمیتوانستم جلوتر بروم و من حصار را گرفته بودم و به آنها نگاه میکردم و سعی میکردم بگویم.

تی پی گفت:" هی بنجی، داری چیکار میکنی؟در رفتی. مگه نمیدونی دیلسی کتکت میزنه؟"

تی پی گفت:" از لای در نگاه کردن و نق نق کردن فایده ای نداره. تو اون بچه هارو ترسوندی. نگاشون کن، از اون طرف خیابون میرن."

پدر گفت، اون چطوری اومده بیرون؟ جیسون، وقتی اومدی داخل پشت در رو ننداختی.جیسون گفت، معلومه که اینجوری نیست. یعنی نمیدونید که شعورم بیشتر از اینه که اون کار رو انجام بدم؟ فکر میکنید میخواستم همچین اتفاقی بیفته؟ خدا میدونه،این خانوده به اندازه ی کافی بد هست. همیشه میتونستم اینو بهتون بگم. به گمونم بفرستینش به جاکسون، البته اگه آقای بورکس همون اول با تیر نزندش.

پدر گفت،ساکت.

جیسون گفت،همیشه میتونستم اینو بهتون بگم."

شما می توانید این کتاب را که توسط خانم مرضیه خسروی ترجمه شده و انتشارات ماهابه آنرا منتشر کرده است در کتابچین مطالعه کنید


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
نسیم

داستان پیچیده ای داره و احتمالا خیلی از قسمتهای کتاب سانسور شده بنابراین فهمش سختتر میشه، مناسب سلیقه های خاصه، من اصلا نتونستم با این کتاب ارتباط بگیرم.

1402-03-09

Pooya Manafi

عالییییی بود

1400-11-30

عباس علایی

این اثر ،صوتی است؟

پشتیبان سایت

خیر متنی هست و نوع آن ایپاب می باشد

1400-10-19

محمدرضا

این کتاب شاهکار است. فانکر یک نابغه بوده است که این اثر را خلق کرده من از خواندن این کتاب بسیار لذت بردم. در نهایت سبک سیال ذهنی را در این اثر می توان دید این کتاب را به تمام کسانی که علاقمند به سبک سیال ذهنی هستند پیشنهاد می کنم.

1400-09-16

الهه دشتبانی

داستان پیچیده اما جالبی بود.

1400-06-28

برچسب ها