×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دختر زرین چشم

دانلود کتاب دختر زرین چشم

دختر زرین چشم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : دختر زرین چشم

نویسنده : انوره دوبالزاک

ناشر : روزگار

مترجم : ساحره بلوچی

تعداد صفحات : 104 صفحه

شابک : 98-964-374-602-5

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 843/7

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های کوتاه, داستان و رمان طنز, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 36000 تومان


معرفی کتاب

"دختر زرین چشم" / کلاسیک های روزگار

این کتاب با عنوان اصلی (The girl with the golden eyes) رمانی به قلم نویسندهٔ نامدار فرانسوی و پیشوای مکتب واقع‌گرایی اجتماعی انوره دوبالزاک (Honore de Balzac) می باشد که با ترجمه ای از ساحره بلوچی توسط انتشارات روزگار منتشر شده است.

آثار بالزاک آینه‌ای از جامعه فرانسه روزگار اوست. او افراد هر طبقه اجتماعی، از اشراف فرهیخته گرفته تا دهقانان عامی را در کمدی انسانی خود جای می‌دهد و جنبه‌های گوناگون شخصیتی آنان را در معرض نمایش می‌گذارد. ابتدای این کتاب به تشریح حال و هوا و بدبختیهای پاریس آن زمان پرداخته است. دختر زرین چشم داستان «هانری دومارسه» فرزند نامشروع «لرد دودلی» است. «لرد دودلی» فرزندان نامشروع دیگری هم دارد و هیچکدام از فرزندان از وجود خواهران و برداران خود آگاه نیستند و...

در بخشی از این رمان می خوانیم: " در پاریس در میان طبقه‎ی ‎‎مرفّه گاهاً جوانانی با چهره‎های دلفریب که ثمره‎ی ‎‎تعلیم و تربیت و رسومی کاملاً استثنایی هستند، دیده می‎شوند. اینان زیبایی جوانیشان را از تبار انگلیسی به عاریت گرفته‎اند ‎‎و قدرت جسمانی جنوبی، روحیه‎ی ‎‎فرانسوی و حسن قیافه را یکجا با هم دارند. برق چشمانشان، سرخی دلچسب لب‎ها، سیاهی برّاق گیسوان ظریفشان، چهره‎ی ‎‎سفید و متمایزشان آن‎ها ‎‎را بسان گل‎های زیبای بشری کرده است؛ ارزش دیدنشان در میان انبوهی از چهره‎های تیره، پیر، افسرده و عبوس وصف ناشدنی است. بدینسان زنان هر لحظه از دیدن این جوانان لذَّت می‎برند و آنان را با لذَّتی حریصانه نگاه می‎کنند، حرص نگاهشان مانند عطش نگاه مردان به دوشیزه‎ای ‎‎زیبا، محجوب، جذّاب و آراسته به هزاران زیور است... "

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

درباره ی نویسنده

انوره دو بالزاک سال 1799 در فرانسه چشم به جهان گشود. وی یکی از نویسندگان مشهور فرانسوی است که اکثر مردم فرانسه او را با عنوان پیشوای مکتب رئالیسم ادبی می شناسند. انوره دو بالزاک تا هشت سالگی در فرانسه زندگی کرد. در واقع روزهای کودکی را در شهر تور فرانسه سپری کرد. در سال 1819 با تلاش و کوشش خود توانست در رشته ی حقوق فارغ التحصیل بشود. اما بعد از آن ادبیات را با توصیه ی خانواده ی خود انتخاب کرد. همسر وی بیست سال از خودش بزرگتر بود اما باعث شد تا او برای رسیدن به اهدافش با عشق و علاقه تلاش کند. در واقع همسر وی همانند مادر، محبتی که بالزاک از آن محروم بود را جبران کرد.

 

نقد و بررسی کتاب دختر زرین چشم

رمان دختر زرین چشم روایت زندگی پر فراز و نشیب مردی است که هیچگاه پدر و مادرش را به درستی نشناخت. هانری حاصل عشق لرد دودلی و مارکی دو ورداک می باشد. عشقی که وفاداری زیادی به خود ندید و زودتر آنچه که تصور می شد خاتمه یافت. مادر هانری با پیرمرد نجیب زاده ای به نام مسیو دو مارسه ازدواج کرد. ولی این ازدواج از روی اجبار بود. مسیو دو مارسه، هانری را به فرزند خواندگی قبول کرد. دو مارسه هر آنچه را که داشت در قمار باخت و سپس سرپرستی هانری را به خواهر پیر خود سپرد.

زندگی هانری راز های زیادی به خود دارد. نویسنده در طول داستان خواننده را با اتفاقات جدید شگفت زده می کند. در این رمان  شاهد هستیم که چگونه روزهای سیاه و خاکستری مردمان فرانسه را افسرده کرده است. جوان هایی با بالهای بسته توان هیچ کاری ندارند و پیران دل شکسته که دوست دارند به روزهای جوانی برگردند و برای یک بار هم که شده زندگی را تجربه کنند. نویسنده از بیچارگی مردم فرانسه در آن روزگاران سخن می گوید. روزگاری که مردم مظلوم باید کار می کردند و سر خم می کردند تا بلکه بتوانند شکم خانواده ی خود را سیر کنند.

هانری هم جزو مردم فرانسه بود که تا شانزده سالگی نزد کشیش تربیت شد. کشیش نیز مانند دیگر مردم پول برایش مهم ترین بود. کشیش از ارثی که از مسیو دو مارسه  به هانری رسیده بود با خبر بود به همین دلیل تربیت او را پذیرفت و مزد خود را دریافت کرد.

دختر زرین چشم نظر خیلی از مردان را به خود جلب کرده بود. هانری با اینکه مردی مغرور بود ولی شیفته ی دختر زرین چشم شد. توانست راهی پیدا کند که به او نزدیک تر باشد و بتواند قلب دختر را به دست بیاورد. اتفاقات زیادی برای هانری رخ می دهد. راز های زیادی کشف می شود که او را وادار می کند تا در مورد گذشته ی مادرش و هر آنچه اتفاق افتاده کنجکاو بشود.

گاهی بی رحمی به معنای واقعی در این اثر حس می شود. بی رحمی در مقابل عشق. شاید این موضوع برای دختر زرین چشم تلخ ترین اتفاق بود ولی او دختر خوش قلبی بود که هیچکس او را به معنای واقعی دوست نداشت.

یکی از ویژگی های بارز نویسنده این است که تمام اتفاقاتی که در این رمان افتاده را با جزئیات کامل تحلیل می کند. به همین دلیل خواننده به خوبی می تواند با موضوع رمان ارتباط برقرار کند و شخصیت های داستان و هر انچه که اتفاق می افتد را درک کند.

 

دوبالزاک

 

 

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها