×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اعتماد به نفس

دانلود کتاب اعتماد به نفس

اعتماد به نفس
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : اعتماد به نفس

نویسنده : باربارا دی آنجلیس

ناشر : سعید نوین

مترجم : لقمان سرمدی

تعداد صفحات : 80 صفحه

شابک : 978-964-9933-45-0

تاریخ انتشار : 1389

رده بندی دیویی : 152/4

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 30000 تومان


معرفی کتاب

"اعتماد به نفس" / چگونه اعتماد به نفس را از همین حالا در خود تقویت کنیم؟ دستیابی به آن و زندگی با آن
این کتاب با عنوان اصلی (Confidence: finding it and living it) اثری مشهور از نویسنده، روان شناس، مشاور روابط و سخنران انگلیسی باربارا دی آنجلس (Barbara De Angelis) می باشد که با ترجمه ای از لقمان سرمدی، توسط انتشارات سعید نوین منتشر شده است.
باربارا دی آنجلیس دارای دکترای روانشناسی از دانشگاه کلمبیا پاسیفیک می باشد. آثار این نویسنده جزء پرفروش ترین کتاب های روانشناسی می باشد که بیش از هشت میلیون نسخه از آنها به  فروش رفته و به بیش از بیست زبان در دنیا ترجمه شده است. این کتابها باعث شده که همه از باربارا دی انجلیس به عنوان یک روانشناس و سخنران موفق یاد کنند. اولین کتاب او "چگونه می‌توان عشق ورزید؟"  برنده جایزه Infomercial شده و به عنوان بهترین کتاب سال 1994 انتخاب شده است. وی کتاب اعتماد به نفس را با استفاده از تجربیات شخصی خود زمانی که با ترس و وحشت خود از عدم خود باوری و نداشتن اعتماد به نفس دست و پنج نرم می کرد نوشته است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
خواندن این کتاب به خواننده  این قدرت را می دهد تا بتواند به قدرت شخصی خود پی ببرد.با کمک این کتاب شما به دلایل شکست و موفقیت های خود پی می برید ومی توانید به شخصیت دلخواه خود دست یابید و از قدرت درونی خود آگاه شوید. اعتماد به نفس شما را یاری می دهد  تا در هر زمینه ای از زندگی بتوانید شخصیت شگفت انگیز خود را در ارتباط با دیگران به نمایش بگذارید.


 

فهرست مطالب


مقدمه:
فصل اول
در جست وجوی اعتماد به نفس و خودباوری واقعی
اعتماد به نفس به چه معناست؟
اعتماد به نفس واقعی آن است که روی توانایی‌های ما اثر بگذارد
آیا احساس می‌کنید یک «شیاد» هستید؟
ماهیت اصلی اعتماد به نفس واقعی و راستین
فصل دوم
چگونه از تخریب خویشتن دست بشوییم و به رؤیاهای خود اعتماد کنیم؟
باید قیمت موفقیت را بپردازید
شما لایق این هستید که خودتان را دوست داشته باشید
فصل سوم
چگونه اعتماد به نفس را از همین حالا درخود تقویت کنیم؟
تفاوت میان اعتماد به نفس و غرور:
از آنان که مدام از خودشان تعریف می‌کنند دوری کنید
اولین قدم را همین الان بردارید
فصل چهارم
چرا نداشتن اعتماد به نفس، عادتی است که ترک آن دشوار است
فصل پنجم
چگونه سه نوع اصلی از اعتماد به نفس را در خود ایجاد کنیم؟
اعتماد به نفس رفتاری، یعنی توانایی انجام دادن فعالیت ها
علائم کمبود یا فقدان اعتماد به نفس عاطفی به شرح زیر می‌باشد:
آیا این یک معجزه محسوب نمی‌شود؟
کلام آخر:

نقد و بررسی کتاب اعتماد به نفس

معرفی کتاب

کتاب اعتماد به نفس (Confidence: Finding It And Living It) به قلم باربارا دی آنجیلس Barbara De Angelis)) در سال 2005 منتشر شده است. کتاب اعتماد به نفس نیز مانند سایر کتاب های او توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. او در این کتاب نیز تلاش دارد به مخاطبان خود با زبانی ساده مهم ترین مسئله در زندگی یعنی اعتماد به نفس را آموزش دهد. آثار او بسیار مورد نقد روانشناسان قرار گرفته است و معتقد هستند که کارها در سطح پایینی نوشته شده است، اما نظر مخاطبان او و فروش کتاب هایش چیز دیگری را نشان می دهد. ممکن است کتابهای او از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار نگیرد اما همیشه مخاطب نمی خواهد یک موضوع را به صورت آکادمی بررسی کند بلکه گاهی لازم دارد که با زبان ساده و قابل درک با او سخن گفته شود آثار دی آنجلیس از این ویژگی برخوردار است و تا کنون توانست به درجه بالایی از محبوبیت در میان مخاطبانش برسدو به زبان های مختلفی نیز ترجمه شود.

 

مختصری از زندگی باربارا دی آنجیلس

باربارا در 4 مارس سال 1951 در فیلادلفیا متولد شده است. او کودکیه پر از سختی را پشت سر گذاشته است شاید برایتان جالب باشد که بدانید خالق این آثار پر از انگیزه و راه حل برای زندگی بهتر، خود در زندگی شخصیش با چالش های بسیاری مواجه بوده است. اولین چالش او در کودکی با طلاق پدر و مادرش از یک دیگر آغاز شد. او در زندگی عاطفی خود نیز که از نظر خیلی ها موفق نبوده است 5 بار ازدواج کرده و یکی از همسران او جان گری خالق کتاب مردان مریخی زنان ونوسی می باشد؛ اما باربارا با موفقیت هایی که بعد از ازدواج هایش کسب کرد به همه نشان داد که چالش های زندگی شخصی اش نتوانسته مانع از پیشرفت او شود.

باربارا دی آنجیلس

 

زندگی حرفه ای و موفقیت ها

می توان او را یکی از تاثیر گذار ترین معلم ها در حال حاضر دانست. او مدرک فوق لیسانس خود را در زمینه روانشناسی از دانشگاه سیرا دریافت کرد و دوره دکترای خود را در دانشکاه کلمبیا پسیفیک گذراند. او علاوه بر نوشتن کتاب های متعدد در زمینه روانشناسی تولید کننده خوبی برای برنامه های روانشناسی نیز بود. او در سال 1994 به تولید برنامه ی تلویزیونی در زمینه کارهای عاشقانه پرداخت که این کار به یکی از برنامه های پرببینده زمان خود تبدیل شد. او همچنین به عنوان کارشناس در بسیاری از برنامه های تلویزیونی شرکت می کند. او در طول زندگی حرفه ایش توانسته است جوایز بسیار کسب کند که مهم ترین آنها در سال 2007 بود، او برنده چکش طلایی از Toastmasters International می باشد که این امر باعث شد او به یکی از 5 زن دریافت کننده این جایزه در 50 سال اخیر مبدل شود. او در طول زندگی حرفه ایش و با استفاده از تجربیاتی که در زندگی خصوصی خود داشته و همواره بر آن تاکید دارد که هیچ کدام از اتفاقات در طول زندگی اش اشتباه نبوده و از همه آنها در جهت پیشرفت رو به جلو سود برده است به یکی محبوب ترین روانشناسان دوره خود تبدیل شده است. او با ارائه روش های جدید و بیان متفاوت توانسته است بسیاری از مسائل غیر قابل درک و سخت را برای تمام مخاطب خود آسان کرده و در اختیار آنها قرار دهد.

 

نقد و بررسی

شاید بتوان گفت یکی از راز های موفقیت داشتن اعتماد به نفس است. نقطه مقابل اعتماد به نفس و خود باوری، اعتماد به دیگران می باشد. فردی که به توانایی های خود اتکا نکند و آنها را باور نداشته باشد انسانی بیچاره و ناتوان است. لازم است بدانیم از دست دادن اعتماد به نفس و یا نداشتن خود باوری باعث فلج شدن قدرت فکر انسان می شود و باعث می شود که همیشه از خود نا امید و به دیگران وابسته باشد. پس لازم است از همان ابتدای جوانی نسبت به ارزش های خود آگاهی پیدا کنیم و توانایی های خود را کشف کرده و راه درست را در زندگی طی کنیم. اعتماد به نفس چیست و چگونه باید آن را در خود ایجاد کنیم؟ سوالاتی که همیشه برای ما پیش می آید که آیا افرادی که تمام مدت در حال تعریف کردن از خود و موفقیت هایشان هستند افراد با اعتماد به نفسی هستند؟ آیا باید برای یافتن اعتماد به نفس از فرمول خاصی استفاده شود؟ همه این سوال ها در ذهن فردی که می خواهد در ابتدای جوانی مسیر توانایی های خود را بیابد و آنها را پرورش دهد و همین طور کسی که به دلیل عدم اعتماد به نفس همیشه به دیگران وابسته بوده است پیش می آید.

 

راه حل کسب اعتماد به نفس

زمانی که بحث مسائل روانشناسی مطرح می شود اولین چیزی که به ذهن ما می رسد مشورت با متخصص در این زمینه است؛ اما آیا همیشه حضور یک متخصص روانشناسی در زندگی لازم است؟ اتفاق دیگری که پیش می آید معرفی کتاب های با سطح علمی بالا می باشد اما آیا برای کسی که هنوز اطلاعات اولیه درباره مشکل خودش ندارد خواندن کتاب های مثلا کارل گوستاو یونگ مناسب می باشد؟ برای جواب های سوال های مطرح شده باید بگویم که همیشه مراجعه به یک کارشناس نمی تواند ما را یاری کند و یا در دست گرفتن کتاب های تخصصی چیزی به دانش ما اضافه نمی کند. گاهی گفتن یک جمله به زبان ساده می تواند کلید حل مشکل ما باشد. باربارا دی آنجیلس از آن دسته افراد است که همیشه در کتاب هایش با ساده کردن مفاهیم برای همه سطح دانش مانند همان کلید طلایی حل مشکل عمل کرده است. اینبار نیز او در کتاب اعتماد به نفس، به مخاطب خود ابتدا تعریفی از خودباوری ارائه داده سپس راه های تقویت آن را به او می گوید.

 

(Confidence: Finding It And Living It)

انسان آینه انسان است

نکته مهمی که روانشناسان و همین طور نویسنده در این کتاب بیان می کند این است، سعی کنید گرفتار انسان های زندگیتان نباشید. به عنوان مثال زمانی که دوستی با شما درباره مشکلات و ناراحتی هایش صحبت می کند سعی کنید با روحیه خوبی با این موضوع برخورد کنید در غیر صورت شما هم دچار افسردگی و ناراحتی می شوید، زیرا وجود انسان جلوه گاه احساسات متعددی از قبیل کینه، نفرت، ترس، غم، شادی و ... است؛ و قرار گرفتن در شرایطی خاص در صورتی که ندانیم چه عکس العملی باید از خود نشان بدهیم ممکن است به ضرر ما تمام شود یکی از این مواقع برخورد با انسان های خودشیفته است. این افراد همه را پر اشکال می ببیند و همیشه در حال سرزنش اطرافیان خود هستند. او همیشه اطرافیان خود را پر از عیب و نقص می بیند. معاشرت با اینگونه افراد می تواند ما را از حرکت رو به جلو باز دارد و باعث می شود همیشه از خود سوال کنیم آیا کاری که انجام می دهم درست است؟ باربارا دی آنجیلس در کتاب اعتماد به نفس به این نکته اشاره می کند و از موانع که باعث از دست دادن اعتماد به نفس و راه های مقابله با آن سخن می گوید.

 

انسانی خودباور باشیم

وقتی شروع به خواندن این کتاب می کنیم باید با خود قراری بگذاریم که بعد از اتمام آن باید به انسانی خودباور تبدیل شویم. برای رسیدن به این هدف نیاز است روح خود را صیقل دهیم افراد خود باور دارای روحی این چنین هستند. همان طور که گفتیم انسان در موقعیت های مختلف، روحیات متفاوتی دارد. در شرایطی تابع و فرمان بردار و در شرایط دیگر سرکش و نافرمان است. افکار ما شکل هایی از وجود ماست. پس ما باید سعی کنیم تمام ابعادو خصایص شخصیت خود را بشناسیم. نقطه شروع موفقیت ما خودباوری و شناخت خودمان است که این دو محصول اعتماد به نفس می باشد.

انسانی که خود را نمی شناسد در شرایط سخت زندگی و مشکلات دچار تزلزل و شکست خواهد شد. اگر ما دارای اعتماد به نفس باشیم می توانیم "خود منظم" را از " خود نامنظم" که بی مسئولیت و لاابالی است تفکیک کنیم و این اولین قدم برای رسیدن به پیروزی می باشد. انسانی که همه عواطف و احساسات خود را می شناسد و آنها را به عنوان جزئی از وجودش پذیرفته است می تواند به راحتی به سمت تعالی و رشد حرکت کند.

 رسیدن به این نقطه آرمانی در یک شب به دست نمی آید نیاز به تمرین و ممارست دارد. پس نباید توقع داشته باشیم با خواندن یک بار این کتاب به این رشد برسیم. باید هر قسمت از این کتاب را بعد از خواندن در زندگی واقعی خودمان به کار ببریم تا در نهایت تاثیر آن را در زندگیمان مشاهده کنیم.

کتاب اعتماد به نفس

 

من در نابودی درختان نقشی نخواهم داشت!

خواندن بعضی از کتاب ها را باید مانند دارو برای تمام افراد تجویز کرد. در انتها من هم به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم خواندن کتاب اعتماد به نفس به قلم باربارا دی آنجیلس با ترجمه لقمان سرمدی که توسط انتشارات سعید نوین منتشر شده است را در سایت کتابچین از دست ندهید. همچنین پیشنهاد می کنم اگر از خواندن این کتاب لذت بردید و توانست به شما نکته ای بیاموزد سایر کارهای این نویسنده را که در سایت کتابچین موجود است ، مطالعه کنید. با این کار به قطع نشدن درختان کمک می کنید و هم نگاهتان به دنیای پیرامونتان عوض خواهد شد.

 

 

به قلم مینو مرتضایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده باربارا دی آنجلیس

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
پهلوانی

عالی

1401-03-02

محمدرضا

کتاب بسیارخوبی در زمینه اعتماد به نفس است. نویسنده با لحنی صمیمی و دوستانه به خوانندگان آموزش میدهد که چگونه با اعتماد نفس باشند.

1400-10-06

آرش کیانی

کتاب اعتماد به نفس نکات خوبی رو در باره این موضوع ارائه میکنه که خوندنش خالی از لطف نیست.

1400-09-07

آرش کیانی

خوندن این کتاب رو به همه، مخصوصا نوجوونا و جوونا که توی سن حساسی هستند توصیه میکنم.

1400-08-29

masume.kahani

این کتاب یه جورایی فرق اعتماد به سقف (غرور) و اعتماد به نفس رو بیان میکنه. تعریف خوبی از اعتماد به نفس ارائه میده.

1400-08-26

mandana

یه کتاب آموزنده و خوب. داشتن اعتماد به نفس خیلی خوبه و این کتاب برای رسیدن بهش کمک میکنه.

1400-08-17

رضا هنریان مفرد

عالی

1400-08-03

سارا بهرامی

خوب عالی

1400-08-03

زهرا دامن باغ

کتاب بسیار خوبی بود. بنظرم لازمه همه این کتاب رو مطالعه کنند

1400-07-20

hanane.pahlevan

این کتاب خیلی مفیدِ فایده است. بخونیدش

1400-07-19

behruze kamali

کتاب موثری بود. اگه تعریفات رو متوجه بشی و سوالات ذهنی رو پاسخ بدی، حتما متوجه تغییرات میشی.

1400-07-18

الهه دشتبانی

خیلی عالیه

1400-07-12

ماندانا پوربیگی

یه کتاب خوب با یه ترجمه روون و عالی. من با ترجمه دیگه ای قبلا خونده بودم، ولی این ترجمه خیلی بهتره.

1400-07-06

اکبرکیامرزی

بسیارعالی وکاربردیه

1400-05-12

دایاناجعفری نیا

عالی بود

1400-04-29

brother

این کتاب فوق العاده است. خیلی خوبه. کتابای دیگه باربارا دی آنجلیس رو حتما بخونید. به دردتون می خوره.

1400-04-22

رقیه صفری

کتاب تعریفی نداشت. من خیلی نتونشتم ازش به صورت کاربردی استفاده کنم.

1400-04-19

سیما چراغچی

دوست عزیز، خوب اگه شما تعریف واقعی اعتماد به نفس رو بدونی، پس متوجه میشی که چطور برای رسیدن بهش تلاش کنی. وقتی آدم از چیزی شناخت نداشته باشه، پس ممکنه مسیر رسیدن بهش رو اشتباه انتخاب کنه و سر از ناکجا آباد دربیاره.

1400-04-14

مهدی آشوری

کتاب خاصی نبود، یه جواریی تعریف اعتماد به نفس رو فقط ارائه می داد و راهکار بخصوصی من متوجه نشدم.

1400-03-19

سیامک کارزار

این کتاب به جای اینکه بهتون ماهی بده، بهتون ماهیگیری یاد میده. یعنی به جای جواب، اینقدر براتون سوال ایجاد میکنه که اگه تلاش کنید و پاسخ رو پیدا کنید، اون موقع است که به هدف یعنی افزایش اعتماد به نفس نزدیک می شید.

1400-03-01

سپیده حبیبی

خوندن این کتاب واقعا برای افزایش اعتماد به نفس خیلی خوبه. واقعا به من کمک کرد.

1400-02-28

شهریار خواجوند

خیلی کتاب خوبیه. به نظر من حتما بخونیدش.

1400-01-19

m.kazemi

خیلی کتاب خوبیه. من دوست داشتم

1399-12-25

عطاییان

محتوای کتاب خیلی به درد من خورد و روی من تاثیر گزار بود.

1399-12-25

abolfazl jamshydy

خوب‌‌است‌

1399-09-28

بهاره خدوم

کتاب خوبیه. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. با توجه به اینکه کتاب از روی تجربه نویسنده نوشته شده، می تونه کاربردی باشه

1399-09-06

برچسب ها