×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید

دانلود کتاب چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید

چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید

نویسنده : محمدرضا بیات سرمدی

ناشر : نسل نو اندیش

تعداد صفحات : 144 صفحه

شابک : 978-964-236-600-2

تاریخ انتشار : 1393

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

"چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید" / درس هایی برای پیروزی در زندگی و کسب و کار
کتاب حاضر اثری از محمدرضا بیات سرمدی می باشد که توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
رؤیای پرواز، رؤیایی است که آدمی را از گذشته‌های دور تاکنون شیفته‌ی خود کرده است، رهایی از جاذبه‌‌ی سنگین خاک و پر گشودن در آسمان بی‌انتها، رؤیایی است که هیچ‌گاه ذهن آدمی را رها نمی‌کند. انسان‌ها از کودکی به آسمان می‌نگرند تا ببینند چگونه پرندگان، آزاد و رها، با ذرات هوا عشقبازی می‌کنند. بی‌گمان آن پرنده‌ای می‌تواند در آسمان اوج گیرد که نخست از خزیدن در قفس به تنگ آمده باشد. انسان نیز برای پر گشودن، نخست باید از اسارت خود آگاهی یابد. ما زندانی باورهای محدودکننده‌ای هستیم که از کودکی بر ما تحمیل شده است. ما همچون عقابی هستیم که در قفس به دنیا آمده و با کرم‌های خاکی رشد یافته است، به‌همین خاطر گمان می‌کند کرم درمانده‌ای است که تقدیرش خزیدن در گوشه‌ی قفسی تاریک است. حتی گاه ما آن‌چنان از اسارتمان بی‌‌خبریم که وقتی انسانی برتر را می‌بینیم که مرزها را در نوردیده و جهانی را دگرگون ساخته است گمان می‌کنیم او موجودی عصیانگر است که باید درمان شود! از نگاه پرنده‌ای که تمام عمر در قفس بوده است، پرواز بیماری وحشتناکی است که باید از آن پرهیز کرد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" شیوه‌ی مدیریت و رهبری بر انسان‌ها در دوران پارینه‌سنگی این‌گونه بود که همیشه از کارکنان طلبکار باشید تا آن‌ها «پررو» نشوند، هرگز بابت کارهای شایسته و زحماتشان قدردانی نکنید تا «هار» نشوند، ولی در مقابل هر سهل‌انگاری یا اشتباهی که مرتکب شدند، به شدت آنان را سرزنش کنید تا «فرمانبردار» باقی بمانند."

 

فهرست مطالب

بال‌هايتان را بگشاييد 

با چشمان باز كمان دست بگيريد 

براي خانه‌ی خود دري بسازيد 

از چرچيل بياموزيد 

در زير روشنايي نورافكن بايستيد 

به گربه‌ها خاطره بفروشيد 

فقط سیزده صدم ثانیه سریع‌تر بدوید  

در روشنایی روز چشمک بزنید  

رادیوی قدیمی را به روی پشت بام ببرید  

‌لی‌لی پوتی نباشید 

ذهن مشتری را حامله کنید  

به دیگران طناب دار مجانی ندهید   

عاقلانه عاشقی کنید  

انگولک نکنید  

به دیگران پیشنهاد بی‌شرمانه ندهید  

برای الاغ پیرتان پالان نو نخرید  

بزرگ نشوید  

دندان‌های سفید سگ را تحسین کنید  

تصمیم بگیرید 

از حیوانات تقلید کنید 

هر روز از نو عاشق عشقتان بشوید 

لطفاً گوسفند نباشید  

زنان را دریابید  

کیمیاگری بیاموزید  

به رؤیایتان سلام کنید  

 

چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید، سوالی که جواب های مختلفی می تواند داشته باشد

یکی از پرسش هایی که همیشه از ابتدای تولدمان تا آخر عمرمان با ما همراه است این است که چگونه می توانیم بهتر عمل کنیم؟ چگونه می توانیم بهتر باشیم؟ و روی مهم این سوال این است که چگونه می توانیم از بقیه بهتر باشیم؟ که اصطلاحا آن را موفقیت می دانیم. پرواز همیشه نمادی است که ما برای موفقیت در ذهنمان داریم. پرواز یعنی دور شدن از خاک و آزاد شدن از تمام شرایط و ویژگی های زمینی. کاری که عملا و منطقا برای ما غیر ممکن است. ما نمی توانیم مانند پرندگان پرواز کنیم و آزادانه حرکت کنیم. تمام شرایط مختلف چون جاذبه زمین، ویژگی های جسمی و ... عواملی است که باعث می شود ما به شکل طبیعی نتوانیم پرواز کنیم. از این رو وقتی به طور انتزاعی نیز این مفهوم را به کار میبریم ناخودآگاه در پس پرده ذهنمان منظورمان کاری غیرواقعی است. کاری که اگر صورت بگیرد می تواند همه دنیا را به تعجب وا دارد. چرا که اساسا در آسمان دیدن انسان اتفاقی است غیر منتظره و عجیب. اما به راستی انسان نمی تواند پرواز کند؟ سوال بهتر این که آیا ما نمی توانیم به قدری موفق باشیم که آن را پرواز بدانیم و این باعث تعجب دیگران شود؟ نویسنده کتاب چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید قصد دارد به این مفهوم بپردازد و ما نیز در اینجا می خواهیم بدانیم که آیا روش او در پیشبرد اهداف زندگی موثر بوده است یا نه و این کتاب به درد چه کسانی می تواند بخورد؟ در حالت کلی می توان از هر اتفاقی و هر چیزی و هر کتابی چیزی آموخت اما ما نمی توانیم تمام کتاب های دنیا را بخوانیم. از این رو بهتر است سراغ آن دسته از کتاب ها برویم که بیشتر بر مسیر زندگی ما منطبق هستند و بیشتر می توانند ما را در این راه کمک کنند. هدف ما از بیان محتوا و تحلیل آن در باب کتاب ها نیز شناساندن این معنی و مفهوم است.

 

چکونه الاتر ا دیگران پرواز کنیم

 

چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید، از اسم تا محتوا

آن چیزی که در نام این کتاب بسیار می تواند جذاب باشد وجود این نکته بسیار مهم است که پرواز کردن یک امر غیر ممکن و یا نزدیک به محال تلقی نشده است و حتی یک امر غیر واقعی و عجیب نیز نمی باشد. نویسنده کتاب معتقد است که پرواز کردن جز ذات درونی انسان است و اگر بخواهد می تواند پرواز کند و بسیاری هستند که در حال پرواز کردند و مسئله اصلی اینجاست که چگونه در این رقابت پروازی بالاتر برویم و بیشتر در هوای آزادی بچرخیم. در حقیقت برای خواندن این کتاب پیش نیازی لازم است و آن داشتن باور و اعتماد به این مسئله توانایی پرواز کردن است. اگر شما هنوز باور ندارید که می توانید اوج بگیرید، موفق شوید و پرواز کنید بهتر است قبل از این کتاب چند پیش نیاز بگذرانید. در این کتاب با پیشفرض اعتقاد و ایمان شما بر پرواز و موفقیت پیش می رود.

در اکثر کتاب های روانشناسی و موفقیت یک اصل اساسی وجود دارد و آن اصل نگاه به خود می باشد. در حقیقت تغییر شرایط زندگی و جو حاکم بر جامعه کار ساده ای نیست و شاید بتوان آن را غیر ممکن تلقی کرد. اما تغییر عادات و عقاید و رفتار خودمان، اتفاقی است که در دستانمان است. از این رو در این کتاب نیز راهبرد از این مسیر می گذرد و قرار است یک سری رفتار و عقاید را رها کنید و سراغ عادات جدید بروید. به نظر می آید که این رها سازی کمی عمیق تر و بنیادی تر صورت می گیرد. چرا که نویسنده معتقد است که برخی افکار ما مانند زنجیر مانع از پیشرفت ما و پرواز ما می شوند و برخی عقاید و تفکرات حتی بدتر از آن هستند و دیده نمی شوند. این عقاید حاصل تربیت های غلط اجتماعی است که انسان را در قفسی پرورش داده و مانند پرنده ای که پرواز نمی داند، پرندگان آزاد را گناهکار می داند.

 

چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید

 

کتابی با نویسنده ایرانی

در سری کتاب های موفقیت و روانشناسی به نظر بنده آن دسته از کتاب ها که نویسنده ایرانی دارند می توانند همیشه جزئی از لیست خوانش ما باشند. چرا که نویسنده ایرانی شرایط و حال و هوای داخلی را درک کرده، مردم ایران را می شناسد و به نوعی با آن ها بزرگ شده است و خود نیز به وضوح عقایدی را که سعی در نقد آن ها دارد لمس کرده و احتمالا خود نیز دچار آن ها بوده است. از این رو کسی که به مشکل تا این حد نزدیک است مسلما می تواند راحت تر و دقیق تر آن را حل کند و حتی اگر در حل آن نیز راه حل مناسبی ارائه ندهد، همان شناساندن مشکل و نشان دادن آن به ما خود منفعتی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت. 

 


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها