×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
جادوی فکر بزرگ

دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ

جادوی فکر بزرگ
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

با کتاب جادوی فکر بزرگ در این ویدئو آشنا شوید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : جادوی فکر بزرگ

نویسنده : دیوید جوزف شوارتز

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : مهین خالصی

تعداد صفحات : 344 صفحه

شابک : 978-964-236-487-9

تاریخ انتشار : 1391

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 69900 تومان

معرفی کتاب جادوی فکر بزرگ را رایگان بشنوید


معرفی کتاب

"جادوی فکر بزرگ" / اهداف عالی برای خود تعیین کنید آن گاه از آن ها فراتر روید

کتاب حاضر با عنوان اصلی (The magic of thinking big) اثری از دیوید جوزف شوارتس (David Joseph Schwartz) می باشد که با ترجمه ای از مهین خالصی توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.

کتاب جادوی بزرگ از کتابهای برجسته در حوزه موفقیت می باشد که بیش از 6 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. برای رهبری (خود یا دیگران) نیاز به جادو است. این جادو همان بزرگ فکر کردن است و این نکته که چگونه افکار مخرب خود را شناسایی و از بین ببریم. اگر تا بحال کتابهای موفقیت را مطالعه کرده باشید، قطعا بارها با نام کتاب جادوی فکر بزرگ برخورد کرده اید. چراکه این کتاب را نه تنها اشخاص جویای موفقیت بلکه آموزگاران و نویسندگان حوزه موفقیت هم مطالعه کرده اند.

دکتر دیوید شوارتز در این کتاب که شامل 13 فصل است، به ما می آموزد که چگونه و چرا بزرگ فکر کنیم و چطور از ابزار قدرتمندی که به دست می آوریم در زندگی استفاده کنیم. در ابتدای کتاب دکتر شوارتز بخشی قرار داده با عنوان "کارهایی که این کتاب برای شما انجام می دهد" که مخاطب همان ابتدا دلیل مطالعه این کتاب را متوجه خواهد شد.روش های ساده‌ای که در این کتاب شرح داده شده است، بسیار کاربردی هستند. رویکردهایی كه به طور عمومی کاملا ساده و کاربردپذیرند ومانند جادو عمل می کنند. اگر شما میل به مطالعه این کتاب داشتید ثابت می کند که با افراد ناموفق فرق دارید و به کسب موفقیت علاقه مندید و دوست دارید از سطح زندگی بهتری برخوردار شوید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

" هر روز این موضوع در دنیای پرتحرك تجارت اتفاق می‌افتد. رییس کارمندی را فرا می‌خواند و توضیح می‌دهد که ماموریت ویژه‌ای باید اجرا شود. آن‌گاه می‌گوید: «می‌دانم که شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، ولی آیا می‌توانید از پس این یکی هم بربیایید؟» خیلی وقت‌ها کارمند معذرت‌خواهی می‌كند و می‌گوید زیر فشاری کاری است و با وجودی كه دلش می‌خواهد، ولی به‌راستی خیلی سرش شلوغ است..."

 

فهرست مطالب


مقدمه
اين کتاب براي شما چه خواهد کرد
باور کنيد مي‌توانيد موفق شويد و موفق خواهيد شد
خود را از بهانه‌تراشي، بيماري افراد ناموفق، نجات دهيد
اعتمادسازي کنيد و ترس را از بين ببريد
چگونه بزرگ فکر کند؟
چگونه خلاقانه فکر و آرزو کنيم؟
شما هماني هستيد که فکر مي‌کنيد هستيد
محيط خود را مديريت کنيد: براي هر كاري درجه‌ي يک باشيد
نگرش‌هاي خود را به حاميان خويش تبديل کنيد
راجع به اشخاص درست فکر کنيد
عادتِ عمل پيدا کنيد
چگونه شکست را به پيروزي تبديل کنيم؟
بهره‌گيري از اهداف در پيشرفت مؤثر است
چگونه مانند يک رهبر بينديشيم؟
 

نقد و بررسی کتاب جادوی فکر بزرگ

معرفی کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ با عنوان اصلی (The Magic of Thinking Big) اثری از نویسنده آمریکایی دیوید جوزف شوارتز (David J. Schwartz) می باشد که در سال 1959 منتشر شد. این اثر از پرفروش ترین کتب در حوزه موفقیت و انگیزشی است که تا کنون بیش از 6 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. نویسنده در این کتاب نحوه رسیدن به اهداف با تقویت افکار مثبت را توضیح می دهد. شوارتز به مخاطبین خود یک برنامه گام به گام برای تغییر الگوی ذهنی معرفی می کند تا با استفاده از آن به چیزی که می خواهند دست پیدا کنند.

 

درباره دیوید جوزف شوارتز

دیوید جی شوارتز (David J. Schwartz) نویسنده و سخنران انگیزیشی است که در مارس 1927 در آمریکا متولد شد. دیوید شوارتز در سال 1948 با مدرک کارشناسی از دانشگاه نبراسکا فارغ التحصیل شد و در سال 1953 مدرک دکترای خود را از دانشگاه اهایو دریافت کرد.

 او از اساتید بازاریابی دانشگاه جورجیا و رییس صندوق امور مالی در دانشگاه آتلانتا بود که همه از او به عنوان یکی از بهترین سخنرانان و متخصصان امر انگیزش یاد می کنند. شوارتز در طول زندگی کاری و حرفه ای خود، برای ارتقای تفکر مدیران کسب و کار، در بیش از 3000 شرکت تجاری سخنرانی کرده است و باعث شده که افکار آنها به طرف موفقیت و مثبت اندیشی متمایل شود. وی به نگارش کتاب جادوی فکر بزرگ در سال 1959 به اوج شهرت خود رسید.

شوارتز با تاسیس یک شرکت مشاوره، فعالیت خود را به عنوان مشاور و استاد محقق در زمینه کارآفرینی و خودیاری و توسعه رهبری ادامه داد. او در دسامبر سال 1987 درگذشت.

شوارتز در دروان زندگی ارزشمند خود توانست با راهنمایی کردن دیگران در حوزه موفقیت و رشد فردی، به افراد بسیاری انگیزه لازم و قدرت کافی برای رسیدن به موفقیت را ببخشد.

 

نقد و بررسی جادوی فکر بزرگ

تا کنون به این موضوع اندیشده اید که ذهن انسان چقدر قدرتمند است؟ اگر بر اهداف خود متمرکز شوید و با قدرت فکر پیش بروید چه کارهای بزرگی می توان کرد؟ اگر اهل مطالعه کتاب های موفقیت و توسعه فردی باشید، قطعا نام جادوی فکر بزرگ را بسیار شنیده اید. این کتاب با یادآوری اینکه رسیدن به دستاوردهای عظیم  با داشتن فکر محدود نشده و بزرگ اتفاق می افتد، به قدرت درونی و ذهن شما اشاره دارد. موضوع اصلی این کتاب، این است که چگونه با تقویت تفکر مثبت در وجود خود و جلوگیری از رشد افکار منفی، تصمیمات بهتری بگیرید. از افراد سرشناسی که از این کتاب تمجید کرده اند می توان لو هولتز (مربی فوتبال آمریکایی) و جو هارینگتون (مربی بسکتبال) و لیفتی دریزل نام برد. مطالعه این کتاب به افرادی که به خود باور ندارند ولی در جستجوی موفقیت هستند یا به دنبال دلایل پیشرفت افراد موفق هستند، پیشنهاد می شود.

دکتر دیوید شوارتز در کتاب ارزشمند جادوی فکر بزرگ یاد می دهد که چطور مدیریت بهتری داشته باشیم، چگونه ارتباط بهتری با دیگران داشته باشیم و مهمتر اینکه، چگونه آرامش ذهنی و رضایتمندی را در خود ایجاد کنیم. برنامه وی برای رسیدن به موفقیت در ازدواج، کار و کلا زندگی بسیار دقیق و حرفه ای طراحی شده است. شوارتز رموز تغییر رفتار و اصلاح افکار را به شما آموزش می دهد. از نظر وی برای رسیدن به اهداف، حتما نیازی به باهوش تر بودن یا استعداد شگرف داشتن نیست، بلکه کافی است با تربیت و اصلاح نگرش خود، رفتار و عملکردتان را با اهداف خود همسو کنید.

کتاب جادوی فکر بزرگ توانایی شما در به کارگیری نیروی ذهن را افزایش می دهد تا به رضایتی که به آن امید دارید برسید. در این کتاب شیوه های متفاوتی برای این موضع ذکر شده که هر روش با بیان یک سرگذشت واقعی همراه است تا به ایمان شما در استفاده از جادوی ذهن افزوده شود.

این کتاب از بهترین کتابها در حوزه رشد و توسعه فردی می باشد و مطالب آن به اندازه ای سازنده است که در همان سال، در لیست کتاب های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت. بعد از مطالعه کتاب، می آموزیم که به خود و توانایی هایی که داریم باور داشته و بزرگ فکر کردن را یاد می گیریم. با توجه به فروش 6 میلیون نسخه چاپی این کتاب، می توان آن را از ارزشمندترین کتاب هایی که در زمینه رشد فردی نوشته شده دانست. یکی از جملات زیبا و انگیزشی این کتاب را با هم می خوانیم: "ترقی نصیب افرادی می شود که به پیشرفت ایمان دارند و برای دستیابی به آن می کوشند."

 

کتاب جادوی فکر بزرگ

 

رشد و پیشرفت افراد بیشتر از آنکه به هوش آنها بستگی داشته باشد به طرز تفکر آنها برمی گردد. شوارتز عقیده دارد تا زمانی که به خود ایمان نداشته باشید و بزرگ فکر نکنید، به جایگاه خوبی دست پیدا نخواهید کرد. در این کتاب تفاوت افراد موفق و ناموفق در بزرگ فکر کردن، کاملا روشن می شود. نویسنده در کتاب مدعی است که این کتاب فقط برای خواندن نیست، بلکه برای عمل کردن نوشته شده است و باید درس های کتاب را در زندگی به کار ببریم.

معنای بزرگ فکر کردن اینگونه است که اگر یک هدف برای خود تعیین می کنید، توانایی و قدرت خود را دست کم نگرفته و برچسب ناتوان را به خود نزنیم. یعنی اگر فکر خود را برای رسیدن به هدفی متمرکز کنیم و برای رسیدن به آن تلاش کرده و همه توان خود را به کار گیریم، به طور قطع نتیجه آن را خواهیم دید.

بزرگ فکر کردن یعنی همیشه به خود و توانایی خود باور داشته و هیچگاه خود را کوچک فرض نکنید. این را بدانیم که هیچ هدفی بزرگتر از ما نیست و به واسطه تفکراتی که داریم به برتری دست پیدا خواهیم کرد. همیشه در زندگی روزمره از عبارات مثبت استفاده کنیم تا استدلال های منفی کوچک، ما را از مسیر اصلی دور نکند.

از مهمترین توانایی هایی که همه باید برای آموختن آن تلاش کنند، مهارت رهبری است. در گذشته اکثرا مهارت رهبری را امری موروثی و ذاتی می پنداشتند، ولی امروزه این نظریه رد شده است. روانشناسان بزرگ جهان اثبات کرده اند که توانایی رهبری را می توان مانند مهارت های دیگر آموزش دید. در این کتاب 4 نکته اصلی برای رهبری مشخص شده است.

اول اینکه باید از جهت های متفاوت به یک موضوع بنگرید. به این معنی که اگر حمایت دیگران را می خواهید باید از نظر آنها به دنیا نگاه کنید. همیشه با خود مرور کنید که اگر من به جای شخص دیگری بودم و یا در جایگاه دیگری قرار داشتم، در مورد این وضعیت چگونه فکر می کردم. در نظر داشته باشید که چه چیزهایی برای دیگران اهمیت بیشتری دارد. این روش باعث می شود که توانایی قانع کردن دیگران را کسب کنید.

مسئله دوم این است که باید به رعایت حقوق انسان ها پایبند باشید. اگر یک رهبر دیکتاتور باشید، در نهایت باعث خشم و دلسردی پیروان خود خواهید شد. یا اگر رهبری مقرراتی باشید که به دلیل یک خطا، مجازات کنید، علاقه پیروان خود را از دست خواهید داد. حال اگر به عنوان یک رهبر با دیگران براساس حقوق انسانی رفتار کنید، همواره دنبال کنندگان خود را مجذوب کرده و آنها را راضی نگه می دارید.

نکته سوم این است که باید همواره روی رشد و پیشرفت تمرکز کنید. حفظ شرایط جاری تقریبا کار ساده ای است. اما رهبری با ارزش است که همیشه در جستجوی ارتقای وضع موجود باشد. پس اگر می خواهید یک رهبر بزرگ باشید، هیچگاه شرایط موجود نباید شما را راضی کند. بلکه با یک برنامه عالی و منسجم مسیر پیشرفت را طراحی کنید و تیم خود را به سمت آن هدایت کنید.

برای نکته چهارم باید بدانید که همیشه برای خود زمان فکر کردن در نظر بگیرید. زمان و وقت همه رهبران دنیا همواره شلوغ بوده و وقت کافی برای زندگی شخصی ندارند. مهمترین هنر یک رهبر بزرگ ایجاد زمان هایی برای تفکر روی کارها و تصمیمات خود و بازنگری آنهاست. رمانی که یک رهبر بخشی از وقت خود را به تفکر مختص کند، می تواند تصمیمات بهتر و خلاقانه ای بگیرد و اشتباهات قبلی خود را (درصورت وجود) اصلاح کند. با توجه به تحقیقات انجام شده، سطح اعضای یک تیم، به ندرت از رهبر گروه بالاتر می رود، فقط به این دلیل که رهبران برای خود و طراحی مسیر پیشرفت وقت می گذارند.

 

جادوی فکر بزرگ

 

از مهمترین نکات کتاب جادوی فکر بزرگ داشتن مداومت و پایداری در کار است. در واقع جادوی فکر بزرگ زمانی اتفاق می افتد که یاد بگیرید بزرگ فکر کنید و تفکر منفی را از خود دور کنید. چون افکار منفی هستند که باعث شکست می شوند و افراد را از مسیر پیشرفت دور می کنند. به چند نکته برای استفاده بهتر از کتاب جادوی فکر بزرگ اشاره می کنیم:

  • این حقیقت را بدانید که اکثر مردم، ذهن کوچکی دارند. پس شما رقبای زیادی برای رسیدن به موفقیت ندارید.
  • اندازه موفقیت افراد را، ایمان و اعتقاد آنها به موفقیت و بزرگی و کوچکی تفکرات شان مشخص می کند.
  • سعی کنید که آینده و موفقیت خود را تجسم کنید. به این فکر کنید که تصمیم دارید به چه تبدیل شوید و آینده شما چه مشخصاتی خواهد داشت.
  • همیشه از عبارات مثبت و کلمات امید بخش استفاده کنید. یقین داشته باشید که اگر بگویید می توانم، خواهید توانست.
  • در زندگی شکر گذار باشید. توکل بر خدا و شکر نعمت، قدرت بیشتری به شما می دهد و عملکرد شما را در کسب و کار و زندگی بهبود می بخشد.

در نهایت کتاب حاضر به ما می گوید که نباید قابلیت های خود را دست کم بگیرید. خود را با افکار منفی محدود نکنید. چراکه توانایی رسیدن به اهداف عالی را دارید. پس در گام نخست اجازه دهید که فکر بزرگ داشته باشید. شما اشرف مخلوقات هستید و بدون تردید می توانید به هدف های ارزشمند خود برسید.
 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمود حاجی آقایی

شمارش صفحه ها کاملا غیر اصولی است و گم میکنیم کدام صفحه بودیم

پشتیبان سایت

کتابهایی که با فرمت ایپاب هستند در صورت تغییر فونت و یا سایز فونت تعداد صفحات تغییر می کنند.

1401-02-27

میرزا حسین محمدی

عالی

1401-02-21

Reza Abri

بسیار آموزنده است

1400-11-17

سیدعلیرضا

یکی از آثار برجسته قرن حاضر این کتاب است که مطالعه آن و بکار بستن مطالب و نقطه نظرات نویسنده بسیار برای زندگی روز مره در رسیدن به موفقیت و شادکامی موثر خواهد بود که خواندن آن را پیشنهاد میکنم

1400-09-24

هادی عظیمی

پیشنهادم اینه اول نمونه کتابو کامل بخونین اگه براتون جذاب باشه خودتون میفهمین که بخرین یا نه نیازی به نظرات نیست

1400-07-12

bahman.azimi

فوق العادست

1400-07-10

marjane

توصیه شده بود منم گرفتمش و از خریدم راضی ام

1400-06-31

kazem

تو کتابای موفقیت جزه خوب هاست

1400-06-29

bahrame feyzi

زائدات زیاد داره به نظر من میکرو کتابش کنن بیشتر جوابه...

1400-06-27

وحید عبدی

واقعا کسل کنندست هیچ مورد خاصی هم نداره لو لول هست

1400-05-27

میثم جلالی

ترجمه افتضاح سنگین و غیر روون ..

1400-04-16

اکبر شاعری

بهتون انرژی مثبت میده اعتماد به نفستونو بالا میبره حتما بخون

1400-04-06

حسن مجیدی

کتابی عالی که بهترین راه استفاده از فکرو اندیشه، این موهبت الهی را به ما نشان میده

1400-03-25

سارا جیرفتی

بیست حرف نداشت اشتباه نکنین...بخونینش

1400-03-12

سیامک کارزار

من چاپیش و مطالعه کردم عالی بود

1400-03-11

مهدیه نیک فرجام

چند نکته: کتاب خوبی هست نکات مفیدی داره ولی همه نکاتش جدید نیست و خیلیاشو تو کتابهای دیگه هم پیدا میکنین که طبیعی هست،نکته بعدی اینکه کتاب نیاز به ویرایش و ویراستاری داره و ترجمه کتاب بعضی جاها هم حالت گنک داره درکل بازم توصیه میکنم بخونینش

1400-02-27

alireza7302

این کتابی هست که کوین ترودو پیشنهاد کرده پس در خوندنش تردید نکنین

1400-01-21

سارا صمیمی

بعضی از گفته هاشو تکرار کرده بود البته مهم بودن و میشه گفت تاکید بود

1399-12-20

حامد شال چی

از روش نکته بردارین و همیشه کنارتون نکته هارو داشته باشین

1399-12-09

مجید جلیلی

یک کتاب کامل، برنامه ریزی، چگونگی رفتار و...راهمه را بخوبی نشان داده حتی گفته به چه صورت بعداز شکست به پیروزی برسیم

1399-12-02

kahdooee mahmood

چرا کتاب من اینجوری شده.همش شده حروف انگلیسی و اعداد

پشتیبان سایت

سلام. فایل کتاب را از کتابخانه خود حذف کنید (برای اینکار در کتابخانه من" کنار عکس جلد کتاب آیکن سطل زباله وجود دارد. با لمس ان و تایید، فایل کتاب از کتابخانه شما حذف میشود) و مجددا کتاب را دانلود کنید. مشکل حل خواهد شد.

1398-06-26

برچسب ها