×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سفر روح

دانلود کتاب سفر روح

سفر روح
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : سفر روح

نویسنده : مایکل نیوتن

ناشر : نیکو نشر

مترجم : محمود دانایی

تعداد صفحات : 343 صفحه

شابک : 978-964-7253-76-5

تاریخ انتشار : 1393

رده بندی دیویی : 133/9013

دسته بندی : ماوراء الطبیعه, کتابهای روانشناسی, عرفان و تصوف

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 49000 تومان


معرفی کتاب

" سفر روح " / سیری در جهان های معنوی، دیدار از طبقات مختلف برزخ با هیپنوتیزم
کتاب حاضر با عنوان ( Journey of souls case studies of life between lilies ) به نویسندگی مایکل نیوتن ( Michael Newton ) و به ترجمه ی محمود دانایی از انتشارات نیکو نشر منتشر شده است.
کتاب سفر روح نتیجه تحقیقات مایکل نیوتون (دکتر روانشناس و فوق تخصص هیپنوتیزم) متولد سال 1931 است، که در طول چهل سال درمان بیماران خاص در مورد تناسخ و دنیای پس از مرگ و موراد مشابه نگارش شده است. دکتر نیوتون هنگام درمان بیماران، به بررسی روح  و روان آنها توجه بسیار کرده و نتیجه بررسی های خود را به عنوان استاد در دانشگاه های آمریکا و یا به عنوان سخنران در کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی منتشر کرده است. دکتر مایکل به جز این کتاب، کتاب دیگری با عنوان سرنوشت ارواح (Destiny of souls) نیز نگارش کرده است که ضمن تدریس، نتایج تحقیقات و تجربیات خود را در اختیار علاقه مندان قرار داده است. برخی بر این عقیده هستند که کتاب سفر روح اولین اثری است که در باب ضمیر ناخودآگاه و حافظه پنهان نوشته شده است.
خود مولف در مورد کتاب اینگونه بیان می دارد: " آنچه من در کتاب سفر روح نگارش کرده ام را به افرادی که در انتظار کمک به سوی من آمده بودند مدیون هستم. کتاب سفر روح نتیجه سالها خاطرات واقعی از درمان کسانی است که برای هیپنوتیزم درمانی به مطب من آمده بودند. این خاطرات نشان می دهد که عالم برزخ ملموس و واقعی، سرشار از آرامش و محبت است و همه آفریده ها، به اندازه تلاش و لیاقت خود از آن بهره مند خواهند شد.
ضمنا نسخه صوتی کتاب سفر روح نیز در کتابچین موجود است و می توانید به آن گوش فرا دهید.

در بخشی از کتاب می خوانیم :
" شگفت انگیز است که در میان مخلوقات روی زمین تنها آدمیان هستند که باید دائما ترس از مرگ را در وجود خود سرکوب کنند تا بتوانند به طور عادی به زندگی بپردازند. با این حال، غریزه ی حیاتی ما هرگز نمی گذارد این دلواپسی را از یاد ببریم. هر قدر سن ما بالاتر می رود، شبح مرگ واضحتر خود را به ما می نمایاند. حتی اشخاص مذهبی هم می ترسند که مبادا مرگ پایان موجودیتشان باشد. بزر گترین واهمه از مرگ، ناشی از اندیشیدن به پوچی آن است، یعنی اینکه مرگ پایان تمامی پیوستگی ها و دل بستگی های ما به خانواده و دوستانمان باشد و اینکه مرگ سبب شود تمام اهداف و آمال و آرزوهای مادی و زمینی ما بی حاصل و بیهوده به نظر آید."

 

فهرست مطالب

پيشگفتار ناشر 

مقدم هی مترجم 

مقدمه 

فصل اول. مرگ و عزيمت 

فصل دوم. دروازه ی برزخ 

فصل سوم. بازگشت به موطن اصلی 

فصل چهارم. رو حهای خطاكار منزوی 

فصل پنجم. آشنايی با برزخ 

فصل ششم. تغيير و تحول و جايگزينی در برزخ 

فصل هفتم. جايگزينی 

فصل هشتم. راهنمایان ما 

فصل نهم. رو حهای مبتدی 

فصل دهم. رو حهای متوسط 

فصل یازدهم. رو حهای پیشرفته 

فصل دوازدهم. نحوه انتخاب زندگی بعدی 

فصل سيزدهم. انتخاب جسم جديد 

فصل چهاردهم. رخت سفر بستن 

فصل پانزدهم. تولد ديگر 

نتيجه 

 

نقد و بررسی کتاب سفر روح

معرفی کتاب

کتاب سفر روح (Destiny of Souls) به قلم مایکل نیوتون (Michael Newton) در سال 2000 منتشر شده است. مایکل نیوتون در این کتاب درباره ی زندگی بعد از مرگ و درمان هایی که به وسیله هیپنوتیزم بر روی بیماران خود انجام داده است و نتایج به دست آمده از آن سخن می گوید. او معتقد است به وسیله این روش درمانی توانسته است جنبه های پنهان روح را کشف کند. این کتاب منبع غنی از مصاحبه ها و روایت های جذاب می باشد؛ اما قبل از خواندن این کتاب مخاطب باید کمی درباره اصطلاحات به کار برده شده در آن مطالعه کند تا دچار سردرگمی نشود. این کتاب در سال 2001 توانست جایزه ناشر مستقل را دریافت کند. این کتاب تا کنون به 40 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. در ایران نیز این کتاب با ترجمه های مختلف و انتشارات مختلف اقدام به چاپ این کتاب کرده اند. اولین بار کتاب سفر روح در سال 1385 توسط محمود دانایی ترجمه و منتشر شد.

 

مختصری از زندگی مایکل نیوتون

مایکل نیوتون در نهم دسامبر 1931 در کالیفرنیا آمریکا متولد شده است. دکتر مایکل نیوتون موسسه مرکز نیوتون که به صورت تخصصی از روش درمان هیپنوتیزم در آن استفاده می شود، اصطلاحی که در این باره به کار رفته است زندگی در میان زندگی می باشد. مایکل نیوتون در رشته روانشناسی تحصیل کرده و دکترای خود را در این زمینه دریافت کرده است، او به صورت تخصصی به روش درمانی پرداخته است. او مدتی را در دانشکده به تدریس می پرداخت و همزمان به صورت خصوصی  مداوای بیماران را نیز بر عهده داشت. یکی دیگر از فعالیت هایی که دکتر نیوتون در زمان زندگی خود انجام داده است مشاوره رفتاری در مراکز درمانی و بهداشتی و همکاری با بیمارستان ها در این زمینه بوده است.

او بیش از 50 سال از زندگی خود را صرف مطالعه و درمان به روش هیپنوتیزم کرده است و به وسیله ی این روش درمانی توانسته است به رمز و رازهایی درباره ی زندگی پس از مرگ دست پیدا کند. دکتر نیوتون در سال های آخر زندگی اش جلسات و سخنرانی های زیادی را در باب سفر روح و زندگی مرگ برگزار کرد. دکتر مایکل نیوتون در سال 2016 در همان محل تولدش درگذشت.

مایکل نیوتون

نقد و بررسی

یکی از آموزه های فلسفی و دینی مهم که به زندگی معنا می بخشد و انسان را ازپوچی رها می کند، اعتقاد به زندگی پس از مرگ می باشد. زندگی پس از مرگ یکی ازچالش های بزرگ انسان در طول تاریخ بشر بوده است. سوالاتی که همواره انسان از خود می پرسد، مرگ چیست؟ چگونه اتفاق می افتد؟ آیا بعد از آن زندگی وجود دارد یا خیر؟ تا کنون پاسخ های گوناگونی به این سوال داده شده است. مایکل نیوتون در کتاب سفر روح تجربه ی چهل سال مطالعه خود با استفاده از علم روانشناسی و روایت های تمام کسانی که او به کمک هیپنوتیزم به درمان آنها پرداخته بوده است به این سوالات پاسخ داده است. بسیاری از پاسخ هایی که مایکل نیوتون به جواب این سوال ها داده است بر اساس توضیحاتی است که خداوند در قرآن گفته است وجود برزخ، حضور ارواح پس از مرگ در عالمی شبیه به بهشت و جهنم، مجازات شدن و پاداش اعمال انجام داده شده اما نکته ای که مایکل نیوتون درباره ی آن صحبت می کند تناسخ است.

 

سرگردانی روح

تناسخ در زبان عربی برگرفته از کلمه نسخ می باشد به معنی برداشتن و گذاشتن چیزی به جای آن می باشد. تناسخ پیشینه ای طولانی دارد. یکی از کسانی که در یونان باستان به تناسخ اعتقاد داشته است فیثاغورس می باشد، در نگاه او هر آنچه که در دنیا وجود دارد از بین می رود و دوباره به وجود می آید. روح بعد از مرگ جسم باقی می ماند و از کالبدی به کالبد دیگر می رود. این نظریه قبل از فیثاغورس نیز بیان شده بوده و به آن اعتقاد داشته اند. تناسخ به سه قسم تقسیم می شود:

تناسخی که در آن روح از کالبدی فروتر بر کالبدی برتر انتقال پیدا میکند. در نوع دیگر تناسخ روح از کالبد فعلی خود به کالبدی در همان مرتبه قبلی وارد می شود. در نوع سوم تناسخ روح از کالبدی برتر به کالبدی فروتر منتقل می شود. نکته ای که مایکل نیوتون در کتاب خود بیان میکند و می گوید که ارواح بر اساس زندگی که در این دنیا داشته اند در زندگی بعدی خود ظاهر می شوند. پس اینگونه ما می توانیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا افرادی در این زندگی دچار درد و مشکل هستند و عده ای دیگر در خوشبختی این نشات گرفته از آن دنیای آنهاست اما اگر کمی به این موضوع دقیق تر نگاه کنیم این چرخه تا کجا قرار است ادامه پیدا کند و روح ما تا چه اندازه در این دنیا میان کالبد های دیگر سرگردان خواهد ماند تا به آن درجه از کمال برسد که دیگر محکوم به زندگی در این دنیا نباشد. این سوالاتی است که همواره بر سر پاسخ دادن به آن اختلاف نظر های بسیاری وجود دارد.

سرگردانی روح

 

مرگ و زندگی بعد از آن از نگاه مولانا

هر نفس نو می شود دنیا و ما/ بی خبر از نو شدن اندر بقا

عمر همچون جوی نو نو می رسد/ مستمری می نماید در جسد

آن ز تیزی مستمر شکل آمده ست/ چون شرر کش تیز جنبانی بدست

شاخ آتش را بجنبانی بساز/ در نظر آتش نماید بس دراز

این درازی مدت از تیزی صنع/ می نماید سرعت انگیزی صنع

بسیاری از عرفای ایرانی درباره ی مرگ و هستی بعد از آن در کتاب هایشان صحبت کرده اند. مولانا نیز در این باره در مثنوی اشعار و داستان های بسیاری را روایت کرده است؛ که از دیدگاه من کامل ترین نگاه و توصیف از مرگ می باشد. مولانا مرگ و هستی را از یکدیگر جدا نمی داند او در اشعار بالا می گوید هستی و مرگ به دنبال یک دیگر هستند و گاهی از یک دیگر پیشی می گیرند وسرعت این دو انقدر زیاد است که ما قادر به درک آن نیستیم و همین پیوستگی زندگی ما را تشکیل می دهد. نوع دوم مرگی که مولانا برای انسان متصور می شود مرگ اضطراری می باشد. مولانا از آن دست شاعران مرگ ستا است به نظر او مرگ هیچ گاه پایان زندگی نیست بلکه پرواز به سوی مقصد عالی تر است ما از سوی خدا آمده ایم و به سوی او باز خواهیم گشت. روح در جسم مانند پرنده ای است که در قفس حبس شده است و با مرگ این پرنده رها می شودو به سمت جهانی بهتر می رود. این توصیف مولانا از مرگ در تضاد با تناسخ است چگونه ممکن است روح بعد از رهایی از قفس تن دوباره تمایل به بازگشت به جسم دیگر را داشته باشد؟ دیدگاه تناسخ را می توان به دیدگاه دنیا طلبان نزدیک دانست که از مرگ هراس دارند و بهشت را در این دنیا جستجو می کنند بر اساس آیات قرآن این دنیا زندان مومنان است مولانا نیز در اشعارش به این موضوع اشاره می کند. پس هیچ گاه کسی که از زندان رهایی یافته است و برای رسیدن به خالقش لحظه شماری میکرده است دیگر تحمل بازگشت به این دنیا را ندارد.

تن چو مادر، طفل جان را حامله / مرگ، درد زادن است و زلزله

مولانا درباره راه مرگ این عقیده را دارد که این مسیر بر هیچ کس آشکار نیست زیرا مرگ محسوس و مادی نمی باشد تا انسان بتواند آن را درک کند.

راه مرگ خلق ناپیدا رهیست/ در نظر ناید که آن بی جا رهیست

نک پیاپی کاروانها مقتفی/ زین شکاف در که هست آن مختفی

بر در ار جویی نیابی آن شکاف/ سخت ناپیدا و زو چندین زفاف

 

با مقایسه توصیفاتی که مولانا از مرگ دارد و مایکل نیوتون در کتاب سفر روح گفته است. می توان به این نتیجه رسید که انسان ها نسبت به چیزهای ناشناخته و آن مواردی که ورای آن را نمی داند ایده ها و نظرات متفاوتی دارند. یکی از ویژگی های ناشناخته ها هراسی است که نسبت به آن وجود دارد همین موضوع باعث می شود تا انسان برای رهایی از این هراس آن تعریفی را ارائه دهد که دلخواه او باشد. اگر عده ای از تناسخ سخن می گویند به این علت است که زندگی در این دنیا از نظر آنها بسیار ناعادلانه می باشد آنها عقیده دارند چگونه ممکن است کسی تمام طول زندگی در فقر باشد و در فقر بمیرد این ناعادلانه ترین اتفاقی است که برای بشر رخ می دهد همین امر باعث می شود تا بخواهیم بر لذت بخش تر کردن درد در این دنیا دیدگاه های متفاوت خود را نسبت به چیزهای ناشناخته بیان کنیم.

 

من در نابودی درختان نقشی نخواهم داشت!

خواندن بعضی از کتاب ها را باید مانند دارو برای تمام افراد تجویز کرد. در انتها من هم به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم خواندن کتاب سفر روح به قلم مایکل نیوتون به ترجمه حسین کاظمی یزدی که توسط انتشارات نیکو نشر منتشر شده است را در سایت کتابچین از دست ندهید. کسانی هم که به کتاب های صوتی علاقه دارند می توانند این کتاب را با صدای آسمان مصطفایی به ترجمه محمود دانایی و منتشر شده توسط انتشارات جیحون در سایت کتابچین بشنوند. با این کار به قطع نشدن درختان کمک می کنید و هم نگاهتان به دنیای پیرامونتان عوض خواهد شد.

کتاب سفر روح

ویکی پدیا کتاب سفر روح

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA_%D8%B1%D9%88%D8%AD

 

 

به قلم مینو مرتضایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
ماندانا کیانی

با خوندن این کتاب یاد انیمیشن "سل" افتادم اینکه روح با انتخاب خودش وارد یک جسم میشه

1400-08-16

شکوفه دارانی

اگه بهش اعتقاد پیدا کنین و خودتونو قانع کنین مطالبش درسته آروم میشین ولی اگه بخواین با ذهنیت مذهبی بهش نگاه کنین چون با آموزه های دینی در تناقضه دچار اعصاب خوردی میشین

1400-07-17

باران

آخر شب نخونین ...میترسین خخخخ

1400-07-12

ماندانا طاهری

ازترسم نسبت به مرگ خیلی کم کرد

1400-07-10

مینو آقا بزرگی

باعث شد بیشتربه مقوله مرگ فکر کنم ولی نباید به همین کتاب بسنده کرد باید بیشتر مطالعه کرد و نتیجه گرفت..چون کسی از اون دنیا خبری برامون نیاورده پس سخت میشه چیزی گفت

1400-06-31

bahrame feyzi

هم این کتاب عالیه و هم کتاب دیگه دکتر نیوتون بنام سرنوشت روح

1400-06-29

احسان جابرانی

بسیار پرمحتوا و آموزنده

1400-04-16

الیزابت روزبهانی

چرت خالص...موهومات یک ذهن مریض...از خودش حرف دراورده و بنام علم هم بهش میبنده

1400-04-06

رضا خردادیان

کتابهای ازاین دست زیاده که در مورد مرگ و روح صحبت میکنه ولی هیچ کدوم سند علمی نداره...اینکه میگن فلانی از مرگ برگشته به نظرم چرت محضه..چرا اگر کسی مرد و علم پزشکی گواهی فوت صادر کرد و بعداز چند روز طرف زنده شد میشه گفت مرده و به زندگی برگشته..

1400-04-02

مهوش عبدالرزاقی

یک کتاب تخیلی هست و هیچ سندیت علمی نداره از قدیم مردم و ملتها به موارد ماورایی علاقه داشتن چون همیشه بشر میخواسته از فانی بودن رهایی پیدا کنه اما دریغ از ذره ای تعقل

1400-03-12

تقی نامجو

عالی بود دریچه جدیدی به روم باز کرد

1400-03-11

مهدی قلی زاده

خیلی جالب بود کجا هیپنوتیزم میکنن توایران میخوام منم بشم

1400-02-27

ساعد محمدی

بعداز این کتاب کتاب سرنوشت روح را هم بخونین

1400-01-25

آرین دارایی

در جواب این عزیزی که گفتن تناسخ در برابر نص قرآن هست و نمونه گفتن چرا نمونه دیگری که در قرآن هست و از برگردوندن به دنیا داره میگه نمیارن؟در قرآن آمده حضرت ابراهیم به خداوند میگه به من نشونه ای از زنده شدن مردگان نشان بده که خداوند میفرماید پرنده هایی را قطعه قطعه کن و بعد نامشونو صدا بزن اونا زنده میشن...این زنده شدن در کجا انجام شده؟این برگشت به دنیاشون در کجا انجام شده؟این دنیا یا اون دنیا؟متاسفانه همه برای خودشون برداشتهایی میکنن و جبهه میگیرن

1399-12-20

فهیمه شهری

درمنافات با نص قرآن هست در جایی از قرآن که متاسفانه آیش یادم نیست گفته میشه میگویند مارابه دنیا برگردان تا کار نیکو بکنیم ولی خداوند میفرماید چنین چیزی امکان ندارد..

1399-12-09

مسعود صانعی

کتاب یه جورایی در مقابله با قرآن بود تناسخ در قرآن رد شده ولی در این کتاب...

1399-12-02

برچسب ها