×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
قدرت عادت

دانلود کتاب قدرت عادت

قدرت عادت
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : قدرت عادت

نویسنده : چارلز داهیگ

ناشر : نشر نوین (نوین توسعه)

مترجمان : مصطفی طرسکی, معصومه ثابتقدم

تعداد صفحات : 325 صفحه

شابک : 978-600-8738-09-1

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 15000 تومان


معرفی کتاب

"قدرت عادت" / چرایی کارهایی که انجام می دهیم؛ در زندگی و کسب و کار

کتاب قدرت عادت با عنوان اصلی (The Power of Habit) اثری از چارلز داهیگ (Charles Duhigg) می باشد که با ترجمه ای از مصطفی طرسکی و معصومه ثابتقدم، توسط انتشارات نوین توسعه منتشر شده است.

چارلز دوهینگ یا داهیگ نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی، فارغ التحصیل رشته مدیریت کسب و کار از دانشگاه هاروارد، در سال 1974 متولد شد و برای آثارش در زمینه کسب و کار برنده جایزه پولیترز نیویورک تایمز شد. کتاب قدرت عادت در مورد عادت های انسان و نحوه ایجاد این عادتها می باشد و در مورد شکل گیری عادت و تغییر آنها به بررسی علمی و اجتماعی می پردازد. قدرت عادت در سال 2012 منتشر شد و بیش از 100 هفته در لیست کتابهای پر فروش نیویورک تایمز قرار داشت و موفقیت زیادی پس از انتشار کسب کرد. همچنین نیویورک تایمز خلاصه ای از این کتاب را با عنوان "چگونه شرکتها به رازهای شما پی می برند" منتشر کرد. این کتاب که در ایران توسط نشر نوین منتشر شده است به چاپ دهم نیز رسیده است.

چارلز داهیگ برای الگوی عادتها از عنوان حلقه عادت استفاده می کند و این حلقه را به سه قسمت مجزا تقسیم کرده است. بخش اول "انگیزه" ایجاد عادت است که مغز، انسان را به انجام رفتار تکراری تشویق میکند. بخش دوم که چارلز داهیگ از عنوان "روتین" برای آن استفاده میکند، تکرار رفتار است و بخش سوم و آخر "پاداش" عمل است که در واقع احساس رضایتی است که فرد بعد از انجام رفتار تکراری کسب می کند. در نتیجه ایجاد این حلقه، انسان دیگر به انجام این عمل فکر نمی کند و بی اختیار رفتار را تکرار خواهد کرد. اما با بررسی و درک اینکه چه اتفاقی برای ایجاد عادتها شکل گرفته، میتوان آنها را به هر شکلی که میخواهیم بازسازی کنیم.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

" در طی تمرینات، زمانی که بومن به فلپس دستور میداد با سرعت مسابقه شنا کند، فریاد میزد: «نوار ویدیویی را پخش کن!» و فلپس تا جایی که میتوانست خودش را هل میداد. همانطور که در آب به پیش میرفت، این کار خلاف آن چیزی که انتظار داشت پیش میرفت. او این کار را آنقدر در سرش انجام داده بود که حالا احساس میکرد مثل یک عادت شده است. ولی موثر بود. سرعتش بیشتر و بیشتر میشد. "

 

فهرست مطالب

                              
                                
                                فهرست
                                پیش‌گفتار؛ درمان عادت
                                بخش اول
                                عادت‌های اشخاص
                                چرخه عادت؛ عادت‌ها چگونه کار می‌کنند
                                مغز مشتاق؛ چگونه عادت‌های جدید ایجاد کنیم
                                قانون طلایی چرخه عادت؛ چرا دگرگونی اتفاق می‌افتد
                                بخش دوم
                                عادت‌های سازمان‌های موفق
                                عادت‌های زیربنایی، یا تصنیف پاول اونیل؛ چه عادت‌هایی بیشتر از همه اهمیت دارند
                                استارباکس و عادت‌های موفق؛ وقتی که قدرت اراده خودکار می‌شود
                                قدرت یک بحران؛ چگونه رهبران از طریق حوداث، عادت‌ها را طراحی و ایجاد می‌کنند
                                چگونه پیش از اینکه کاری کنید، «تارگت» می‌داند چه می‌خواهید؛ چگونه شرکت‌ها عادت‌ها را پیش‌بینی (و دستکاری) می‌کنند
                                بخش سوم
                                عادت‌های جوامع
                                کلیسای سدل‌بک و تحریم اتوبوس مونتگومری؛ چنبش‌ها چگونه رخ می‌دهند
                                نورولوژی اراده‌ی آزاد؛ آیا ما مسئول عادت‌های خود هستیم؟
                                پیوست؛ راهنمای خواننده برای بکار بردن این ایده‌ها
 

نقد و بررسی کتاب قدرت عادت

 

کتاب در یک نگاه

همانطور که از روی جلد کتاب قدرت عادت مشخص است، انسان ها در چرخه عادات خوب و بد گیر افتاده اند. برخی از افراد درون دایره در حال چرخش هستند و بعضی بیرون حلقه به دور خود می چرخند. اما چه زمانی قرار است کنترل حلقه عادات را روی انگشتان خود بگیریم و زندگی سالم تری تجربه کنیم.

تا وقتی که اتومبیل شما وسط جاده خاموش نشود؛ هرگز متوجه نمی شوید به معاینه فنی یا بررسی احتیاج دارد. کتاب قدرت عادت نیز در مورد همین موضوع صحبت می کند. در واقع وقتی بدانید عادت های خوب یا بد از کجا می آیند و بر چه اساسی در ذهن شما شکل گرفته اند؛ می توانید به آسانی آنها را تغییر دهید. خلاصه کتاب قدرت عادت به ما می گوید، تمام آنچه که در یک روز برای ما اتفاق می افتد، نتیجه الگوهای رفتاری قدیمی است. ما از دوران کودکی در خانه بنیادین پرورش یافته ایم و با یادگیری عادت ها، نسل به نسل منتقل کرده ایم. اما آیا راه درست را انتخاب کرده ایم؟ به خاطر عادت های بد ما چه بلایی سر آیندگانمان خواهد آمد؟

برای مثال فرض کنید قرار است به جلسه کاری بروید. از همان صبح زود که از تخت بیرون می آیید تا زمانی که در جلسه حضور پیدا می کنید، تقریبا نیمی از عادت های نسل گذشته خود را پیاده سازی می کنید. اما آیا همه آنها برای شماست یا فقط آنها را به ارث برده اید. کتاب قدرت عادت قصد دارد آگاهانه شما را با خود واقعیتان رو به رو کند. این کتاب به شما نشان می دهد کدام مسیر را درست رفته اید و اگر اشتباه رفته اید در جهت تغییر مسیر تلاش کنید.

 

کتاب قدرت عادت

 

 

آشنایی با نویسنده

چارلز داهیگ در سال 1974 در آمریکا متولد شد او نویسنده  کتاب های موفقیت در عرصه کسب و کار است.

پس از پایان تحصیلات دانشگاهی در رشته تاریخ و در دانشگاه ییل توانست مدرک MBA را از دانشگاه هاروارد کسب کند و از سال 2006 شروع به نویسندگی برای روزنامه نیویورک تایمز کرد و بعداز مدتی از سوی این روزنامه در عراق به تحقیق و گزارشگری مشغول شد.

 

بررسی کتاب

کتاب دارای سه بخش زیر است:

    بخش اول،  براین موضوع متمرکز می شود که عادت ها چگونه در زندگی افراد آشکار می شوند. این مسیری است که بسیاری از شرکت ها نظیر پروکتراندگمبل، استارباکس از آن برای ایجاد عادت و درنهایت، وفاداری مشتریانشان استفاده کرده اند.

    بخش دوم به بررسی عادتهای سازمانها و شرکت های موفق می پردازد. دراین قسمت به رفتار یک مدیر اجرایی سازمان پرداخته می شود که چگونه با عادت کردن روندی در شرکت از آن برای رسیدن به موفقیت بیشتر سازمان استفاده کند. هرچند چارلز داهیگ نمونه هایی از کسب وکارها را در کتابش آورده، اما این را تاکید می کند که این ترک عادات و بررسی عادت ها فقط مختص سازمان ها و شرکتهای تجاری نیست بلکه این روندی هست که اشخاص و افراد را نیز به تنهایی به موفقیت خواهد رساند.

    بخش سوم به بررسی عادت های جامعه ها می پردازد. این قسمت تأثیر عادت ها بر جامعه و تغییرات اخلاقی جوامع دراثر تغییر عادت های عمومی را بررسی می نماید. مثلا جنبش های حقوق مدنی از همین روش به موفقیت هایی در نیل به اهدافشان دست یافته اند.

چارلز داهیگ گردآورنده کتاب قدرت عادت، خیلی دقیق به عادات انسان پرداخته و چرایی کارهایی که در طول روز با خود و دیگران انجام می دهیم را جمع بندی کرده است. به اعتقاد او داشتن عادات مشکلی ایجاد نمیکند اما الگوی رفتاری که باعث در هم شکستن اصول اخلاقی و رفتاری انسان شود؛ خطرناک خواهد بود. مهارت تشخیص این موضوع آسان نخواهد بود. در مرحله نخست باید بدانید کدام الگوهای رفتاری دیگر به نیازهای فعلی شما پاسخ نمی دهند و کدام رفتارهای جدید بیشترین فایده را به همراه خواهد داشت.

داهیگ نویسنده توانای کتاب قدرت عادت به شما می گوید در وهله اول الگوهای تکراری را شناسایی کنید. به محض اینکه به انجام یا وجود آن در لحظه آگاه شوید به مرور زمان از آن دست می کشید. ناگفته نماند برای تغییر این عادت ها و جایگزین کردن، نیازی به تغییرات آنی و بزرگ نیست. برای مثال اگر از عادت پرخوری و چاقی رنج می برید؛ لازم نیست با بهانه های عجیب از ورزش کردن پشیمان شوید. فقط باید برای رسیدن به نتایج بزرگ و حذف عادات بد، اهداف کوچک و کوتاه مدت بگذارید. برای مثال با یک کفش ورزشی ساده پیاده روی کنید، رژیم غذایی سبک مصرف کنید و ... . به هیچ عنوان یک شبه نمی توان عادات بد را به عادات پسندیده و خوب تبدیل کرد. تنها لازم است در قدم اول به آنها آگاه شوید.

قصد داریم مثالی از کتاب قدرت عادت را بررسی کنیم. تصور کنید می خواهید بعد از سه ماه تعطیلی تابستان کودک خود را به مدرسه ببرید، به جای اینکه مسیر مدرسه را بروید خود را در نزدیکی محل کار میبینید. قطعا الگوی رفتاری قبلی شما را به اینجا رسانده است. شما 3 ماه بدون فاصله از به خانه محل کار می رفتید و اکنون بعد از سه ماه قصد کردید فرزندتان را به مدرسه ببرید؛ در نتیجه سیستم و محرک های گذشته باعث شده این اتفاق برای شما رخ دهد. مکان، زمان، وضعیت احساسی، افراد و عمل قبلی در اینگونه تصمیم گیری ها تاثیرات بسزایی دارند.

دست آخر زمانی که نوع عادات خود را شناسایی کردید، باید برای رفع و از بین رفتن آنها برنامه ریزی داشته باشید. به محض شروع برنامه ریزی، الگوهای اشتباه کمرنگ تر شده و بعد از مدتی ناپدید می شوند. گاهی لازم است برای از بین بردن آنها رفتارهای بهتری را جایگزین کنیم تا از شر الگوهای رفتاری اشتباه و بد دور بمانیم. از زمانی که تصمیم گرفتید یک خلق و خویی را تغییر دهید، سعی کنید آگاهانه و هوشمندانه تصمیم بگیرید. کتاب قدرت عادت بسیار دقیق و ریزبینانه به این موضوع تاکید کرده و راه حل های فراوانی را جلوی پای شما قرار داده است.

تغییر همیشه سخت است و زمان طولانی را باید به آن اختصاص داد. اما امری برای بهتر و شاداب تر زیستن است. چند لحظه به آیندگان خود فکر کنید؛ وقتی تغییراتی را در خود ایجاد میکنید، تاثیر زیادی گذاشته و باعث شده آن رفتارهای اشتباه دیگر نسل به نسل منتقل نشود. بنابراین محرک را شناسایی کنید، از تکرار آنها بپرهیزید، الگوهای رفتاری مناسب را جایگزین کنید و به خود پاداش دهید.

 

قدرت عادت

 

صفحه کتاب قدرت عادت در ویکی پدیا

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA_%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA

 

مزایا و معایب کتاب

از مهم ترین ویژگیهای این کتاب که مثبت محسوب می شود این است که کتاب یک محتوای انگیزشی صرف ندارد و براساس تجربیات و رویدادهای واقعی می باشد، این کتاب گردآوری شده از تجربیات افراد صاحب نظر و دارای منابع موثق است و فقط بحث انگیزه دادن نظری نیست و شما را با واقعیات جلو می برد.

  بزرگترین نقطه ضعف کتاب کشدار شدن آن است، اگر کتاب را مطالعه کنید خود متوجه این موضوع خواهید شد که در خیلی از جاها بحث بیخودی ادامه پیدا کرده (مثلاً در بخش داستان شرکت آلومینیوم آلکوئا) و اگر آن قسمتها را حذف کنید به لپ کلام هیچ آسیبی نخواهد رسید.

 

برشی از کتاب

برای آشنایی بیشتر با قلم نویسنده و شیوه ترجمه این کتاب، توجه شما را به برشی از کتاب جلب میکنم:

در عرض یک سال پس از سخنرانی اونیل، سود آلکوآ به رکورد خیلی بالایی دست یافت. تا زمانی که اونیل در سال 2000 بازنشسته شد، درآمد خالص سالانه این شرکت پنج برابر بیشتر از زمانی بود که او نیامده بود و جمع ارزش بازار آن تا حد 27 میلیارد دلار بالا رفت. فردی که در روز استخدام اونیل، یک میلیون دلار در آلکوآ سرمایهگذاری کرده بود، هنگامی که او ریاست شرکت را به عهده داشت، یک میلیون دیگر در سود سهام به دست آورد و ارزش سهامش پنج برابر بیش از وقتی بود که اونیل شرکت را ترک کرد.

نکتهی دیگر آنکه، تمام آن رشد، زمانی اتفاق افتاد که آلکوآ تبدیل به یکی از ایمنترین شرکتها در جهان شد. قبل از ورود اونیل، تقریبا هر کارخانه آلکوآ حداقل هفتهای، یک حادثه داشت. زمانی که برنامه ایمنی او اجرا شد، از بعضی تجهیزات سالها استفاده میشد، بدون آنکه یک نفر از کارکنان یک روز کاری را به خاطر حادثه از دست بدهد. میزان صدمات کارگری شرکت به میزان یک بیستم متوسط آمریکا کاهش یافت.

اما اونیل چگونه یکی از بزرگترین، از مد افتادهترین و بالقوه خطرناکترین شرکتها را تبدیل به یک ماشین سودآوری و یک سنگر ایمنی تبدیل کرد؟

از طریق حمله به یک عادت و سپس نظارت بر انتقال موج گونه تغییرات از فردی به فردی دیگر از طریق سازمان.

 

کلام پایانی

اگر عادت بدی دارید برای ثابت کردن خلاف آن تلاش نکنید. اگر دوست دارید زندگی بهتری را تجربه کنید و با اطرافیان خود روابط سازنده و قابل تاملی برقرار کنید باید خواندن کتاب قدرت عادت را در دستور کارتان قرار دهید. قدرت عادات خود را دست کم نگیرید و اگر مسئله موقعیت کسب و کار و زندگیتان را خدشه دار کرده حتما آن را جدی بگیرید. برخی افراد این کتاب را بارها خوانده و نتایج مفیدی گرفته اند. اما خواندن کتاب قدرت عادت کافی نخواهد بود؛ باید تمرین هایی که چارلز داهیگ در قدرت عادت در نظر گرفته را انجام دهید تا در آینده به فردی آگاه و باهوش تبدیل شوید.

شما میتوانید برای مطالعه این کتاب ارزشمند با ترجمه مصطفی طرسکی و معصومه ثابتقدم که انتشارات نشر نوین ( نوین توسعه ) آنرا منتشر کرده به سایت کتابچین مراجعه نمائید.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
علی اکبر امیری

عاللی

1400-11-23

فاطمه فرهود

عالی و تاثیر گذار

1400-08-28

تامیا قدرتی

شاید بشه گفت اثر مرکب برداشتی از این کتاب هست توصیه میکنم اول این کتاب را که مثالهای جالبی داره بخونین بعد اثر مرکب را مطالعه کنین

1400-08-25

حامد بیگی

جالبه این کتاب مطالبشو بر اساس تجربیات و علم بیان میکنه و بیسه علمی داره

1400-08-24

رضا قرآنی

کتاب خوبی هست من اثرمرکب را هم توصیه میکنم بخونین مکمل هم هستن هردو دارن بر ایجاد عادتهای خوب برای موفق شدن صحبت میکنن

1400-08-22

سیدعلیرضا

برای اونهائیکه دنبال پیشرفت هستن خوبه

1400-08-18

معصومه مجدی

کاملا بر اساس زندگی بشر نوشته شده یک سیکل عادتها و کارهای روتین که همه دارن و زندگیهارو بیخود کرده

1400-08-16

masoomeh

واقعا کتاب مفید و عالی هست مخصوصا اینکه کتاب را با مثال های مختلف و مهمی در مورد عادت ها شروع کرده به نظر من این کتاب رو از دست ندید

1400-08-04

صادق رحمانی

از بهترین کتابایی که خوندم

1400-07-19

اکبر کفاش

فوق العاده جذاب هست ممنونم از کتابچین و نشر نوین توسعه

1400-07-17

الهه دشتبانی

عالی

1400-07-12

علی ابراهیم زاده

لایک داره ترغیب میشی بازم بخونین

1400-06-17

آروین کاملی

بیست حرف نداره

1400-05-30

اکبرکیامرزی

من لذت بردم واستفاده کردم

1400-05-12

محمد

کتاب رو نخوندم ولی از اسم کتاب مشخصه که باید کتاب خوبی در زمینه موفقیت باشه

1400-05-01

فاطمه علوی

یک کتاب کاربردی عاداتت را بشناس و سپس تغییرشون بده

1400-04-19

اکبر شاعری

کتاب معمولی بود در زمینه روانشناسی و خود شناسی

1400-04-02

رسول منصوری

کتاب خوبی هست ولی یکسری اضافه گویی ها داره که البته شاید هدفش تاکید هست

1400-03-26

غلامرضا مظهرى

واقعا اگه بتونه رفتارهای تکراری که خوب یا بد در ما تثبیت شده و عادت نام گرفترو عوض کنه عالیه

1400-03-18

سارا

یه کتاب عالیه عالی. حتما بخونید معجزه رو ببینید

1400-03-02

محمد صادق عبدی

واقعا عالی و شایسته 5 ستاره

1400-02-29

شادی احمدی

با مطالعه تمام فصول غیر آخریش شما متوجه میشین چه عادات ناشایستی دارین و در فصل آخر بهتون کمک میکنه اونو درست کنین

1400-02-28

سیا

خیلی خوشحالم که این کتابو خوندم.

1399-12-25

دریا آذر

اصلا خوب نبود حوصلم سر رفت بخدا

1399-12-23

علی تیموری

زیاد به کتابهای حوزه روانشناسی علاقه ندارم ولی این کتاب چیزه دیگست

1399-12-12

حمید ساروی

کتاب خیلی خوب و آموزنده ای هست انگیزشی و کاربردی فقط مشکلش ترجمش هست که روون نیست

1399-12-12

حسین کمالی

اصلا این کتاب عالی نیست. یه سری مزخرفات توش نوشته که اصلا به کار نمیاد

1399-03-31

Reza

بسیار عالی و کاربردی باید مثل کتاب درسی بهش نگاه کرد و خوندش و یاداشت برداری کرد

1398-07-13

سیا

خیلی عالیه، توصیه میشه حتما مطالعه بشه

1398-01-29

s/j

عالی

1398-01-19

حمیدرضارضوانی اول

مبحث بسیار فوق العاده ای بود. واقعا کتاب ارزشمندی است.

1397-12-14

برچسب ها