×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مردان مریخی زنان ونوسی

دانلود کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

مردان مریخی زنان ونوسی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

با کتاب مردان مریخی زنان ونوسی در این ویدئو آشنا شوید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : مردان مریخی زنان ونوسی

نویسنده : جان گری

ناشر : شادن پژواک

مترجم : فریبا سبزچمنی

تعداد صفحات : 51 صفحه

تاریخ انتشار : 1394

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, کتابهای روانشناسی, ازدواج و مسائل زناشویی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان

معرفی کتاب مردان مریخی زنان ونوسی را رایگان بشنوید


معرفی کتاب

"مردان مریخی زنان ونوسی"
کتاب مردان مریخی زنان ونوسی با عنوان اصلی (Men are from mars woman are from venus) اثری از جان گری (John Gray) می باشد که با ترجمه ای از فریبا سبزچمنی، توسط انتشارات شادن پژواک منتشر شده است.
فرض کنید مرد‌ها از سیاره مریخ و زن‌ها از سیاره ونوس باشند. یعنی سال‌ها پیش وقتی مریخی‌ها پشت تلسکوپ نشسته بودند و سایر سیارات را بررسی می‌کردند، ونوس را کشف کردند. با دیدن ونوسی‌ها احساسی داشتند که قبلا هیچگاه آن را تجربه نکرده بودند. مریخی‌ها به ونوسی‌ها دل باختند و چند وقت بعد راهی ونوس شدند و ونوسی‌ها با آغوشی باز از مریخی‌ها استقبال کردند. عشق ونوسی‌ها و مریخی‌ها حیرت انگیز بود. آنان از با‌ هم بودن خوشحال بودند. با آنکه از دو سیاره متفاوت بودند از تفاوت های همدیگر لذت می‌بردند. بعد از مدتی از با هم بودن، تصمیم گرفتند که به زمین پرواز کنند. اول همه چیز عالی بود. اما تحت تأثیر فضای زمین، دچار یک نوع فراموشی خاص شدند که نامش بیماری فراموشی انتخابی بود! آنها فراموش کردند که از سیاره‌های متفاوتی آمده‌اند و با هم تفاوتهایی دارند و از آن روز تا به حال زنهای ونوسی و مردهای مریخی با هم اختلاف دارند.
ما معمولاً بدون توجه به تفاوتهای خود از جنس مخالف خود ناامید می‌شویم. انتظار داریم آنها مانند ما رفتار کنند و همانطور که ما احساس می‌کنیم وقایع را درک کنند. ما حقیقت بزرگی را فراموش کرده ایم و به اشتباه فرض می کنیم که اگر همسرمان ما را دوست دارد،  باید با ما به شکلی رفتار کند که وقتی ما کسی را دوست داریم با او رفتار می‌کنیم. ما فراموش کرده‌ایم که زنها ونوسی و مردان مریخی هستند و با هم تفاوت دارند و در نتیجه روابط ما با همدیگر پر از اختلاف است. اگر بتوانیم تفاوتها را شناسایی و به آنها احترام بگذاریم، از اختلافات ما و همسرمان کاسته خواهد شد. اگر به خاطر داشته باشیم که مردها به مریخ و زنها به ونوس تعلق دارند، همه چیز روشن شده و جای ابهامی باقی نمی‌ماند. کتاب "مردان مریخی زنان ونوسی" به ما کمک می کند که این تفاوتها را درک کرده و زندگی شادی برای خود و همسرمان بسازیم.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"اگر زنی در روابط زناشویی تسلّی خاطر نداشته باشد و مورد توجه قرار نگیرد،از اینکه در روابط زناشویی از خود بیش از حد مایه می‌گذارد دلسرد می‌شود و احساس اجبار می‌کند. بر‌عکس اگر احساس کند برای او احترام قائلند و فرد ویژه‌ای است،احساس موفقیت می‌کند و برای زندگی زناشویی خود، بیشتر مایه می‌گذارد.
وقتی مرد عاشق می‌شود به اندازه‌ای که به خودش اهمیت می‌دهد به دیگران هم توجه می‌کند.
مرد با موفقیت همسرش به شکلی رو‌به‌رو می‌شود که انگار خود موفق شده است. او به هر سختی تن می‌دهد تا همسرش را خوشحال کند زیرا خوشبختی زن،خوشبختی او را در پی دارد. تلاشهایش ساده‌تر می‌شود،  نیرو و توانش هم بیشتر می‌شود.
اغلب مردها نه‌تنها تشنه‌ی مهرورزی هستند،بلکه برای ارائه‌ی عشق احساس بیقراری می‌کنند. بزرگترین گرفتاری آنان این است که نمی‌دانند چه نکته‌ای را در نظر نمی‌گیرند. به‌ندرت کسانی پیدا می‌شوند که دیده باشند پدرشان در ارزانی‌کردن عشق به مادرشان موفقیتی کسب کرده‌باشد.
وقتی روابط مرد با همسرش به بن‌بست می‌رسد،افسرده می‌شود و به غار ذهن خود پناه می‌برد. از محبت‌کردن به زنش خودداری می‌کند و نمی‌داندکه چرا تا این حد افسرده است.
از خود می‌پرسد که چرا باید چنین احساسی داشته باشد، چرا باید رنج بکشد. او نمی‌داند به علت اینکه دیگر احساس نمی‌کند مورد نیاز است، نمی‌تواند به چیزی اهمیت بدهد. او نمی‌داند با یافتن کسی که به او احتیاج دارد می‌تواند از افسردگی نجات پیدا کند و بار دیگر سر شوق بیاید. "

فهرست مطالب


مردان مریخی زنان ونوسی
مردان مریخی، زنان ونوسی    
شناخت تفاوت ها    
برقراری ارتباط    
همکاری بیشتر    
در خود فرو می روند    
تصدیق و تایید    
توجه و درک    
 

نقد و بررسی کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

 کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی (Men Are from Mars, Women Are from Venus) کتابی است از نویسنده آمریکایی تبار، جان گری که در سال 1992 منتشر شد.

این کتاب پرفروش ترین کتاب روانشناسی پاپ است و به عنوان بهترین کتاب در ضمینه حل مشکلات در روابط بین دو جنس مخالف شناخته شده است.

این کتاب درباره با رایج ترین مشکلات در روابط بین زنان و مردان صحبت میکند. نویسنده معتقد است این اختلافات ناشی از تفاوت های اساسی روانشناختی بین دو جنس است. از این کتاب به عنوان کتابی عامه پسند در حوزه روانشناسی یاد میشود.

 

خلاصه کتاب

این کتاب از تفاوت های زن و مرد صحبت میکند و بررسی میکند که چگونه این اختلافات می توانند روابط عاشقانه را خراب کنند. این کتاب زمانی که منتشر شد مجموعه ای از کلیات و ساده نویسی ها بود ولی امروزه که روابط غیر سنتی و خانوادگی بر تلویزیون و بقیه فضاهای فرهنگی حاکم است، ایده های آن حتی بهتر از قبل به نظر میرسد.

این کتاب از بسیاری جهات، بینش بیشتری نسبت به بسیاری از کتابهای تحقیقاتی دیگر دارد.

مردان مریخی، زنان ونوسی کتابی است حاوی پیشنهادات فراوان درباره با روابط بین زن و مرد از طریق درک روش های ارتباطی و نیاز های عاطفی جنس مخالف. همان طور که در عنوان این کتاب به آن اشاره شده، این کتاب زن ومرد را همانند موجودات بیگانه که از سیاره های متفاوتی آمده اند، تصور می کند.

این کتاب تاکید میکند که شناختن الگوی رفتار جنس مخالف ارزش اساسی دارد حتی اگر افراد با این رفتار های کلیشه ای موافق نباشند.

این کتاب میتواند در پویایی روابط زوجین و درک جنس مقابل کمک کند و باعث بهبود رابطه بسیاری از مردان و زنان شود.

در این کتاب از ما خواسته شده است تا در زندگی خود تغییر ایجاد کنیم و این لزوما به معنای"جنسیت گرایی" نیست. نویسنده در این کتاب معتقد است سازگاری برای زنان در یک رابطه راحت تر است.

جان گری در اخر کتاب خود این نکته را به خوانندگان کتابش گوش زده میکند که اگر این کتاب را خواندید و چیزی یاد نگرفتید و یا حتی نکات آموزنده آن را فراموش کردید همین که به یاد داشته باشید که زن و مرد با یکدیگر تفاوت دارند، خیلی از مشکلات از بین خواهند رفت.

 

نقد و بررسی کتاب

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی (Men Are from Mars, Women Are from Venus) به خاطر انتقال کلیشه هایی از روانشناسی پاپ مورد انتقاد قرار گرفته است. انتقاد از زنان و مردان اغلب کلیشه ای هستند و خوب این یک اصل تغییر ناپذیراست. با نگاه به عنوان کتاب میتوان متوجه شد که این کتاب، کتابی است که بیشتربه جزئیات توجه دارد و با سایر کتاب هایی که در این حوزه نوشته شده اند، متفاوت است.

برخی از زنان به خاطر این که از آنها در این کتاب به عنوان موجودات احساسی نام برده اند احساس نارضایتی میکنند، در عین حال برخی از افراد از این موضوع شکایت میکینند که توصیه های گری "جنسیتی" است زیرا از زنان میخواهد کارهای بیشتری را انجام دهد.

Men Are from Mars, Women Are from Venus

 

این کتاب بیشتر درباره با مردان و زنان عادی است و گفته های این کتاب درباره با مردان بزرگی که برای بهتر کردن زندگی و رشد روی خودشان کار میکنند یا زنانی که کیفیت زندگی بالایی دارند، صدق نمیکند.

چیزی که این کتاب نتوانسته است به درستی آن را بیان کند، نقش شخصیت انسان هاست. منتقدان معتقد ند که بیشتر از اینکه تفاوت ها به جنسیت بستگی داشته باشد به شخصیت افراد مربوط است، به خصوص آن قسمتی از شخصیت افراد که به "سازگاری" مربوط است. به طور دقیق تر اینکه بتوان با افراد به راحتی ارتباط برقرار کرد و این موضوع که افراد شخصیت همراه و همدلی دارند، ربطی به جنسیت آن ها ندارد بلکه به دلیل آن است که این افراد دارای شخصیتی با سازگاری بالا هستند. افرادی که خونسرد، خود مختار و خود رای اند بخاطر جنسیتشان این خصوصیات را ندارند بلکه به خاطر شخصیت ناسازگارشان این طور هستند.

 کتاب به جای اینکه قالب های رفتاری و ارتباطی را با توجه به شخصیت افراد بررسی کند بیشتر به جنسیت افراد توجه کرده است.

 تصور این که زن ها افرادی منعطف تر از مرد ها هستند یا اینکه تفاوت شخصیت آن ها به جنسیتشان بستگی دارد، باعث سردرگمی برخی از بانوان و آقایان میشود چرا که این رفتار ها به خاطر وجود متفاوت جنسیتی نیست.

 

محبوبیت

این کتاب بیش از 15 میلیون نسخه فروخته شده است و طبق گزارش CNN، این کتاب بالاترین رتبه بندی را در آثار غیر داستانی دهه 1990 دارد.

 

اقتباسات

بسیاری از فیلم و تئاتر ها از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی اقتباس کرده اند.

تئاتر "مردان مریخی، زنان ونوسی" در رم به صورت نمایش منولوگ با بازیگری یکی از بازیگران مطرح که در عرصه تئاتر در ایتالیا فعالیت میکند روی صحنه رفته است.

پل دوواندر بازیگر فرانسوی با کمک توماس دواره بازیگر و طنز نویس فرانسوی در سال 2006 نمایش منولوگ این کتاب را به صحنه بردند که با استقال بیشتر پانصد هزار نفر روبرو شدند.

همچنین به دلیل صحبت های ارزشمند این نویسنده این کتاب به یکی از بهترین منابع برای افزایش اطلاعات عمومی تبدیل شده است. ارزش سخنان این کتاب چنان معتبر و بالا است که افراد مختلف در سمینار ها و جلساتشان از نوشته های این کتاب در سخنرانی های خود استفاده میکنند.

 

جملات های معروف کتاب

  • یکی از مشکلات اصلی در روابط این است که آقایان بلد نیستند درست به صحبت خانم ها گوش بدهند وقتی خانمی در حال گله و شکایت است و ابراز ناراحتی و یاس می کند شدیدا از اندرز و نصیحت خودداری کنید بلکه فقط گوش کنید و با او همدردی کنید.
  • مردان به غار خود می روند و زنان حرف می زنند: مردها وقتی ناراحت می شوند در خود فرو می روند و به تنهایی احتیاج دارند، پاپیچ آنها نشوید. زن ها وقتی ناراحتند دوست دارند صحبت کنند به حرفهاشان گوش کنید و در مورد بحثی که مطرح می کنند از آنها سوال کنید تا بدانند به موضوع علاقمند هستید. بهترین کار برای خانم ها این است که به آنها توجه کنید، ابراز عشق کنید و برایشان هدیه بگیرید. برای آقایان بهترین کار این است که از آنها قدردانی کنید و نشان بدهید که مایه افتخار شما هستند.
  • مردان به کش شباهت دارند: نباید تمام مدت به مرد محبت کرد و نزدیکش بود، خسته و دلزده می شود اگر زمانی مرد شما از شما فاصله گرفت دنبالش نروید خودش بر می گردد او به اعتماد شما نیاز دارد؛ دائم مثل یک مامور همراه او نباشید.

مردان مریخی و زنان ونوسی

 

درباره نویسنده

جان گری (John Gray) نویسنده، مشاوره خانواده، مدرس و روانشناس آمریکایی است. او در دانشگاه کلمبیا مدرک روانشناسی خود را دریافت کرد. در سال 1969 قبل از شروع کار خود به عنوان نویسنده و مشاوره خانواده، به مدت 9 سال با مرتاض ماهاریشی ماهاش همکاری داشته است. درسال 1992 کتاب "مردان مریخی، زنان ونوسی" را منتشر کرد که این کتاب به عنوان یکی از پرفروشترین کتاب های او شناخته شده است و موضوع اصلی تمام کتابها و فعالیت های شغلی بعدی او را تشکیل داد. کتاب او به 40 زبان زنده دنیا ترجمه شد و تقریبا 18 میلیون دلار برای گری درامد ایجاد کرد.

گری با دستیار نویسنده خود باربارا دی آنجلیس ازدواج کرد. ولی آنها در سال 1984 طلاق گرفتند، پس از آن اونظریه های خود را در مورد روابط دوباره بررسی کرد. گری در سال 1986 با همسر دوم خود بانی ازدواج کرد. بانی گری در سال 2018 بر اثر سرطان درگذشت.

جان گری (John Gray)

 

 

دیگر آثار این نویسنده

  • با هم برای همیشه
  • مهارت های ارتباطی برای عشق پر دوام
  • چگونه مرد زندگی ام را درک کنم؟
  • زنان ونوسی در آتش خشم_ مردان مریخی به سردی یخ
  • عشق پر شور
  • خواسته زن ها_خواسته مردها
  • چگونه عشق را به همسر خود ابراز کنید
  • خواب بهتر برای زنان
  • مدیریت دعوای زن وشوهری
  • مهارت های جدید برای تربیت فرزندان
  • چگونه زن زندگی ام را درک کنم؟
  • مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب
  • آرامش جنسی و روانشناسی زناشویی
  • مریخی ها و ونوسی ها در ارتباط جنسی سالم
  • تک همسری عاشقانه
  • 100 راه برای بهبود زندگی زنان
  • چگونه مرد زندگی تان را درک کنید؟
  • و...

 

پیام مردان مریخی زنان ونوسی

این کتاب می گوید که با وجود این که زن و مرد تفاوت های بیشماری دارند و همین تفاوت هاست که باعث سرگردانی و مشکلات در زندگی و روابطشان شده است اما دقیقا بخاطر همین اختلافات است که زن و مرد نسبت به همدیگر کنجکاوی میکند و همین اختلاف باعث کشش بینشان میشود. نویسنده این کتاب معتقد است با خواندن این کتاب و به کاربردن تکنیک های گفته شده میتوان روابط را تا حد زیادی بهبود داد.

 

نتیجه گیری

جان گری در این کتاب تاکید زیادی به تفاوت های بین زنان و مردان دارد. در این کتاب سعی کرده است تا این تفاوت ها را به وضوح روشن کند و راه حل هایی برای آن ارائه کند.

شما در این کتاب نحوه برخورد با تفاوت های وجودی زنان و مردان آشنا میشوید. گفته های این کتاب برای افرادی که در رابطه هستند یا میخواهند رابطه ای را شروع کنند به شدت توصیه میشود.

وبسایت کتابچین از بزرگ ترین سایت های ارائه دهنده کتاب های الکترونیکی و صوتی است. در صورت علاقه به این کتاب میتوانید این کتاب را با ترجمه خانم فریبا سبز چمنی که از نشر شادن پژواک شده است، تهیه نمایید.

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

ویکی پدیا کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86_%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C_%D9%88_%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86_%D9%88%D9%86%D9%88%D8%B3%DB%8C

 

 

به قلم نگار تورانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده جان گری

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
فاطمه داداشی

نسخه رایگان نداره

1401-09-06

سمیه شاکری

برای روابط زوج ها عالیست با همسرتون باهم بخونین

1400-09-28

حنانه توسلی

خیلی خیلی عالی بود

1400-09-21

مژگان لطفی

کامل نبود مختصر بود ولی به درد بخور

1400-09-13

سجاد هامونی

عالی بود و مفیده فایده

1400-08-30

سارا بلوچیان

خیلی بهم کمک کرد سپاس

1400-07-14

tara

عالی بود حتما بخونین

1400-06-30

تقی باقری

کتاب عالی هست باید ها و نبایدهایی را آموزش میده که خیلی کاربردیه کجا دهان باز کنیم و کجا سکوت کنیم

1400-06-23

hoseinjafariyan

خوبه

1400-06-11

azita

اگه قصد ازدواج دارین قبلش این کتاب را بخونین

1400-04-26

سامان قلعی

متن سنگین بود فکر میکنم مربوط بشه به خلاصه کردنش...اصلا روون نبود

1400-04-15

اکبر شاعری

اصلا کتاب خوبی نیست تبعیض های جنسیتی را چند برابر دامن زده

1400-04-10

موسی حیدری

کتاب ناقصه کامل نیست خلاصه هست

1400-03-18

برچسب ها