×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مزرعه حیوانات

دانلود کتاب صوتی مزرعه حیوانات

مزرعه حیوانات
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : مزرعه حیوانات

نویسنده : جورج اورول

ناشر صوتی: آوانامه دانش گستر

ناشر: آموت

مترجم : عباس زارعی

گوینده : آرمان سلطان زاده

زمان کل : 03 ساعت و 26 دقیقه

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده, داستان و رمان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 65000 تومان


معرفی کتاب

"مزرعه حیوانات"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Animal farm) اثری از جورج اورول (George Orwell)  می باشد که با ترجمه ای از عباس زارعی توسط نشر آموت به چاپ رسیده است و با صدای آرمان سلطان زاده، توسط انتشارات آوانامه دانش گستر منتشر شده است.
 جورج اورول از نویسندگان شهیر انگلستان، در سال 1903 متولد و در سال 1950 درگذشته است. وی به غیر نویسندگی، به نقد ادبی و روزنامه نگاری نیز پرداخته است. از وی دو رمان معروف 1984 و قلعه یا مزرعه حیوانات به یادگار مانده است که هر دو کتاب از پرفروش های قرن بیستم هستند. رمان مزرعه ی حیوانات در خلال سالهای جنگ جهانی دوم نوشته شده و در سال پایانی جنگ یعنی 1945 منتشر شد. رمان درباره حیوانات یک مزرعه می باشد که برای به دست آوردن رفاه و آزادی، دست به انقلاب می زنند. این انقلاب تحت تاثیر حرفهای خوکی پیر به نام میجر اتفاق می افتد و حیوانات موفق می شوند که مالک مزرعه آقای جونز را از مزرعه بیرون کنند. بعد از این اتفاق، حیوانات قوانینی در هفت بند برای برقراری عدالت  تنظیم می کنند. اما بعد از مدتی یک خوک به نام ناپلئون قدرت را در دست گرفته و با تحریف قوانین، همان شرایط قبل از انقلاب و حتی بدتر را برای حیوانات به وجود می آورد. معروف ترین جمله کتاب قانون و شعاری است که با تغییر و تحریف قانون اولیه به وجود می آید: "همه حیوانات برابرند، اما بعضی برابرترند."
شما می توانید به بخشی از رمان مزرعه حیوانات در نسخه نمونه صوتی کتاب گوش فرادهید.
 

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 قسمت اول 00:20:17
2 قسمت دوم 00:19:29
3 قسمت سوم 00:16:50
4 قسمت چهارم 00:12:25
5 قسمت پنجم 00:22:11
6 قسمت ششم 00:18:42
7 قسمت هفتم 00:23:24
8 قسمت هشتم 00:26:59
9 قسمت نهم 00:24:12
10 قسمت دهم 00:21:43

نقد و بررسی کتاب مزرعه حیوانات

اثر جورج اورول

 

درباره کتاب مزرعه حیوانات

کتاب داستان مزرعه حیوانات جورج اورول مشهور با نام انگلیسی (Animal Farm) در 17 آوریل سال 1945 در انگلستان به چاپ رسید. این داستان مانند کلیله و دمنه و برخی داستان های شرقی به زبان حیوانات است که در زمره ادبیات تمثیلی جای می گیرد. ترجمه این داستان متفاوت و روان و گیرا که البته کوتاه هم هست توسط عباس زارعی و نشر آموت به چاپ رسیده است و با صدای آرمان سلطان زاده با همت انتشارات آوانامه دانش گستر منتشر شده است.

در اصل عنوانی که جورج اورول (George Orwell) برای این کتاب پرفروش انتخاب کرده بود چنین بود- Animal Farm: A Fairy Story (مزرعه حیوانات: داستان پریان)، اما ناشر امریکای قسمت دوم را حذف کرد و همه این کتاب را با همین نام فعلی می شناسند.

این کتاب در بحبوحه جنگ جهانی دوم و همکاری انگلستان و شوروی در مبارزه با نازی ها نوشته شده است و از نظر سیاسی طنز منتقدانه تلقی می شود و گفته شده است که طنز و هجو اورول الهام گرفته از کارهای جاناتان سویفت (Jonathan Swift) خالق سفرهای گالیور است.

 

تفسیر اثر منتشرشده به زبان خود نویسنده

این داستان که روایتی جذاب و متفاوت از تغییر و تحول های اجتماعی و سیاسی است به گفته خود جورج اورول در نسخه اوکراینی کتاب در سال 1947 بر اساس تجربه وی در جنگ داخلی اسپانیا نوشته شده است و فرار از پاکسازی کمونیست ها در آنجا به وی آموخته بود که چگونه در جوامع دموکراتیک، تبلیغات خودکامگی حتی فکر و ذهن روشنفکران جامعه را کنترل می کند.

 

نسخه های گوناگون مزرعه حیوانات یا قلعه حیوانات

 

 در اثر ائتلاف کشورهای غربی اورول در ابتدا برای چاپ مزرعه حیوانات به مشکل برخورد کرد. چندین ناشر اصلا قبول نکردند و ناشری هم که قبول کرده بود در مذاکره با وزارت آن زمان منصرف شده بود. در نهایت انتشارات Secker and Warburg آن را منتشر کرد. با این حال حتی نویسندگان مطرحی که خود انتشارات داشتند از چاپ آن امتناع کرده بودند.

کتاب مزرعه حیوانات که مهمترین عبارت آن به انتخاب خوانندگان و منتقدان این جمله است: " همه حیوانات برابر هستند، اما بعضی برابرترند"، از همان ابتدا با استقبال بازار روبرو شد و بحث و حدیث های زیادی برانگیخت. این عکس العمل های متضاد و گوناگون تا به حدی بوده است که در سال 2018 هم ادامه داشته است و در چین علی رغم وجود کتاب مزرعه حیوانات در فروشگاه ها، دستور داده می شود تمام موارد آنلاین مربوط به آن از دسترس خارج و سانسور شود.

در قسمتی از داستان می خوانید:

«رفقا به یاد داشته باشید که هرگز نباید در شما تردیدی رخنه کند. هیچ استدلالی نباید شما را منحرف سازد. هیچ گاه به کسانی که می گویند انسان و حیوان مشترک المنافع هستند یا ترقی یکی منوط به پیشرفت دیگری است اعتماد نکنید. این حرف ها دروغ محض است.

بشر به منافع هیچ موجودی نمی اندیشد در این مبارزه باید بین ما حیوانات رفاقت و اتحاد کامل وجود داشته باشد بشرها جملگی دشمن و حیوانات جملگی دوستند.»

 

animal farm

 

درباره نویسنده

جورج اورول با نام اصلی اریک آرتور بلر (Eric Arthur Blair) در 25 ژوئن سال 1903 در هندوستان مستعمره انگلستان به دنیا آمد. بعد از تحصیلات وی به خدمت پلیس برمه درآمد و به ماموریت های مختلف در نقاط دور و نزدیک فرستاده شد. تجربه زندگی در نظام طبقاتی هند و انگلستان و شغل وی باعث شد تا از نزدیک در جریان فقر جاری در جامعه قرار گیرد. عنصری که تفکرات و آثار وی را تحت تاثیر شدید قرار داد. جورج اورول به تجربه کارها و معاشرت در سطوح پایین پرداخت و سرانجام به شوق نویسندگی از پلیس مستعمره کناره گیری کرد.

مهمترین نویسندگان هم عصر اورول را می توان ارنست همینگوی، فیتزجرالد، ویلیام فاکنر، نیکوس کازانتزاکیس و آلبر کامو دانست. هر کدام سبکی داشتند اما به سادگی و شیرینی نثر این کتاب اورول نمی رسند.

 

مرگ نویسنده

بیماری سل و نحوه ناسالم زندگی وی (مصرف دخانیات) در سال 1947 وی را ضعیف تر کرده بود؛ و سرانجام در 21 ژانویه سال 1950 در سن 47 سالگی فوت می کند. بر روی سنگ مزار وی بسیار ساده فقط تاریخ و اسمش حک شده است و نامی از شهرت و آثار اورول برده نشده است.

اریک بلر خواسته بود که هیچ زندگی نامه ای از وی نوشته نشود با این حال در سال های اخیر شرح حالی از وی تهیه شده است.

از آنجا که زندگی جورج اورول فرازو نشیب های زیادی داشته است و در مورد جاسوس بودن و فعالیت های سیاسی وی شایعاتی وجود داشته است، درسال 2005 گزارشی از سوی MI5 در باره وی منتشر می شود.

 

آثار دیگر نویسنده

عمده مشهوریت جورج اورول مربوط به دو کتاب مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) و 1984 است.

دیگر آثار وی عبارتند از:

 

جورج اورول

 

جذابیت داستان

جذابیت و روان بودن داستان از همان ابتدا شوق خواندن و البته شنیدن را بر می انگیزد. هیچ تعریفی مانند خود متن گویا نیست. این کتاب کم حجم دید وسیعی از نویسندگی موفق به شما خواهد داد:

 

قسمتی از متن داستان

همین که چراغ اتاق خواب خاموش شد سر و صدای عجیبی در تمام مزرعه شنیده شد. در طول روز خبر های زیادی در همه جا پیچیده شده بود کهِ میجر پیر، خوک نر برنده جایزه نمایشگاه حیوانات خواب بسیارعجیبی دیده است و دلش می خواهد آن را برای بقیه حیوانات مزرعه تعریف کند. به همین دلیل قرارگذاشته بودند همین که آقای جونز به اتاق خوابش رفت و همه جا آرام و ساکت شد همگی در انبار مزرعه جمع شوند.

یجر پیر، در نمایشگاه حیوانات با نام ویلینگدن بیوتی شرکت کرده بود و در مزرعه آنقدر برای همه قابل احترام بودکه برای لحظه ای از خواب خود کم کنند و به سخنان او گوش دهند. میجر پیر در کناری از انبار بزرگ بر روی بسته ای بلند از کاه زیر چراغی که از سقف انبار آویزان بود دراز کشیده بود و دوازده سال از عمرش می گذشت به تازگی کمی چاق و بزرگ شده بود و علی رغم اینکه دو دندان نیشش هرگز رشد نکرده بود ولی هنوز هم بعنوان خوکی بزرگ و با عقل و فداکار او را می شناختند. بالاخره طولی نکشید که همه حیوانات وارد شدند و هر کدام از آنها با میل خود در گوشه ای جا گرفتند از همه زودتر سگها یعنی بلوبل، جسی، پینچر آمدند و پشت سر آنها خوکها وارد شدند و همه جلوی بسته های کاه ولو شدند مرغ ها روی لبه پنجره نشستند، کبوترها پرواز کنان بر روی تیر سقف قرار گرفتند. گوسفند ها و گاوها پشت سر خوکها قرار گرفتند و در همان حال شروع به نشخوار کردند. دو اسب گاری بوکسرو کلاور آرام وارد شدند آنها با احتیاط کامل قدم بر می داشتند تا حیوانات کوچکتر را که زیر کاه ها بودند لگد نکنند. کلاور اسب چاق و تنومندی بود که بعد از به دنیا آمدن کره اش هیچ تغییری در هیکل او بوجود نیامده بود، بوکسر حیوان درشت اندامی بود که نزدیک هیجده وجب قد داشت و به اندازه دو اسب قدرت داشت. خط سفید رنگ روی پوزه اش، ظاهر او را احمقانه نشان می داد هر چند حیوان با هوشی بنظر نمی رسید ولی بخاطر شخصیتش با وقار و مورد احترام همه حیوانات مزرعه بود. سپس موریل بز سفید و بنجامین الاغ خاکستری وارد انبار شدند. بنجامین بسیار پیر و بد اخلاق بود کمتر لب به سخن باز می کرد و هنگامی که حرف می زد بسیار تلخ و نیشدار صحبت می کرد.

حالا همه حیوانات مزرعه در آنجا بودند به جز موسِز کلاغ اهلی مزرعه که بر روی شاخه درختی در پشت انبار خوابیده بود. میجر وقتی دید همه حیوانات جمع شدند و انتظار حرفهای او را می کشند بعد از صاف کردن گلویش شروع به صحبت کرد...

... ما را به وجود می آورند کمی غذا به ما می دهند که سیر نمی شویم و فقط می توانیم نفس بکشیم تا کار بیشتری از ما بکشند و وقتی که از کار افتاده شدیم و دیگر قدرت کار کردن نداشتیم با بیرحمی کامل ما را می کشند. حیوانی در انگلستان وجود ندارد که بعد از یک سالگی به معنای واقعی لذت از زندگی را چشیده باشد هیچ حیوانی در این دنیای بزرگ آزاد نیست زندگی همه حیوانات پر از بدبختی و بیگاری است و این یک واقعیت مهم و دردناک است...

...همین طور سگها، هم وقتی پیر شوند و کاری از عهده آنها بر نیاید جونز آنها را به کنار برکه ای می برد و با بستن پاره سنگی به گردنشان آنها را در آب برکه غرق می کند...

 

مزرعه حیوانات

 

بعد میچر پیر گلویش را صاف کرد و شروع به خواندن شعر نمود:

حیوانات انگلستان، حیوانات ایرلند

حیوانات این سرزمین و اقلیم

به خبرهای دل انگیز من گوش دهید

که از آینده ای طلائی سخن می گوید

دیر یا زود آن روز از راه می رسد

بشر ظالم و ستمگر از بین می رود

و سرزمین حاصل خیز و پر میوه ما

تنها برای حیوانات باقی می ماند

یوغ ها از روی پوزه های ما از بین می رود

و افسارها از گردنمان پائین می آید

مهمیز و دهنه برای همیشه محو می شود

سراسر نوری درخشان انگلیس را فرا می گیرد

...

ای گاوها، اسب ها، غازها، بوقلمون ها

باید برای آزادی و رهائی همگی تلاش کنیم

حیوانات انگلستان، حیوانات ایرلند...

 

افتخارات کتاب داستان مزرعه حیوانات

  • مجله تایم کتاب مزرعه حیوانات را در فهرست یک صد کتاب برتر قرن قرار داده است.
  • سی امین کتاب فهرست بهترین کتاب های قرن بیستم نیز شناخته می شود.
  • و در سال 1996 جایزه هوگو را دریافت کرد و در فهرست های دیگر برترین کتاب قرار دارد.

 

آثار ساخته شده از کتاب مزرعه حیوانات

چندین کارتون از این داستان مشهور ساخته شده است که انیمیشن سال 1999 از همه معروف تر است.

اثار نقاشی و کارکاتور هم بر اساس این اثر خلق شده اند.

همچنین نمایش های بسیاری با الهام از داستان مزرعه حیوانات بر روی صحنه رفته اند.

 

حرف آخر

ترجمه و کتاب صوتی مزرعه حیوانات را می توانید از سایت و اپلیکیشن کتابچین تهیه و استفاده کنید. مطالعه کتاب های الکترونیکی راهی برای حفظ طبیعت و همچنین داشتن یک کتابخانه همراه است. امید است که بتوانید با دیدگاهی جدید به نقد و خواندن کتاب ها بپردازید و یا بدان ها گوش فرادهید.

کتاب مزرعه حیوانات

ویکی پدیای مزرعه حیوانات

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D9%84%D8%B9%D9%87_%D8%AD%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA

 

 

به قلم سهیل پارس آباد

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
بی نشان

اگه ما اینجوری در مورد کشور خودمون صحبت کنیم و ارزشی براش قائل نباشیم آیا مردم حکومت های بیگانه ارزشی قائل می شن ؟

1402-10-30

بی نشان بی نشان

من این کتاب رو مطالعه نکردم ولی معمولا برای خرید هر کتابی اول نظر ها رو می خونم به نظرم خیلی از دوستان محتوای نظراتشون یکی بود اما طوری که من متوجه شدم ایران هنوز هم مسئولینی داره که جزء مردم هستن بی انصافی بزرگیه که پا روی ارزش های شخصی و خاکمون بزاریم و حکومت خودمون رو یه حکومت زورگو نشون بدیم

1402-10-30

سارا

دانلود قسمت هشتم و دهم انجام نشد....

1401-11-19

amana

یک کتاب کاملاسیاسی،که اوضاع زمان ماروخوب توصیف می‌کنه. من که خوشم اومد.

1401-05-05

فرشته

خوب بود

1400-12-05

علی اکبر امیری

خوووبه

1400-11-23

mahshad

این کتاب واقعا بینظیره،شاهکاریه که هر کسی حداقل یبار باید بخوندش

1400-11-16

مجید نیازی

آقا یک کد تخفیف خوب و تپل بدین که بخرمش دیگه

1400-08-25

حسین دلقوش

حکایت فراموش شدن ارزش ها و اهدافیست که در اوائل انقلاب خودمون مطرح شد ولی الان....مسئولینی که قرار بود با ذاغه نشینان برابر باشند ولی الان با کاخ نشینشون برابرتر شدند

1400-08-24

جمال تربتی

پیشنهاد بنده به عزیزان مطالعه و یا شنفتن این کتاب بسیااااااار زیبا هست کتابیکه بغیر از زیبایی داستانیش حقایقی را بیان میکنه که در مقایسه با واقعیت انگشت را بردهان ادم می نشاند

1400-08-22

محمد صامتی

واقعا کشورهایی که توشون انقلاب شده باید این کتاب را بخونن و اونایی هم که قصد انقلاب دارن بخونن تا سرنوشتشونو مطلع بشن

1400-08-16

محمد

داستان بسیار جذاب و خوبی داره با گویندگی خیلی خوب به افراد بالای ۱۳ سال توصیه میکنم.

1400-08-08

رضا

در این کتاب با صدای بسیار خوب راوی به حکومت هوایی اشاره میشود که با زور میخواهند به دیگران کارهایی را آموزش دهند و از آنها کار بکشند و در عین حال قوانینی وضع میکنند که خودشان آنها را نقض میکنند!

1400-07-21

ماندانا طاهرزاده

آدم فکر میکنه اون زمان اومده سرگذشت کشور مارو پیش بینی کرده

1400-07-17

محمد

این کتاب با گویندگی فوق العاده و صدا گذاری عالی روی شخصیت ها درباره سیاست کشور هایی است که با زور و قدرت میخواهند حکومت کنند، به همه افراد بالای ۱۲ سال توصیه میکنم

1400-07-12

siyamak

این کتاب را شما 200 سال دیگه هم بخونین بازم بروز هست چون یک واقعیت را نشان میدهد که هیچگاه ماهیتش عوض نمیشه و اونم حس قدرت طلبی و شهوت قدرت هست

1400-07-12

هایده کازرونی

کتاب روان و شیوا با گویندگی عالی تو یک روز میتونین تمومش کنین بخدا و لذتشو ببرین

1400-07-10

بی نام

در کتاب با صدای دلنشین آقای آرمان سلطان زاده به دولت هایی اشاره میشود که با زور و مجازات تشکیل شده اند و به دیگران ظلم میکنند و از آنها کار میکشند و در نهایت به جایی هم نمی رسند و قوانینی که خودشان گذاشته اند را نقض میکنند

1400-07-03

khadije

همه باهم برابرترند ولی بعضیها برابرترند....مسئولین خونشان رنگین تر است....عالی بود موندم چجوری تو ایران مجوز گرفته

1400-05-30

محمدرضا

عالی است، صدای آقای آرمان سلطان زاده حرف ندارد. جلد دوم این کتاب یعنی کتاب مخمصه حیوانات را هم بخوانید

1400-05-27

شکرالله مقدادیان

واقعا عالی بود شرح حال یک انقلاب که هرکجا اتفاق بیفته سرنوشتش همینه

1400-04-02

kosar mohammadi

کثیفیه سیاست را به خوبی نشون میده مردمی که با مشتهای گره کرده میرن جلو با دستان باز برای گدایی دیده خواهند شد

1400-03-26

کتایون نادعلی

یه جاهایی فکر میکردم اورول ایرانی بوده و از روی انقلاب خودمون کتاب نوشته

1400-03-11

معصومه خوش نشین

شباهتهای زیادی به کشور خودمون داره مسئولینی که از مردم بودن ولی کم کم برابرتر شدن

1400-02-27

کیمیا مومنی

بحث بحثه قدرته و آلودگیاش..درسته با صداقت اقدام به انقلاب کردن ولی کم کم خودشونم به آلودگیهاش دچار شدن

1400-01-25

زیبا فیروزی

یک اثر باارزش ...جورج اورول واقعا عالیه اینو گوش کردین کتاب 1984 را هم بخونین

1399-12-20

مرجانه گلکار

خیلی زیبا و در قالب تمثیل خیلی نزدیک به واقعیت سرگذشت یک انقلاب و نتایجشو بیان میکنه

1399-12-09

کتایون ریوندی

بدون نقص عالی

1399-12-02

حسین امیری

سلام کتاب 1984 رو از همین نویسنده بخوانید کمی سخت فهم هست تا به فضای کتاب آشنا بشوید؛ اما بعد از اتمام کتاب متوجه یک شاهکار دیگر از اورول میشوید پیروز باشید

1399-09-06

بختیار رحمانی

ج. اورول از نویسندگانی است که ایرانیان به خوبی می‌شناسند. و کتاب مزرعه حیوانات (البته من خودم به نام قلعه حیوانات میشناختم) اوج هنر این نویسنده می باشد.

1399-06-11

Mahyar

بسیار عالی هم محتوا و هم گفتار

1399-05-02

zahramosaniya

این کتاب یه کتاب سیاسی هستش که هر کسی باید حتما اونو بخونه... بعد خوندن این کتاب ما با هدف از انقلاب و اتفاقاتی که بعد از اون میفته در هر جای دنیا اشنا میشیم و خلاصه میفهمیم که چقدر بهمون ظلم میشه و نمیتونیم هیچ کاری انجام بدیم

1398-12-13

tinabiuki

کتاب عالی بود

1398-04-29

برچسب ها