×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز
توقف فروش
به درخواست ناشر، فروش کتاب متوقف شده است
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
بابا گوریو

دانلود کتاب بابا گوریو

بابا گوریو
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
توقف فروش
به درخواست ناشر، فروش کتاب متوقف شده است
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : بابا گوریو

نویسنده : انوره دوبالزاک

ناشر : متن دیگر

مترجم : امیرعباس حسینی آذر

تعداد صفحات : 312 صفحه

شابک : 978-600-8699-00-2

تاریخ انتشار : 1391

رده بندی دیویی : 843/7

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 22000 تومان


معرفی کتاب

"بابا گوریو"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Le Pere Goriot) اثری از انوره دوبالزاک  (Honore de Balzac) می باشد که با ترجمه ای از امیرعباس حسینی آذر، توسط انتشارات متن دیگر منتشر شده است.
انوره دو بالزاک رمان نویسنده رئالیست فرانسوی می باشد که رمان بابا گوریو را در مدت 40 روز نوشت که ابتدا در مجله ای در پاریس چاپ شد و یک سال بعد به صورت کتاب منتشر شد.
داستان این کتاب در مورد سرنوشت انسان های گوناگون در قالب شخصیت های مثبت و منفی شکل می گیرد. نقش اصلی داستان حول زندگی جوان شهرستانی ساده لوحی می گذرد که به پاریس نقل مکان کرده و در پانسیونی ساکن شده است. داستان این کتاب در پاریس بورژوایی قرن نوزدهم رخ می دهد. بیشتر داستان در مورد تشریح فضای ویژه این پانسیون و شخصیت پردازی افراد مؤثر می باشد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" پیرمرد تخت‌خواب خود را رها کرد و در را برای یوژین باز کرده و دوباره بلافاصله به تخت‌خواب برگشت. این اولین باری بود که یوژین به اتاق باباگوریو آمده بود و ناخودآگاه این دخمه تاریک را با تجمل منازل دخترانش مقایسه کرد. پنجره‌ها بدون پرده بودند. دیوارها نم داشتند. بعضی نقاط روی دیوار کاغذ دیواری کنده شده و دیوار دوغ آبی زیر آن معلوم بود. تخت زوار در‌رفته‌ای که پیرمرد روی آن خوابیده بود فقط یک پتوی نازک و یک لحاف چهل تکه که از دامن‌های قدیمی مادام وکر درست شده بود داشت. زمین نمناک و ناهموار بود. "

فهرست مطالب



فصل اول

فصل دوم: محفل‌هاي ممتاز

فصل سوم: از مرگ جسته

فصل چهارم: مرگ پدر
 

شرحی بر داستان بابا گوریو:

این کتاب در مورد پیرمرد رشته فروش سابق، گوریو است که دو دخترش را بیشتر از هر چیزی دوست داشت و حاضر بود برای آن ها بمیرد. گوریو یک پیرمردی شریف و با عزت است که همه ثروت خود را برای خوشبختی دخترانش خرج کرده و حالا خود در پانسیون زندگی ساده ای دارد.

بابا گوریو به دلیل علاقه شدید خود به دخترانش، هر جور رنجی را تحمل می کند. از تحقیر شدن توسط دامادهایش گرفته تا گرسنگی و حتی نادیده گرفته شدن توسط دخترانش. او فقط می خواهد دخترانش در زندگی کمبودی نداشته باشند.

اوژن راستینیاک،. دانشجویی جوان که از روستایی به پاریس آمده است و می خواهد مزه  موفقیت و ثروت و همچنین لذت زندگی اشرافی به سبک پاریسی ها را بچشد که

یکی دیگر از ماجراهای اصلی رمان بابا گوریو می باشد.

بالزاک در این کتاب علاوه بر این که  به سرنوشت پیرمرد،پدر دختر ها، میپردازد ، با استفاده از این داستان میخواهد اعتراض خود را نسبت به زمانی که در آن زندگی میکند نشان دهد، بالزاک زندگی پاریس و در کل فرانسه را نشان می دهد که چگونه مردم در چشم های یکدیگر قضاوت میشوند، مردمی که پول  برای آنان حرف اول و آخر را میزنند ، زن ها توانایی به قدرت رساندن مرد ها را داشتند، زن ها عشق های پنهانی خود را داشتند و مرد ها معشوقه های خود را، اساس خانواده بی معنا بود و زندگی اینگونه برای مردم ثروتمند میگذشت. شخصی اگر میخواست پولدار باشد باید خود را به نحوی در این مجالس اشرافی جا میکرد و با رفتاری دلبرانه دل زنی ثروتمند را میبرد و عشق پنهانی او میشد و دیگر بقیه چیز ها پشت سر هم رخ میداد.

 

Baba Goryeo

 

بالزاک در بابا گوریو در مورد عشق و محبت پدر نسبت به فرزندانش، در مورد اشرافی های پاریس  که به ظاهر عاشق به نمایش گذاشتن شکوه و عظمت خود هستند اما از درون، زندگی کسالت بار و فاسدی دارند صحبت می کند.

بالزاک کتابش را با توصیف هایی کامل در مورد محیط پانسیون خانم ووکر و همچنین با تشریح شخصیت آدم هایی که در آن سکونت دارند شروع می کند.

از دید شخصیت پردازی در این رمان کاراکترها به صورت قصه وارند. شخصیت ها ساده بدون پیچیدگی . شخصیت ها در باباگوریو بیشتر تیپ شخصیتی هستند تا شخصیت واقعی؛

الزاک با قلمش و رفتن به ریزترین زوایای ذهنی کاراکترهایش آن ها را واکاوی می کند. او تفاوتی بین شخصیت های زنان با مردان رمانش قائل است زنان در این  رمان همه فاسد، پول پرست و خوشگذران و مردان قصه همه فرصت طلب، ریاکار و خائن هستند. با توجه به  دید دقیق و روانشناختی ای که در مورد کاراکترهای این اثر اعمال شده کل کاراکترها  در دو گروه قابل دسته بندی هستند. گروه خیر و گروه شر. کاراکترها همانند قصه ها شخصیتی سیاه یا سفید دارند. کاراکترهای خوب داستان نیز که عده شان اندک است -مثلا باباگوریو یا خانواده راستینیاک- چنان خوبند که گویی هیچ پلیدی در وجود آنها راه ندارد.

 

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

توقف فروش
به درخواست ناشر، فروش کتاب متوقف شده است

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها