×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
تعالیم حکیمانه

دانلود کتاب تعالیم حکیمانه

تعالیم حکیمانه
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : تعالیم حکیمانه

نویسنده : استفان آر. کاوی

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : مهدی قراچه داغی

شابک : 978-964-236-787-0

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 158/

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 39900 تومان


معرفی کتاب

"تعالیم حکیمانه"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The wisdom and teachings of Stephen) اثری از استفان کاوی (Stephen Covey) می باشد که با ترجمه ای از مهدی قراچه داغی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
«چه زندگی متفاوتی پیدا می‌کنیم وقتی می‌دانیم چه چیز برایمان بسیار مهم است. اگر این تصویر را در ذهن نگهداریم، همه روزه کاری را که برایمان مهم است انجام می‌دهیم.» «زندگی کنید، عشق بورزید، بخندید و میراثی از خود باقی بگذارید.» «وقتی کسی بتواند صادقانه بگوید امروزم نتیجه کارهای دیروزم است، آن وقت نمی‌تواند بگوید انتخاب دیگری می‌کنم.» «اول بفهمید، بعد بفهمانید.». نقل‌قول‌هایی که در این کتاب درج شدند گویای واقعیت‌های بی‌شمار هستند. گرچه دکتر کاوی از میان ما رفته، همیشه از تعالیم پُردوام و همیشگی او بهره خواهیم برد. به هر صورت حقیقت همچنان حقیقت است. نمی‌توانید به دور از اصول و حقایق زندگی کنید و در اندیشه موفقیت باشید. بدانید که زندگی شما جوهری گران‌قدر است که می‌توانید آن را به بطالت بگذرانید یا به عظمت برسید.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" آیا داستان زارعی را که غازش تخم طلا می‌کرد، به یاد دارید؟ ابتدا فکر می‌کند او را دست می‌اندازند، اما بعد وقتی تخم غاز را به دیگران نشان می‌دهد متوجه می‌شود که تخم از طلای ناب است. زارع باور نمی‌کند چنین اتفاقی افتاده باشد اما شگفتی او زمانی بیشتر می‌شود که روز بعد هم همان اتفاق می‌افتد. روزهای بعد او باعجله به مرغدانی می‌رود و هر بار با تخم طلای جدید روبه‌رو می‌گردد. او در کوتاه زمانی ثروتمند می‌شود. باورکردنی نیست اما با روزافزون شدن ثروتش حریص می‌شود و صبر و شکیبایی خود را از دست می‌دهد. زارع که شکیبایی‌اش را از دست ‌داده تصمیم می‌گیرد غاز را بکشد و همه تخم‌های طلای درون شکمش را بردارد. اما وقتی شکم غاز را باز می‌کند، می‌بیند درون آن خالی است و هیچ تخم طلایی در شکم او وجود ندارد و بدین سبب دیگر راهی برای برداشت تخم طلا وجود ندارد. زارع غازی را که برای او تخم طلا تولید می‌کرد از بین برده بود."

فهرست مطالب

اصل جوابگویی

اصل تعادل

اصل انتخاب

اصل همکاری

اصل شجاعت

اصل اثربخشی

اصل همدلی

اصل استحکام شخصیت

اصل رهبری

اصل یادگیری

اصل عشق

اصل توانمندی

اصل انضباط شخصی

اصل هم‌ کوشی

اصل اعتماد

اصل حقیقت

اصل پنداره

اصل برنده ـ برنده

نقل قول‌ های مورد علاقه استفن کاوی

زندگی نامه ی نویسنده ی اثر تعالیم حکیمانه

دکتر استفان کاوی در سال 1932 در آمریکا متولد شده است. تعلیم دهنده و سخنران انگیزشی است که در زمینه ی تجاری هم فعالیت دارد. محبوب ترین کتاب او که طرفدار زیادی دارد هفت عادت مردمان موثر است.

درباره ی کتاب تعالیم حکیمانه

کتاب تعالیم حکیمانه نوشته ی دکتر استفان کاوی است. این کتاب حاصل تجربیات عالی و بی نظیر دکتر کاوی است. دکتر کاوی در خانواده ی متولی به دنیا آمد.  با اینکه همه انتظار داشتند در هتل خانوادگی خود مشغول به کار شود به دنبال خواسته ی خود رفت. دوست داشت یک معلم باشد و زندگی خود را صرف تحقق توانمندی های بالقوه ی انسان ها کند.استفان جوان برای رسیدن به اهداف خود در دانشگاه هاروارد دکتری خود را گرفت و مشاوره رهبران تجاری و دولتی شد. کتاب معروف وی در سال 1989 به نام هفت عادت مردمان موثر به زعم جمع کثیری از متخصصان بهترین و موثرترین کتاب زمانه شد.

 

نویسنده ی اثر تعالیم حکیمانه

 

نقد و بررسی اثر تعالیم حکیمانه

دکتر کاوی در این کتاب به چندین اصل اشاره دارد که از جمله اصل جوابگویی، اصل تعادل، اصل انتخاب، اصل همکاری، اصل شجاعت و...

 

-اصل جوابگویی

در این اصل با طرح مثالی از زندگی خود به بازگویی اصل جوابگویی می پردازد. پاسخگو بودن به زندگی انسان سمت و سو می دهد. پاسخگویی مسئولیت را پرورش می دهد بدون اینکه درگیر شویم تعهدی صورت خارجی پیدا نمی کند.فعال نبودن و داخل نشدن در کارها یعنی عدم قبول و تعهد مسئولیت.

-اصل تعادل

این اصل هم با قصه ای معما گونه شروع می شود. باید در زندگی تعادل ایجاد کرد. زمانی برای حکومت ذهن و زمانی برای حکومت دل اختصاص داد.

-اصل انتخاب

در این اصل هم با مثالی شیرین به توضیح اصل انتخاب پرداخته می شود. هر انسان از چهار موهبت برخوردار است، خود آگاهی، وجدان، اراده ی مستقل و تصور خلاق. این به ما اوج آزادی انسانی را می دهد. قدرت انتخاب کردن، واکنش نشان دادن و تغییر کردن.

-اصل همکاری

در این اصل مثل تمام اصل های دیگر با مثالی جذاب وارد بحث می شویم. اصل همکاری یعنی الگو شوید، انتقاد کنید، با دیگران همکاری کنید و مهر بورزید.

-اصل شجاعت

اصل شجاعت یعنی با طرف مقابل به مصالحه و توافق برسید. با شجاعت تمام درباره ی موضوع بحث کنید، عذرخواهی کنید، ببخشید یا هرکاری را که لازم است انجام دهید. باید با شجاعت مسئله را کنترل کنید نه مسئله ما را

-اصل اثربخشی

انسان های موثر مسئله گرا نیستند فرصت گرا هستند. آنها فرصت ها را تغذیه می کنند و مسائل را گرسنگی می دهند. در این اصل مهم این است که چه چیز مهم را مهم بدانیم.

-اصل همدلی

این اصل بر همدلی تاکید دارد. اینکه در زندگی تان احتمالا کسی را داشتید  که شما را بیش از خودش باور داشته است. هم دلی شما را وسعت می دهد، هم دلی همان هم دردی نیست.

 

اجرای اصل عشق از توصیه های دکتر کاوی

 

-اصل استحکام شخصیت

این اصل بر استحکام  شخصیت تاکید دارد. بر اینکه وانمود کردن، کاری پر عذاب است. شخصیت محکم یعنی نقاظ ضعف دیگران را به روی آنها نیاوردن و بحث های بی جا نکردن.

-اصل رهبری

اصل مهم و کاربردی. اصلی که در آن بر این نکته تاکید دارد "با کارکنان خود چنان رفتار کنید که می خواهید آنها با مشتریان شما رفتار کنند"

-اصل یادگیری

در اصل یادگیری باید اندیشه های قدیمی را کنار بگذارید و از کنار الگوهای قدیمی بگذرید. برای یادگیری نیازی به آموزش و کلاس های رسمی نیست.

-اصل عشق

اصلی ترین و بدیهی ترین اصل در این کتاب در عین سادگی بسیار مهم و حساس است. اگر پدر و مادر قوانین عشق را رعایت کنند، اطاعت از قوانین زندگی را تشویق می کنند و فرزندان هم یاد می گیرند. قوانین عشق به معنای پذیرفتن دیگران به شکلی است که وجود دارند.

-اصل توانمندی

هر شخص توانمند است، در این اصل بر توانمندی اشخاص تاکید دارد و شیوه ی تقویت توانمندی

-اصل انضباط شخصی

در این اصل بر بیان  فرق مقررات و نبود آزادی پرداخته است. انضباط سنگ بنای موفقیت است پس از این اصل نمی توان به راحتی رد شد.

-اصل هم کوشی

در کنار هم بودن و فعالیت کردن. اختلاف و تعارض از نشانه های زندگی است. تعارض زمانی به وجود می آید که اشخاص درباره ی  کارشان فکر می کنند، در واقع هم کوشی می کنند. هم کوشی همه جا در طبیعت وجود دارد. اگر دو گیاه را نزدیک به هم کشت کنیم ریشه هایشان به هم کمک می کنند و بهتر رشد می کنند.

-اصل اعتماد

اگر می خواهید دیگران به شما اعتماد کنند قابل اعتماد باشید. اعتماد کردن و مورد اعتماد بودن اصل اساسی این بخش است.

-اصل حقیقت

اصل حقیقت به نوع نگرش ما به مسائل تاکید دارد، نوع بینش ما از دنیا.

-اصل پنداری

پنداشتن آنچه که می خواهیم به آن برسیم، با در نظر گرفتن هدفی در ذهن.

-اصل برنده برنده

نکته ی ضروری در اندیشه ی برنده برنده ذهنیت فراوانی است. اینکه در دنیا به قدر کافی برای همه، چیز وجود دارد. ذهنیت فراوانی تولید احساس ارزشمندی و امنیت خاطر می کند.

 

اجرای اصل همدلی از توصیه های دکتر کاوی

 

نتیجه گیری  از کتاب تعالیم حکیمانه

چنان که دکتر کاوی خود معتقد بود به اینکه همه ی انسان ها گرانقدر و با ارزش هستند و از توانمندی بالقوه ای برخوردار هستند. در تمام طول کتاب به این جمله تاکید می کند. این کتاب بر این اصل تاکید که نمی توانید به دور از اصول و حقیقت زندگی کنید و در اندیشه ی موفقیت باشید. کتاب دارای قلمی روان و خوب هست که از اولین صفحه تا آخرین صفحه مخاطب را جذب می کند.

 

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Covey

 

به قلم : مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

یک کتاب بسیار خوب از آقای استفان که در این کتاب نصیحت هایی همراه با داستان ذکر شده بود که به شدت تامل بر انگیز بودند

1400-11-01

محمدرضا

یک کتاب عالی و کامل که در غالب داستان جملاتی قصار و کاربردی را بیان کرده و بسیار تامل برانگیز هستند

1400-09-29

برچسب ها