×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سقوط

دانلود کتاب سقوط

سقوط
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : سقوط

نویسنده : آلبر کامو

ناشر : روزگار

مترجم : آناهیتا تدین

تعداد صفحات : 104 صفحه

شابک : 978-964-374-180-8

تاریخ انتشار : 1387

رده بندی دیویی : 843/914

دسته بندی : ادبیات جهان, رمان های خارجی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 25000 تومان


معرفی کتاب

"سقوط"  با عنوان اصلی (La chute) از شاهکارهای نویسنده شهیر فرانسوی ، آلبرکامو (Albert Camus) است که بارها و بارها توسط مترجمان و ناشران مختلف منتشر شده است . نسخه حاضر ترجمه آناهیتا تدین می باشد که توسط انتشارات روزگار منتشر شده است .

باید گفت آثار کامو به دلیل اندیشمند بودن، دغدغه مند بودن و همچنین درون مایه های انسانی، اجتماعی و فلسفی ، آثاری در خور مطالعه و اندیشه و بررسی هستند. برخلاف تصور عمومی آثار کامو سراسر ناامیدی و پوچی نیست و به زیبایی نیز همان طور که خود او می گوید وفادار است. در رمان سقوط که با زاویه ی دید تک گویی بیرونی روایت می شود ما با افکار و زندگی مردی با نام ژان باتیست آشنا می شویم که جزو طبقه ی ممتاز و مشهور در پاریس بوده و حالا در آمستردام سکونت دارد. افکار و عقاید ژان باتیست کلمانس در مورد جامعه و انسان ها قابل تأمل است و از این رو خوانندگان بسیاری را نیز توانسته با خود همراه کند. خوانندگانی در سراسر جهان که این سقوط را باور می کنند و گاهی هم همذات پنداری می کنند و نقل قول ها و نظرات گوناگون حاکی از آن است که بسیاری آن را به خود و زمانه ی خود شبیه می دانند.

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

درباره ی نویسنده

آلبرت کامو در سال 1913 در فرانسه چشم به جهان گشوده است. آلبرت کامو علاوه بر نویسندگی در زمینه ی روزنامه نگاری نیز فعالیت داشته است. به جرات می توان گفت که در قرن بیستم بهترین نویسنده معرفی شده و مقاله ی افسانه ی سیزیف توسط او خلق شده است.

 

آلبرت کامو نویسنده ی اثر سقوط

 

نقد و بررسی کتاب سقوط

می توان گفت نویسنده ی این کتاب دنیا را به طرز عجیبی به تصویر کشیده است. خواننده با سطر سطر این کتاب جهان و انسان ها را از دید دیگری بررسی می کند. آنچه که باعث جذابیت شده است روایت داستان از زبان ژان باتیست کلمانس است که با نفر دومی سخن می گوید؛ اما هیچ نقل و قولی از طرف او شنیده نمی شود. همین ویژگی باعث می شود تا خواننده احساس کند شخصیت اصلی داستان روبروی او نشسته و از هر آنچه در سر دارد برایش تعریف می کند.

ژان باتیست از دیدگاه واقعی به رفتار و کردار انسان ها نگاه می کند. مهم ترین مسئله ای که به آن اشاره می کند یک نواختی زندگی انسان ها است. اینکه ما عادت می کنیم به جایگاهی که در آن هستیم، به بودن با آدم هایی که نباید باشند. واقعیتی که در این اثر بیان می شود این است که برخی از انسان ها از روی خودخواهی و حتی عادت، تن به زندگی با کسانی می دهند که آنها را از داشتن روزهای شاد و پرآرامش منع می کند.

ژان باتیست کار های خود را قضاوت می کند، در حالی که در تمام دوران زندگی سعی کرده بود هیچگاه مورد قضاوت قرار نگیرد. شاید صدای خنده ای که روی پل شنیده بود ترس او از قضاوت شدن را بیشتر کرده بود. فردی که به شدت خود را قبول داشت و برخی لذت ها را بر خود حرام کرده بود تا کسی به دید به او نگاه نکند. با این حال دیدگاه او به آدم ها دقیق تر بود. خواندن این کتاب باعث می شود تا به ساده ترین موضوعات هم نگاه عمیق و دقیقی داشته باشیم.

ژان باتیست فردی بود که خود را در درجه ی بالایی می دید، ولی در باور خود ادای احترام به دیگران را پرورش داده بود. او انسان شریفی بود که می توانست به راحتی با هرکسی سخن آغاز کند. برای او آبرو مهم ترین چیزی بود که می توانست شخصیت او را در تمام عمر به قاطعیت حفظ کند.

مسئله ای که شاید او را به فکر فرو می برد و عذاب می داد نشان دادن توانایی های جسمانی خودش بود. او برخی از افراد را دور خود بسیج کرده بود تا در صورت نیاز برای رسیدن به اهدافش استفاده کند. فکر کردن به آن دوران او را اذیت می کرد.

در قسمتی از داستان ژان باتیست اشاره می کند به خود خواهی ما انسان ها؛ که در هر زمان دوست داریم برای ما دلسوزی بشود. این عین واقعیت است حتی مجرمین هم این حق را به خود می دهند و اگر چنین اتفافی بیفتد احساس رضایت می کنند. در واقع ما مدام در حال دلسوزی کردن به خودمان هستیم و دوست داریم همه چی آنطور پیش برود، ما می خواهیم. دوست داریم همیشه حق را به ما بدهند و ما را قضاوت نکنند؛ و این موضوع تلخ ترین واقعیت زندگی است.

ژان باتیست به شدت از واقعیت های بیهوده ای که صورت می گرفت بیزار بود. او درک کرده بود که گاهی برخی تحلیل ها، برخی اتفاقات به بیهوده ترین شکل ممکن اتفاق می افتد بی آنکه کسی بخواهد نگاه ژرفی به آن داشته باشد.

با خواندن این کتاب می توان دریافت که تا جهان پابرجاست نمی توان از قضاوت ها دوری کرد. تا هستیم و به زندگی ادامه می دهیم، گاهی محکوم می شویم و گاهی محکوم می کنیم.

هر لحظه مخاطب کنجکاو تر می شود تا دلیل سقوط را بفهمد، ورق می زند تا سرانجام به کشف مهمی از آن شب برسد. شبی که بعد از آن ژان باتیست با خود عهد کرد تا دیگر هیچ گاه به هنگام شب از روی آن پل نگذرد.

 

سقوط اثر خواندنی از آلبرت کامو

 

به قلم: مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

فرهنگ پوچ گرایی به شدت در داستان دیده میشد، آثار آلبر کامو خیلی ناامید کننده و خالی از هرگونه انگیزه ای هستند، این کتاب را تنها به کسانی توصیه. میکنم که به رمان های غم انگیز علاقه دارند.

1400-10-26

سیدعلیرضا

سقوط از نوشته های خوب آلبرکامو با ترجمه خانم تدین برای مطالعه را پیشنهاد میکنم که اگر از سبک نوشته های کامو خوشتان می‌آید دانلود کنید

1400-10-17

برچسب ها