×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
صدسال تنهایی

دانلود کتاب صوتی صدسال تنهایی

صدسال تنهایی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : صدسال تنهایی

نویسنده : گابریل گارسیا مارکز

ناشر صوتی: جیحون

ناشر: کتابسرای نیک

مترجم : کاوه میرعباسی

گویندگان : هوتن شاطری پور, آسمان مصطفایی

زمان کل : 18 ساعت و 28 دقیقه

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 70000 تومان


معرفی کتاب

"صدسال تنهایی"

صد سال تنهایی با عنوان اصلی (One Hundred Years of Solitude) برجسته ترین اثر نویسنده مشهور کلمبیایی ، گابریل گارسیا مارکز (Gabrila Garcia Marquez) می باشد که با ترجمه ای از کاوه میرعباسی با صدای هوتن شاطری پور و آسمان مصطفایی توسط انتشارات کتابسرای نیک منتشر شده است .

این رمان در سبک رئالیسم جادویی نگاشته شده است. صد سال تنهایی تاکنون به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده و بیش از 30 میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است. این موضوع رمان صد سال تهایی را در زمره یکی از پرفروش ترین و مشهورترین کتابهای ادبیات قرار می دهد. این کتاب نخستین بار در سال 1967 در آرژانتین چاپ شد و در یک هفته تمام نسخه های آن فروخته شد. گابریل گارسیا مارکز به دلیل نگارش این رمان، در سال 1982 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. به گفته خود نویسنده این کتاب در مدت 15 ماه نگاشته شده است و در تمام این مدت خود را در خانه زندانی کرده است.کتاب از زبان سوم شخص بیان می شود، نویسنده با استفاده از توصیف کولی ها در داستان و همچنین کارهای عجیب و جادویی کولی ها و ادغام این موضوع با شباهت هایی از زندگی اجتماعی مردم کلمبیا سبک رئالیسم جادویی را پدید آورده است.

کتاب از صحنه اعدام یکی از شخصیت های داستان آغاز می شود.جایی که این فرد خاطرات خود را مرور می کند. کتاب زندگی شش نسل از خانواده "بوئندیا" را شرح می دهد. اولین نسل این خانواده در یک دهکده به نام "ماکوندو" ساکن می شود. این منطقه خیالی در منطقه ای در شبه جزیره کارائیب به تصویر کشیده می شود. این مکان آنقدر دور افتاده و بکر است که در آن هنوز خیلی از چیزها اسم ندارند و برای همین برای صدا کردنشان باید به آن اشاره کرد. خانواده بوئندیا با سکونت در این دهکده یک تمدن جدید را شکل می دهند. در همین زمان ورود کولی های به دهکده و رفتار جادویی آنها باعث اتفاقاتی می شود. سردسته این کولی ها "ملکیادس" نقش پر رنگی در روایت داستان دارد. از ابتدای داستان نویسنده یک  شجره نامه برای شخصیتهای داستان مشخص می کند. این چارچوب وقتی به اواسط داستان و شخصیت های بسیار زیاد آن می رسید خیلی کاربردی است. نام گذاری شخصیتها که نام هر شخصیت به همراه نام پدر و پدربزگ همراه است، در پیچیدگی داستان و نیاز به این شجره نامه بی تاثیر نیست. در این کتاب یک تعلیق منحصر به فرد وجود دارد که مخاطب را تا پایان داستان همراه نگه می دارد تا  به معمای این داستان پی ببرد.

گابریل خوزه گارسیا مارکز نویسنده، ناشر و فعال سیاسی در سال 1927 در کلمبیا متولد شد. وی برای تحصیل به پایتخت کلمبیا رفت و در همانجا به نویسندگی علاقه مند شد. بعد از فارغ التحسیلی از مدرسه به تشویق خانواده به تحصیل حقوق پرداخت. اما بعد از مدتی نتوانست فکر نوشتن را از سر بیرون کند و متوجه شد که هیچ کاری به انداز آن به او روحیه نمی دهد. ماکز در اولین کتاب خاطراتش با عنوان "زنده ام که روایت کنم"  بیان می دارد که همه الهامات خود در نوشته هایش را از دوران کودکی الهام گرفته است. او در دهه 1940 به روزنامه نگاری روی آورد و اولین داستان های کوتاهش را در همین زمان به رشته تحریر درآورد. گابریل در سال 1954 در کسوت خبرنگاری به رم رفت و در سال 1955 پس ار بسته شدن روزنامه به پاریس رفت. وی در سال 1965 نگارش کتاب صد سال تنهایی را شروع کرد  و دوسال یعد یعنی سال 1967 آن را به پایان رساند. او در سال 1999 لقب مرد سال آمریکای لاتین را به دست آورد. یک سال بعد مردم کلمبیا از وی خواستند که ریاست جمهوری کلمبیا را بپذیرد که وی این پینشهاد را رد کرد. وی در سالهای پایانی عمرش دچار بیماری آلزایمر شده بود. مارکز در سال 2014 در منزل خود در مکزیکو سیتی درگذشت.

شما می توانید به بخشی از این کتاب در نسخه نمونه صوتی گوش فرادهید.

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 شناسنامه 00:01:18
2 عناوین موجود در کتاب صوتی 00:01:05
3 تقدیم 00:00:23
4 فصل اول 00:47:10
5 فصل دوم 00:46:50
6 فصل سوم 00:56:45
7 فصل چهارم 00:54:04
8 فصل پنجم 01:00:37
9 فصل ششم 00:48:25
10 فصل هفتم 00:52:49
11 فصل هشتم 00:49:39
12 فصل نهم 00:54:54
13 فصل دهم 00:57:07
14 فصل یازدهم 00:53:43
15 فصل دوازدهم 00:56:34
16 فصل سیزدهم 01:02:23
17 فصل چهاردهم 01:05:07
18 فصل پانزدهم 00:59:40
19 فصل شانزدهم 00:52:41
20 فصل هفدهم 01:03:25
21 فصل هجدهم 00:58:11
22 فصل نوزدهم 00:56:21
23 فصل بیستم 00:49:12
  • برنده شدن جایزه نوبل ادبیات در سال 1982 توسط گابریل گارسیا مارکز به دلیل نگارش کتاب صد سال تنهایی

نقد و بررسی رمان صد سال تنهایی

رمان صد سال تنهایی یکی از معروفترین آثار باقیمانده از نویسنده ای مشهور، گابریل گارسیا مارکز است. مسلما شما تاکنون نام این رمان را در لیست صد رمان برتر که باید قبل از مرگ خواند، دیده اید. افراد زیادی نیز با دیدن نام این کتاب در این لیست به سراغ مطالعه ی آن رفته اند اما به جرات میتوان گفت که تعداد محدودی از این هزاران نفر موفق شده اند که این کتاب را تا انتها بخوانند و معنای آن را درک کنند.

 یکی از اصلی ترین چالش هایی که در هنگام مطالعه ی کتاب صد سال تنهایی ممکن است با آن روبرو شویم و از خواندن ادامه ی کتاب منصرف شویم، تعداد زیاد اسامی دشوار اسپانیایی است. مسلما این تعداد زیاد نام های اسپانیایی برای فارسی زبانان بسیار سخت است و مطالعه ی چنین کتابی را با دشواری همراه می کند اما نمی توان این حقیقت را کتمان کرد که با وجود چنین شرایط سختی، بسیاری از افراد تا پایان آن را نیز مطالعه کرده اند.

 سختی مطالعه ی کتاب صد سال تنهایی محدود به آغاز این کتاب است و هر چقدر که بیشتر مطالعه را ادامه دهید، بیشتر از جذابیت و محتوای فوق العاده ی کتاب لذت خواهید برد؛ بنابراین راه حلی را به شما پیشنهاد می دهم که خواندن این کتاب برایتان راحت شود و بتوانید آن را تا انتها ادامه دهید و از لذت خواندن این کتاب مشهور، محروم نشوید. بهتر است از همان ابتدا که کتاب را آغاز کرده اید، دفترچه یادداشتی را کنار خود بگذارید و شجره نامه ی خانواده ها و افرادی که در داستان حضور دارند را به طور خلاصه ثبت کنید.

One Hundred Years of Solitude

 

صد سال تنهایی؛ ترکیبی از سبک رئالیسم و سورئالیسم

 کتاب صد سال تنهایی برای اولین بار در سال 1967 در کشور آرژانتین منتشر شد و از همان ابتدا نیز با تیراژ 8000 نسخه در دسترس مردم قرار گرفت. جالب است بدانید که تمام نسخه های چاپ شده از این کتاب در همان هفته ی آغازین به طور کامل فروخته شد و این موضوع موفقیت چشمگیری را برای نویسنده ی کتاب (گابریل گارسیا مارکز) به همراه داشت. تا امروز حدود 30 سال از چاپ نخستین جلد کتاب صد سال تنهایی میگذرد و میلیون ها نسخه چاپی از این کتاب نیز در سراسر جهان به 40 زبان زنده ی دنیا ترجمه شده است و به فروش رسیده است. این کتاب مشهور باعث شد تا جایزه ی نوبل ادبیات سال 1982 به گابریل گارسیا مارکز تعلق یابد و این افتخار بزرگی بود که در مقایسه با دیگر آثار مشهور در این دوره، این جایزه نصیب او شد.

سال های 1950 الی 1960 در دوره ای از تاریخ ادبیات جهان قرار گرفته بود که بیشتر نویسندگان آثار مختلف علاقه مند به استفاده از سبک واقع گرایی اجتماعی بودند و حضور سبک رئالیسم به وضوح در آثار مختلف این نویسندگان دیده میشد. با ورود و انتشار کتاب صد سال تنهایی در عرصه ی ادبیات جهانی، شاهد ایجاد نوعی شوک ادبی بودیم که بستری مناسب را برای تولد اثر ادبی دیگری به نام رئالیسم جادویی آماده کرد.

رئالیسم جادویی سبکی متفاوت از واقع گرایی اجتماعی (رئالیسم) میباشد و شاید بتوان ادعا کرد که آن میزان غم و اندوهی که در سبک واقع گرایی اجتماعی وجود دارد، در این سبک جدید جای خود را را به حالت های هیجانی داده است.

 مارکز در این سبک جدید، نگاهی واقع گرایانه به جریانات داستان دارد اما درست در نقطه ی اوج داستان و دقیقا در همان لحظه ای که شما انتظار دارید ادامه ی داستان را بدانید، ناگهان اتفاقی عجیب و غریب و کاملا دور از ذهن رخ میدهد که شما را بسیار متعجب و شگفت زده خواهد کرد و شاید اصلا هیچ ربطی به جریان واقعی که منتظر ادامه ی آن بودید نداشته باشد! همین ویژگی کتاب صد سال تنهایی و دیگر کتاب های سبک رئالیسم جادویی باعث شده است تا تنها مخاطبان خاصی به سراغ ان بیایند و طاقت مطالعه ی این کتاب را داشته باشند! البته برخی از افراد نیز عاشق چنین ماجراهای غیر منطقی و چنین اتفاقات غیر منتظره ای می باشند و از همان ابتدا شیفته ی این کتاب خواهند شد! بنابراین ویژگی های شخصیتی خود شما نیز در تعیین نوع کتابی که قصد مطالعه ی آن را دارید، بسیار تاثیر گذار و با اهمیت است.

نجات ادبیات اسپانیا

 

نجات ادبیات اسپانیا با تولد کتاب صد سال تنهایی

در دهه ی شصت در کشور اسپانیا، شاهد آن بودیم که به صورت ناگهانی گروهی دیگر از نویسندگان روشنفکر پا به عرصه ی ادبیات گذاشتند. این گروه از نویسندگان عقیده داشتند که ادبیات اسپانیا باید از محدودیت های نوشتاری گذشته رها شود و آثار ادبی مختلف، بدون وجود هیچ گونه چارچوب و قاعده ای انتشار شوند. این جریان فکری به طور چشمگیری در حال رواج یافتن در میان افراد ادبی مشهور بود و دیگر ب تدریج ادبیات بومی (از لحاظ نوشتاری و نگارشی) جای خود را به روشنفکران ادبی و آثار بی قاعده و بدون چارچوب داده بود. در چنین شرایطی نمی شد گفت که این موضوع به نفع ادبیات اسپانیا بود! بالعکس، با ورود این شیوه ی نوشتاری نوین آثاری که در حقیقت فاقد ارزش ادبی بودند پا به عرصه چاپ گذاشتند و ادبیات اسپانیا حالت بیمار گونه ای به خود گرفت. برای مثال به یکی از آثار گئورگ پیرس اشاره میکنیم، این نویسنده ی معروف اقدام به خلق اثری کرد که پر کاربرد ترین حرف اسپانیایی (یعنی e) را از کل متن کتاب حذف کرد!

پیامد خلق چنین آثاری، ناتوانی مردم جامعه در مطالعه ی کتاب و پایین آمدن سرانه ی کلی مطالعه در کشور بود. هنگامی که کتاب صد سال تنهایی در سال 1967 با رعایت همان علائم نگارشی قدیمی و با هدف بومی سازی ادبیات آمریکای لاتین وارد عرصه شد توانست جان دوباره ای بر پیکر ادبیات کهن بدمد. با وجود آنکه در پی انتشار این کتاب سبک محتوایی جدیدی متولد شد، سبک نگارش این کتاب همان به شیوه ی گذشته کامل و بومی بود و تفسیرهای شاعرانه و تخیلی باعث ایجاد نوعی حد و مرز میان سبک رئالیسم جادویی و واقع گرایی اجتماعی شد.

گابریل گارسیا مارکز

 

درباره نویسنده

گابریل گارسیا مارکز (گابریل خوزه گارسیا مارکز) یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران اهل کشور کلمبیا بود و در سال 1927 در خاک همین سرزمین، متولد شد. مارکز توسط مادربزرگ و پدربزرگش در شهر فقیری به نام آرا کاتا در شمال کشور کلمبیا رشد یافت و بعدها نیز در بسیاری از آثار خود از خاطرات آن زمان مطالب بسیاری را نوشت. یکی از معروف ترین کتاب های او که عمده ترین مطالب آن مربوط به خطرات دوران کودکی و نوجوانی اش در کلمبیا میباشد، “زنده ام که روایت کنم” نام دارد.

در سال 1947 مارکز وارد دانشکده ی حقوق دانشگاه بوگوتا شد و با روزنامه های مختلفی مشغول به کار شد. او پس از مدت کوتاهی تحصیلات خود را در دانشگاه رها کرد و تنها به سراغ نگارش داستان هایی کوتاه در مطبوعات رفت. اولین کتاب مارکز در 23 سالگی او انتشار یافت. این کتاب (ساعت شوم) نام داشت و به خوبی نشان میدهد که مارکز بسیار تحت تاثیر نوشته های ویلیام فاکنر آمریکایی قرار گرفته بود. از دیگر آثار مارکز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پاییز پدرسالار
  2. عشق سال های وبا
  3. ژنرال در هزارتوی خود
  4. خاطرات روسپیان غمگین من
  5. سرگذشت یک غریق
  6. ارندیرای ساده دل و مادربزرگ سنگدل اش
  7. طوفان برگ
  8. کسی به سرهنگ نامه نمی نویسد
  9. تشییع جنازه مادربزرگ
  10. گزارش یک مرگ
  11. زائران غریب
  12. از عشق و شیاطین دیگر
  13. بوی خوش گواوا
  14. سفر پنهانی میگل لیتین به شیلی
  15. زیستن برای بازگفتن
  16. رسوایی قرن و دیگر نوشته ها
  17. یادداشت های روزهای تنهایی
  18. یادداشت های روزهای تنهایی

در سال 1965 مارکز نگارش رمان صد سال تنهایی را آغاز کرد و در سال 1967 آن را به پایان رساند. بسیاری از منتقدان معتقدند که این کتاب باعث مشهوریت مارکز و موفقیت های چشمگیر او در آثار بعدی اش شد. برنده شدن این کتاب و دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال 1982، مهر تاییدی بر این نظریه بود. بنیاد نوبل در بیانه خود، مارکز را «شعبده باز کلام و بصیرت» توصیف کرد.

مارکز یکی از آن دسته نویسندگانی بود که علاقه ی زیادی به سفر و گشت و گذار در نقاط مختلف دنیا داشت و از دیدن آداب و رسوم و نوع فرهنگ ملل مختلف لذت می برد. او سفرهای زیادی به چند کشور بلوک شرق و اروپا و آمریکای لاتین داشت و در نهایت مکزیک را برای سکونت انتخاب کرد. همین موضوع نیز باعث شد تا مارکز بتواند در کتاب صدسال تنهایی یک سرزمین جدید و مردمانی گوناگون را خلق کند که دارای سبک زندگی خاصی بودند و در این کتاب چندین دوره از زندگی این افراد را به تصویر میکشد.

ماوراء الطبیعه

 

بعد ماوراء الطبیعه

در رابطه با کتاب صد سال نهایی می توان به این موضوع اشاره کرد که نثر این کتاب بسیار غنی است و دارای انسجام نگارشی قوی میباشد؛ اما در رابطه با محتوای این کتاب حقیقتا بعد ماوراء الطبیعه رنگ و بویی از تخیلات بشری را به خوانندگان القاء میکند. همین موضوع نیز باعث شده است تا عده ای معتقد باشند که مارکز بیش از حد متعارف به افسانه و تخیلات متوسل شده است و این اغراق های خیال انگیز باعث ازبین رفتن اعتماد حواننده خواهد شد؛ اما آیا واقعا به نظر شما نیز برای دنیای تخیلات میتوان حد و مرزی را تعیین کرد؟ آیا حد و مرزی باید برای نویسندگان و خالق آثار مختلف تعیین کرد تا به چه اندازه از قدرت خیال خود استفاده کنند؟

پاسخ به این سوال ها جز مسائلی می باشد که نمیتوان به طور قطع در مورد آنان اظهار عقیده کرد؛ اما چیزی که برای همه ی ما واضح است آن است که دنیای خیال و رویا پردازی بشری، بی انتها و بی حد و مرز است و هیچکس نمیتواند برای افراد دیگر چارچوبی را معین کند تا به چه اندازه ای در این دنیا قدم بگذارد. اکنون می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که اساس سبک رئالیسم جادویی نیز همین میباشد! همین که شما رواینتی به ظاهر اجتماعی و کاملا منطقی را بیان کنید و ناگهان دنیای تخیلات تان نیز وارد دنیای حقیقتان شود و نتوانید حد و مرزی را بین این دو دنیا ایجاد کنید یعنی درگیر سبک رئالیسم جادویی شده اید.

محتوای کتاب صدسال تنهایی

 

بررسی محتوای کتاب

شاید کسانی که کتاب صد سال تنهایی را مطالعه کرده باشند، با خود فکر کنند که شاید کمی محتوای کتاب خشن است و برخی از رویداد ها در این کتاب قلب آدمی را تحت فشار قرار میدهد. این موضوع نیز تا حدودی صحیح است؛ چرا که مارکز در کلمبیا زاده شده بود و تا حدودی نیز در آثار او نشانه هایی از جنگ و نا ارامی دیده میشود؛ اما سوالی که اکنون بهتر است آن را از خود بپرسید آن است که چرا از واقعیت های سیاسی و اجتماعی گریزان هستید؟ چرا دوست ندارید تا با حقیقت تاریخ و زندگی بشر آشنا شوید؟ خشونت و واکنش های هیجانی جزیی از غریزه ی تمامی موجودات زنده ی جهان می باشد و انسان نیز زنده است و در هر جامعه ای که حضور داشته باشد، نشانه هایی از جنگ و خشم و ... دیده خواهد شد. کتاب صد سال تنهایی به خوبی این تصویر را برای شما زنده خواهد کرد که انسان از سالیان دراز با مشکلات و چالش های بسیار زیادی روبرو بوده است و بسیاری از این معضلات پس از سال های طولانی و روزها پیاپی ممکن است باز هم تکرار شوند و نمی توان جلوی تکرار این اتفاقات را گرفت.

 داستان خانواده ی بوئندیا و روایت شش نسل پیاپی در سرزمینی خیالی به نام ماکوندو در کتاب صد سال تنهایی شما را با خود همراه خواهد کرد و شاید شما بتوانید در این کتاب طبیعت انسان و ذات انسانی که با خیالات و رویاها ترکیب شده است را به خوبی درک کنید. این کتاب چیزی را به شما نشان خواهد داد که بسیاری از انسان ها بدون درک آن از دنیا چشم بسته اند و دار فانی را گفته اند. شما با خلق یک سرزمین و تولد موجودات آن و زوال حیات روبرو خواهید شد. آیا تاکنون به زوال حیات و دنیای اطرافتان فکر کرده اید؟ آیا تاکنون حس کرده اید که تمامی انسانها تا چه اندازه تنها هستند و با همین تنهایی به دنیا آمده و از دنیا میروند؟

همه ی این مسائل، حقایقی میباشند که شما در سرزمین ماکوندو (برخی معتقدند که این واژه معادل زادگاه نویسنده یعنی شهر اراکاتا در کلمبیا است.) با انها اشنا خواهید شد. داستان این کتاب جذاب قرار است با موضوع مرگ آغاز شود! شاید برای اولین بار است که میشنوید مرگ یک انسان قرار است باعث خلق یک داستان حیات شود!

شخصیت اصلی داستان ما یک سرهنگ نظامی ارتش به نام آرکادیو بوئندیا میباشد. درست در زمانی که این فرد مرتکب یک قتل میشود و در آستانه ی اعدام قرار دارد، قرار است سرزمینی زیبا بوجود آید که بعدها ماکاندرو نام می گیرد و این سرزمین قرار است نجات دهنده ی بوئندیا و نسلی که از او باقی میماند، شود.

یکی از نکات جالبی که مسلما در کتاب مارکز با ان روبرو خواهید شد و ممکن است این موضوع تا حدی شما را شگفت زده و یا حتی ناراحت کند آن است که مارکز سعی کرده است در کتاب صد سال تنهایی تا حد ممکن، قوانین اجتماعی را زیر پای بگذارد و همراه با انها قوانین اخلاقی را نیز نقض میکند؛ بنابراین به شما توصیه میکنیم که آستانه ی تحمل خود را در حین مطالعه ی کتاب بالا ببرید و انتظار روبرو شدن با یک مدینه ی فاضله را نداشته باشید. مسلما زیر پا گذاشتن قوانین اجتماعی و اخلاقی جز مسائلی میباشد که ممکن است در هر زمان و مکانی اتفاق بیفتد اما متاسفانه بسیاری از نویسندگان و خلق کنندگان آثار بزرگ ترجیح میدهند به این حقایق اشاره ای نکنند تا کتاب آنها مورد تایید خواننده واقع گردد اما مارکز با زیرپا گذاشتن این قوانین به خوبی به این واقعیت اشاره کرده است که هیچگاه نمی توان رذایل اخلاقی را از جامعه حذف کرد و این رذایل در طول تاریخ نیز تکرار میشوند.

فضای مه آلودی که در کل روایت داستان وجود دارد، همان تنهایی انسان ها است. با وجود آن که شش نسل در سرزمین ماکوندو زندگی کردند و سرزمین ماکوندو انسان های جدیدی را به خود میدید، همه ی این مردمان تنها بودند و سرنوشت آنان نیز با تنهایی گره خورده بود. در حین مطالعه ی کتاب خواننده کتاب این حقیقت تلخ را میپذیرد که روزی نام همه ی مردمانی که اکنون در حال زندگی می باشند، به فراموشی سپرده خواهد شد.

آموزنده ترین جملات صدسال تنهایی

 

جذاب ترین و آموزنده ترین جملات

  • زمان نمی گذرد. بلکه فقط تکرار می شود.
  • اگر روزی انسان در کوپه درجه یک مسافرت کند و ادبیات در واگن بار. کار دنیا به سر آمده!
  • نسل های محکوم به صد سال تنهایی. فرصتی برای زندگی دوباره در روی کره زمین نخواهد داشت.
  • فقر یعنی بردگی عشق.
  • زیباترین جملات کتاب صد سال تنهایی
  • روزی که قرار بشود بشر در کوپه درجه یک سفر کند. ادبیات در واگن کالا. دخل دنیا آمده است.
  • گذشته دروغی بیش نیست و خاطره بازگشتی ندارد. هر بهاری که می گذرد دیگر بر نمی گردد و حتی شدیدترین و دیوانه کننده ترین عشق ها هم حقیقتی ناپایدار است.
  • جهان چنان تازه بود که بسیاری چیزها هنوز اسمی نداشتند و برای نامیدن شان می بایست با انگشت به آن ها اشاره کنی.
  • هیچ آرمانی در زندگی ارزش این همه سرافکندگی و خفت را ندارد.
  • مردها چه قدر عجیبند! از یک طرف تمام عمر خود را به جنگ با کشیش ها می گذرانند و از طرف دیگر کتاب دعا هدیه می دهند.
  • آنچه از تو ناراحتم می کند این است که همیشه درست آنچه را که نباید بگویی. می گویی
  • ادبیات بهترین بازیچه ای است که بشر اختراع کرده است تا مردم را مسخره کند.

 

متنهای زیبای کتاب صد سال تنهایی

  • زن گذاشت تا اشک او تمام شود. با نوک انگشتان سر او را نوازش می کرد. بدون اینکه او را وادار به اعتراف کند که به خاطر عشق اشک می ریزد.
  • اولین آنها را به درختی بستند و آخرین آن ها طعمه مورچگان می شود.
  • نسل های محکوم به صد سال تنهایی فرصت مجددی روی زمین نداشتند.
  • وقتی کسی مرده ای زیر خاک ندارد. به آن خاک تعلق ندارد
  • به این نتیجه رسیده بود که راز سعادت دوران پیری. چیزی جز بستن پیمانی شرافتمندانه با تنهایی نیست.

اقتباس تصویری از کتاب صد سال تنهایی

 

اقتباس تصویری از کتاب صد سال تنهایی

جالب است بدانید که تا امروز، از 17 رمان نوشته شده توسط مارکز، اقتباس تصویری صورت گرفته است و این موضوع تنها مربوط به اثر معروف او (صد سال تنهایی) نمی باشد. در نهایت پیشنهاد بسیاری از کمپانی های معروف و کارگردانان سرشناس به بازماندگان خانواده ی مارکز برای ساخت فیلم سینمایی صد سال تنهایی، در نهایت این افراد با پیشنهاد کمپانی فیلم سازی نتفلیکس موافقت کردند و حق قانونی ساخت این فیلم به این کمپانی معروف تعلق گرفته است. از مهم ترین شرایطی که باعث پذیرش این پیشنهاد کمپانی نتفلیکس توسط خانواده مارکز شد آن است که این کمپانی پذیرفته است که این فیلم را زبان اسپانیایی تولید کند و قسمت هایی اصلی از جریانات این داستان نیز در خاک کلمبیا فیلمبرداری خواهد شد، بعلاوه رودریگو گارسیا و گونسالو گارسیا برانچا، فرزندان گابریل گارسیا مارکز تولید کنندگان اجرایی این سریال خواهند بود.

کتاب صدسال تنهایی

ویکی پدیا کتاب صدسال تنهایی

https://fa.wikipedia.org/wiki/صد_سال_تنهایی

 

نتیجه گیری

همانطور که اشاره کردیم، آشنایی با نام ها و شجره ناممه های موجود در کتاب صد سال تنهایی کمی دشوار است و برای آشنایی با جریان اصلی داستان و لذت بردن از روایت ان، بهتر است خوانندگان کتاب از ترجمه ای روان و حرف ای استفاده کنند. یکی از بهترین نسخه های چاپی این کتاب در بازارها متعلق به نشر کتابسرای نیک و ترجمه ی کاوه میرعباسی میباشد.

اپلیکیشن کتابچین این امکان را برای شما بوجود آورده است تا در هر زمان و مکانی که هستید، به راحتی نسخه ی چاپی و صوتی کتاب صد سال تنهایی (به گویندگی هوتن شاطری پور، آسمان مصطفایی) را تهیه کرده و از روایت داستان لذت ببرید.

 

 

به قلم مرتضی ملک جاری

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

کتاب های دیگری از نویسنده گابریل گارسیا مارکز

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
شیرین نوبهاری

خیلی وقت بود که حتی با اسم این کتاب هم اسم خوبی میگرفتم ولی بالاخره تو سه روز گذشته تصمیم گرفتم ببینم چی نوشته که جایزه نوبل برنده شده، هم به صورت نوشتاری و هم صوتی کتاب رو دنبال کردم، البته قبل از شروع تو گوگل سرچ نکردم ببینم موضوع چیه تا ببینم روش خوندنش رو هم آموزش دادن دوستان، برای همین سی چهل صفحه ای که جلو رفتم گیج و پیج شدم از اسامی و اینکه الان در مورد کدوم پسر یا پدر داره صحبت میکنه راوی،شجره نامشون رو در گوگل یافتم و پرینت گرفتم و گذاشتم لای کتاب و سه روز بیشتر طول نکشید خوندنش و برای خیلی لذت بخش بود، با وجود اینکه خیلی جاهاش تخیلی بود ، برام اهمیتی نداشت و چطور شش نسل رو به تصویر دیده بودم و تکرار زندگی اکثریت برام جالب بود، بخصوص صفحه ی آخر و کشف راز و رمز ملکیادس،…… من پیشنهاد میکنم بخونید حتما، جالب هست که بهتون بگم من بعد خوندن کتاب چند روزیه به این فکر میکنم که این عمر چهل و یک ساله ای که رسیدم بهش، تکرار زندگیه کدوم مادربزرگه مادربزرگه مادربزگه مادربزرگم بودم ، و یعنی من زندگیه اون رو تکرار کردم !!! عشق،شکست، زندگی و و و !!!!!!

1401-10-09

زیبا

کسایی که کتاب رو خوندن میشه بگن سانسورش کردن یا نه؟

1401-07-14

میثم رضوانی

چرا صدای نسخه نمونه پخش نمیشه تا انتخاب مطمئنی داشته باشیم؟

پشتیبان سایت

نسخه نمونه تست شد مشکلی ندارد درصورتیکه برای شما اجرا نمی شود لطفا اینترنت خود را عوض کنید و یا از مرورگر دیگری استفاده نمائید.

1401-02-23

فرشته

خوب بود

1400-12-05

Pooya Manafi

عالییییی بود

1400-11-30

علیرضا کاویان

واقعا کتابش خیلی خیلی عالیه... جالب جذاب .. ممنون بابت این لطفتون و همچین کتابای باارزشی که تهیه وکرده و قرارمیدید برای مردم..⭐⭐

1400-09-03

arezoo

اخر کتاب به جزئیات زیادی میپردازه کمی خسته کننده میشه.

1400-05-14

محمدصادقی

بی نظیر ،پیشنهاد میکنم حتما مطالعه بفرمایید

1400-05-01

عطاالله رجبی

من باهاش ارتباط برقرار نکردم.

1400-04-27

افسانه همت زاده

آدم فکری میشه.

1400-04-23

میثم جلالی

من که ارتباط خاصی با کتاب گرفتم.

1400-04-12

zohre shahmoradi

آدمو به چالش میکشه، بعضی جاها میخندی بعضی جاها گریه میکنی.

1400-04-09

رضا شریعتی

جزء کتابایی هست که حتما باید بخونید.

1400-03-29

رضا غلامی

شگفت انگیزه.

1400-03-24

جعفر هادوی

من ده روز طول کشید تا گوش کردم. وقت بیشتری نیازه که براش بزارین.

1400-03-23

مطهره محمدی

داستان رو در فضای آروم بخونین یا گوش بدین که متوجه روابط بین افراد و اتفاقاتی که میفته، بشین.

1400-03-22

مریلا طاووسی

صدای بسیار دلنشین گوینده رو دوست داشتم.

1400-03-12

فاطمه علیزاده

حتما مطاله کنید.

1400-03-08

مرتضی تبار

جذابیت کتاب به اندازه شهرتش نیست.

1400-02-15

فاطمه پاکروش

من تازه شروع کردم. خیلی کند میخونم که متوجه بشم.

1399-12-25

مژده کامروا

این ترجمش از همه بهتره.

1399-12-12

بهنوش خالقی

متفاوت از رمانهای دیگست.

1399-11-29

معصومه طلعتی

یکی از سخت ترین رمانهاست. باید پیش زمینه ای از کارهای مارکز یا ادبیات امریکای لاتین داشته باشی که فهم داستان برات راحت تر باشه.

1399-11-26

نکیسا عاملی

کتاب و رمان خوبیه.

1399-09-06

ساناز

عالي

1399-03-09

برچسب ها