×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اطلس ابر

دانلود کتاب اطلس ابر

اطلس ابر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : اطلس ابر

نویسنده : دیوید میچل

ناشر : روزگار

مترجم : علی منصوری

تعداد صفحات : 680 صفحه

شابک : 978-964-374-481-6

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 823/92

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان پلیسی جنایی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 140000 تومان


معرفی کتاب

"اطلس ابر"

کتاب حاضر با عنوان اصلی (Cloud atlas) رمانی ماجراجویانه و معمایی به قلم رمان نویس بریتانیایی ، دیوید میچل (David Mitchell) می باشد که با ترجمه ای از علی منصوری از سوی انتشارات روزگار منتشر شده و چندین بار تجدید چاپ یافته است .
این کتاب توانست برنده ی جایزه ی کتاب بریتانیا شده و دوبار نیز نامزد جایزه ادبی بوکر گردد. میچل در این اثر شگفت انگیز که فیلمی نیز بر اساس آن ساخته شده است، مرزهای زبان، ژانر و زمان را درهم شکسته و تمامی مخاطبانش را به تأمل بر میل خطرناک بشر در به دست آوردن قدرت و نتایج آن، دعوت می کند.
در بخشی از این رمان می خوانیم:
" ساعت صبح چهار بار نواخت و پنجره‎ی اتاقم، طلوعی ابری را نشان می‎داد. اندکی خوابیده بودم، اما دعاهایم برای این که با طلوع صبح موریوری ناپدید شده باشد، اجابت نگردیده بود. به او گفتم وانمود کند همین حالا خود را آفتابی کرده و اشاره‎ای به گفتگوی دیشب نکند. او نشان داد که منظورم را فهمیده، اما من ترس بزرگتری داشتم: هوش یک سرخپوست با بوئرهاف قابل مقایسه نیست. در راهرو به طرف اتاق غذاخوری افسران به راه افتادم (پرافِتِس همچون توسنی جوان جست خیز می‎کرد)، در زدم و وارد شدم. آقای رودریک و بوئرهاف مشغول گوش دادن به عرایض کاپیتان مالینوکس بودند. من گلویم را صاف کردم و به همگی صبح به خیر گفتم. کاپیتان خوش خلق‎مان مقر آمد که : «شما می‎توانید با گ... شدن فوری خود، صبح مرا بهتر کنید!» "

فهرست مطالب

مقدمه
روزنوشتهای آدام اوینگ از اقیانوس آرام جنوبی
نامه های زیدلگم
نیمه عمرها
مصایب شوم تیموتی کاوندیش
اوریسون سانمی
گذر سلوشا و باقی اتفاقات
اوریسون سانمی
مصایب شوم تیموتی کاوندیش
نیمه عمرها
نامه های زیدلگم
خاطرات ادام اوینگ از اقیانوس آرام
دیوید میچل
 

  • برنده جایزه ی کتاب بریتانیا برای بهترین داستان ادبی

تحلیلی بر کتاب اطلس ابر

تاریخ و جنایت و معما مفاهیمی است که ما در کتاب اطلس ابر با آن ها مواجه می شویم. نویسنده در این کتاب توانسته به زیبایی بسیاری از چارچوب های ذهنی ما را تغییر دهد. این تغییر نه تنها بعد از اتمام کتاب که در حین مطالعه کتاب کاملا واضح و مشخص است. به بیان بهتر نویسنده قصد دارد با خواننده خود بازی کند. او را مدام به گوشه و کنار داستان پرتاب کند و با خود به میان گرداب اتفاقات بکشد.

اطلس ابر با استفاده از سبک نوشتاری و بیان خاص خود توانسته مخاطب را مجذوب خود کند. به بیان بهتر دیوید میچل با تاسی از مجموعه دیوار سارتر، اطلس ابر را مجموعه از 6 داستان به ظاهر مجزا نوشته است. اما خواننده باهوش به زودی متوجه می شود که داستان ها در عین مستقل بودن از نظر مفهومی و زیر لایه ای، ارتباطی قوی با یکدیگر دارند. این اتفاق باعث می شود که خواننده ناخودآگاه دچار یک معما و یک بازی پازل شود. این اتفاق در عین جذابیت می تواند راه جدیدی برای انتقال مفاهیم مختلف و عمیقی باشد.

اما برعکس سارتر، میچل دوست ندارد مخاطب را سردرگم کند و او را بیش از حد آواره بکند. از این رو داستان ها عموما زبانی ساده و روان دارد که خواننده را مجذوب خود می کند. این زبان ساده در کنار سبک جدا نشان دادن داستان ها از یکدیگر به نوعی یک تناقض جذابی را نشان می دهد. تناقضی که می تواند مخاطب خوبی را جذب کتاب کند.

از نظر شخصیت پردازی نیز نویسنده سعی داشته چندان وارد موجودیت شخصیت نشود و تا حدی که داستان را پیش ببرد شخصیت را معرفی کرده است. این سبک شخصیت سازی مناسب خوانندگانی است که از توصیفات فراری هستند و دوست ندارند بیش از حد نیازشان شخصیتی را بشناسند. از این رو روانی کتاب چند برابر شده است.

 

اطلس ابر

 

محتوا در اطلس ابر

اما از نظر محتوایی، کتاب اطلس ابر خواننده را با مفهوم تاریخ مواجه می کند. شاید زبان کتاب اطلس ابر روان تر و ساده تر از مجموعه دیوار سارتر باشد، اما مفهومی که در کتاب حاضر مورد بررسی قرار می گیرد دست کمی از آن ندارد. در واقع میچل به دنبال این است که نشان بدهد تاریخ در زمان های مختلفی تکرار شده است و این تکرار می تواند ادامه داشته باشد. از این رو 6 داستان بیان شده در حقیقت 6 نقطه مختلف تاریخی در 6 نقطه مختلف کره زمین است.

همه ما به نوعی شنیده ایم که تاریخ می تواند تکرار شود اما به شکل عینی نمی توانیم آن را حس کنیم. این واقعیت درست مانند سرعت حرکت زمین به دور خودش است، که وجود دارد اما ما نمی توانیم آن را حس کنیم. اطلس ابر به عنوان یک آیینه تاریخی است که می تواند واقعیت تکرار تاریخ را به خوبی به ما نشان بدهد.

حال در بیان این واقعیت نویسنده از زبان رازآلود و معمایی و جنایی استفاده کرده است که بیشتر جهت افزایش جذابیت کارایی داشته است. در نهایت می توان گفت که اطلس ابر کتابی است در حد  و اندازه های مجموعه دیوار که به اندازه آن پر مفهوم و غنی اما دارای زبانی ساده تر و امروزی تر که می تواند مخاطب خوبی را جذب خود کند.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها