×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
برتری خفیف

دانلود کتاب برتری خفیف

برتری خفیف
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : برتری خفیف

نویسنده : جف اولسون

ناشر : سبکتو

مترجم : گروه مترجمین

تعداد صفحات : 268 صفحه

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 4800 تومان


معرفی کتاب

"برتری خفیف" / چیزهای کوچک مهم هستند
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The Slight Edge) اثری از جف اولسون (Jeff Olson) می باشد که با ترجمه ای از گروه سبکتو توسط انتشارات سبکتو منتشر شده است.
جف اولسون، جوان ترین مدیر فرودگاه آلبوکرکی، از مدیران برتر در شرکت های بزرگ در حوزه تکنولوژی و نویسنده ای چند میلیون دلاری است. اولسون توانست با استفاده از یک تیم کوچک، درآمد یک شرکت بزرگ را ۴۰۰ درصد افزایش دهد. او موسس یکی از بزرگترین شبکه‌های توسعه فردی در دنیا است. جف با ایده ناب خود یعنی برتری خفیف، تاکنون به میلیون‌ها نفر کمک کرده است و خودش معتقد است که جایگاهی که امروز دارد را مدیون ایده برتری خفیف است.
بعد از انتشار کتاب، افراد زیادی با ارسال نامه گفته اند که با این کتاب توانستند به رویاهای خود رسیده و زندگی‌شان را تغییر دهند. کتاب برتری خفیف باعث می شود که زندگی و خودتان را به صورت متفاوت ببینید و آن را به همان شکلی که میخواهید بسازید. در برتری خفیف می خوانید که چرا برخی اشخاص موفقند و برخی دیگر با اینکه هر روز تلاش می‌کنند اما هیچگاه موفق نمی شوند. میکروکتاب برتری خفیف به شما می‌ آموزد که چگونه با انجام کارهای بسیار کوچک، تغییراتی بزرگ در زندگی‌ ایجاد کنید. اینکه رویای شما خرید یک خانه بزرگ یا داشتن درآمد عالی است اصلا فرقی نمی کند، داشتن برتری خفیف تنها چیزی است که به آن نیاز دارید و کتاب برتری خفیف همان کتابی است که باید بخوانید.
اولین نسخه کتاب برتری خفیف در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و ۸ سال بعد جف اولسون نسخه جدیدی از آن ارائه داد که همین میکروکتابی است که شما آن را مطالعه می‌کنید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" بعد از نوشتن مطالبی در مورد شادی متوجه شدم که مردم بیشتر از مطالب توسعه فردی برای آن هیجان دارند. در واقع وقتی در مسیر توسعه فردی هستید خیلی سریع ناامید می‌شوید یا توسعه فردی مبحثی تکراری و بی‌ارزش به نظر می‌رسد اما در مورد شادی اینطور نیست.  شاید به این دلیل باشد که در مساله شادی، از ابتدا موضوع به صورت علمی و تحقیقاتی پیش رفته و مانند توسعه فردی هر کس از تجربیاتش نمی‌گوید و همچنین شادی چیزی است که همه مردم در هر زمانی می‌خواهند. برای برخی توسعه فردی به معنی کار کردن است در حالی که شادی به معنای خوشگذراندن. اما بگذارید حقیقتی را به شما بگویم، این دو موضوع دور از هم نیستند. در واقع روش‌هایی که برای شادی است همان چیزهایی است که افراد بزرگ برای توسعه فردی می‌گویند.
می‌دانم که برتری خفیف زندگی افراد زیادی را دگرگون کرده است، اما نمی‌دانستم که برتری خفیف می‌تواند بیشتر تاثیرگذار باشد به شرط آنکه فلسفه درست آن درک شود. در واقع شما برای رسیدن از فلسفه درست به اقدامات درست، نیاز به «نگرش درست» دارید تا درک‌تان از فلسه را تبدیل به اجراها و اقداماتی واقعی کند. نگرش درست را هیجانات هم می‌توان نامید. ممکن است شما حتی با وجود فلسفه‌ای درست، احساس بی‌ثباتی کنید. برای از بین بردن این نگرش ضعیف، نیاز به کلیدی بود که بالاخره توانستم آن را پیدا کنم."

فهرست مطالب

میکر وکتاب چیست؟

درباره کتاب

درباره نویسنده

فصل اول

عملکرد برتری خفیف

ولگرد ساحلی و میلیونر

اولین عنصر

عنصر گمشده

انتخاب

سنبل آبی

سطل

در انجام کارهای پیش پاافتاده ماهر شوید

فصل دوم

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید

در دام جهش کوآنتومی نیافتید

راز شادی

اثر موجی

فصل سوم

با سکه یک سنتی شروع کنید

دو مسیر زندگی

مهارت در برتری خفیف

روی خودتان سرمایه گذاری کنید

یادگیری تئوری یا عملی

فصل چهارم

یادگیری از منتورها

چهار هم پیمان برتری خفیف

قدرت تکمیل

عادت های برتری خفیف را در خودتان پرورش دهید

۳ قدم تا رسیدن به رویاها

پیشنهاد میکروکتاب بعدی

نگاهی به کتاب برتری خفیف

همه ما دوست داریم روزی به معنی واقعی کلمه موفق شویم و آن را با عمق وجودمون درک کنیم. اگر خوب به عمق و مفهوم زندگی نگاه کنیم، همه انسان ها به امید رسیدن به این موفقیت است که زنده هستند و از دست دادن امید رسیدن به این مرحله می تواند انسان را تا سر حد مرگ و خودکشی بکشاند. هر کدام از ما بر اساس زندگی و شخصیتی که داریم تعریف خاصی از موفقیت در ذهن خودمان داریم. داشتن ثروت زیاد، رسیدن به مدارج تحصیلی بالاتر، داشتن زندگی ساکت و آرام و هر چیز دیگری که شاید تنها و تنها برای خودتان معنی داشته باشد؛ بنابراین موفقیت یک هدف شخصی برای هر فرد محسوب می شود که تلاش می کند به آن برسد. اولین مسیر تلاش کردن که بسیاری هم خواهان دارد، سخت کار کردن است. بسیاری از ما صبح ها قبل از طلوع خورشید سر کار می رویم و تا شب کار می کنیم؛ اما تنها اتفاقی که برای ما می افتد این است که فقط پیر و پیرتر می شویم و عملا در جای خودمان درجا می زنیم. با وجود این که معدن کاری شغل شریف و قابل ارزشی است اما در دنیای اقتصاد مثالی وجود دارد که می گوید: " اگر با سخت کار کردن قرار بود موفق شویم، معدن کاران امروزه ثروتمندترین انسان ها بودند ". این تمام چیزی است که در کتاب برتری خفیف به آن اشاره شده است. در واقع نویسنده کتاب برتری خفیف معتقد است که همیشه سخت کار کردن نمی تواند مشکلات ما را حل کند. گاهی این جزئیات است که می تواند بزرگ ترین تغییرات را ایجاد کند اما چگونه؟ این سوالی است که جف اولسون سعی کرده در این کتاب کم حجم به آن بپردازد.

جف اولسون

 

درباره نویسنده

به طور کلی حرف زیادی راجع به جف اولسون نمی توان زد. عمده فعالیت اولسون در زمینه تجارت و بازاریابی بوده است. او در شرکت های مختلف به عنوان مشاوره بازاریابی و تبلیغاتی فعالیت کرده است و توانسته در این سال ها به موفقیت های خوبی در این زمینه برسد. به طور مثال او توانست درآمد یک شرکت مطرح بازرگانی در طول یک سال به 4 برابر افزایش دهد. همچنین او در سال 2012 یک شرکت فروش مستقیم در آمریکا راه اندازی کرد که طی مدت یک سال سرمایه در گردش آن از صفر به صد میلیون دلار رسید؛ بنابراین می توان گفت که او راه جدیدی را برای خود کشف کرده است. او می داند دقیقا از کجا به کجا برسد و توانسته بسیاری از شرایط و فاکتورهای محیطی را بی اثر کند. وقتی فردی می تواند یک کسب و کار را از صفر به صد در مدت یک سال برساند و این کار را چندین و چند بار انجام دهد، پس می توان گفت که او راه این کار را می داند و احتمالا گوشه ای از آن را در کتاب برتری خفیف آورده است. در مورد زندگی شخصی و خصوصی جف اولسون چیز زیادی وجود ندارد و گویی این نویسنده و بازرگان آمریکایی چندان دوست ندارد که زندگی شخصی خودش را با دیگران به اشتراک بگذارد.   

سبک نوشتاری اولسون

 

سبک نوشتاری

" برتری خفیف " در دسته کتاب های روانشناختی قرار می گیرد. از این رو از آن نمی توان انتظار داشت که چیزی فراتر از نکات ادبی و نگارشی معمول را رعایت و کند و سبک نوشتاری خاصی داشته باشد. اصولا این گونه کتاب ها مانند کتاب های درسی هستند و در صدد انتقال مستقیم مفاهیم هستند. در کلام بهتر سبک نوشتاری اینگونه کتاب ها به نحوی است که عملا ابهامی در آن ها وجود ندارد و قرار نیست مانند انواع سبک های ادبی شاهد ایجاد نقش ها و داستان های مختلف باشیم. در این گونه کتاب ها نویسنده سعی می کند حرف خودش را به صورت مستقیم با ایراد انواع دلایل و فرضیه ها بیان کند. این موضوع طرفداران و منتقدانی نیز با خود دارد.

به طور کلی طرفداران این سبک های نوشتاری معتقد هستند که هرچیزی را که باید مخاطب بداند باید مستقیم به او منتقل کرد و ارائه با مبهم مطالب می تواند باعث ایجاد سردرگمی او شود؛ اما دسته دوم که منتقدان این نوع نگارش هستند، معتقد هستند که نویسنده وظیفه دارد در ناخودآگاه مخاطب خود تاثیر بگذارد. در کلام بهتر به طور کلی هنر در هر بعدی و وجهه آن باید بتواند بر روی ذهن غیر منطقی و ناخودآگاه مخاطب تاثیر بگذارد این موضوع است که می تواند زندگی او را عوض کند. از این رو چندان با بیان مستقیم مطالب موافق نیستند.

به طور کلی باید گفت که هر دو دسته نگارش برای انسان ها لازم و ضروری است و باید قبول کرد که در کنار آثار کلاسیک و قدرتمند جهانی اثر هایی مانند همین " برتری خفیف " می تواند تاثیر خوبی بر ذهن و روش زندگی مخاطب داشته باشد.

به بیان کلی تر اگر بخواهیم بگوییم، کتاب برتری خفیف زبانی کاملا مستقیم و معیار دارد و هیچ گونه ابهامی در نگارش این متن وجود ندارد. نوع گفتمان نویسنده با مخاطب به صورت رو در رو بوده و نویسنده به صورت متکلم وحده با خواننده در ارتباط است. این ویژگی سبکی غالب کتاب های این حوزه محسوب می شود.

the slight edge

 

برتری خفیف از عنوان تا محتوا

اما بهتر است کمی بیشتر از مفهوم کتاب برتری خفیف صحبت کنیم. در ابتدای این متن و مقاله بیان کردیم که برتری خفیف به صورت کلی درباره جزئیات شروع به بحث می کند. در کلام بهتر نویسنده این کتاب معتقد است آن چیزی که باعث می شود تغییرات بزرگ حاصل شود و عملا به موفقیت های اساسی برسیم، سخت کار کردن نیست، بلکه ایجاد یک سری تغییرات جزئی اما موثر است.

اما سوال اصلی که اولسون سعی کرده است در این کتاب به آن بپردازد این است که این جزییات باید چگونه باشند و به چه نحو اثر بخشی بالاتری در زندگی ما خواهند داشت؟

در واقع نویسنده با یک هوشمندی خاص خودش را اثبات عملی برتری جزئیات نسبت به کلیات رها می کند و سعی می کند در این کتاب تنها به این سوال پاسخ دهد که چگونه از این جزئیات می توانیم استفاده کنیم؟ در واقع نام کتاب نیز بر اساس همین موضوع انتخاب شده است که نویسنده می خواهد به شما تنها نکاتی را گوشزد کند که در ابتدای کار تنها تفاوتی بسیار اندک در مسیر زندگی شما ایجاد می کند؛ اما رفته رفته این تفاوت طی مرور زمان بیشتر و بیشتر می شود و در جایی توجه دیگران را به خود جلب می کند که عملا تفاوت زیادی ایجاد شده است. در این جاست که دیگران اشتباه همیشگی خودشان را تکرار خواهند کرد. آن ها تصور می کنند که این تفاوت ایجاد شده بر اساس یک اتفاق بزرگ یا یک تلاش عجیب رخ داده است اما برتری خفیف به خوبی نشان می دهد که تفاوت ها در جزئیات و تداوم آن ها رقم می خورد.

به طور کلی می توان گفت که این کتاب از نظر مفهومی بیشتر چیزی شبیه به نگارش تجربیات عملی یک تاجر موفق است. اولسون معتقد است که این نوع طرز تفکر است که او را در زندگی موفق کرده است؛ اما سوالی که در انتهای این کتاب باید از خود بپرسیم این است که آیا این کتاب و این نوع طرز تفکر می تواند به ما کمک کند؟

برتری خفیف

 

طرز تفکر خودتان را داشته باشید

مشکل عمده ای که این دست از کتاب ها دارند این است که معمولا تصور می شود بعد از خواندن آن ها و اجرای دستورالعمل آن ها می توان زندگی جدیدی برای خودمان درست کنیم. معمولا تبلیغاتی که در کنار این گونه کتاب ها وجود دارد که معمولا گفته می شود نامه های زیادی از سمت خوانندگان دریافت شده است و ... باعث می شود که ما چشم و گوش بسته هر آنچه که در این کتاب بخوانیم را عملی کنیم؛ اما مسئله مهم این است که شما نه تنها در این کتاب بلکه در تمام کتاب های دسته موفقیت و روانشناختی می توانید رازهایی برای زندگی موفق پیدا کنید؛ اما چیزی که در این بین اهمیت دارد بدانید این است که این رازها زمانی کارساز می شود که شما آن ها را در زندگی خود و در شیوه زندگی خود جریان بدهید. پیروی طوطی وار از یک شیوه شاید برای مدت کوتاهی شما را راضی کند اما سریع تر از چیزی که فکرش را می کنید می تواند شما را به زمین بزند؛ بنابراین به طور کلی چه در مورد کتاب برتری خفیف و چه در مورد سایر کتاب ها، عملا می توان گفت که شما باید با این نوع دید کتاب را مطالعه کنید که بتوانید نکات لازم زندگی خودتان را از آن استخراج کنید و بر اساس شخصیت و شرایطی که دارید آن را برای خود شخصی سازی کنید. این روش را اگر بتوانید پیاده کنید، عملا هر کتاب و هنری می تواند یک مفهوم برای بهتر شدن زندگی شما داشته باشد. پس مهمتر از مفهوم خود کتاب، شما باید بدانید که چگونه این کتاب ها نگاه کنید. اگر علاقه مند به تهیه نسخه الکترونیکی این کتاب هستید می توانید با مراجعه به سایت معتبر کتابچین نسبت به تهیه آن اقدام کنید. این کتاب به همت مترجمان انتشارات سبکتو منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

 

 

به قلم مرتضی ملک جاری

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Maryam

حتما نسخه کامل رو بخونید.واقعا عالیه و مطمئنم از خوندنش پشیمون نمیشید

1402-03-18

فرشته سلطانی

این کتاب خلاصه هست؟

1401-04-12

لیلی احمدپور

کتاب خوبیه

1401-02-14

علی اکبر امیری اندی

عالیهههه ، محتواش که عالییی بود نویسنده م که به نام حتما توصیه میکنم بخونینش

1400-12-19

آنیتا عسگری

کتاب خوبیه ارزش خوندن رو داشت

1400-12-16

علی احمدی

فوق العادهههههههه، به نظر من هر انسانی که می‌خواهد یک گام کوچک(برتری خفیف) برای موفقیتش بردارد،این کتاب معجزست

1400-10-23

مهدی بزازی

کتاب خیلی خوبیه. نسخه چاپی این کتاب قیمتش خیلی بیشتر از نسخه الکترونیکشه. به نظر من با توجه به محتوای کتاب و قیمت، خیلی گزینه مناسبی برای خریده.

1400-09-13

حسین دهنوی

خوندن این کتاب حس خوبی به من داد و کمکم کرد که با کارهای کوچیک تغییرات مثبت خوبی توی زندگی ایجاد کنم.

1400-08-29

رضا قرآنی

مشابه کتاب اثر مرکبه که قبلا خونده بودم. این کتاب خلاصه تره و وقت کمتری ازتون میگیره. ولی به نظر من بهتره هر دو کتاب رو بخونید.

1400-08-26

رزیتا صالحی

خوندن این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم. با این کتاب یاد میگیرد که با انجام کارهای کوچیک تغییرات بزرگی توی زندگی ایجاد کنید.

1400-08-17

محمدرضا

کتاب خوبیه ولی در کل خلاصه کتاب خیلی کاربردی نیست

1400-08-15

کریم بوستانی

یک کتاب بسیار عالی

1400-08-12

سارا برازجانی زادگان

با مطالعه این کتاب درک میکنید که راه رسیدن موفقیت، تلاش مداوم برای رسیدن به اونه. یعنی نباید از انجام یک عمل خسته بشید و باید مداومت و تکرار در عمل داشته باشید.

1400-07-19

رضا

کتاب خوبیه. چجوری میتونم یه کتاب رو از طریق کتابچین به شخص دیگه ای هدیه بدم. لطفا اگه راهی برای هدیه کتاب به دیگران هست راهنمایی کنید.

1400-07-18

shahin

اگه اهل عمل به توصیه های کتاب هستید حتما بخونید. راه رسیدن به موفقیت رو هموارتر میکنه.

1400-07-06

فاطمه عطاردی

به دلیل حجم کم کتاب، دوبار خوندمش و لذت بردم. با نظر دوست دیگمون موافقم و میخوام کتاب اثر مرکب رو هم بخونم.

1400-04-22

n.jafari

به نظر من محتواش به کتاب اثر مرکب نزدیکه. یعنی اگه این کتاب رو خوندین و خوشتون اومد. کتاب اثر مرکب رو هم حتما بخونید.

1400-04-19

esfandi

این کتاب عالیه، راه های جلوگیری از شکست رو به خوبی توضیح میده. یه کتاب خلاصه و کاربردی.

1400-04-14

مهرنوش احمدی

یه کتاب مختصر و مفید. و بسیار کاربردی. در کل خیلی عالیه

1400-04-13

هدايت اله رنجبر

در مورد این کتاب قبلا شنیده بودم، به همین دلیل خوندمش. و پیشنهاد میکنم بخونید. وقت زیادی هم ازتون نمی گیره.

1400-03-19

احمد خدابنده

خیلی خلاصه است. با اینحال خوندنش رو توصیه میکنم.

1400-03-01

ریحانه طیبی

این کتاب یک سری روش های عملی برای رسیدن به موفقیت بیشتر رو ارائه میده.

1400-01-25

فاطمه زاهد

به نظر من بهتره که که نسخه کامل این کتاب رو هم برای خرید داشته باشید. چون وقتی که کسی خلاصه یه کتاب رو میخونه و خوشش اومد، بهتره امکان خرید کتاب کامل رو هم داشته باشه.

1400-01-21

ehsan

این کتاب داره میگه، اگه کارهای خیلی ساده و مثبت رو همیشه تکرار کنیم، نتیجه بسیار بسیار خوبی کسب خواهیم کرد.

1400-01-19

برچسب ها