×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دختری در قطار

دانلود کتاب دختری در قطار

دختری در قطار
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : دختری در قطار

نویسنده : پائولا هاوکینز

ناشر : هنر پارینه

مترجم : سپیده صادقی

تعداد صفحات : 432 صفحه

شابک : 978-600-5981-60-5

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 914/823

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 60000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 17100 تومان


معرفی کتاب

"دختری در قطار"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The girl on the train) اثری از پائولا هاوکینز (Paula Hawkins) می باشد با ترجمه ای از سپیده صادقی، توسط انتشارات هنر پارینه منتشر شده است.
این کتاب که رده ی پر فروش ترین های نیویورک تایمز در سال 2015 قرار داشته است از جمله کتاب هاییست که به مدت 20 هفته در شماره یک فروش قرار داشت. یکی از طولانی ترین مدت هایی که یک کتاب می تواند در رده پر فروش ترین ها قرار بگیرد. بعضی از منتقدین این کتاب بر این باورند که این رمان در ادامه رمان دختر گم شده نوشته شده است و جلد دوم این کتاب است. داستان توسط سه راوی به نام های ریچل ، آنا و مگان نقل می شود. ریچل زنی 32 ساله است که دچار الکل است و همسرش دو سال پیش او را به خاطر معشوقه اش ترک کرده است.آنا معشوقه ی جدیدش که به تازگی با او ازدواج کرده است و یک دختر از او دارد گمان می کند که همسرش به او وفادار است اما او با همسایه متاهلش به نام مگان رابطه دارد و مگان گمان می کند بچه ای که از او دارد متعلق به به تام است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" هنوز هم برایم عجیب است که چطور آنجا زندگی می کنند، در آن خانه، در خانه‌ی من. وقتی تام این را گفت نمی توانستم حرفش را باور کنم. من عاشق آن خانه بودم. من بودم که برای خرید آن خانه پافشاری کردم، با اینکه جای خوبی نبود.اما دوست داشتم که در جاده ای باشم که قطار می گذشت، دوست داشتم عبور رفت وآمد قطار ها را ببینم، از صدایشان بسیار لذت می‌بردم، نه از صدای جیغ قطارهای سریع السیر بین شهری بلکه صدای نعره ی این وسایل نقلیه ی قدیمی‌که گویی ازعهد باستان به جا مانده اند. تام می‌گفت که همیشه اینطور نمی ماند، خط را به روز می کنند و قطار‌های سریع السیر را جایگزین می کنند که جیغ زنان عبور می‌کنند، اما من باور نمی کردم که هیچوقت این اتفاق بیافتد. من می خواستم آنجا بمانم، اگر پول داشتم خانه را از تام می‌خریدم.به هر حال من اینکار را نکردم و چون خریداری پیدا نشد که با قیمت مناسبی خانه را بخرد وقتی جدا شدیم تام گفت که سهم مرا می خرد و انجا می ماند تا بتواند بعدها به قیمت مناسبی بفروشد. اما هیچوقت خریدار مناسبی پیدا نشد، بنابراین آن زن را به آنجا برد و او عاشق خانه شد، همانطور که من عاشقش بودم و تصمیم گرفتند که همانجا بمانند. فکر می کنم باید خیلی به خودش مطمئن باشد، به خودشان، برای اینکه برایش اصلا ناخوشایند نیست که در خانه ای راه می رود که قبل از او زن دیگری آنجا بوده است. اصلا به من به عنوان یک تهدید فکرنمی کند.به یاد تد هیوز (Ted Hughes) افتادم که با ایشیا ویویل (Assia Wevill)به خانه‌ای رفتند که قبلا با پلاث (Plath)انجا زندگی می کرد و اینکه او لباس‌های سیلویا را می پوشید وموهایش‌را با برس او شانه می زد. می‌خواهم به آنا زنگ بزنم و به او یادآوری کنم که ایشیا مانند سیلویا خودش را با گاز خفه کرد."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.


پر فروش ترین کتاب سال 2015 در اروپا و آمریکا

"دختری در قطار" از  "پائولا هاوکینز"

داستان روایتی مدرن وچندصدایی که هر شخصیت از زاویه دید خودش آن را بیان می کند. داستان توسط زاویه دید اول شخص و توسط سه زن روایت می شود: راشل،مگان،آنا.

راشل:زنی است پراز تخیل،پر از عشق به همسر سابق خود (تام) ، به هم ریخته و افسرده؛زنی همیشه مست در قطار،اتاق،خیابان.زنی که بدون پیش رفتن در آینده،هر روز قطار به مقصد نیویورک را سوار می شود بدون اینکه مقصدی داشته باشد! نقطه پررنگ سوار شدن راشل به قطار،داستانی است که او هر روز برای مگان و همسرش در ذهن خود می سازد و در آن پیش می رود تا جایی که در قسمتی از داستان مجبور به ترک تخیلاتش شده و وارد دنیای واقعی آن ها می شود .

آنا:معشوقه ای  که نا عادلانه وارد زندگی راشل شده است و تام را از او می گیرد و راشل هر روز از قطار تماشگر خوشبختی او در خانه اش با تام است. زیرا آنا صاحب فرزندی است که او هیچوقت نمی تواند اشته باشد......! آنا زنی است که عشق مادرانه را در داستان پیش می برد تا جایی که...

مگان: زن همسایه چند خانه آن طرف ترخانه سابق راشل که اکنون آنا وتام به همراه دخترشان در آن زندگی می کنند.مگان پرستار بچه آنا و تام است .زنی کهتم جنایی داستان را خلق می کند با روان شناس خود رابطه عاطفی عمیق دارد.معشوقه دوم تام و شاید مادر فرزند دوم اوست .مگان زنی است با مشکلات روحی فراوان  اشتباهات زیادی در گذشته. زنی که کشته میشود !!!!

 

the girl on the train

 

داستان با توصیف فضای قطار و ریل ها شروع می شود.قطار را می توان نمادی از حرکت و مسیر زندگی دانست. در همان ابتدا در مورد شخصیت راشل به اینپی می بریم که او تخیل فوق العاده ای دارد و همیشه در ذهنش داستان سرایی می کند؛و همین اطلاعات باعث می شود که ذهن مخاطب در ابتدا با تخیل قدرتمند نویسنده آشنا شود و انتظار داشته باشد داستانی بخواند که او را قانع کند. فضاسازی های ابتدای داستان به خوبی توسط نویسنده شکل گرفته،طوری که مخاطب خودش را در کنار شخصیت می بیند و تمام آن فضاهای ترسیم شده را حس می کند.توصیفات باآنکه تقریبا طولانی است اما با دقت و زیبایی تمام بیان شده، هر قسمت از داستان توسط یکی از شخصیت ها روایت می شود و این تعدد راوی باعث می شود در روایت داستان نوعی تنوع به وجود بیاید .داستان دارای پرش زمانی است .نویسنده مارا از حال به گذشته و دوباره از گذشته به حال جا به جا می کند.

چیزی که در مورد شخصیت های داستان بارز است ، اینکه آنها درونیات، تفکرات،آرمان ها و آرزوهای خود را به راحتی بیان می کنند.

نویسنده در داستان روابط بین انسان ها را به طرز فوق العاده ای شناخته و نوشته است.روابط عاطفی ، عشق، نفرت،دوستی ،قهر ، خشم، و..... به خوبی در داستان تحلیل و نمایشداده شده است. گویا نویسنده روی تمامی جزئیات روابط انسان ها شناخت کافی داشته است

راشل شخصیت جالبی است . زندگی او دو عنصر مهم دارد : الکل و عشق به تام. این دو ویژگی در تمام شخصیت و زندگی راشل به چشم می آید.  

به قلم:نفیسه علیزاده

 

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
هایده کازرونی

ترجمه عالی بود کتاب پر رمز و رازه ولی اینقدر روان بیان شده که گیجی براتون درست نمیکنه

1400-07-14

morteza.dalili

خوبی کتابش این بود که قابل پیش بینی نبود و نمیتونستی حدس بزنی چه اتفاقی میخواد بیفته

1400-07-11

محمد قربانپور

رمانی راز آلود و هیجانی

1400-06-23

اکبر ولی الله

عالی بود داستان پر هیجامن و جذابی بود

1400-05-07

M Jawad Khodadadi

چرا این کتاب ها رایگان نیست.

پشتیبان سایت

سلام. قیمت گذاری کتاب و اینکه رایگان عرضه شود یا نه، در اختیار ناشر کتاب است.

1400-01-26

برچسب ها