×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مینیاتوریست

دانلود کتاب مینیاتوریست

مینیاتوریست
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : مینیاتوریست

نویسنده : جسی بارتون

ناشر : هنر پارینه

مترجم : هاجر زینی وند

تعداد صفحات : 422 صفحه

شابک : 978-600-5981-66-7

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 92/823

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 46000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 13100 تومان


معرفی کتاب

"مینیاتوریست"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The miniaturist) اثری از جسی بارتون (Jessie Burton) می باشد با ترجمه ای از هاجر زینی وند، توسط انتشارات هنر پارینه منتشر شده است.
رمان مینیاتوریست اولین کار نویسنده و بازیگر انگلیسی جسی برتون است که در سال 2014 نوشته شده و به سرعت به یک کتاب پرفروش بین المللی تبدیل شد. زمان وقوع داستان آمستردام سال های 7-1686 است و منبع الهام آن خانه کابینتی نلا اورتمن در موزه ملی آمستردام بود. پترونلا اورتمن یک دختر روستایی  18 ساله  از دودمانی ریشه دار به عقد تاجر ثروتمند آمستردامی یوهانس برانت در می آید که دوبرابر او سن دارد. و به خانه مجلل او در آمستردام فرستاده می شود. نلا که انتظار عشق دارد خیلی زود ناامید می شود. برانت نسبت به او بی تفاوت است و خواهر سلطه جوی او هم رفتار تندی دارد . حتی پیشخدمت ها هم با حرف هایشان  او را ناراحت می کنند. نلا که تنها و بیکار است همان ابتدا با کادوی ازدواج پرخرج شوهرش به خشم می آید. یک خانه عروسکی که کپی برابر اصلی از خانه خودش در اندازه کوچک است. نلا آن را به عنوان یک شوخی بی رحمانه و ریشخندی از بی تاثیر بودن خودش در خانواده تلقی می کند. با این حال کنجکاوی اش با دیدن یک آگهی برانگیخته می شود و به یک مینیاتوریست سفارش‌می‌دهد‌لوازم‌کوچکی‌برای تجهیزکردن خانه بسازد. مینیاتوریست که هرگز با او روبرو نمی شود شروع به فرستادن عروسک ها و وسایلی می کند که نه فقط استادانه اند که شباهت عجیب و غریبی به همانندهای واقعی شان دارند، و نشان  می‌دهد مینیاتوریست نه فقط جزییات خانه شان را که رازهای ساکنینش را هم می داند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" یوهانس زیرلب می‌گوید،"یا محرومیت به عنوان یه سرگرمی،"و یک‌چنگال هرینگ بر می‌دارد. غیر از صدای آرام جویدن او اتاق ساکت است و قالب نان میان آنها خشک و دست نخورده است. نلا سعی می‌کند ترس را به روی خود نیاورد و به بشقاب خالی‌اش خیره می شود. او متوجه می شود چطور هاله ای از ناراحتی چنان به سرعت گرد شوهرش جمع می‌شود و مثل شنلی که مارین انداخت در هم کشیده می شود. برادرش کارل گفته بود، "به چیزایی که می خوری فکر کن نلا. شنیدم تو آمستردام به توت فرنگیایی که از ظرف طلا آویزونن مسخره شون میاد." حالا اگر بود چقدر کم تحت تاثیر قرار می گرفت.
یوهانس بالاخره می گوید، "مارین، کمی از این آبجوی خوب بخور."
او جواب می دهد، "اون باعث میشه من رودل کنم."
"غذای آمستردامی تهیه شده از پول و شرمندگی. از تو بیشتر از این نمی‌شه انتظار داشت. ادامه بده، سرپیچی کن. شجاعت تو این شهر این روزا خیلی کمیابه."
"من فقط احساس خوبی ندارم."
یوهانس به این می خندد، اما صورت مارین از درد گزنده ای به هم فشرده می شود. او می گوید، "پاپ پرست."
در فرصت مطرح کردن خود هنگام صبحانه، یوهانس به خاطر کوتاهی کردن و حضور نیافتن موقع رسیدن‌همسر جدیدش‌روز قبل عذرخواهی نکرد.حالا هم کسی که با او صحبت می‌کند خواهرش است در حالی که نلا مجبور است آستین‌های پیراهنش را رو به بالا تا بزند تا توی تکه ماهی چربش کشیده نشود. اوتو مرخص می شود و تعظیم می‌کند درحالی که انگشتانش را با دقت دور بافه های کاغذ بسته است. یوهانس می گوید، "ترتیبشو بده. خیلی هم متشکرم." نلا از خود می پرسد آیا مردانی که یوهانس با آنها داد و ستد می‌کنند هم پیشخدمت هایی مثل اوتو دارند یا او تنها کس است. او صورت اوتو را به دنبال هرحالتی حاکی از دستپاچگی به دقت بررسی می کند، اما او به نظر خاطرجمع و چالاک می آید."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها