×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
وداع با اسلحه

دانلود کتاب وداع با اسلحه

وداع با اسلحه
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : وداع با اسلحه

نویسنده : ارنست همینگوی

ناشر : هنر پارینه

مترجم : هاجر زینی وند

تعداد صفحات : 364 صفحه

شابک : 978-600-5981-74-2

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 54/813

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 40000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 11400 تومان


معرفی کتاب

"وداع با اسلحه"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (A farewell to arms) اثری از ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) می باشد با ترجمه ای از هاجر زینی وند، توسط انتشارات هنر پارینه منتشر شده است.
کتاب در رابطه با جوانی آمریکایی به نام فردریک هنری با درجه ستوانی است که در جنگ جهانی اول در ارتش ایتالیا در بخش آمبولانس ها خدمت می کند. عنوان این کتاب در واقع از شعری از جرج پیل با همین نام گرفته شده است. داستان این کتاب بر پایه تجربیات واقعی ارنست همینگوی می باشد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" یک روز بعدازظهر ما به مسابقات اسب دوانی رفتیم. فرگوسن هم بود و کراول راجرز، پسری که با انفجار چاشنی پوکه ی فشنگ از ناحیه ی چشم ها زخمی شده بود. دخترها بعد از ناهار لباس پوشیدند که بروند در حالی که کراول و من روی تخت در اتاقش نشسته بودیم و اجراهای گذشته ی اسب ها و پیش بینی های روزنامه ی مسابقات اسب دوانی را می خواندیم. سرکراول پانسمان بود و او زیاد به این مسابقات توجه نمی کرد اما روزنامه ی مسابقات اسب دوانی را مُدام می خواند و رد همه ی اسب ها را در دست داشت برای اینکه کاری برای انجام دادن داشته باشد. او می گفت این اسب ها تمامشان مزخرفند اما تنها اسب هایی بودند که ما داشتیم. میرز پیر او را خیلی دوست داشت و به او اطلاعات محرمانه را می داد. میرز تقریباً در هر مسابقه ای می برد اما از انعام دادن متنفر بود چون آن قیمت ها را پایین می آورد. مسابقات اسب دوانی خیلی دغل کارانه بود. مردانی که توی این محوطه ی چمن می‌تازند، در همه جای دیگر در ایتالیا هم مسابقه می‌دهند. اطلاعات میرز خوب بود اما من از سوال پرسیدن از اومتنفر بودم چون بعضی وقت ها جواب نمی داد، و همیشه هم آدم متوجه می شد گفتن به آدم او را اذیت می کند، اما احساس می کرد موظف است به دلایلی با ما حرف بزند و کمتر از همه از حرف زدن با کراول متنفر بود. چشمان کراول آسیب دیده بود، یکی شان هم بدجور آسیب دیده بود، و میرز هم با چشمانش مشکل داشت و برای همین کراول را دوست داشت. میرز هیچ وقت به همسرش نمی گفت چه اسب هایی را در مسابقه شرکت می دهد، و زنش یا می برد یا می باخت، که در غالب موارد می باخت، و تمام مدت هم حرف می زد."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

رمان وداع با اسلحه و شخصیت فردریک هنری:

رمان وداع با اسلحه که در سال 1929 منتشر شده است ، درباره  جوانی آمریکایی به اسم« فردریک هنری» است که در جنگ جهانی اول با درجه ستوانی در ارتش ایتالیا خدمت می کند.او عاشق پرستار داوطلب انگلیسی می شود و آنگاه که بر بیهودگی این نبرد بی نتیجه  پی می برد به دنیایی پناه می برد که نماد آرامش است. کشوری که در همه سده های گذشته اش از جنگ دوری گزیده؛ کشوری به نام سوئیس. سرزمینی که از دنیای خشونت هزاران کیلومتر فاصله دارد و در آن جاست که می توان طعم عشق را با همه شیرینی هایش در کام خود چشید.

همان طور که عنوان رمان مشخص می سازد وداع با اسلحه نگرانی اش در وهله نخست  با جنگ است ، یعنی فرآیندی که در آن فردریک هنری خود را از جنگ جدا  می کند و آن را به سلامت پشت سر می گذراند

 بخش هایی از رمان، تجربه های حقیقی زندگی نویسنده است. موضوعی که باعث افزایش گیرایی داستان شده در واقع استفاده از  شخصیت های حقیقی  رمان وداع با اسلحه می باشد.

در این رمان واقعیت جنگ را به شکلی ملموس و جهانی نشان می دهد. شخصیت اصلی داستان، “فردریک هنری” سرانجام از جنگ جان سالم به در می برد اما این جنگ نه تنها قصد جان آدم ها را ندارد بلکه همه ی هستی آن ها را نشانه گرفته است

سبک نوشتاری همینگوی سبکی ساده و بی پیرایه است و توصیف آنچه را که شخصیت هامی بینند یا عمل می کنند را بیان می کند .از ویژگی نوشتاری وی : موجز بودن ، ساده و زبان عامیانه است اینگونه به نظر می آیدکه جملات آن، روان و راحت پیش می رود.

 در این رمان سه عنصر اصلی : عشق ، جنگ و مرگ روایت می شوند  که  همینگوی بخش های عاشقانه را با روایتی غیر عاشقانه بیان می کند که این خود به عنوان  تضادی در رمان دیده می شود .

 

 وداع با اسلحه

 

 رمان توصیفی استادانه و بی نقصی از خشونت ، درگیری و هرج و مرج ها در زمان صحنه ی عقب نشینی ایتالیایی هاست .در بخشی از رمان ، فردریک هنری ستوانی را که می خواهد از گروهش فرار کند را با تیر می زند این اتفاق با توجه به شخصیت آن بسیار شوک آور است که این کار او دو دلیل دارد : اولی ، قتل در سرزمین اتریشی ها که هنری مجبور است برای جلوگیری از فرار و کنترل اوضاع او را بکشد که این به عنوان محصول جنگ می باشد. دومی ، به دلیل خشونت که هنری از خود نشان می دهد گرچه  در رمان با هنری خونسرد آشنا شده ایم . رمان به گونه ای پیش می رود که جنگ را نتیجه ی اجتناب ناپذیری و ناگزیری بودن جهان بی معنی می داند

در  “وداع با اسلحه” روایت داستان  به گونه ای است که مخاطب شاید احساس نکند که با اتفاقی منحصر به فرد و خاص برای دو آدم روبرو شده است. مخاطب داستان چند شخصیت را در موضوعی بزرگ و شگفت انگیز مانند جنگ دنبال می کند.پس پایان تراژیک داستان مختص زوج داستان نیست بلکه مقیاس بزرگتر این تراژدی را بیان می کند که  اثری به بزرگی اتفاق اصلی نیز در پی دارد.

به قلم:نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها