×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دوشیزه ی مهتاب

دانلود کتاب دوشیزه ی مهتاب

دوشیزه ی مهتاب
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : دوشیزه ی مهتاب

نویسنده : نازیلا نوبهاری

ناشر : روزگار

تعداد صفحات : 352 صفحه

شابک : 978-964-374-704-6

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 8فا3/62

دسته بندی : رمان های ایرانی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 36000 تومان


معرفی کتاب

"دوشیزه مهتاب" رمانی بسیار زیبا به قلم نویسنده خوب کشورمان نازیلا نوبهاری می باشد که توسط انتشارات روزگار منتشر شده است .

نوبهاری علاوه بر خلق سوژه‌های متنوع، تلاش می کند تا در تمامی آثارش ،  شروعی مناسب ، میانه‌ای شکوفا کننده و پایان‌بندی دلچسبی داشته باشد. خط سیر داستان‌هایش با فراز و فرودهای مناسب کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد و باعث می‌شود در همان صفحات ابتدایی با شخصیت‌های داستان همراه شود. این رمان روایت نوبهاری از انزوای زنان در قاب آینه است...

در بخشی از کتاب می خوانیم: " گلاب از این که فرصتی دست داده بود تا اسم آصف را بر لب آورد قلبش فشرده شد. هر چیزی که مربوط به خانواده ننه عالم می‌شد، هر صدایی که از خانه‌ی بغلی برمی‌خاست برای گلاب مهم بود و قلبش را به طپش وا می‌داشت. خیال آصف ماه‌ها بود که خواب آرام را از او ربوده  بود. گلاب حتی صدای قدم‌های او هنگام رد شدن از جلوی در خانه‌شان را می‌شناخت. بیشتر وقت‌ها کارهای دوخت و دوزش را در حیاط انجام می‌داد و در سکوت گوش تیز می‌کرد تا بلکه صدای مردانه‌ی آصف را از پشت دیوار بشنود. گلاب در رویای خود غرق بود که صدای گزنده‌ی بدری مثل پتک بر سرش خورد... "

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی کتاب دوشیزه مهتاب

کتاب دوشیزه مهتاب توسط یکی از نویسندگان جزیره کیش با نام نازیلا نوبهاری نوشته شده است. یکی از منتقدینی که این کتاب را مورد بررسی قرار داده است ابراهیم حسن بیگی است. با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که با یک روایت شاعرانه از شخصیت زنان مواجه هستید. نویسنده تلاش کرده است آنچه را که از زنان در اندیشه خود می گذراند را در قالب یک رمان به تصویر بکشد و دیگران را نیز با اندیشه های خود آشنا کند.

 

دوشیزه مهتاب

 

انزوای زنان موضوعی است که نویسنده به آن پرداخته است و توانسته با این سوژه یک قصه خواندنی و ماجراجویانه را به خوانندگان خود عرضه کند. آنچه با خواندن متن در خواهید یافت زبان محکم و استوار نویسنده است که در قالب کلمات خود را نشان می دهد. از جهت دیگر می توان زبان داستان را عامیانه دانست که با اصطلاحاتی که در بین عامه مردم رایج است قصه در کتاب آمده است.

رویکرد خانم نوبهاری در طول داستان تغییر می کند او گاه مایوسانه می نویسد و خود را به آینده جهان نا امید نشان می دهد. گاه ایده آلیستی می شود و می خواهد کل جهان را به بهترین وجه در آورد. نگاه آرمان گرایانه را نیز می توان در بخش هایی از داستان جستجو کرد که قهرمان داستان آرمان هایی دارد و می خواهد به آن برسد. از یک نظر می توان گفت نویسنده به صورت نا خود آگاه یا آگاهانه تلاش کرده است جهان بینی خود را در قالب داستان بگنجاند و به مخاطب ارائه دهد.

 

کتاب دوشیزه ی مهتاب

 

از دیگر ویژگی های این کتاب می توان به استفاده از لهجه های محلی در گفتگوی بین شخصیت های رمان دوشیزه مهتاب اشاره کرد. این شخصیت ها از ضرب المثل های رایج استفاده می کنند و حتی گاهی حکایت هایی را بازگو می کنند که به غنای رمان می افزاید و آن را قابل باور تر می سازد.

همانطور که منتقد محترم آقای حسن بیگی می گوید نازیلا نوبهاری توانسته در این رمان یکسری عناصر خیال و عناصر مادی را در ذهن خود پیوند دهد و به شیوه ای نو آن را وارد قصه کند. او اندیشه هایش را به گونه ای ارائه کرده که برای خواننده قابل درک باشد.

شب ققنوس و یک فنجان قهوه تلخ نوشته های قبلی این نویسنده هستند که در جای خود توانستند مخاطبینی را برای او به وجود آورند. مخاطبینی که در قدم بعدی با خواندن کتاب دوشیزه مهتاب شناخت بیشتری از اندیشه های خانم نوبهاری پیدا کردند.

از ویژگی های نوشته های نوبهاری می توان به همدل کردن خواننده با شخصیت های داستان در صفحات ابتدایی کتاب اشاره کرد. از این نظر می توان گفت که او شروع خوبی داشته و در میانه داستان این شروع خوب را توانسته شکوفا کند.

 

کتاب دوشیزه مهتاب

 

یکی از موضوعاتی که در بررسی رمان ها مورد توجه منتقدین قرار می گیرد طریقه استفاده از حس تعلیق می باشد که نویسنده چگونه توانسته با ایجاد جذابیت ها و صحنه های راز آلود و هیجان انگیز داستان را کش بدهد و مخاطب را با خود همراه نماید. این نویسنده نیز توانسته حس تعلیق را به خوبی و به جا در داستان بگنجاند و خواننده را تا انتها با داستان در گیر کند.

 

نویسنده: سعید گلمحمدی

 

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
بتی

???????? نظر مخاطبان؛ رمان جذاب "دوشیزه ی مهتاب" را خواندم. قصه و حکایت های کتاب مرا با علاقه و کنجکاوی به دنبال خود کشاند . استفاده از ضرب المثل های شیرین و وصف مناظر زیبای اطراف اصفهان از جمله باغ وردان و پل زمان خان مانند تابلویی نقاشی چشمم را خیره کرد. داستان مربوط به دورانی ست که همه خاطراتی از آن در ذهن داریم و نویسنده الحق وقایع آن دوران و زندگی ساده و سنتی آن زمان را به شیوایی بیان کرده است. و افسانه پریزاد که به شکلی زیبا در داستان گنجانده شده برایم جالب بود. قلمتان مانا نازنین بانو نوبهاری . با آرزوی موفقیتهای پی درپی . "بتی کبیری"

1402-08-15

نازیلا نوبهاری

‍ ☘☘ نظر مخاطبان؛ نقدی بر رمان "دوشیزه ی مهتاب" به قلم بانو بهاره نور بخش نویسنده رمان های عطر قالی نسیم عشق، شیگانهوس و ... دوشیزه ی مهتاب را خواندم. داستان جذابی داشت. داستان روایت زندگی دختر جوانی است که زندگی پر فراز و نشیبی دارد. چیزی که داستان را برای خودم بسیار دلنشین می ساخت این بود که بخش بزرگی از قصه حال و هوای کتاب خودم عطر قالی نسیم عشق را داشت . گاه آنقدر نزدیک بود که حس می کردم دوباره برگشته ام میان همان قصه . این کتاب به نظرم از سه بخش مجزا شکل گرفته که هر کدام حال و هوای خاصی دارد. بخش اول داستان قصه ای نوستالژیک دارد و خواننده را به گذشته ای می برد که تجربه نکرده می شناسد. بخش دوم اما مرا تا اوج لذت برد. زندگی در ایل محشر بود.قصه به شدت زنده بود و پر از رنگ و عطر و رایحه و از همه دلنشین تر فانتزی عاشقانه ای بود که در دل یک داستان واقعی شکل گرفت و بماند که زهر ناتمامی اش در دلم ماند تا انتها. بخش سوم که با ضرب آهنگی تند گذر می کند و نشان از تحقیقاتی دارد که نویسنده پیرامون تاریخ و آداب و سنن و فرهنگ داشته اند و به زیبایی داستان را با رسوم، بازی ها و جشن هایی که بعضا فراموش شده اند در هم آمیخته اند. دقت نظر نویسنده نسبت به وقایع تاریخی را در رمان شب ققنوس ایشان هم دیده بودم ولی در این کتاب به اشارتی بسنده کرده بودند که کاملا به جا و مناسب بود. با آرزوی موفقیت های روز افزون برای این هنرمند زرین قلم سرکار خانم نازیلا نوبهاری. بهاره_نوربخش

1402-08-15

ميلاد ميرزايي

دوسش داشتم

1397-09-21

برچسب ها