×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پیرمرد و دریا

دانلود کتاب پیرمرد و دریا

پیرمرد و دریا
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

با کتاب پیرمرد و دریا در این ویدئو آشنا شوید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : پیرمرد و دریا

نویسنده : ارنست همینگوی

ناشر : روزگار

مترجم : حمیدرضا رضایی

تعداد صفحات : 120 صفحه

شابک : 978-964-374-500-4

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 813/54

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 22000 تومان

معرفی کتاب پیرمرد و دریا را رایگان بشنوید


معرفی کتاب

"پیرمرد و دریا"

رمان پیرمرد و دریا با عنوان اصلی (The old man and the sea) اثری ماندگار از نویسنده برجسته آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات ، ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) می باشد که با ترجمه ای از حمیدرضا رضایی توسط انتشارات روزگار منتشر شده است .

همینگوی این رمان را در سال 1951 در کوبا نوشت و یک سال بعد آن را منتشر کرد. این رمان تا کنون بارها و بارها از سوی ناشران مختلفی به چاپ رسیده و استقبال بسیار زیادی نیز از آن به عمل آمده است. نوشتن این کتاب توسط همینگوی یکی از مهمترین دلایل دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال 1954 بوده است. داستان این رمان کوتاه درباره یک پیرمرد ماهیگیر است که در رویای بزرگترین صید خود دل به دریا می زند. تمام اتفاق‌هایی که در این رمان رخ می‌دهد همگی بسیار باورپذیر هستند که  از نکات مثبت این رمان به شمار می رود. ارنست همینگوی در رمان پیرمرد و دریا، پیروزی و شکست را کاملا واقعی ترسیم کرده است. این موضوع باعث جذابیت رمان پیرمرد و دریا شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

" قبل از اینکه ماهی را به قلاب بیندازد، کلاه حصیری‎اش را محکم توی سرش چپانده بود و کلاه داشت پیشانی‎اش ‎را زخم می‌کرد. تشنه هم بود. روی زانوهایش افتاد، مواظب بود ریسمان را تکان ندهد، با تمام زورش رفت تا به سینه‎ی قایق و بطری آب را با یکی از دست‎هایش درآورد. آن را باز کرد و قدری نوشید. بعد هم همانجا روی سینه‎ی قایق ماند. روی بادبان و دکل پایین آمد. نشسته بود و سعی می‌کرد به هیچ چیز فکر نکند مگر به مقاومت و دوام آوردن بیشتر... "

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

  • برنده جایزه نوبل در سال 1954

نقد و بررسی کتاب پیرمرد و دریا

 کتاب پیرمرد و دریا   (The Old Man and the Sea ) اثری از نویسنده آمریکایی تبار، ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) است که در سال 1952 به چاپ رسید. این رمان کوتاه به احیای شهرت ارنست همینگوی به عنوان نویسنده کمک کرد.

کتاب پیر مرد و دریا ، درباره با یک ماهیگیر کوبایی است که در زندگی خود دچار چالش بزرگی میشود. این کتاب مفهوم تازه ای از شکست و پیروزی را به مخاطب می آموزد.

 

خلاصه داستان

کتاب پیرمرد و دریا درباره با ماهی گیر پیری به اسم «سانتیاگو» (Santiago) است. سانتیاگو که در زمانی جوانی اش ماهی گیر توانایی بود و همیشه بهترین ماهی ها را صید می کرد.  اکنون به ماهی گیر پیری تبدیل شده است که مدت هاست صیدی نداشته است.

سانتیاگو شاگردی به نام مانولین (Manolin) داشت که پدر مادرش  او را مجبور به کار با ماهی گیران دیگر کرده بودند. با این وجود چیزی از علاقه شاگرد به ماهیگیر پیر کم نمی شود و حتی برای او شبانه غذا می آورد و وسایل ماهی گیری او را مرتب می کند.

تا اینکه یک شب ماهی گیر تصمیم می گیرد که برای صید به آب های دور خلیج برود. اون به تنهایی قایقش را به اب می اندازد و راهی دریا می شود. بعد از رسیدن به قسمت های عمیق دریا، تور خود را به دریا می اندازد و یک روز بعد نیزه ماهی بزرگی در تور ماهی گیری اش میافتد.

ماهی گیر پیر قادر به بالا کشیدن طعمه نمی شود و در عوض ماهی قایق را به دنبال خود می کشد. دو روز و دو شب به همین منوال می گذرد. پیرمرد با وجود این که دستانش زخمی شده است، تور ماهی گیری را رها نمی کند. در روز سوم ، ماهی از کشیدن قایق دست بر میدارد.

پیرمرد در این زمان فرصت را غنیمت شمارده و نیزه را در بدن نیزه ماهی فرو می کند. او ماهی را به بدنه قایق می بندد و آرام آرام به سمت بندر حرکت می کند در این حین با خود فکر می کند که صیدش چقدر ارزش دارد و شکم چند نفر را سیر می کند.

اما از بخت بد او کوسه ها  به بوی خون صید پی برده و برای گرفتنش هجوم می آورند. پیر مرد چند کوسه را از پا در می آورد با این وجود کوسه ها پیکر صید را خورده بودند و فقط اسکلت آن را باقی گذاشته بودند. پیرمرد با ناراحتی به ساحل برمی گردد و از خستگی به خواب سنگینی فرو می رود. اما تصور مردم با دیدن بقایای استخوان های ماهی نسبت به سانتیاگو تغییر می کند و این تجربه باعث می شود تا شاگرد پیر مرد دوباره به او پیشنهاد همکاری بدهد.

 

درباره کتاب

این کتاب به سبک کلاسیک نوشته شده است و داستان از زبان سوم شخص بیان می شود. نثر این کتاب ساده ، تا حدی کودکانه وکاملا رئالیستی است. این کتاب بر اساس علایق شدید نویسنده به ماهی گیری و ماهیگیران کوبایی نوشته است.

نویسنده این کتاب معتقد است که هنرمند واقعی در متن خود ازهیچ نماد و تمثیل استفاده نمی کند و راز موفقیت کتابش را در ساده بیان کردن داستان می داند.

پیر مرد و دریا یک رمان کوتاه به حساب می آید؛ زیرا فصل بندی نشده و فقط کمی از یک داستان کوتاه بلند تر است. این کتاب جزو آخرین اثر مهم داستانی ارنست همینگوی بود که در سال 2003 جز200 کتاب محبوب انگلیس شناخته شد.

 

The Old Man and the Sea

 

 نقد و بررسی کتاب

در ظاهر کتاب پیرمرد و دریا، روایت ساده ای از ماجراهای تلاش یک ماهی گیر پیر برای صید طعمه است اما این کتاب چیزی بیشتر از یک کتاب ساده است. در واقع این کتاب سعی دارد که با روایت یک داستان ساده ، مفاهیم پیچیده وعمیق اخلاقی را به خواننده آموزش دهد.

کتاب پیرمرد و دریا به ظاهر پایان خوشی ندارد  اما در اصل  این گونه  نیست. زیرا بعد از برگشت، بیشتر مورد احترام مردم  قرار میگیرد و شاگردش نیز به او پیشنهاد همکاری دوباره می دهد.

این داستان شجاعت، دلاوری، مبارزه در برابر تردیدهای زندگی و حتی تمایل برای تسلیم نشدن را نشان میدهد و همچنین  به  قدرت استقامت و تحمل پیرمرد در برابر چالش های زندگی در یک محیط ساده اشاره می کند.

این کتاب به نحوی، چرخه زندگی را بیان می کند چرا که  هر موجودی هم شکار می کند و هم شکار می شود و این اصل تغییر ناپذیر زندگی است.

 

جملات برگزیده کتاب

  • من کوشیده ام یک پیرمرد واقعی بسازم، و یک پسربجه واقعی، و یک دریای واقعی، و یک ماهی واقعی و بمبکهای واقعی؛ اما اگر آنها را خوب از کار دربیاورم، هر معنایی می توانند داشته باشند. سخت ترین کار این است که چیزی را راست از کار دربیاوریم، و گاهی هم راست تر از راست.
  • می دانست که فروتنی ننگی نیست و از همت بلند مرد نمی کاهد.
  • پیرمرد در دل خود گفت ماهی تو داری مرا می کشی. اما حق هم داری. ای برادر، من تا به حال از تو بزرگ تر و زیباتر و آرام تر و نجیب تر چیزی ندیده ام. بیا مرا بکش. هر که هر که را می کشد بکشد.

 

اقتباسات کتاب پیرمرد و دریا

کتاب پیرمرد و دریا اغلب در دبیرستان ها به عنوان بخشی از برنامه درسی ادبیات آمریکا تدریس می شود.از این کتاب اقتباس های سینمایی، نمایشی زیادی انجام شده است. که عبارتند از:

  • یک فیلم در سال 1958 با بازی اسپنسر تریسی (Spencer Tracy)
  • یک مینی سریال در سال 1990 با بازی آنتونی کوین (Anthony Quinn)
  • یک فیلم کوتاه انیمیشنی در سال 1999

همچنین این کتاب منبع الهامی برای ساخت یک فیلم در سال 2012 بود. این فیلم درباره با پیرمرد قزاقستانی  بود که چوپانی را جایگزین ماهیگیر می کند که برای محافظت از گله خود در برابر گرگ ها تلاش می کند.

 

درباره بانویسنده

ارنست میلر همینگوی (Ernest Hemingway) (21 ژوئیه 1899 - 2 ژوئیه 1961) نویسنده ، روزنامه نگار و ورزشکار آمریکایی بود. سبک ساده و کم بیانش، تأثیر شدیدی در داستانهای قرن بیستم داشت. ارنست همینگوی زندگی پر ماجرایی داشت به گونه ای که سال ها بعد سبک زندگی پرماجرای او مورد تحسین همگان قرار گرفت.

همینگوی بیشتر کارهای خود را در بین اوسط سال های 1920 تا  اواسط دهه 1950 تولید کرد. ارنست همینگوی توانست در طول حیات خود هفت رمان، شش مجموعه داستان کوتاه و دو اثر غیر داستانی منتشر کند. بعد از مرگ همینگوی در مجموع سه رمان، چهار مجموعه داستان کوتاه و سه اثر غیر داستانی او منتشر شد. بسیاری از آثار ارنست همینگوی جزو سبک ادبیات کلاسیک آمریکا محسوب می شوند. 

همینگوی در اوک پارک ، ایلینوی بزرگ شد. پس از دبیرستان ، او چند ماه خبرنگار کانزاس سیتی استار بود. در جنگ جهانی اول به عنوان راننده آمبولانس حضور داشت ولی در سال 1918 به شدت مجروح شد و به خانه بازگشت. تجارب وی در زمان جنگ ، اساس کتاب « وداع با اسلحه» او قرار گرفت.

در سال 1921 ، همینگوی با هادلی ریچاردسون (Hadley Richardson) ، اولین زن از چهار همسر خود، ازدواج کرد. ارنست همینگوی به همراه همسر اول خود به پاریس رفت . در پاریس به عنوان یک خبر نگار خارجی مشغول به کار شد. این مهاجرت منجر شد تا ارنست همینگوی تحت تأثیر نویسندگان و هنرمندان مدرنیست جامعه خارج از کشور قرار بگیرد و کتاب « نسل گمشده» را در دهه 1920 منتشر کند.

 

ارنست میلر همینگوی

 

اولین رمانش به نام « خورشید همچنان می دمد» در سال 1926 منتشر شد. او در سال 1927 از ریچاردسون جدا شد و با پائولین فیفر (Pauline Pfeiffer) ازدواج کرد. ارنست همینگوی در جنگ داخلی اسپانیا به عنوان یک روزنامه نگار فعالیت میکرد و پس از بازگشت او از جنگ از دومین همسر خود نیز طلاق گرفت.

او در سال 1940 با مارتا گلهورن (Martha Gellhorn) ازدواج کرد که این ازدواج نیز پس از دیدار ارنست با مری ولز (Mary wells) در لندن در طول جنگ جهانی دوم به جدایی کشید.

سرانجام در سال 1961 با یکی از تفنگ های مورد علاقه اش خودکشی کرد. خانواده ارنست همینگوی در ابتدا اعلام کردند که ارنست در حین تمیز کردن تفنگ به طور اتفاقی به خود شلیک کرده است اما پس از پنج سال همسرش ماری ولز اعلام کرد که ارنست خودکشی کرده است.

 

آثار دیگر نویسنده

آثاری که بعد از مرگ همینگوی منتشر شد عبارتند از:

  • پاریس جشن بیکران
  • با نام ارنست همینگوی
  • داستان کانزاس سیتی استار
  • جزایر در طوفان
  • باغ عدن(رمان ناتمام)
  • حقیقت در اولین تابش
  • تابستان خطرناک

 

جوایز

کتاب پیرمرد و دریا 1953 جایزه پولیتزر و در سال1954 جایزه نوبل ادبیات را کسب کرد.

 

پیام کتاب پیرمرد و دریا

این کتاب سعی کرده است تا مفاهیمی همچون امید و تلاش برای رسیدن به هدف را به مخاطب برساند و معنی حقیقی  شکست و پیروز را به ما نشان دهد.

 

نتیجه گیری

کتاب پیر مرد و دریا که جدال ماهیگیر پیری را طی بزرگ ترین صید عمرش به تصویر میکشد، برخلاف دیگر رمان ها ماجراهای قابل باور و واقع گرایانه ای دارد.

وبسایت کتابچین از بزرگ ترین سایت های ارائه دهنده کتاب های الکترونیکی و صوتی است.

 میتوانید این کتاب را با ترجمه ای از حمید رضا رضایی که توسط انتشارات روزگار منتشر شده است را از سایت کتابچین دریافت نمایید.

 

کتاب پیرمرد و دریا

ویکی پدیا پیرمرد و دریا

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%85%D8%B1%D8%AF_%D9%88_%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7

 

 

به قلم نگار تورانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمد

رمانی با حجم کم ولی بسیار آموزنده و پر از نکته

1401-04-26

فاطمه خجسته

عالی بود????

1400-11-19

بدرالدین

چیزی برام ارسال نشد

پشتیبان سایت

برای دانلود و مطالعه کتابها باید یکی از اپلیکیشنهای کتابچین ( اندروید، آی او اس و ویندوزی) را نصب نمائید سپس دقیقا با همان حساب کاربری که اقدام به خرید کتاب کرده اید وارد اپلیکیشن شوید و به قسمت "کتابخانه من" وارد شوید کتاب در آنجا قابل مشاهده، دانلود و مطالعه می باشد.

1400-10-14

سید ابوالفضل حسینی

بدک نیست

1400-03-25

برچسب ها