×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
آتش فروزان

دانلود کتاب آتش فروزان

آتش فروزان
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : آتش فروزان

نویسنده : جان اشتاین بک

ناشر : روزگار

مترجم : مرضیه خسروی

تعداد صفحات : 96 صفحه

شابک : 978-964-374-021-4

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 813/54

دسته بندی : ادبیات نمایشی, رمان های خارجی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 36000 تومان


معرفی کتاب

"آتش فروزان" با عنوان اصلی (Burning Bright) یک رمان - نمایشنامه به قلم یکی از شناخته شده‌ترین و پرخواننده‌ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا جان ارنست استاین‌بک جونیور (John Ernst Steinbeck, Jr) می باشد که با ترجمه ای از مرضیه خسروی توسط انتشارات روزگار منتشر شده است.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

" خورشید صبح ماه ژوئن با ستون چوبی اصطبل قرینه شده بود و نور زرد و لغزانش بعد از گذر از هشتی خانه رعیتی از پنجره به درون آشپزخانه می‌تابید.سطح فلزی اجاق نور را بازتاب می‌کرد و تلالو خاصی در قوطی های گوشتی که برای گرم کردن روی اجاق گذاشته شده بودند،ایجاد می‌کرد. زندگی در این آشپزخانه جاری بود:یک میز چهارگوش با رومیزی مشمایی برای غذا خوردن و نقاشی کشیدن و دوزندگی و مطالعه؛صندلی های کشیده ای که برای راحتی، اندک اسفنجی در پشتی شان قرار داشت ؛تقویم بزرگی که متعلق به یک کارگاه ابزارسازی بود و  ردیف هایی برای یادداشت در پایین تقویم و  خانه های کوچکی کنار تاریخ های مندرج تعبیه شده بود و بر روی آن ها زمان بذرپاشی،کشت و برداشت علامت زده شده بود... "

فهرست مطالب

مقدمه
آتش فروزان
مزرعه
دریا
کودک

 بیوگرافی جان اشتاین بک نویسنده ی کتاب آتش فروزان...

 جان اشتاین بک، در سال 1902 در سالینازِ کالیفرنیا از پدری خزانه دار و مادری معلم متولد شد. رشته های ادبیات و نویسندگیِ دانشگاه استنفورد را بدون دریافت هیچ مدرکی رها کرد و بعد از آن شغلهایی از میوه چینی و کارگری تا خبرنگاری را تجربه نمود و سختی های زندگیِ کارگری را شناخت.

 جان اشتاین بک نگاه انسان دوستانه ای داشت؛ رنج را از نزدیک دید و نوشتن از درد و زندگی کارگرانِ مهاجر را آغاز نمود و با کتابهای (خوشه های خشم) ، (موشها و آدمها) و... درخشید و برای همیشه ماندگار شد.

 او با آثارش موفق به کسب جوایز نوبل ادبیات و (پولیتزر) گشت و از رمانهای کوتاه، نمایشنامه ها و کتابهایش فیلمهای زیادی در سینما ساخته شد.

 این نویسنده، نوشتن نمایشنامه ها و رمانهای کوتاهی که قابلیت ساخته شدن در سینما را داشتند را نیز در دست گرفت و برای چنین نوشته هایی دلایلی داشت: یکی اینکه خواندن چنین داستانهای کوتاهی شیرین تر از نمایشنامه هاست و دیگری ساختن چنین نوشته هایی برای کارگردان ها، به دلیل شخصیت پردازیِ دقیق تر، ساده تر و دلچسب تر است؛ کتاب آتش فروزان یکی از همین سبکهای نمایشنامه_رمانِ کوتاه است.

 او سرانجام در سال 1968 دار فانی را وداع گفت.

 

جان اشتاین بک نویسنده کتاب آتش فروزان

 

وارد 4 پرده‌ی رمان کوتاه آتش فروزان می‌شویم...
 رمان کوتاه آتش فروزان در 4 پرده و با 4 نقش اصلی روایت می شود؛ در پرده‌ی اول 4 نقش یکی یکی می آیند و با توصیف های دقیق از ظاهرشان و... در مقابل ما شکل می گیرند:

  • جو سول: پیرمردی 50 ساله که همسرِ سابقش را از دست داده.. فرزندی ندارد و در آرزویِ پدر شدن است.. آرزوی داشتن فرزند و نرسیدن به آن او را زودرنج و عصبی کرده است، حالا 3 سال است که با زن جوانی ازدواج کرده است...
  • رفیق اد: مهربان و آرام است؛ به درون جو سول راه می یابد و رازِ سرخوردگی و عصبیتِ او را کشف میکند؛ نمی خواهد کسی را آزار دهد و برای هر کمکی به هرکسی آماده است...
  • ویکتور: جوانی گستاخ، صریح و گاه بی حیا که با نیشِ زبانش آزار می دهد؛ گویا چیزی از زیبایی هایِ دنیا نمی فهمد ولیکن بد نیست! پر ادعاست اما ترسهای درونیش را از همان ابتدای رمان نشان می دهد...
  • موردین: زنِ جوان، مهربان و زیبای جو سول است... از همان ابتدا با شخصیتی دوست داشتنی و درکِ بالا به خواننده معرفی می شود. عاشقِ جو سول است، نگران آرزویِ اوست و حاضر است هرکاری برای شادیِ او و تحققِ آرزویش انجام دهد؛ آرزویِ پدر شدن..

 

آنها در یک سیرک کنار هم مشغول به کار هستند.. ماجراها به سرعت پیش می رود و گفتگوهای جذاب، هوشمندانه و شنیدنی بین 4 شخصیت مسیر داستان را پیش می برد و هر لحظه خواننده را غافلگیر می کند.
 پرده‌ی دوم با نام (مزرعه) آغاز می شود ... اتفاقات رخ می دهند تا به پرده‌ی سوم با نام (دریا) و پرده‌ی چهارم برسید و آتشِ درون انسان را ببینید!!
 موردین برای دیدنِ شادیِ شوهر پیر و عزیزش و برای اینکه آرزویش را به واقعیت تبدیل کند، چه می‌کند؟ با کتاب آتش فروزان همراه شوید، قصه را بخوانید و جواب سؤال را بگیرید...

 

کتاب آتش فروزان با 4 نقش

 

 نقد و بررسی کتاب آتش فروزان...
 کتاب آتش فروزان با شخصیت پردازی قوی، لحنی ساده و روان، توصیف های زیبا، دقیق و به اندازه شما را راحت با خود درگیر می کند. نوعِ روایت و توصیفات سبب می شود دقیقا خود را در داستان و نفرِ پنجمِ این گروه 4 نفره حس نمایید! کششِ داستان، ترجمه‌ی عالی و قلمِ جان اشتاین بک مشهور باعث می شود که کتاب را یکسره بخوانید و زمین نگذارید!!
 در این کتاب شخصیت ها به چالش کشیده می شوند؛ رفتار هرکدام در مواجهه با موضوعات و انتخابهایشان نشان داده می شود و همراه با آنها خواننده نیز خود را جای 4 نقش می گذارد و تصمیم می گیرد...
 موردینِ جوان و جو سولِ پیر رابطه ای محترمانه، زیبا و عاشقانه دارند که هرچند از دیدِ بقیه غیر عادیست اما موردین یک دلیلِ روشن برایش دارد: مهربانی ها و شگفتی هایِ درون جو سول که کمتر کسی آنها را دیده است. ... و موردین با تمام جوانیش نه تنها کنارِ جو سول پیر مانده است بلکه برای او از خودش میگذرد...
 مفهومِ زشت و زیبا، معنای اخلاق و بسیاری از مفاهیم بزرگ این دنیا گویا در برابر عشق، در مقابل دیدن برقِ شادی در چشمان کسی که دوستش داریم، هیچ و پوچ می شود.؛ و چنان پر قدرت می شویم که دست به انتخابهای عجیبُ غریب می زنیم و در این کتاب از آرزوها و عشق می خوانیم اما این بار نه آرزوهایِ شخصی؛ آرزوهای کسی که عاشقش هستیم...
 و باز هم در کتابِ آتش فروزانِ جان اشتاین بک نیز مانند کتاب موشها و آدمهایش از آرزو می خوانیم؛ از آرزوهایی که تا سالخوردگی همراه انسان می مانند؛ به شیوه های عجیب محقق می شوند یا برآورده نمی شوند اما به ندرت فراموش می شوند.. جو سولِ پیر با آرزوی برآورده نشده اش آزار می بیند، آزار می دهد و کج خلقی می کند... موردینِ جوان و زیبا برای تحقق آرزویِ جو سول به آبُ آتش می زند و... رفیق اد مردد است، همراه است و سعی می کند درک کند و... آرزو گویا زور عجیبی دارد؛ اما موانع در راه آرزوها و راههای تحقق آنها گاه...
 در این کتاب از احساساتِ مختلف درون آدمها با لحنی شعرگونه می خوانید و به دنیای درونشان راه می یابید و گویا در همه‌ی سطرها منتظر هستید تا اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد؛ شاید هم آتشِ فروزان درونِ آدمی با چیزی که تصورش را نمی کند، شعله ور شود و به بیرون نور ببخشد!

 

به قلم: حسن پور فراموشجانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها