×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
آیین دوست یابی

دانلود کتاب آیین دوست یابی

آیین دوست یابی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : آیین دوست یابی

نویسنده : دیل کارنگی

ناشر : سبکتو

تعداد صفحات : 113 صفحه

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 4800 تومان


معرفی کتاب

"آیین دوست یابی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (How to Win Friends and Influence People) اثری از دیل کارنگی (Dale Carnegie) می باشد که با ترجمه ای از گروه سبکتو توسط انتشارات سبکتو منتشر شده است.
دیل هاریسون کارنگی سخنران و نویسنده آمریکایی در سال 1888 در خانواده ای کشاورز و فقیر در میزوری متولد شد. وی ابتدا به حرفه فروشندگی مشغول شد. ولی بعد از رفتن به دانشگاه هنرهای تجسمی و با توجه به تجارب خود در حرفه فروشندگی، به نویسندگی و سخنرانی در حوزه فروشندگی و پیشرفت شخصی روی آورد. کارنگی در مودر علت نگارش کتاب آیین دوست یابی اینگونه گفته که، طی تحقیقی که در آمریکا انجام شد، بعد از سلامت، مهمترین دغدغه مردم تاثیر و نفوذ در دیگران بود. به همین علت مسئولین تصمیم گرفتند که یک دوره آموزشی در این باب برگزار کنند، اما چون تا آن زمان هیچ کتابی در این حوزه منتشر نشده بود، کارنگی تصمیم گرفت که خودش در این باره تحقیق و کتابی نگارش کند. این کتاب در سال 1936 برای اولین بار منتشر شد و تا کنون بیش از 15 میلیون نسخه از این کتاب فروش رفته است و در رده کتابهای پر فروش قرار دارد.
شاید یکی از چالشهای بزرگ همه، نحوه برقراری ارتباط با دیگران باشد. این مشکل فارغ از شغل و هدف می باشد و همه دچار این مشکل شده اند. مطالعه کتاب آیین دوستیابی و استفاده از اصول مطرح شده در کتاب، تا حد زیادی قدرت تعامل شما را افزایش داده و باعث می شود بتوانید به راحتی به دیگران نفوذ کنید. باعث میشود در محیط کار، همکاران را با خود همراه کنید. با تمرین و ممارست در مطالب و نکات اشاره شده در کتاب، توانایی های خود را افزایش داده و به راحتی اختیار دیگران را در دست بگیرید، بدون اینکه آسیبی به آنها بزنید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"مسیر مستقیمی که ما را وارد قلب دیگران می‌کند این است که درباره‌ی چیزهایی صحبت کنیم که برای آنها بیشترین اهمیت را دارد، نه چیزهایی که برای خود ما مهم هستند.
اگر همیشه تلاش کنید چیزها را از دیدگاه دیگران ببینید و درباره‌ی چیزهایی که آن‌ها علاقه‌ دارند صحبت کنید، در این صورت افراد بسیار زیادی تمایل خواهند داشت با شما ارتباط داشته باشند.
اگر بتوانید پیش‌بینی کنید که چه موضوعی بیش از همه به قلب شنونده‌تان نزدیک است و درباره‌ی آخرین پیشرفت‌ها در آن حوزه صحبت کنید در این صورت افراد از اینکه شما تا چه اندازه به مسائل مهم زندگی‌ آنها اشراف دارید، شگفت‌زده می‌شوند و دوست دارند ساعت‌ها با شما صحبت کنند. این هنر سازگار کردن خود با افرادی است که می‌خواهید آنها را تحت تاثیر قرار دهید. "

فهرست مطالب

میکروکتاب چیست؟

درباره کتاب

درباره نویسنده

فصل اول

اگر میخواهید عسل بردارید به کندو لگد نزنید

راز بزرگ تعامل با دیگران

تمامی دنیا از آن کسی ست که بتوانید این کار را انجام دهد

کسی که نمی تواند همیشه تنها خواهد بود

فصل دوم

۶ روش برای وادار کردن افراد به اینکه شما را دوست داشته باشند

این کارها را انجام دهید تا همه جا از حضور شما استقبال شود

یک روش ساده برای برخورد خوب در نخستین دیدار اگر این کار را انجام ندهید دچار مشکل خواهید شد.

یک راه ساده برای تبدیل شدن به یک فرد خوش صحبت

چگونه افراد را به خود علاقه مند کنیم

چگونه افراد را وادار کنید شما را فورا دوست داشته باشند

فصل سوم

چگونه افراد را در مسیر تفکر خودتان وارد کنید

نمی توانید در یک مشاجره برنده باشید

روش های قطعی برای دشمن تراشی و چگونگی پرهیز کردن از آن ها

اگر اشتباه می کنید اشتباه تان را بپذیرید

یک قطره عسل

راز سقراط

سوپاپ اطمینان در مدیریت کردن شکایت ها

چگونه دیگران را وادار کنیم با ما همکاری کنند

فرمولی که به شکل فوق العاده ای برای شما کار خواهد کرد

چیزی که همه ی افراد می خواهند

جاذبه ای که همه ی افراد آن را دوست دارند

در فیلم ها و تلویزیون این اتفاق می افتد. چرا شما آن را انجام ندهید؟

هنگامی که هیچ چیز دیگری جواب نمی دهد این مورد را امتحان کنید

فصل چهارم

اصول رهبری خوب

اگر قرار است اشتباه را پیدا کنید، در این صورت باید از ابتدا شروع کنید

چگونه انتقاد کنید و بخاطر اینکار کسی از شما متنفر نشود

ابتدا درباره ی اشتباهات خودتان صحبت کنید

هیچ کس دوست ندارد که به او دستور داده شود

اجازه دهید طرف مقابل وجهه اش را حفظ کند

چگونه افراد را به سمت موفقیت سوق دهید

برای دیگران ارزش و احترام قائل شوید

کاری کنید که به نظر برسد به راحتی میتوان اشتباهات را اصلاح کرد

کاری کنید که افراد از انجام وظایفی که به آنها محول می کنید، خوشحال شوند

نقد کتاب آیین دوست یابی

شرح مختصری درباره ی کتاب

کتاب آیین دوست یابی) (How to Win Friends and Influence People در سال 1937 به قلم دیل کارنگی Dale Carnegie)) به رشته تحریر در آمد و به سرعت در لیست پرفروش ترین کتاب های زمان خود قرار گرفت اما بعد ها به دلیل به روز شدن مطالب چندین بار باز نویسی شد. در ابتدا بسیاری از کارشناسان به علمی بودن این مطالب شک داشته و او را مورد نقد قرار دادند اما بعد از مدتی در لیست منابع مقالات دانشگاهی قرار گرفت؛ اما هنوز نقد ها به این کتاب وارد بود و در همین هنگام بسیاری از نشریات معروف مانند Reader Digest به چاپ مقالاتی درباره این کتاب پرداختند. با همه این انتقادات کارنگی توانست سبکی جدید را با عنوان خودیاری (Self_Help) پایه گذاری کند سبکی که از طریق آگاه کردن فرد با اصول مبتنی بر روانشناسی او را در بهبود زندگی شخصی، کاری و اجتماعی با ایجاد تغییر از درون، کمک می کند. از آن زمان به بعد کتاب های دیگری با همین شکل و شمایل از سبک ابداع شده توسط او، استفاده کردند.

 

کوتاه از زندگی دیل کارنگی

دیل کارنگی در سال 1888 در شهر مری ویل متولد شد. او هم مانند اکثر نویسندگان دیگر در خانواده ای از طبقه پایین جامعه زندگی می کرد. دیل فرزند دوم جیمز کشاورز بود و دوران مدرسه اش را در روستای رز هیل گذراند. دیل از همان ابتدای نوجوانی علاقه بسیاری به شرکت در بحث کردن داشت و همین موضوع باعث شد در تیم مناظره مدرسه عضو شود. وی در کالج معلمان دولتی در وارنسبورگ تحصیل کرد و در سال 1908 فارغ التحصیل شد. اولین کار او بعد از فارغ التحصیلیش در دانشگاه فروش محصولات دامی بود و در این کار بسیار پیشرفت کرد تا حدی که محصولاتش در اکثر نواحی آمریکا به فروش می رسید؛ اما بعد از مدتی به دنبال آرزوی همیشگیش رفت و شغلش را رها کرد. دیل بعد از رفتن به نیویورک اولین جلسات سخنرانی عمومی خود را برگزار کرد او در اولین جلسه سخنرانی خود با ایجاد روش تعامل با شنونده و پرسیدن سوال از مخاطب باعث شد آن ترس همیشگی مخاطب از سخنران از بین برود. این اولین قدم در راه آرزوهایش بود بعد از آن مجموعه سخنرانی های او در غالب یک دست نوشته با عنوان سخنرانی عمومی و تاثیر آن بر مردان تاجر منتشر شد. بعد از آن کتاب آیین دوست یابی او منتشر شد که جزء پرفروش ترین کتاب های او شد و به زبان های مختلف ترجمه شد و در سراسر دنیا در اختیار مردم قرار گرفت. کارنگی در سال 1955 به دلیل بیماری در خانه خود در نیویورک درگذشت.

دیل کارنگی

نقد و بررسی کتاب

کتاب هایی با نام هایی که گویی می خواهند چیزی به شما آموزش بدهند همیشه در دو طرف نمودار قرار می گیرند یا نظر مخاطبان به این کتاب ها مثبت است و یا مخاطبان دیگر،  اصلا تمایلی به وقت گذاشتن برای این چنین کتاب هایی را ندارند. البته اگر بخواهیم واقع گرایانه به این موضوع نگاه کنیم اکثر این کتاب ها تنها دارای عنوان های جذاب هستند و وقتی مخاطب تنها چند صفحه از آنها را می خواند متوجه بی محتوا بودن آن می شود. نام هایی تجاری که مفاهیم بی معنا که باعث ایجاد اعتماد به نفس کاذب در مخاطبانش می شود و اغلب آنها احساس می کنند بعد از خواندن این کتاب ها در تمام زمینه هایی که تنها چندین پاراگراف از کتاب را به خود اختصاص داده است می توانند اظهار نظر کرده و خود را متخصص بدانند. همین موضوع باعث شده است تعداد کتاب های خوبی که در این زمینه نوشته شده همراه با سایر این کتاب ها در یک طرف رینگ قرار گرفته و به صورت مداوم از سمت کارشناسان و متخصصان مورد نقد قرار گیرد.

 

فراتر از عنوان

در میان همه عناوین کتاب هایی که می خواهد ما را در رابطه ها و دوستی هایمان راهنمایی کنند و به ما درس زندگی بدهند، می توان گفت آیین دوست یابی، خود کتابی متفاوت می باشد. عنوان کتاب به نوعی است که هنگام خواندن آن تصور می کنید این کتاب برای افراد منزوی نوشته شده است و اینکه قرار است به آنها روش های معاشرت با دیگران را بیاموزد؛ اما بعد از اینکه شروع به خواندن آن می کنید متوجه می شوید این کتاب چیزی فراتر از نامش قرار است به شما بیاموزد. در این کتاب خواهیم آموخت که چگونه می توانیم بر اطرافیانمان تاثیر بگذاریم. همه افراد در زندگی روزمره خود با افراد زیادی سروکار دارند، دوستان، همکاران، خانواده و حتی افرادی که در طول زندگی فقط برای یک بار خواهیم دید اما بسیار مهم است که بتوانیم چگونه با هریک از آنها در ارتباط باشیم. پس می توان با قاطعیت گفت این کتاب نه تنها برای افراد منزوی نوشته نشده است بلکه همه ما باید آن را مطالعه کنیم.

 

چگونه کتاب آیین دوست یابی را بخوانیم

 وقتی با کتاب هایی دارای عنوان های این چنینی مواجه می شویم، اولین چیزی که باید در نظر بگیریم این است که ما با یک رمان و یا یک کتاب درسی رو به رو نیستیم و قرار نیست مانند یک داستان از ابتدا شروع بخواندن بکنیم و یا اینکه مانند کتاب درسی اگر قسمتی از کتاب را نخوانیم دیگر متوجه سایر مفاهیم کتاب نشویم. ما در این کتاب با حجم زیادی از اصول و روش ها مواجه می شویم در واقع می توان گفت این کتاب قرار است به عنوان یک کتاب همراه، همیشه با ما باشد و هر چند وقت یک بار آن را از کیفمان یا روی میزمان برداریم و چند سر فصل مناسب آن روزهایمان را بخوانیم. فصل های کوتاه کتاب همراه با داستان هایی که در ضمن گفتن نکته ای جدید آمده است را می توان به جرقه های ذهنی تشبیه کرد که در هنگام گیر کردن در وضعیت غیر قابل پیش بینی می تواند به کمکتان بیاید.

How to Win Friends and Influence People

 

از روانشناسی تا مدیریت کسب و کار

روابط و برخورد با اطرافیان تا چه میزان در زندگی ما تاثیر گذار است؟ پاسخ به این سوال کاملا واضح می باشد، ما در جامعه ای زندگی می کنیم که رفتار هر فرد چه به طور مستقیم و چه به طور غیر مستقیم زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی زندگی برای ما مشکل می شود که دیگران و خود ما نسبت به نوع برخورد خود با دیگری آگاهی نداشته باشیم این مشکل در برخورد های کوتاه شاید آنچنان ما را آزار ندهد اما کافیست بخواهیم زمان طولانی را با فردی نا آگاه در محیط کار سپری کنیم این مشکل نه تنها آزار دهنده است بلکه غیر قابل تحمل نیز می باشد. این تجربه را بسیاری از ما در محیط کار داشته ایم، برخورد های نادرست از سمت همکار، رئیس و حتی ارباب رجوع که بسیار ناخوشایند بوده است. دیل کارنگی به دلیل داشتن تجربه های شخصی در این زمینه در کتاب اش به مواردی اشاره کرده است که حتی اگر چندین سال از آن گذاشته باشد باز هم قوانین همان است و هیچ تغییری نکرده است. این کتاب به ما نمی گوید چگونه دوست خوبی باشیم در واقع می خواهد به ما راه هایی را نشان دهد که به انسانی دوست داشتنی چه در زندگی خصوصی و چه در محیط کار و تعامل با افراد غریبه تبدیل شویم.

 

تجربه شخصی

می خواهم از تجربه شخصی خودم بعد از خواندن این کتاب بگویم. هنگامی که شروع به خواندن این کتاب کردم قبل از هر چیز به آنالیز رفتارم با سایرین پرداختم و نگاه دقیق تری نسبت به برخورد سایرین با یکدیگر داشتم. در بسیاری از مواقع ما بدون در نظر گرفتن شرایط و بدون پروا شروع به صحبت کردن و اظهار نظر می کنیم و همین طور این بازتاب در زندگی روزمره ودر همه برخورد های من بود و حتی آنها را به خوبی در رفتار اطرافیانم نیز مشاهده میکردم. هر چه بیشتر در کتاب پیش رفتم احساس میکردم درکم از رفتار اطرافیان در شرایط خاص بالاتر رفته است و اینکه بسیاری از برخورد های اشتباه گذشته را ترک کرده ام. از سری مواردی که باعث شد من خیلی به این کتاب علاقه پیدا کنم اول از همه عناوین جذاب هر فصل از کتاب بود و سپس جمع بندی و مثال های واقعی که در همه ی فصل ها آمده بود. این باعث می شد احساس کنم این حرف ها تنها زاده ذهن نویسنده نیست بلکه او علاوه بر خلق این مفاهیم به بررسی هریک از آنها در مثال های واقعی زندگی پرداخته است. اگر می خواهید فقط این کتاب را نخوانده باشید و تاثیر آن را در زندگی خود مشاهده کنید توصیه می کنم بعد از خواندن هر قسمت از کتاب آن را در زندگی خود به کار ببرید.

کتاب آیین دوست یابی

ویکی پدیا کتاب آیین دوست یابی

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%A6%DB%8C%D9%86_%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C

 

من در نابودی درختان نقشی نخواهم داشت!

خواندن بعضی از کتاب ها را باید مانند دارو برای تمام افراد تجویز کرد. در انتها من هم به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم خواندن کتاب آیین دوست یابی به قلم دیل کارنگی که توسط انتشارات سبکتو منتشر شده است را در سایت کتابچین از دست ندهید. با این کار به قطع نشدن درختان کمک می کنید و هم نگاهتان به دنیای پیرامونتان عوض خواهد شد.

 

 

به قلم مینو مرتضایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
خدیجه خدابنده لو

نحوه برخورد در جامعه به عزیزانم ودانش آموزان همه بخش ها

1402-03-28

الی

چرا سبکتو ننوشته این خلاصه کتابه.مثل کلاهبرداری ورداشته خلاصه رو گذاشته.واقعا مسخرس.اینم شد راه پول درآوردن.اصلا راضی نبودم

1402-01-15

زهرا ظریف کار

خیلی خوب است. باعث میشه در روابط کاری و دوستی بیشتر از پیش موفق باشیم. اینو به رییسم و همکارام و دوستام پیشنهاد میکنم.

1401-12-19

hamed abdolahi

من این کتاب را چندین بار خواندم ،نکات بسیار خوب و چراغ راهی البته به شرط اجرا در تمام مراحل زندگی میتواند باشد

1401-04-10

سیدعلیرضا

یافتن دوست خوب یک اصل اساسی در زندگی هر کسی خواهد بود ، و اینکه با رسیدن به یک دوست با ارزش هرکس تمایل دارد توانمندیها و ارزش‌های خودش را به نمایش بگذارد این کتاب بیان کننده این مسائل که بسیار اهمیت دارند در زندگی هرکس میباشد که این کتاب مورد استقبال بسیار زیاد قرارگرفته است و خواندن آن را حتا برای یکبار پیشنهاد میکنم

1400-09-24

محمدرضا

کتابش خیلی خلاصه و معمولی بود، این مدل کتاب ها خلاصشون کاربردی نیست باید نسخه کاملش رو خوند تا متوجه ماجرا شد. خواندنش را توصیه نمیکنم.

1400-08-04

الهه دشتبانی

بد نبود.

1400-07-12

مهوش شبانی

اصلا جالب نیست نمیدونم دوستان چرا تعریف کردن مطمئنا کتاب اصلیرو نخوندن که ازاین اثر دارن دفاع میکنن و تمجید کلا به کتاب اصلی ضربه زده

1400-07-12

soolmaz-akbari

واقعا در حق این کتاب اجحاف شده این کتاب پر از مثالهایی برای روشن شدن مطالب هست ولی اونارو در این کتاب حذف کردن من کتاب اصلیشو پیشنهاد میدم

1400-07-10

رضا ثبتی

نکاتی جالب برای بهبود روابطتون داره که اگه پایبند باشید روشناییشو تو زندگیتون خواهید دید

1400-05-30

امیر امینی

اگر از روابط اجتماعیتون رنج میبرید...اگر درارتباط برقرار کردن با دیگران دچار مشکل هستید ...اگر در پیدا کردن دوست همسو با سلایقتان دچار وسواس می شوید حتما این کتاب را بخوانید توصیه من به شما و خواندن از شما

1400-04-22

سعید مخبر

خوبه خلاصه هست و مستقیم میزنه به اهداف کتاب پیشنهاد میکنم بخونین

1400-04-02

کریم حامدی

خیلی خلاصه شده جملات به هم مربوط نیستن و بی ربطن فقط نکته برداری بوده

1400-03-26

فتانه بلاغی

نکاتش را باید عملی کنین وگرنه کتاب هیچ ارزشی نداره این دست کتاب ها فقط باید مواردشو در زندگی تعمیم داد مثل رمان و داستان نیست که فقط بخونی و اون لحظات را لذت ببری

1400-03-11

رضا زارعی

تو این زمینه روابط اجتماعی و دوستیابی و کلا بحث اجتماعی اگر دوستان کتاب خوبی میدونن معرفی کنن لطفا

1400-02-29

عبدالرضا کاهانی

اگه قصد تغییر دارید در رابطه های اجتماعیتون حتما بخونینش

1400-02-13

ستاره حیدری

کتابی مفید مختصر و با ارزش هست نکات آموزنده داره

1399-12-20

بهنوش خالقی

چون میکرو کتاب ها خلاصه شده کتاب اصلی هستن و یه جور نت برداری از کتاب اصلی هستن به نظر من اول کتاب اصلی را بخونین و از این میکرو کتاب برای بازخوانی استفاده کنین

1399-12-09

مرتضی بخشی

خیلی مزخرف بود کاش پولمو حرومش نمیکردم

1399-12-06

برچسب ها