×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
بلندی های بادگیر

دانلود کتاب بلندی های بادگیر

بلندی های بادگیر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : بلندی های بادگیر

نویسنده : امیلی برونته

ناشر : بادبان

مترجم : پیمان آذر باد

تعداد صفحات : 432 صفحه

شابک : 978-600-7005-51-4

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 823/8

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان های عاشقانه

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 37000 تومان


معرفی کتاب

"بلندی های بادگیر"
رمان بلندی های بادگیر با عنوان اصلی (Watheirng heights) اثری از امیلی برونته (Emily Jane Bronte) می باشد که با ترجمه ای از پیمان آذر باد، توسط انتشارات بادبان منتشر شده است.
 بلندی های بادگیر تنها اثر به اتمام رسیده امیلی برونته است که  در سال 1847 با نام مستعار الیس بل منتشر شده است. این کتاب که با عنوان "عشق هرگز نمی میرد" هم شناخته می شود سبک ادبی مشخصی ندارد، ولی روایت شعر گونه و تصویرسازی غیر معمول آن از عشق و مناقشات روحی و تقابل زندگی جامعه زحمت کش با جامعه مرفه، عقاید دوره ویکتوریایی و قرن هجدهم انگلستان را کاملا نمایان می سازد. روایت داستان از ورود شخصی به نام لاک وود به عمارت وادرینک هایست که برای اجاره یکی دیگر از املاک آقای هیث کلیف آمده، آغاز می شود. آشنایی او با مالک عمارت که فردی عجیب و نچسب است، باعث می شود که وی درباره گذشته آفای هیث کلیف کنجکاو شود. باقی داستان از زبان خدمت کار عمارت در مورد عشق تند و آتشین یک پسر کولی زاده به دختری اشراف زاده بیان می شود. این پسر کولی در کودکی رها شده و آقای ارنشاو سرپرستی او را به عهده می گیرد. دختر خانواده به نام کتی روابط صمیمانه ای با این کولی زاده برقرار میکند که باعث ایجاد عشقی عمیق در قلب پسر می شود. ادامه داستان در مورد سنگهایی است که در مسیر این عشق قرار میگیرند و سرانجام این عشق آتشین و شرایط ناخوشایندی که پس از آن برقرار می شود در جریان است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" کاترین زمزمه کنان با خودش حرف زد: «من فکر می کردم او آرزو دارد در کنار من باشد. هیثکلف عزیز! تو اکنون نباید عبوس باشی. بیا نزد من، هیثکلیف!...» کاترین با اشتیاق از جا برخاست و برای نگه داشتن خودش به دسته صندلی تکیه داد."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی رمان بلندی های بادگیر

درباره ی رمان بلندی های بادگیر

بلندی های بادگیر (wuthering Height) رمانی نوشته ی امیلی برونته، شاعر و نویسنده ی انگلیسی است که به فارسی و 27 زبان دیگر دنیا ترجمه شده است. این کتاب همچنان با عنوان عشق هرگز نمی میرد هم شناخته می شود.

 پیمان آذرباد این رمان را به فارسی ترجمه کرده که توسط انتشارات بادبان منتشر شده است.

بلندی های بادگیر در این داستان نام عمارت خانواده ی ارنشاو است و به معنی خانه ای است که روی تپه و در معرض باد ساخته می شود.

این کتاب در سال 1874 منتشر شد. بادگیر در این داستان به طوفانی که اطرف خانه ی اصلی است، اشاره دارد و نمادی از فضای پر سر و صدای داستان است.

بلندی های بادگیر تنها رمان امیلی برونته است و ویژگی متمایز کننده ی این رمان در زمان انتشارش لحن شاعرانه و دراماتیک و ساختار غیر معمولش است. این كتاب یكی از صد رمان برتر جهان به شمار می رود و در یك نظرسنجی در انگلستان به عنوان عاشقانه ترین كتاب ادبی شناخته شد.

بلندی های بادگیر (wuthering Height)

اولین نسخه ی اقتباسی از این کتاب مربوط به سال 1920 می باشد. فیلمی صامت به کارگردانی ای.وی برامبل. بسیاری بهترین نسخه ی سینمایی این رمان را نسخه ی سال 1939 آن می دانند. فیمی به کارگردانی ویلیام وایلر که برنده ی جایزه ی منتقدین نیویورک و نامزد بهترین فیلم جوایز اسکار شد.

سریال بلندی های بادگیر در سال 2009 به کارگردانی پیتر بوکر با بازی تام هاردی و شارلوت دایر ساخته شد. ژانر فیلم عاشقانه و درام است.

آخرین اقتباس سینمایی مربوط به سال 2011 و به کارگردانی آندریا آرنولد می باشد. کارگردان در این فیلم به فضای خشونت بار رمان توجه و از مه، تصاویر تاریک و ابرهای خاکستری استفاده کرده است.

 

خلاصه ی داستان بلندی های بادگیر

کل کتاب از زبان کارگری روایت می شود که در تمام طول کتاب از شخصیت اول داستان متنفر است. هیث کلیف بچه ی رها شده ای است که آقای ارنشاو در خیابان می یابد و او را به سرپرستی قبول می کند و با خود به عمارت ارنشاو می آورد. هیندلی، پسر خانواده از همان ابتدا با هیث کلیف دشمن می شود؛ در حالیکه کیتی دختر خانواده چنان به او محبت می کند که با مرور زمان هیث کلیف عاشق کیتی می شود. مرگ آقای ارنشاو، مخالفت هیندلی، اختلاف طبقاتی بین هیث کلیف و کیتی و آشنایی خانواده ارنشاو با خانواده ی ثروتمند و اشرافی لنیتون، سبب ازدواج کیتی با ادگار لنیتون می شود. هیث کلیف سه سال بعد از ناپدید شدنش با ثروتی هنگفت و با کینه ای از هیندلی، کیتی و ادگار به دهکده بازمی گردد. هدف او تحقیر کردن و انتقام از ادگار و هیندلی است. بازگشت او سبب می شود که دو نسل از دو خانواده دیگر روی آرامش را نبینند.

امیلی جین برونته

 

درباره ی نویسنده ی بلندی های بادگیر

امیلی جین برونته (Emily Jane Bronte) در 30 جولای سال 1818 در ثورن یورک شر به دنیا آمد. او شاعر و داستان نویس بریتانیایی بود. تنها اثر او بلندی های بادگیر است. این رمان به عنوان یکی از آثار کلاسیک مطرح انگلستان شناخته می شود. به نظر بعضی معتقدان شخصیت کیتی نزدیک به خود امیلی و هیث کلیف نماینده ی مردی است که امیلی او را دوست داشت.

امیلی اشعار بسیاری هم سروده است. برخی از اشعار او همراه دو خواهر دیگرش، شارلوت برونته و آن برونته در یک مجموعه به چاپ رسیده است. او اشعارش را تحت نام مستعار الیس بِل به چاپ می رساند.

امیلی برونته در 19 دسامبر 1848 در حالیکه تنها 30 سال سن داشت بر اثر بیماری ذات الریه درگذشت. شخصیت مرموز او یک چالش برای زندگینامه نویسان است؛ به طور كلی اطلاعات كمی درباره ی او وجود دارد. او دوست صمیمی خارج از محیط خانه نداشت و بهترین دوستش خواهرش، آن بود. خواهرش شارلوت او را عاشق زیبایی های طبیعت و فردی بسیار خجالتی معرفی می كند كه طاقت دوری از خانه را نداشت.

 

نقد ادبی رمان بلندی های بادگیر

كتاب بلندی های بادگیر با نثری ساده و روان و در سبك رمانتیسیسم نوشته شده است؛ اما رگه هایی از سبک گوتیک و فضاهای خیالی و جادویی را نیز می توان در آن دید. راوی رمان سوم شخص است. نكته ی مورد توجه در این رمان وجود دو راوی در داستان است كه در مسیر داستان در حال چرخش هستند. تمامی شخصیت ها، فضاسازی ها و اتفاقات به طرز هوشمندانه ای نوشته شده است. به عنوان مثال wathering hight نام مكانی است كه داستان در آن اتفاق می افتد. از نطر جغرافیایی و در واقعیت این مكان در بلندی قرار گرفته و بادگیر است. البته كلمه ی wathering به طوفانی كه در داستان بین شخصیت ها هست هم اشاره دارد.

این كتاب در 34 فصل نوشته شده و شخصیت های متعددی دارد:

  • هیث كلیف شخصیت اصلی داستان است.
  • كاترین ارنشاو معشوقه ی هیث و دختر كوچك آقای ارنشاو
  • ادگار لینتون همسر كاترین
  • نلی دین راوی اصلی داستان و خدمتكار خانواده ی ارنشاو است كه از هیث كلیف منتفر است.
  • هیندلی ارنشاو برادر بزرگ كاترین كه همیشه با هیث كلیف مشكل داشت.
  • آقای لاكوود راوی دیگر داستان

رمان بلندی های بادگیر در نگاه اول رمانی عاشقانه است؛ اما به مرور رفتارهای خشن و تاثیرات آن بر رفتار آدمی را به تصویر کشیده است؛ اما در نهایت این رمان قدرت عظیم عشق و تبعات غیرقابل باور آن را نشان می دهد.

عده ای زیادی از منتقدان اعتقاد دارند كه امیلی این داستان را بر اساس زندگی خودش و مردی كه دوست داشته، نوشته است؛ از طرف دیگر تك تك شخصیت های این رمان با الهام از اخلاق و شخصیت های خانواده ی برونته شخصیت پردازی شده اند.

(wuthering Height)

 

امیلی برونته در این كتاب به مسائلی همچون نابرابری های جنسی و طبقاتی، مسائل مذهبی و عشق خارج از عرف و ممنوعه می پردازد و مضمون اصلی داستان جدال بین فقر و ثروت، حضور ارواح، عشق و دوری است.

داستان دارای دو راوی است. نلی دین كه خدمتكار خانه است و آقای لاكوود كه مهمان است و داستان را از زبان نلی می شنود و به مخاطب انتقال می دهد. البته به دلیل موقعیت نلی به نظر می رسد كه حرف های او به واقعیت نزدیك تر است؛ اما امیلی قضاوت را برعهده ی خواننده می گذارد.

امیلی برونته كه خود عاشق طبیعت و متعلق به ماهیت رمانتیک بود، در رمانش داستان عشقی رمانتیک و پور شور و هیجان را به تصویر می کشد و روی فرد و طبیعت تاکید می کند. او به خوبی مناظر، شخصیت ها و روابط بین آن ها را توصیف می كند و از استعارات برگرفته از طبیعت در داستان خود بهره می گیرد.

 

تحلیل شخصیت های رمان بلندی های بادگیر

رمان بلندی های بادگیر شخصیت های متعددی دارد كه هر كدام بخشی از بار داستان را به دوش می كشند. اگرچه داستانی حادثه محور دارد؛ اما شخصیت های مكمل آن نقش اساسی در پیشبرد داستان ایفا می کنند و هركدام را جداگانه می توان تحلیل كرد:

هیث كلیف یتیمی بود كه آقای ارنشاو او را به زندگی خود راه داد. با توجه به بخش اول رمان یعنی كودكی كلیف او را می توان قهرمان داستان دانست. او فردی مودب و پرتلاش است كه توانسته جایگاه خود را در میان خانواده پیدا كند و محبت آقای ارنشاو و دختر كوچكش، كاترین را به خود جلب كند؛ اما به مرور و با اتفاقاتی كه پیش می آید او تبدیل به یك شخصیت شرور می شود.

شخصیت‌های رمان بلندی‌های بادگیر

عشق و اثرات ویرانگر آن باعث شده كه كیف به شخصیت شرور و انتقامجو تبدیل شود. او در طول داستان به خاطر علاقه ای كه به كاترین داشت تمام بدخواهی ها و دشمنی های هیندلی را تحمل می كند به این امید كه روزی كاترین را به دست آورد. این مسئله برای كلیف به یك هدف تبدیل شده بود كه برای آن تمام سختی ها را تحمل كند و ثروتمند شود.

كاترین اما او را رها می كند و اسیر پول و ثروت ادگار می شود. این امر كلیف را نابود می كند و او به پوچی عشق پی می برد. او به شهر می رود تا با پول برگردد و با كاترین ازدواج كند؛ اما می فهمد كه كاترین ازدواج كرده و مانع ورود او به خانه می شود. اینجا است كه كلیف درهم می شكند. او اكنون اهرم قدرت ثروت را با خود دارد. ثروت اگر در راه عشق به كار گرفته شود تاثیر مثبت و اگر در راه شر استفاده شود، خانه مان سوز است. كلیف به خاطر سال ها رنجی كه كشیده به ناچار تبدیل به شخصیتی منفی می شود.

شخصیت‌های بلندی‌های بادگیر

كاترین نماد یك انسان عاشق است كه در هیاهوی تحولات اجتماعی و گرایش به جوامع سرمایه داری خود را گم كرده و عشق را به ثروت و اعتبار اجتماعی می فروشد. او در نیمه ی اول كتاب یك شخصیت فراموش نشدنی است؛ اما زمانی كه بزرگتر می شود برای فرار از فقر با ادگار ازدواج می کند و پای تمام دردها و رنج های این انتخاب می ماند. او مهمترین تاثیر را در تغییر کلیف از یک قهرمان به یک ضد قهرمان را دارد. نظر نویسنده این است که هیچ انسانی خود را فدای عشق نمی کند.

ادگار از دو ابزار قدرت و ثروت برای از میان بردن کلیف استفاده می کند و در نهایت موفق می شود؛ اما در پایان می بینیم که کلیف با ابزار نفرت چگونه زندگی او را از هم می پاشد.

نلی یا آلن راوی اصلی داستان است و با نگاه منفی که به بعضی از شخصیت ها دارد، روایت را پیچیده تر می کند.

لاک وود به عنوان مستاجر به بلندی های بادگیر می آید و با پیگیری خاطرات خانواده کاری می کند که هسته ی مرکزی داستان شکل بگیرد. او سوالات زیادی می پرسد که همین امر باعث گره گشایی در روایت می شود.

هیندلی فردی خشمگین، بی رحم و عقده ای که در جدایی کارترین و کلیف موثر است. او رنج های بسیاری را به کلیف تحمیل می کند.

 

نتیجه گیری

رمان بلندی های بادگیر درباره ی عشقی نافرجام است که به نفرت و ویرانگری تبدیل می شود. امیلی برونته با تمام گرایشات انزواگرایانه ی خود با چنان خلاقیت و صراحتی تاثیر رفتارهای خشن را بر روح و روان آدمی نشان می دهد که گویا که در زمان حال زندگی می کند و مدرک دانشگاهی روانشناسی دارد.

رمان بلندی های بادگیر با ترجمه ی پیمان آذرباد و انتشارات بادبان را هم اکنون می توانید از سایت کتابچین تهیه و مطالعه فرمائید.

 

جملات قصار

  • حالت یک سگ ولگرد را نداشته باش که هر لگدی که می خورد حقش است و از تمام دنیا به اندازه کسی که لگدش می زند متنفر است.
  • روح از هر چه ساخته شده باشد، جنس روح او و من از یک جنس است.

 

بلندی های بادگیر

ویکی پدیای رمان بلندی های بادگیر

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
فرشته

خوب بود

1400-12-05

محمدرضا

رمانی معروف و دلنشین از برونته که طرفداران زیادی دارد، داستان ماجرایی عاشقانه دارد، این رمان برای علاقه مندان به رمان های طولانی بسیار مناسب است.

1400-10-26

برچسب ها