×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
بلندی های بادگیر

دانلود کتاب بلندی های بادگیر

بلندی های بادگیر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : بلندی های بادگیر

نویسنده : امیلی برونته

ناشر : سفیرقلم

مترجم : نرجس عبادی

تعداد صفحات : 512 صفحه

شابک : 978-600-7435-68-7

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 823/8

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان های عاشقانه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 20000 تومان


معرفی کتاب

" بلندی های بادگیر "

عنوان دیگر: بلندی های بادخیز

کتاب بلندی های بادگیر با عنوان اصلی (Watheirng heights) اثری مشهور و البته تنها اثر ایمیلی برونته (Emily Jane Bronte) می باشد که با ترجمه ای از نرجس عبادی ، از سوی انتشارات سفیر قلم منتشر شده است.

ماجرای رمان بلندی های بادگیر درباره نوزاد کولی زاده ای است که رها شده و آقای ارنشاو او را به سرپرستی می‌پذیرد. پسر خانواده به نام هیندلی از این کولی زاده نفرت پیدا کرده و به دشمنی با هیث کلیفِ کولی می‌پردازد این در حالی است که دختر خانواده به نام کیتی دارای روابط صمیمانه‌ای با هیتکلیف است و این رفتار دوستانه باعث ایجاد عشقی عمیق در قلب هیت کلیف می شود. در ادامه داستان برخی اتفاقات مانند مرگ آقای ارنشاو و اختلاف طبقاتی بین پسر کولی زاده و دختر خانواده و همچنین آشنایی و ورود خانواده ای ثروتمند و اشرافی به نام لنیتون به امارت، باعث ایجاد فاصله بین هیتکلیف و کاترین میشود. این موارد و عشق یک طرفه هیث کلیف باعث می شود که او امارت خانواده ارنشاو را ترک کرده و سه سال بعد با ثروتی هنگفت و با کینه‌ای از هیندلی و کیتی، برای انتقام و با هدف به ذلت نشاندن آنها به دهکده باز‌می‌گردد....

لازم به ذکر است که این رمان در زمان انتشارش ، مورد استقبال قرار نگرفت ، اما بعدها زیبایی ها و توصیفات بی نظیر آن ، همگان را جذب خود کرد و آن را به یکی از شاهکارهای ادبی کلاسیک جهان تبدیل کرد.

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد رمان بلندیهای بادگیر

معرفی اجمالی رمان بلندیهای بادگیر

بلندیهای بادگیر (Wuthering Height) به قلم امیلی برونته (Emily Jane Brontë) در سال 1847 منتشر شد. رمانی که توانست در آن سال ها مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. داستان در سال 1801 زمانی که آقای " لاک وود" تصمیم میگیرد از صاحب خانه اش "هیت کلیف " سر بزند آغاز می شود. پا گذاشتن " لاک وود" به داستان که سر آغاز کابوس های اوست چه در خواب و چه در بیداری و شنیدن ناله های کاترین لینتون کاملا فضا را برای مخاطب آماده می کند برای وارد شدن به داستان در عمارتی که جولانگاه اشخاص هراسناک می باشد اما همراه با روایتی از عشق افراد آن عمارت است.

در سال 2007 در نظر سنجی که یک شبکه تلویزیونی انگلیسی از 2000 مخاطب خود انجام داده بود نشان داد رمان بلندی های بادگیر از نگاه مردم انگلستان به عنوان یکی از بهترین رمان های عاشقانه انتخاب شده است. این رمان از آن دست کتاب هایی است که عشقی را روایت می کند که هیچ گاه از دیدگاه مخاطب کهنه نمی شود.

 

زندگی کوتاه امیلی برونته

امیلی در 30 ژوئن سال 1818 در شهر تورنتون متولد شد. تقریبا سرتا سر زندگی امیلی در کشیش خانه سپری شد که اطراف آن را پهنه ای از علف زار پوشانده بود و امیلی ساعت های زیادی را در آن سپری میکرد. در میان خواهران برونته امیلی تنها کسی بود که انزوا را انتخاب کرد. متکی به نفس بودن امیلی را در جایی، خواهرش شارلوت اینگونه بیان می کند: " در یکی از راهپیمایی های هر روز او، سگی بازوی امیلی را گاز گرفت. وقتی به خانه بازگشت بدون آنکه از درد و سوزش خود با هیچ یک از افراد خانواده سخنی به میان آورد یک سیخ بخاری آتشین برداشت و زخم ناشی از گزیدگی سگ را با آن داغ کرد!" با وجود این تمایلات ذره ای از میزان خلاقیت و قوه تخیل او کاسته نشد. در مدت کوتاه زندگیش همواره ترجیح می داد در تنهایی باشد. عمر او به دلیل بیماری سل بسیار کوتاه بود امیلی در 30 سالگی چهره در نقاب خاک کشید. رمان بلندی های بادگیر تنها اثر امیلی برونته است. او اشعار بسیار نغزی نیز سروده است، اشعار او با نام مستعار "الیس بل" در کتاب مجموعه اشعار او و خواهرانش شارلوت و آن در سال 1846 به چاپ رسید. در ابتدا زیاد مورد توجه قرار نگرفت اما با گذشت زمان غنای آن برای مخاطب آشکار شد و بسیار مورد تحسین قرار گرفت. اشعار او جنبه ای از روح امیلی را به تصویر می کشد که آینه ای از تمایلاتش به عزلت و احساس مذهبی عمیق است.

 

"اگر زمین و انسان از میان رفته باشند

و خورشید و کائنات از گردیدن باز ایستند

و تو تنها برجای مانی

باز هر گونه وجودی در ذات تو متجلی می گردد"

امیلی برونته

زن و ادبیات

قرن نوزده در ادبیات را قرن رئالیست می توان نامگذاری کرد. در این قرن نویسندگان از پرداختن به چیزهای غیر ملموس مانند احساسات اغراق شده، فدا کردن خود در راه معشوق دست کشیده و واقعیت زندگی را بر روی صفحه کاغذ آوردند. درون مایه اینگونه آثار عشق و امید بود. قهرمانان داستان دارای شخصیتی بسیار معقول بودند و معمولا از میان افراد خود جامعه انتخاب می شدند و تلاش آنها برای زندگی شاد توام با عشق بود. در این دوره داستان هایی که خلق شده هنوز هم بعد از گذشت سال ها برای مخاطب جذاب است.

در میان نویسندگان آن دوره نام زنانی به چشم می خورد که با خلق آثارشان برتری و جایگاه خاصی به زن در ادبیات بخشیدند. آنها با خلق قهرمانان زن در جامعه مرد سالار آن زمان افکار و عقاید مردسالارانه را به سمت خود جلب کردند. آنان زن را به گونه ای معرفی کردند که دارای خلاقیت و احساسات قوی عاطفی است. محور اصلی داستان هایشان زنانی بودند که تمامی وقایع در اطراف آنان به وقوع می پیوست و پایان خوش داستان مدیون فداکاری و عشق آنان بود. در میان زنان نویسنده می توان امیلی برونته را به عنوان یکی از زنان موفق آن دوره نام برد که با خلق بلندیهای بادگیر توانست مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.

نقد و بررسی رمان

امیلی برونته در تنها رمان اش به خوبی سرکشی های انسان های آن عصر را در قالب داستانی عاشقانه به تصویر کشیده است. داستان تحت تاثیر عشق شهوانی است که زندگی تمام شخصیت های داستان را تحت الشعاع قرار داده است. فضای داستان بر گرفته است از محیط زندگی خود او همان علف زار پهناور اطراف خانه امیلی که در تابستان بسیار زیبا اما در زمستان بسیار گرفته و تهدید آلود بود. این سردی را در زندگی کسانی نظیر هیت کلیف و کاترین که بر فراز تپه می زیستند می توانیم ببینیم آنان حتی نسبت به سایر شخصیت های داستان که در پناه دره، مسکن داشتند جان سخت تر نیز بودند.

"واردینگ هایتز" نام عمارتی است که داستان در آن اتفاق می افتد که ترجمه آن محلی است که در هنگام طوفان مورد وزش بادهای شدید قرار می گیرد. می توان گفت این نام گذاری سمبلی از بی حفاظ بودن محیط خانواده ای است که توانایی رهایی از مشکلاتی را که مانند طوفان این خانواده را تهدید می کند ندارند.

 

انسان از نگاه امیلی برونته

 نگاه امیلی به انسان را در شخصیت اصلی داستانش به خوبی مشاهده می کنیم او معتقد است انسان موجودی خود خواه و شهوت ران است. همان ویژگی هایی که در شخصیت اصلی داستان به خوبی لمس می کنیم. شخصیت های داستان جدا از مثبت و منفی بودن غالبا با صفاتشان تعریف می شوند که نویسنده از آنها یک انسان آرمانی خلق نکرده است بلکه بیشتر به نواقص اخلاقی، ضعف ها و کاستی های آنان پرداخته است. او زنان و مردانی را به تصویر می کشد که در حد نهایی هوس، قدرت و شهوت هستند. مخاطب زمانی که شروع به خواندن بلندیهای بادگیر می کند از شرح جزئیات ظلم و جور و رفتارهای غیر انسانی شخصیت های داستان بهت زده می شود و هنوز از بهت این جزئیات خارج نشده است با روایت قدرت توصیف ناپذیر عشق مواجه می شود.

 

هر شخصیت یک سمبل

تعدد شخصیت های داستان و نگاه خاص نویسنده به هریک از آنها اولین چیزی را که به ذهن مخاطب می رساند این پیام است که امیلی برونته می خواهد با هر یک از شخصیت ها یک بعد از انسان را به تصویر بکشد. ایزابلا که به خوبی تصویر یک قربانی را نشان می دهد کسی است که قربانی عشقی در زمان نادرست شده است. هیندلی به زیبایی تصویر یک انسان پر از عقده و نفرت را بازی میکند. شخصیت های دیگر نظیر ادگار لینتون و نلی دین را در داستان داریم که قابل اعتماد و آرام هستند اما زندگی آنها تحت تاثیر کاترین و کلیف شخصیت های اصلی داستان قرار دارد. امیلی این دو شخصیت را به گونه ای به تصویر کشیده است که هرکس به آنها نزدیک شود محکوم به رنج و آزار است.

 

تصویر عشق

هر داستان همراه است با فراز و فرود هایی که بتواند مخاطب را با خود همراه کند. در این کتاب می توان نقطه ی اوج رمان را آنجایی دانست که نویسنده با کلمات برای مخاطب تابلویی را ترسیم می کند از عشق کلیف که در کتاب اینگونه بیان شده است:"... بیلی از اتاق گورستان برداشتم و نبش قبر کردم. پس از چند لحظه نوک بیل به تابوت برخورد. بر زمین زانو زدم و با دست خاک ها را کنار زدم. تخته های تابوت به صدا افتاد و تکان خورد. می خواستم در تابوت را بردارم و به مقصود خود برسم... با خود می گفتم اگر فقط بتوانم در تابوت را از جایش بردارم هیچ مانعی ندارد که از بالا روی سرم خاک بریزند و من و او را با یکدیگر دفن کنند." از این جملات عشق کلیف به کاترین را به خوبی درک می کنیم و همین طور درماندگی اش که تنها راه چاره و پیوستن به کاترین را مردن در کنار او می داند.

اقتباس های سینمایی بلندیهای بادگیر

اقتباس های سینمایی و نمایشی

فیلم های عاشقانه همیشه مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند. حال آنکه این فیلم بر اساس رمانی پرمخاطب مانند بلندیهای بادگیر باشد که روایتی متفاوت از عشق را بر روی کاغذ آورده است. اولین اثر سینمایی که اقتباسی از این کتاب است در سال 1939 به کارگردانی ویلیام وایلر بر روی پرده سینما رفت. آثار سینمایی و نمایشی دیگری هم در این سال ها برگرفته از این کتاب ساخته شد. به عنوان نمونه در سال 2009 آندریا آرنولد تصمیم گرفت به ساخت فیلم بلندی های بادگیر بپردازد که فیلمنامه این فیلم با اقتباس از متن اصلی کتاب به قلم آندار آرنولد و الویا هترد مقابل دوربین رفت. می توان پیش بینی کرد که اینها آخرین آثار ساخته شده بر اساس این رمان نخواهد بود.

 

من در نابودی درختان نقشی نخواهم داشت!

خواندن بعضی از کتاب ها را باید مانند دارو برای تمام افراد تجویز کرد. در انتها من هم به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم خواندن کتاب بلندیهای بادگیر به قلم امیلی برونته به ترجمه نرجس عبادی که توسط انتشارات سفیر قلم منتشر شده است را در سایت کتابچین از دست ندهید. همچنین متن اصلی کتاب به زبان انگلیسی در سایت کتابچین موجود می باشد. با این روش مطالعه به قطع نشدن درختان کمک می کنید.

بلندیهای بادگیر

ویکی پدیا رمان بلندی های بادگیر

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1

 

 

به قلم مینو مرتضایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات سفیرقلم

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
حنانه فخیم زاده

کتاب خیلی خیلی عالی هست حتما بخونین کتاب با ذهنتون بازی میکنه و شما رو وادار میکنه به خوندن کتاب

1402-11-06

Rasha Fl

من ک عاشقش شدم ممنون ازتون

1401-04-31

mahdiiiiiiiii

عاشقانه خوب

1401-04-28

محمدرضا

رمان خوبی بود. البته در بعضی مواقع و در توصیف بعضی رویداد ها یا اشخاص خیال پردازانه و مبالغه آمیز بود. اما وقتی خواننده به این فکر میکند که نویسنده زن معروفی نبوده و این داستان را در آن زمان نوشته، قطعا زندگی تلخ خودش در این داستان تاثیر گذاشته است.

1400-09-17

کیارش عمیدی

وقتی این کتاب رو خوندم، دنبال آثار دیگه ای از امیلی برونته گشتم. چون واقعا از خوندن این کتاب لذت بردم. ولی متاسفانه برونته اثر دیگه ای ننوشته یا حداقل من پیداش نکردم.

1400-08-25

ali saatchi

خیلی قشنگ بود. من موقع خوندنش گذر زمان از دستم در رفته بود.

1400-08-24

محمدرضا شکیبایی

من جین ایر رو بیشتر دوست داشتم. از خوندنش یکم حوصلم سر رفت.

1400-08-22

معصومه نیک نژاد

من خیلی خوشم نیومد. منو زیاد درگیر نکرد. در مورد یه آدم عصبانی که خیلی هم فراز و فرود خاصی نداره و توی یه تم جریان داره داستان.

1400-07-19

سارا برازجانی زادگان

یه کتاب جذاب برای عاشقان رمان. پیشنهاد می کنم بخونید.

1400-07-17

ساسان رامح

یک رمان بسیار زیبا و جذاب . جدال خشم و نفرت با عشق و دوستی . رمان خیلی خوب ترجمه شده که این به درک بهتر این اثر زیبا کمک شایانی میکنه . امیدوارم شما هم این رمان عالی رو مطالعه بفرمایید .

1400-07-12

مریم مرزنجانی

رمان زیاد خوندم. و این کتاب از رمان های خوبیه که خوندم. از امیلی برونته کتاب دیگه ای نیست؟

1400-06-17

ناهید اصلانی

داستان قشنگی بود اولین بار بود ترجمه این نویسنده رو میخوندم به نظر من خیلی خوب به داستان رو به تصویر کشونده بود همش فکر میکردم چون قیمتش نسبت به سایر ترجمه ها کمتره شاید خوب نباشه ولی اصلا اینجوری نبود واقعا عالی، خداقوت

1400-06-13

حسین بیتی

عشق جاودانه و آتشین و نفرت بی انتها مضمون کتابه.

1400-06-08

azam

قدیما یه مقدارشو خونده بودم و بعد کتابش رو توی اسباب کشی گم کردم. الان دوباره خریدم و خوندم. خوب بود در مجموع

1400-04-19

دانیال جامعی

خوب بود. ممنون

1400-04-02

شیرین دوستیانی

آخه این چه داستانیه. تنها نکته کتاب تعهد نداشتن به خانواده و همسره.

1400-03-26

اعظم قاسمی

عالی بود. اینقدر کتابو خوب نوشته که به راحتی می تونستم خودمو جای هر کدوم از شخصیت ها بزارم.

1400-03-19

محمد خدایی

خوب نبود. یعنی خوب بودا، ولی حس خوبی بهم نمی داد.

1400-02-29

فاطمه طبری

خیلی خوب بود.

1400-02-28

sadjad omidi

یه رمان غم انگیزه و به درد افرادی که حساس هستند نمی خوره.

1399-12-23

علیرضا حاتمی

یه کتاب خوب در حوزه ادبیات کلاسیک.

1399-12-19

فاطمه برجی

توی داستان به همه چی توجه شده و شخصیت ها خوب پردازش شدند. امیلی برونته نویسنده خوبیه ولی حیف فقط همین یه کتاب ازش موجوده.

1399-12-19

برچسب ها