×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

دانلود کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

نویسنده : فلورانس اسکاول شین

ناشر : آفتاب گیتی

مترجم : مریم طباطبایی

تعداد صفحات : 373 صفحه

شابک : 978-622-6465-57-1

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 1/158

دسته بندی : کتابهای روانشناسی, عرفان و تصوف

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 12000 تومان


معرفی کتاب

"چهار اثر از فلورانس اسکاول شین"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The comple Writing of Florence Scovel Shinn for woman) اثری از فلورانس اسکاول شین (Florence Scovel Shinn) می باشد که با ترجمه ای از مریم طباطبایی، توسط انتشارات آفتاب گیتی منتشر شده است.
فلورانس اسکاول شین قبل شروع به حرفه ی نویسندگی تصویرگر کتاب و هنرمندی آمریکایی بود. او در سپتامبر 1871 چشم به جهان گشود و در اکتبر 1940 از دنیا رفت. او در خانواده ای فیلادلفیایی به دنیا آمده بود و سالها در مقام نقاش و متافیزیسین و سخنران شهرت فراوان داشت و با خدمت بزرگ شفا بخشیدن هزارن نفر از مردمان را در باز کردن گره مشکلاتشان یاری نموده بود. همچنین سالها در نیویورک به تدریش دانش الهی مشغول بود. کتاب چهار اثر او شامل خلاصه ای از چهار کتاب «بازی زندگی» ، «کلام تو عصای معجزه گر توست» ، «در مخفی توفیق» و «نفوذ کلام» می باشد. آنچه بیشتر در رابطه با این کتاب معروفیت دارد این است که می گویند هر کسی باید این کتاب را در کتابخانه خود داشته باشد و نه تنها یکبار بلکه بارها و بارها باید این کتاب را مطالعه کند. فلورانس در این کتاب درباره توکل به خدا و سپردن سرانجام امور به دست او صحبت می کند و کلام آرامش بخش او معجزه گر است و می توان به تمام داستان های او گوش کرد و درس های بسیاری گرفت.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" زنی که گره در کارش افتاده بود نزد من آمد. به او گفتم : « بگذار خدا این وضعیت را سر و سامان ببخشد.» گفته ام کار خود را کرد و بر او اثر گذاشت. به او گفتم این عبارت را تکرار کند: « این وضعیت را به خدا می سپارم تا به آن سر و سامان ببخشد.» تقریبا بی درنگ خانه ای را اجازه کرد که مدتها خالی مانده بود. بگذارد خدا هر وضعی را سر و سامان ببخشید."

 

فهرست مطالب

۱ : بازی زندگی و راه این بازی

۲ : کلام تو عصای معجزه گر تو است

۳ : درِ مخفیِ توفیق

۴ : نفوذ کلام

نقد و بررسی کتاب چهار اثر از فلورانس

معرفی کتاب

کتاب چهار اثر از فلورانس به قلم فلورانس اسکاول شین که تا کنون بیش از 60 بار در ایران تجدید چاپ شده است، به رشته تحریر در آمده است. این کتاب توسط یک نقاش و بازیگر در حوزه روانشناسی و خودیاری خلق شده است. فلورانس در این کتاب قصد دارد به کمک مثال ها و تجربه های شخصی خود در این زمینه راه سعادت و آرامش را به مخاطب خود نشان دهد. با نگاهی به سر فصل های این کتاب خواهید دید که این کتاب بیشتر به تکه های پازلی شبیه است که در کنار هم به شما تصویری از آرامش را می دهد او چهار اصل را به عنوان محور اصلی کتاب معرفی می کند سپس با توضیح و روایت هایی که در خلال متن بیان می کند به شرح یک یک محور های اصلی کتابش می پردازد.

در همان ابتدا تاکید بر این امر شد که این کتاب در ایران بیش از 60 بار تجدید چاپ شده است و این نشان از محبوبیت این کتاب در میان مخاطبان ایرانی خود دارد. یکی از ویژگی های این کتاب که باعث شده او نسبت به سایر کتاب هایی که در این حوزه وجود دارند محبوبیت بیشتری پیدا کند نگاه متفاوت اسکاول شین است، او با نگاه یک نقاش و بازیگر به مطالب گفته شده می نگرد و زمانی که مسائلی در حوزه روانشناسی را این بار از دنیای یک هنرمند مورد مطالعه قرار دهیم بسیار متفاوت تر از نگاه یک متخصص این حوزه می باشد. مورد دیگری که باعث خوانش این کتاب می شود حضور رگ هایی از معنویت و دین در این کتاب که بسیار به فرهنگ ایران نزدیک می باشد.

کتاب چهار اثر از فلورانس به قلم فلورانس اسکاول شین

 

برشی از زندگی فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول در 24 سپتامبر سال 1871 در نیوجرسی متولد شده است. فلورانس در خانواده ای روزگار کودکی و جوانی خود را سپری کرد که هر یک از اعضای خانواده مادری او، در سمت های بالای سیاسی در امریکا در حال فعالیت بودند به عنوان مثال پدر بزرگ او یکی از رهبران سیاسی و عضو کنگره ی شورای تصمیم گیری مواضع قاره ای بود، برادر و دایی فلورانس نیز سمت های تاثیر گذاری در سیاست داشتند. یکی از استعداد هایی که فلورانس از کودکی در آن مهارت داشت نقاشی بود، نقاشی و طراحی های او بسیار ماهرانه و حرفه ای بود. فلورانس در سال 1889 شروع به تحصیل در رشته هنرهای تجسمی در دانشگاه پنسیلوانیا کرد تحصیلات او تا سال 1897 ادامه داشت دراین بین فلورانس با همسرش آشنا شد همسر او یکی از نقاش های حرفه ای و سرشار آمریکا بود. او درباره همسرش این نظر را عنوان می کند: فلورانس دارای روح بلندی است و این روح را می توان در آثار او نیز مشاهده می کرد. بعد از پایان تحصیل فلورانس به همراه همسرش به نیویورک رفت و این آغاز فعالیت های نمایشی آنها بود در این مدت همسر او به نگارش سه نمایشنامه پرداخت و هر سه آنها را با بازی فلورانس بر روی صحنه برد. فلورانس پیش از آنکه در دنیای ادبیات مشهور باشد مردم او را با نقاشی ها و کارهای نمایش اش می شناسند. در سال 1925 اولین اثر مکتوب فلورانس به چاپ رسید این اثر در برگیرنده تمام احساسات و اندیشه های درونی او بود. فلورانس بعد از جدایی از همسر خود مسیر زندگی اش تغییر کرد او تدریس در زمینه متافیزیک که یکی از علاقه دوران جوانی او بود را آغاز کرد. فلورانس بعد از چاپ اولین کتابش به صورت حرفه ای نویسندگی را ادامه داد و چندین کتاب در حوزه خودیاری به رشته تحریر در آورد. فلورانس اسکاول شین در سن 69 سالگی در سال 1940 در گذشت.

فلورانس اسکاول شین

نقد و بررسی

ما در این کتاب با چهار اثر مواجه هستیم که هدف آن آگاهی از مسیر زندگی و تغییر نگاه ما نسبت به مسائل و اتفاقات زندگی می باشد. فلورانس در این کتاب تجربیات و مشاهداتش از زندگی را در اختیار مخاطبش قرار داده است. تاکید او علاوه بر قدرت ذهن، کلام و توان آدمی در رقم زدن سرنوشت خود بر حضور خداوند و خواست او برای رسیدن به سعادت و خوشبختی می باشد. این چهار اثر، چهار گوشه های تابلویی هستند که اسکاول شین به نقاشی آن پرداخته است و مثال ها و مشاهدات او از هریک ازمسائلی که در این کتاب بیان شده است رنگ های این اثررا تشکیل می دهد.

 

حضور آموزه های دینی در چهار اثر از فلورانس

امیرالمومنین (ع) فرمود: «وَ لَکِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ یَبْتَلِی خَلْقَهُ بِبَعْضِ مَا یَجْهَلُونَ أَصْلَه‏» (نهج البلاغه)

در امتحاناتی که خداوند برای انسان قرار می دهد همواره ابهاماتی وجود دارد تا هنگامی که ما میخواهیم در برابر این مشکل تصمیم گیری کنیم قدرت انتخاب و تشخیص داشته باشیم. حضرت علی در نهج البلاغه به این موضوع اشاره می کند. حضور این ابهامات در زندگی ما و پاسخ نداشتن برای بسیاری از مسائل زندگی دلیل بر این دارد که خداوند به ما قدرت انتخاب و اختیار داده است و می خواهد که با استفاده از دانش خود انتخاب کنیم. اسکاول شین نیز در بخشی از کتابش به دست توانای خداوند اشاره می کند. خداوند مانند یک معلم تنها راه را به ما نشان می دهد این ما هستیم که با قدرت دانش خود به انتخاب می پردازیم و هر کجا که لازم باشد به یاری ما می آید.

آموزه های دینی در چهار اثر از فلورانس

 

صلاحمان را از خداوند بخواهیم

خوشبختی در میان تمام افراد تعریف های متفاوتی دارد. برخی خوشبختی را در ثروت می بینند و برخی دیگر در رسیدن اهدافشان و زمانی که از همه ی آنها سوال کنی پاسخ خواهند داد ما زمانی به آرامش دست پیدا میکنیم که به تمام اهداف و خواست های زندگیمان دست پیدا کنیم. ذات انسان سیری ناپذیر است او بعد از دست یابی به هر موفقیتی می خواهد که به پله ای بالاتر قدم بگذارد. پس اگر بخواهیم آرامش خود را بر اساس خواسته و هدف هایمان در زندگی تعریف کنیم هیچ گاه به آرامش دست پیدا نمی کنیم زیرا ممکن است هیچ گاه انسان به آن چیزی که در فکرش است دست پیدا نکند. اسکاول شین تعریف دیگری از آرامش را ارائه می دهد. او می گوید آرامش واقعی را ما زمانی به دست خواهیم آورد که ایمان به خداوند را در وجود خود تقویت کنیم. بسیاری از بازخورد هایی که خوانندگان این کتاب بعد از خوانش این کتاب دارند تقویت ایمان قلبی، درک حضور خداوند در زندگی و این مورد که هر اتفاقی در زندگی رخ می دهد بر اساس حکمتی است که پروردگار برای ما در نظر گرفته است.

 

قدرت ذهن

زندگی یک بازی است. این جملات ابتدایی است که فلورانس کتاب خود را با آن آغاز می کند و سپس ادامه می دهد کسی در زندگی اش پیروز است که بتواند با مهره ذهن در زندگی بازی کند. او در میان توضیحات خود مثال ها و برخورد هایی را که در زندگی داشته است بیان می کند. دختری که از کودکی عزادار شوهر نداشته خود بوده است، زنی که با قدرت ذهن توانسته است صاحب هزاران دلار پول شود و مثال های دیگر که در متن کتاب آمده است. در برخورد اول با این توصیفات چیزی که به ذهن میاید بیشتر شبیه به یک فیلم تخیلی است که فرشته ای با عصایی در آن به ایفای نقش می پردازد و هر کس به هر آنچه فکر کند در مقابلش حاضر می کند. ما از این جملات و داستان ها در کتابهای بسیار دیگر و همین طور در سخنرانی هایی با محوریت خودیاری بسیار شنیده ایم؛ اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا واقعا ذهن ما تا این حد قدرت مند است که به هر چه فکر کنیم به دست می آوریم؟ قانون جذب و قانون راز هر دو به این مسئله پرداخته اند و با دلایلی بسیاری این نیرو را اثبات کرده اند. شاید دلایل آنها صحیح باشد اما باید گفت زمانی که ما شروع به فکرکردن درباره ی چیزی می کنیم تا زمانی که آن را در زندگی خود به دست آوریم هزار اتفاق دیگر نیز باید رخ دهد تا قدرت ذهن ما را به سمت هدفمان رهنمون کند. در واقع هر فکر و هدف مانند یک پازل است که اگر قطعات به درستی کنار یک دیگر قرار نگیرد هیچگاه طرح ذهنی ما آماده به نمایش گذاشتن نمی شود. اسکاول شین برخی از این قطعات پازل را در کتابش نام برده است به عنوان مثال ایمان به خدا و اعتقاد به این موضوع که اگر خدا نخواهد این اتفاق برای تو رخ نمی دهد و اگر تصویر ذهنی تو کامل نمی شود علت آن این است که خداوند طرح دیگری را در نظر دارد.

" مردم بی خبر از غایات و یا تقدیر راستین خود، برای چیز ها و اوضاعی می کوشند که از آن آنها نیست و اگر به دست آیند جز شکست و ناخشنودی حاصلی به بار نخواهد آورد."

قدرت ذهن در 4اثر از فلورانس

 

هر عمل یک عکس العمل دارد

ما در دنیایی زندگی می کنیم که هیچ عملی در آن بدون پاسخ نمی باشد. این از آن دست جملاتی است که در کتاب چهار اثر از فلورانس با آن رو به رو هستیم. اسکاول شین با استفاده از اعتقادش به تناسخ به این سوال پاسخ می دهد ما هر عملی را که انجام می دهیم باید نتیجه ی آن را ببینیم این تنها محدود به این زندگی ما نمی شود ممکن است در بازگشت بعدی که روح ما دارد حال در کالبد یک شخص دیگر و یا کالبد یک حیوان و جسم در نهایت باید نتیجه آن عمل خود را ببیند. حال باید از خود بپرسیم ما در هر زندگی ممکن است عملی را انجام دهیم که زندگی دیگران را تحت تاثیر قرار دهد، آیا این به چرخه ای با بی نهایت دور تبدیل نخواهد شد؟ آمدن و رفتن ما به این دنیا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

 

از تخیل تا واقعیت

کتاب هایی در حوزه خود یاری که مخاطب را به سعادت و خوشبختی هدایت می کند و هدف آنها تزریق انرژی مثبتی است که به کمک آن بتوانند درد سختی هایی را که در زندگی بر انسان وارد می شود تا حدودی بکاهند در اکثر مواقع همراه با مثال ها و مشاهدات نویسنده همراه است؛ زیرا با بیان این مثال ها مطالبی که ممکن است برای برخی از افراد که متخصص در حوزه روانشناسی و یا فلسفه نیستند قابل درک تر باشد؛ اما این سوال پیش می آید که تا چه حدود این مثال ها واقعیت دارند و یا مدرکی در جهت اثبات آنها وجود دارد. آیا ما تاکنون کسی را در اطراف خود دیده ایم که به خاطر پوشیدن یک لباس زندگی آینده اش تغییر کند و یا کسی هست که به خاطر چند سال فکر کردن به پول یک روز از خواب بیدار شود و در زیر بالش خود پول پیدا کند! بدون شک چنین چیزی امکان پذیر نمی باشد. ما در طول زندگی خود هزاران خواسته داشته ایم و هر روز به آنها فکر کرده ایم اما هیچ گاه آنها را به دست نیاورده ایم. باید گفت خواندن کتاب هایی دراین حوزه بسیار خوب می باشد و در این دنیایی که سرتاسر آن تاریکی است و تنها گاهی در میان مشکلات آسمان آن آفتابی می شود نیاز روحی بشر به این دست کتاب ها بسیار زیاد می باشد. با این حال همان طور که بشر نیاز به انرژی دارد در کنار آن باید قدرت تمیز دادن درست از غلط را نیز داشته باشد و بتواند آن چیزی را از کتاب برداشت کند که از لحاظ عقلی منطقی تر باشد نه آن را که به تخیل شباهت دارد.

 

کتاب هایی با درون مایه یکسان

در سال های اخیر فروش کتاب هایی با دورن مایه خود یاری، انرژی مثبت و هزاران موضوع در حوزه های روانشناسی در لیست پرفروش ترین کتاب های دنیا قرار گرفته است. اگر به تاریخ انتشار این کتاب ها نگاه کنیم خواهیم دید به جز تعداد محدودی بیشتر این آثار بیش از 50 سال پیش نوشته شده اند؛ اما جالب است در این گذر زمان هنوز هم این آثار مورد استقبال مخاطبان قرار دارد. این نشان از این دارد که نیاز بشر در برخی حوزه ها همواره پایدار است ما همیشه در زندگی بر سر دو راهی قرار میگیریم، همواره می خواهیم کسی راه سعادت و خوشبختی را به ما نشان دهد، ما همیشه می خواهیم موفق شویم اما باید یک نیروی خارجی ما را به سمت آن هدایت کند. این موضوعات از همان آغاز در زندگی بشر به عنوان مسائلی حل نشده بوده است. در این میان بسیاری از افراد با ارائه کتاب های مختلف در حوزه خودیاری به کمک بشر آمده اند. آنها در کتاب هایشان مسیر سعادت و خوشبختی را نشان می دهند. شاید بیان آن ها با یکدیگر تفاوت کند اما همه ی آنها بر این موضوع تاکید دارند که تا زمانی که شما نخواهید نمی توانید در زندگی خود تغییر ایجاد کنید. در کتاب راز و کتاب قانون جذب به این نکته اشاره می شود که شما تفکراتتان هستید اگر به خوشبختی فکر کنید او را جذب می کنید، اگر به پول فکر کنیم فردی ثروتمند خواهیم شد. این همان اثر اولی است که اسکاول شین در کتابش بیان می کند زندگی یک بازی است و ما باید با قدرت ذهن خود به بازی با آن بپردازیم. همان طور که مشاهده می کنید هر سه این کتاب به یک موضوع اشاره می کنند تنها بیان آنها باید یک دیگر متفاوت است اسکاول شین درون مایه ی معنویت را همراه با کتابش کرده است، راندا برن از قدرت اندیشه از گذشته تا کنون می گوید و مایکل لوسیر در کتاب قانون جذب استفاده از قدرت ذهن در حوزه اقتصاد می گوید.

با توجه به مطالب گفته شده و فروش کتاب هایی در حوزه خود یاری نشان از این است که بشر همواره به یک نیروی خارجی جهت ادامه زندگی نیاز دارد. او می خواهد کسی در کنار او باشد و به او تاکید کند زندگی زیبا است و تو توانایی رسیدن به خواسته هایت را داری تنها کافی است کمی در روش زندگیت تغییر ایجاد کنی. تو باید حضور خدا را در زندگی باور کنی و بدانی که هر اتفاقی که رخ می دهد نتیجه تفکر توست. ذهن خلاق توست که آینده ات را می سازد. این جملاتی است که باید هر روز برای ما تکرار شود تا بتوانیم نیروی لازم برای حرکت رو به جلو را کسب کنیم در این کتاب فلورانس اسکاول شین به عنوان پیامبر مسیر سعادت و خوشبختی را به شما نشان خواهد داد او بر این اصل تاکید می کند که اگر به وجود خدا در زندگی باور داشته باشید و بدانید که ذهن شما آنقدر قوی است که شما را به هر آنچه که آرزو دارید خواهد رساند.

چهار اثر از فلورانس

 

من در نابودی درختان نقشی نخواهم داشت!

خواندن بعضی از کتاب ها را باید مانند دارو برای تمام افراد تجویز کرد. در انتها من هم به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم خواندن کتاب چهار اثر از فلورانس به قلم فلورانس اسکاول شین با ترجمه مریم طباطبایی که توسط انتشارات آفتاب گیتی منتشر شده است را در سایت کتابچین از دست ندهید. همچنین پیشنهاد می کنم اگر از خواندن این کتاب لذت بردید و توانست به شما نکته ای بیاموزد سایر کارهای این نویسنده را که در سایت کتابچین موجود است را مطالعه کنید. با این کار به قطع نشدن درختان کمک می کنید و هم نگاهتان به دنیای پیرامونتان عوض خواهد شد.

 

به قلم مینو مرتضایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات آفتاب گیتی

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Masoummohammadian

من این کتاب هزینشو پرداخت کردم ولی چرا برام باز نشد????????????????باز زده خرید

پشتیبان سایت

برای دانلود و مطالعه کتابها باید یکی از اپلیکیشنهای کتابچین ( اندروید، آی او اس و ویندوزی) را نصب نمائید سپس دقیقا با همان حساب کاربری که اقدام به خرید کتاب کرده اید وارد اپلیکیشن شوید و به قسمت "کتابخانه من" وارد شوید کتاب در آنجا قابل مشاهده، دانلود و مطالعه می باشد. برای مطالعه کتاب فقط باید یکبار به اینترنت وصل شوید و کتاب را دانلود نمائید و برای دفعات بعدی نیاز به اینترنت نمی باشد

1402-02-02

عبدالله سارانی

کتاب فوق العاده ای هست وبه خیلی ها توصیه کردم مطالعه کنند

1401-05-11

مهسا قاسمی

این کتاب عالیهههه رو شخصیت و ذهنیت ادم تاثیر میزاره میتونم بگم خیلی عالییی حتما بخونید

1401-04-28

حسین عسکر

عالی

1399-05-29

برچسب ها